Kierot huijarit liikkeellä, lasku on aito, tilinu

Huijarit-heijarit

Kierot huijarit liikkeellä – lasku on aito, tilinumero on vaihdettu!

Huijarit ovat keksineet todella ovelan tavan höynäyttää laskujen maksajia.
Postilaatikosta varastettuihin aitoihin laskuihin on vaihdettu uudet tili- ja viitenumerot.
Näin maksajan on vaikea huomata tulleensa huijatuksi.

Vitaly Clubista täällä näyttää olevankin jo tietoja.

32

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertokaa-muillekin

      kokemuksistanne. Itseleni oli paljon hyötyä Suomi 24:n sivulta
      googlettamalla löytämästäni
      tiedosta, sain siitä palautusosoitteen, jota konna ei ollut ilmoittanut
      harhautusviestinsä yhteydessä.

    • Oma.on.vika

      Paskasen naurun niille tyhmille jotka antaa höynäyttää itsensä, tai oikein olisivat hiljaa häpeissään niin paljon on varoitettu mutta ei mene perille.

      • eppu2

        En minä ainakaan muista kenenkään tilinumeroita, ei tule edes mieleen, että vastaanottajalle pitäisi soittaa ja tiedustella onko tilinumero oikea.
        En usko, että monikaan soittelee joka firmaan mistä kuukausittaiset laskut tulee, että onko tilinumeronne oikea.
        Huijaussysteemi on eri tässä. Laskuhan lähtee oikealla numerolla, joka matkan varrella vaihdetaan.
        Tämänpäivän lehdessä oli juuri, parin kilsan päässä näin tapahtunut.


    • Tuo juttu on vanha ja jankutettu täälläkin pari vuotta sitten loppuun.
      Järjetöntä jankutus-kopiointia.

      H.

      • ggsdhg

        Kuvitteletko, että täällä on vain samat naamarit olleet ja ovat vuosikaudet?
        Ei ketään uusia kuvioissa...


      • ggsdhg kirjoitti:

        Kuvitteletko, että täällä on vain samat naamarit olleet ja ovat vuosikaudet?
        Ei ketään uusia kuvioissa...

        "ggsdhg"

        Kyllä.
        Siniset eivät ole lisääntyneet.
        Feikkaajat vain.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "ggsdhg"

        Kyllä.
        Siniset eivät ole lisääntyneet.
        Feikkaajat vain.

        H.

        Feikkaavat jankuttajat vain.

        H.


      • Muulla.ei.väliä
        hunksz kirjoitti:

        Feikkaavat jankuttajat vain.

        H.

        Palstaholisti,
        Montako vuotta olet olet ollut täällä aamusta iltaan kytiksellä.


      • ggsdhg
        hunksz kirjoitti:

        Feikkaavat jankuttajat vain.

        H.

        Ja sinä sinisenä et jankuta vai...
        Aika moni taitaa olla eri mieltä.


    • joooookos

      Radiossa oli juttua tästä jo viikkoja sitten, minun laskut tulee nettiin, pankin sivuille, myös net posti. Terveyskeskuskin lähettää laskut sähköisesti.
      Jos laskun maksaa nettipankin kautta niin eikös sivu ilmoita että ei ole yrityksen tili jolta lasku?

    • tööttt

      Liekö enempikin noita sosiaalikoplaajia asialla
      - ja onko asioiden ennustettavuus joka taholla kuin kukkivien kaktusten varassa tai luonnonkansojen - meksikon tyyliin meskaliinihöyryissään
      - oman elonsa kokemusasiantuntijoillakin katkaistulla lasipullollakin raiskattuina yhtä kurjat oltavat kuin nillä alueilla etelän maissa, joissa ei edes väestönlaskentaa harrasteta. Olipa kohteena miehet, pikkupojat, naiset tai tytöt. Raskas silleen maailmantie.....

    • tarkkanakuinporkkana

      "...aitoihin laskuihin on vaihdettu uudet tili- ja viitenumerot."
      Jos maksat nettipankissa ja saajan nimi ja tilinumero ei stemmaa,ei maksu onnistu.

      • 53647

        """Jos maksat nettipankissa ja saajan nimi ja tilinumero ei stemmaa,ei maksu onnistu."""

        Saisko linkin lähteeseen, josta tuo tieto on?


      • eppu2
        53647 kirjoitti:

        """Jos maksat nettipankissa ja saajan nimi ja tilinumero ei stemmaa,ei maksu onnistu."""

        Saisko linkin lähteeseen, josta tuo tieto on?

        Minäkin melkein aina maksan nettipankissa ja jos kirjoittaa vaikka tilinumeron väärin, kone sanoo, että se on väärin, ainakin nuo kuukausittain pyörivät laskut.
        En tiedä sitten yksityisistä siirroista.


      • 53647
        eppu2 kirjoitti:

        Minäkin melkein aina maksan nettipankissa ja jos kirjoittaa vaikka tilinumeron väärin, kone sanoo, että se on väärin, ainakin nuo kuukausittain pyörivät laskut.
        En tiedä sitten yksityisistä siirroista.

        Se on taas eri asia. Kone ilmoittaa ettei tuollaista tilinumeroa ole olemassa.
        Ei pysty tekemään siirtoa.


      • eppu2
        53647 kirjoitti:

        Se on taas eri asia. Kone ilmoittaa ettei tuollaista tilinumeroa ole olemassa.
        Ei pysty tekemään siirtoa.

        Mutta ilmeisesti onnistuu sitten, jos tilinumero on olemassa.
        Ainakin lehtitietojen mukaan ne vaihtavat numerot ja saavat näin rahat.
        Muistui mieleen takavuosina, kun pojanpoika oli rahapulassa ja pyysi lainaa, olin juuri laittanut pankkitililleen 500 euroa, ei ehtinyt nostaa, kun huijarit vei. Sen korvasi pankki kyllä sitten.


      • lskin
        53647 kirjoitti:

        """Jos maksat nettipankissa ja saajan nimi ja tilinumero ei stemmaa,ei maksu onnistu."""

        Saisko linkin lähteeseen, josta tuo tieto on?

        Tuossa yläpuolella;) Näin ainakin S-pankissa.


      • ö-Öö

        Numeroilla väliä, nimellä ei niinkään.

        Mun käsittääkseni viimeisin tapaus oli säälittävä, oli laittanut oman tilinimeronsa, helppo selvittää. Kärysi muistaakseni jo ennen maksua, kun kirjanpitäjällä pistänyt silmiin outo numerosarja tutulta asiakkaalta.

        =DW=


      • 9786
        eppu2 kirjoitti:

        Minäkin melkein aina maksan nettipankissa ja jos kirjoittaa vaikka tilinumeron väärin, kone sanoo, että se on väärin, ainakin nuo kuukausittain pyörivät laskut.
        En tiedä sitten yksityisistä siirroista.

        Ei harvinaisissa laskuissa, vakip laskuissa kyllä.
        Esinm. asunto-osakkeen hoitovastikkeissa, jotka tulevat säännöllisesti.

        Sen sijaan vaikkapa mökin sähkölaskussa on usein rti tilinumeroita, jotka menevät läpi.


    • Voi kauhistuksen kanahäkki ja kun olen luottanut kaikkiin ihmisiin.
      Enää ei passaa tilailla sitä tai tätä.

      Tähän putiikkiin tilaan paljon lehtiä ja useinkin kaikenlaisina lyhyitä jaksoina, joiden kanssa sitten olen sievästi sanoen aina kuusessa kun en muista peruutella, vaan laskuja tippuu ja tippuu. Joskus on tuntunut siltä kuin saisin jonkin lahjalehden ja hupsista huijaa, kohta tuleekin lasku. Kaikki lehtitalot eivät laita nettipostiin laskujaan, lähettävät laskut paperisina liuskoina.

      Pitääpä tarkkailla postiaan.

      • Niiiiih

        Juuri siksi onkin asia tuotu aloituksena esille.

        Itsekin olen kiitollinen, että näistä ilmoitellaan,

        kummasti se keskittymiskykyäni on parantanut.


    • 53647

      S-pankki:
      Tilisiirto välitetään maksunsaajalle yksinomaan kansainvälisen tilinumeron IBANin ja BIC-koodin perusteella, vaikka maksaja olisi antanut sen lisäksi muitakin tietoja maksutapahtuman toteuttamiseksi.

      Kohta 3.
      https://dokumentit.s-pankki.fi/c/document_library/get_file?uuid=338a0ab7-f34e-4706-9062-5a3280cab418&groupId=10140

      Norea:
      Tilisiirto välitetään maksunsaajalle yksinomaan IBANin perusteella ja rajat ylittävät tilisiirrot 31.1.2016 saakka IBANin ja BIC-koodin perusteella, vaikka maksaja olisi antanut lisäksi muita tietoja maksutapahtuman toteuttamiseksi.

      Kohta 3.
      https://www.nordea.fi/Images/58-83958/mfkm200dl.pdf

      Ja, jos ei joku ymmärtänyt edellisiä tekstejä, niin vain saajan tilinumerolla on merkitystä laskun maksamisessa tililtä. Saajaksi voi kirjoittaa mitä vain.
      Niin S-pankissa kuin Nordeassakin ja yhteneväisten järjestelmien perusteella varmasti joka pankissa.

      • lue_ennen_klikkausta

        "niin vain saajan tilinumerolla on merkitystä laskun maksamisessa tililtä. "
        Näin. Mutta, siinä vaiheessa kun lasku tulisi hyväksyä maksuun,maksajan edessä on kaikki tiedot. Esim. maksun saajan nimi, tilinumero ja summa.
        Jos silti menee rahat väärään paikkaan, termi "Tyhmyys Vero" saa uutta sisältöä.


    • henrjii

      tuskin huijarit on kiinostuneita mummojen muutaman kympin laskuista,
      eiköhän tämä laskuhuijaus koske yrityksiä, niissä on vähän suuremmat summat kysymyksessä

      • Kylläpä-vaan-ovat

        Jos 1 000 000 ihmistäkin maksaa konnalle 10 €, se elää laiskana sillä pitkään.


      • henrjii
        Kylläpä-vaan-ovat kirjoitti:

        Jos 1 000 000 ihmistäkin maksaa konnalle 10 €, se elää laiskana sillä pitkään.

        mitähän yhden laskun väärentämin tulee maksamaan,
        ettei vaan jäisi miinukselle


      • ö-Öö

        Osuit ytimeen

        Iso keikka on aina iso keikka. Mutta nykyaikana pikkukeikoilla voi tienata enenpi. Vähän kuin öljyn hinta. Ei se muutama sentti litralla paljoa ole uksittäiselle pensanostajalle, mutta kun ostajia miljoonittain, kertyy siinä tuohta. Tarkoitan, tollasilla jutuilla laillisetkun liiketoiminnat kannattavat, miksei siis laittomat.

        Kun pökkäyttää yksityistä pikkusummasta, se harvoin lähtee kalliisiin oikeudenkäynteihin. Isoa firmaa jos pökkäyttää isolla summalla, siitä tuleekin sitten isot prosessit.

        Muumimukikauppa hieno esimerkki amatöörien toimivasta pikkupetossydeemistä.. Jossain huutonetissä myydään olemattomia muumimukeja. Erittäin harva jaksaa alkaa riitelemään oikeudessa muutaman kympin mukista, jonnekin ne rahat vaan hävis. Ja siinä vähän sama kuin isommissakin pisneksissä. Joku ostaa sinällään muutaman kymmenen sentin arvoisen käytetyn mukin, ilmaa hinnassa valtavasti, koska kyseessä "keräilyharvinaisuus".

        Pienistä virroista ne isotkin joet tulevat. Jokea hankala kuivata, puro paljon helpompi.

        =DW=


    • Hyh.hyh

      Jos olisin rikollinen, riski kiinni jäämisen takia yrittäisin huijausta mahdollisimman nopeasti ja isolla panoksella.

    • eppu2

      Jossain ohjeistettiin laittamaan, päivittäinen nostoraja ja ettei pysty ulkomailla ostamaan.
      Mulla on tuo päivittäisraja.

      • Maantieteellisenkin

        rajan pystyy laittamaan.


      • eppu2
        Maantieteellisenkin kirjoitti:

        rajan pystyy laittamaan.

        Tuli näköjään painovirhe, piti olla ´ulkomailla nostamaan,´


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe