Tietääkö joku miten saa vanhempien luottamuksen takaisin kun sen on pilannut kokonaan? Olen kussut asiani todella pahasti katkaisemalla öisin, ryyppäämällä ja kaiken huipuksi en mennyt perjantaina kotiin vaikka niin oli sovittu,ja olin kaiken lisäksi koeajalla että nähtäisiin miten osaan käyttäytyä. Suurin ongelma kuitenkin on kun en saa mennä yhtään mihinkään koko keväänä,ja olen todella ahdistunut kotona olemisesta vaikka olen ollut arestissa vasta 2päivää. En näe tyttöystävääni muutenkaan tarpeeksi ja tämä aresti huonontaa suhdettamme varmasti lisää,ja tämä fakta aiheuttaa ahdistusta todella paljon. Tarvitsisin apua tämän kanssa,ja tiedän kyllä että tämä on ihan omaa syytä mutta en pysty olemaan kotona koska en saa nukuttua öisin kun ahdistaa niin kovin.
Jos jollain on hyviä vinkkejä niin antaa tulla
Vanhempien luottamus
10
2301
Vastaukset
- srgrtgrd
Emt
Aika yleensä hoitaa ongelmat.
Kuinka vanha oot? Miten niin et saa mennä minnekään? Siis illalla vai lainkaan? http://ww1.gogoanime.io
Tuo auttaa aina. Tämän jälkeen et enää halua ulos.- 3333333
Moi, sul on tosiaankin vaikee tilanne. Faktahan on se, että sä et saa ainakaan sitä luottamusta takasin jos sä jatkat samaan malliin. Sun ois kyllä nyt parempi vaan totella niitä yhteisiä pelisääntöjä, että ei mee tilanne nyt enää pahemmaks. Niiku edellinen sanoki, nii aika luultavasti tepsii. Sulla on nyt isoja ongelmia ja sua ahdistaa ja kaikki menee vaa enemmän solmuun, oisko sulla jotain aikuista vaikka kelle jutella? Menisit vaikka kuraattorille juttelemaan. Sun ikää ei nyt tiedä, mutta luulisin, että oot koulussa. Miksi sä haluut saada takasin sun vanhempien luottamuksen, vaan siksikö, että pääset tosta kotiarestista eroon ja saisit olla sun tyttöystävän kanssa? Vai tajuut ihan oikeesti tehnees väärin ja ihan oikeesti haluut sen luottamuksen takas? Ja mitä siihen tyttöystävään tulee, nii luuleks sä, et se ei pysty odottaa, että oot niin sanotusti selvillä vesillä sun vanhempien suhteen? Älä nyt sen takia oo menemättä kotiin! Jos se ei ymmärrä sun tilannetta niin unohda koko tyyppi, se ei oo sen arvosta pidemmän päälle. Mikä sua eniten ahdistaa? Miks et voi olla kotona? Kuinka pitkään sun kotiaresti kestää? Mut hei sä tiedät varmaan itekki, että jos sä rikot niitä sääntöjä mitkä on laadittu koko aika vaan lisää nii se vaan huonontaa sun mahdollisuuksia parantaa sun ja sun vanhempien välejä. Mä en osaa muita neuvoja antaa, ku että juttele, pura sun pahaa oloa ja ahdistusta terveellä tavalla, yritä puhua sun vanhempien kanssa samaten sun tyttöystävän ja setviä sen kanssa asiat läpi ( sain sellasen kuvan, että teillä on jo ennestään ongelmia) ja jos teiän juttu ei toimi niin se ei vaan toimi, sen ei sitte tarkotettu jatkuvan. Kuulostaa julmalta, mut niin se vaan on, kyllä sä pääset siitä yli ihan varmasti! Sitte sun pitäis oikeesti OIKEESTI pysytellä kotona ja ainakin nyt alkuun totella tosi tarkkaan niitä sääntöjä ja osottaa, että tottelet ja vähän myöhemmin sulla saattaa alkaa olemaan pientä liikkumavaraa. Ja mitä tulee tohon juomiseen ja muuhun, niin arvaat varmaan, että neki on lopetettava. Koita pärjäillä! Mikä on muute syy tohon juomiseen ja muuhun? MUISTA PUHUA!!
Luottamuksen voi saada takaisin ainoastaan näyttämällä selkeästi, että on sen luottamuksen arvoinen. Muutoinhan sitä ei tule takaisin saadakaan.
Univaivojen ja ahdistuksen setviminen saattaa vaatia ulkopuolista apua. Terkkari/kuraattori voisi olla hyvä alku, niin kuin jo tuossa sanottiinkin. Myös joku muu perheen ulkopuolinen aikuinen saattaisi olla hyvä kuuntelija. Setä/täti/kummi/vast. Voit myös kokeilla soittaa esim. MLL:n lasten ja nuorten puhelimeen.
Parasta olisi kuitenkin, jos voisit puhua noista ongelmista vanhemmillesi. Luottamuksen menettämisestä huolimatta he kuitenkin välittävät sinusta, kerran ovat kotiarestiakin antaneet.- Anonyymi
Tapa itsesi, olet sen ansainnut.
- Anonyymi
Voinyt v###u mulla on sama mut vaan varastinparhaan kaverin kissa ja kadun sitä koko elämäni ja sen jälkeen suunnitelin eri kaverin kanssa siis saman jonka kanssa varastin kissan niin linnun nappaamista ja kukaan ei luota muhun pätkän vertaa kadun niitä päiviä ikuisesti joten miten saisin vanhempani unohtamaan sen kaiken tai sitten ees luottamaan muhun
T:tyhmä Sini - Anonyymi
En ole ihan vrm mutta oisko jollain neuvoa kun oon pihistäny omista rahoista rahaa siis mun isovanhemmat on antanu ja vanhemmat on laittanu ne säästöön tulevaa varten mut nyt molemmat on tosi pettyneitä muhun ja oon menettäny molempien luottamuksen.
- Anonyymi
On kyl surullista aikalailla samanlainen keissi kuin mulla mut siihen ei liittynyt alkoholi.Olin viime vuonna aika tyhmä kun liityin discordiin ja jäin kiinni siitä kun liityin sinne ilman mun vanhempien lupaa no siel tuli kerrottua kaikenlaista jota kadon nyt ihan vitusti ja menet sen takii vanhempien luottamuksen kuten vaikka mun rakkaan äidin jonka kaa meil on ollut aina hyvät välit ja Olaan luotettu toisiimme mutta tää on ihan oma syy ja tekisin asiat toisin kuin silloin.
PS toivottavasti teil kaikilla menee hyvin❤️ - Anonyymi
tiedättekö miten saada vanhempien luottamuksen takaisin olen mokannut työelämässä
häiriköinyt työnantajaa vapaa-ajalla siitä on noin 10-15 vuotta pelkäävät että jatkan samaan malliin olen enimmäkseen hoitanut vain työasioita ei muuta. en ole enään saman työnantajan palveluksessa, kuvioihin tulee ihmissuhteet esim: työnantajan ja työkavereiden työnkuvat, yksitysasiat (onko naimisissa onko lapsia ) isovanhempien äidin tai isän puolelta lasten hoidossa, ero, pettäminen, omaisen kuolema. - Anonyymi
Olen jo aikuinen täysi-ikäinen nainen kehitysvammainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i641248Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä1721096- 62904
Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67777Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol269776- 67756
Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6751Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment181714Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31675- 29658