Vaatii rohkeutta................................

pönttömikäpönttö

rekisteröityä pöntöksi. Kyllä meitä suomalaisia on jo yli miljoona pönttöä. On niitä täälläkin ? Minä olen yksi heistä. Ruvetkaa hommiin.

11

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapureissa-on-pönttöjä

      Eilen oli 900 000 pönttö päätä vasta. Lisääntyikö yö-pöntöt 100:lla tuhannella vuorokaudessa?

      • pönttömikäpönttö

        Tilanteen päivitys 26.2 klo 11.30. Pönttöjä on 1 027 320. Ei kun menoks.


    • mitenolisjos

      Saako vessanpöntön rekisteröidä ??

      • Pöntöt-julkisuuteen

        Kyllä saa. Olen rekisteröinytkin.
        Ja huussin istuimen.
        Ja pönttöuunin.
        Ja Saunan vesipöntön.
        Kaikki lasketaan, paitsi ei vessanpöntön rusketusjuovia.


    • ö-Öö

      Pönttö tehty

      Tosin -60 luvulla kansakoulun puutöissä. Meillä oli vähän kaheli puutyöope, mutta se oli hyv ope. Yks juttu, mikä tehtiin, oli just linnunpönttö, kaikki teki sen.

      Mulla ollut monet kerrat mielessä väsätä linnunpönttöjä, ihan ite, ilman kampanjoitakin, jäänyt laiskuutta tekemäti. On onneksi pikkasen maata, missä linnuilla mahdollisuus tehdä pesää, on tikkoja jne. Kas, täällä pöndellä kun on lähinnä aavikkoa, kaikki maa mustana pottupeltona. Eläimet hävinneet, ei täällä ole puita, ei metsää, ei oikein mitään muuta, kuin mustaa multaa.

      Jonkin verran on kuitenkin elukoita, sellaisissa paikoissa, missä jotain luontoakin on olemassa, mulla, tääsä vähän on.Erikoinen talvi, ei ensimmäisiäkään elukanjälkiä lumessa. Lintuja on jonkin verran, ei paljon.

      Lepakonpönttöjä olen monet kerrat suunnitellut tekeväni. Lepakoita on, ei paljon, mutta on. Lepakot tarvitsevat pesimispönttöjä. Mutta, koska kaikki mustalla mullalla, ei ole kukkia, ei siis hyönteisiä, ei siis ruokaa linnuille, tai lepakoille.

      Ihminen tuhoaa maapallon, se on varma.

      =DW=

    • eppu2

      Mulla on tollainen uusi luontokirja, siinä kerrotaan, että pöntöt ovat lahja linnuille, Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi.
      Pönttökamppanjan on järjestänyt, Yle, Metsähallitus ja Birdlife.
      Siinä on pöntönrakennusohjeetkin.

      • ö-Öö

        Ite asiassa

        Mulla käsitys, pönttöjä ptää tehdä, koska tehmetsänviljely ja maatalous tuhonneet lintujen luontaiset pesimäpaikat.

        Tässä pöndellä asian huomannut selvästi. Kun oli niittyjä, erilaisia pusikoita, luonnonvaraista metsääkin, eläimiä oli runsaasti. Nyt, kun kaikki mustana pottupeltona, eihän täällä oikein eläimetkään asu, Ei ole kukkia, ei ole hyönteisiä, ei ole lintuja- Eikä linnuilla paikkaa, minne tehdä pesiä.

        Einstain aikanaan sanonut, kun mehiläiset katoavat, alkaa ihmisen loppulaskenta(tms). ei täällä mehiläisiä ole näkynyt enää vuosiin.

        Tsadissa pian enemmän lintuja jne, kuin nykyisin täällä pöndellä. Kaupungeissa aina puistoalueita, istutettuja kukkiakin, puita jne. Pöndellä vaan mustaa multaa, aivan, kuin ydinsodan jäljiltä.

        =DW=


      • eppu2
        ö-Öö kirjoitti:

        Ite asiassa

        Mulla käsitys, pönttöjä ptää tehdä, koska tehmetsänviljely ja maatalous tuhonneet lintujen luontaiset pesimäpaikat.

        Tässä pöndellä asian huomannut selvästi. Kun oli niittyjä, erilaisia pusikoita, luonnonvaraista metsääkin, eläimiä oli runsaasti. Nyt, kun kaikki mustana pottupeltona, eihän täällä oikein eläimetkään asu, Ei ole kukkia, ei ole hyönteisiä, ei ole lintuja- Eikä linnuilla paikkaa, minne tehdä pesiä.

        Einstain aikanaan sanonut, kun mehiläiset katoavat, alkaa ihmisen loppulaskenta(tms). ei täällä mehiläisiä ole näkynyt enää vuosiin.

        Tsadissa pian enemmän lintuja jne, kuin nykyisin täällä pöndellä. Kaupungeissa aina puistoalueita, istutettuja kukkiakin, puita jne. Pöndellä vaan mustaa multaa, aivan, kuin ydinsodan jäljiltä.

        =DW=

        Joo, kolopesijöillä on asuntopulaa.
        Noita mehiläisiä ja muita pölyttäjiä olen kanssa seuraillut.
        Toissakesänä kuolleita mehiläisiä oli aika paljon.
        Viime kesänä taas kukkivissa pensaissa kävi kova kuhina.


    • Tällä pöntöllä on kaksi pönttöä pikkulinnuille odottamassa rohkeaa, joka kiipeäisi puuhun ja pöntöt paikoilleen virittäisi. Ovat rekisteröintiä vailla, senkin toki teen , kampanja kestää toukokuulle asti.

      Itse en ole pönttöjä tehnyt, näppäräsormisemmat ovat olleet asialla.
      Toivon jonkun tiaisperheen niihin aikanaan asettuvan.

      • eppu2

        Just oli jossain juttua, että joku oli jonkun koukkusysteemin kehittänyt pönttöihin, että on helppo laittaa puuhun.


      • dsfdfddf
        eppu2 kirjoitti:

        Just oli jossain juttua, että joku oli jonkun koukkusysteemin kehittänyt pönttöihin, että on helppo laittaa puuhun.

        Ei se vaadi kuin rautalankaa puun ympäri ilman kiinnittämistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe