Joko olet suunnitellut vaihtamista

yrrjänä

yksityiselle lääkäriasemalle?
Minä en vaihda julkiselta minnekään.
Hammaslääkärillä olen tosin joutunut yksityisillä käymään, kunnallisille jos joskus pääsin niin ei hyviä kokemuksia.

22

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeeeen

      Mahdollisuus olisi mutta en vaihda. On hyvä omalääkäri terveyskeskuksessa mulla.
      Olen yksityiselläkin käynyt mutta ei ole tehnyt vaikutusta.

    • vaihtari

      En vaihda. Oma tk-lääkäri tietää ja tuntee.
      Hammaslääkärillä käyn yksityisellä puolella, enkä vaihda kunnalliseen.

    • flegmaatti

      Kun tarvitsen LÄÄKÄRIÄ niin menen läheiselle yksityiselle klinikalle jossa urheiluun erikoistunut lääkäri on osoittautunut päteväksi muissakin asioissa. On perusteellinen, ei koskaan kiire josta johtuen varsinkin iltapäiväajat ovat aina myöhässä.

      Saman klinikan laboratoriossa teetän myös osan verikokeista.
      Testokokeet aina ja PSA ja CEA julkisen kieltäytyessä sekä Hb laiskuuttani.

      Ko. lääkäri havaitsi syöpäni pari kuukautta tk-käyntini jälkeen! Antoi vauhtia julkisen sektorin toimintaan.
      Analysoi olkapääni, ohjasi spesialistille josta pikaiseen leikkaukseen Eiraan. Julkinen tarjosi kortisonipiikkiä mikä ei olisi parantanut mitään.
      Konsultoi kolmannen, täydentävän syöpäleikkaukseni.

      Kaihileikkaukset pikaisesti yksityisellä ohi julkisten leikkausrajojen. Kaihien kypsyminen? Heko, heko!

      Ja muutakin vastaavaa vaimonikin kohdalla.

      • komppaan

        Kun tarvin lääkäriä menen suoraan yksityiselle sinne yleensä pääsee vaikka samana päivänä. Omalääkärille kestää. Hieman skeptisesti suhtaudun kunnan lääkäripalvelujen tasoon vaikka saavatkin jo käyttää lääkärin titteliä mutta se kokemus vielä puuttuu ja kun sitä on riittävästi niin hakeutuvat yksityispuolelle.


      • flegmaatti
        komppaan kirjoitti:

        Kun tarvin lääkäriä menen suoraan yksityiselle sinne yleensä pääsee vaikka samana päivänä. Omalääkärille kestää. Hieman skeptisesti suhtaudun kunnan lääkäripalvelujen tasoon vaikka saavatkin jo käyttää lääkärin titteliä mutta se kokemus vielä puuttuu ja kun sitä on riittävästi niin hakeutuvat yksityispuolelle.

        Täydentävä kokemukseni. Toki näitä on monellakin mutta kerronpahan kuitenkin.
        Olin käymässä julkisen puolen hammaslääkärissä rutiinitarkastuksessa. Hampuri havaitsi sillan ankkurin juurihoidetun hampaan tyvessä pienen tulehduspesäkkeen.

        Ollessani syöpäseurannassa ilmoitti julkisen sektorin labra syöpämarkerini lukemaksi 268 viitearvon maksimin ollessa 5,5.
        Hampuri oli yhteydessä keskussairaalaan ja ilmeisesti sieltä saamansa ohjeen mukaisesti repi pois ko. hampaan ja tietenkin sen mukana 3:n hampaan sillan.

        Koska edellinen CEA lukema oli ollut 1,8 niin teetätin kontrollin jonka tulos oli 1,9.
        Siitä huolimatta minut pantiin 10:n tapahtuman tarkastusputkeen ml. kaksi tietokonetomografiaa. Mistään ei löytynyt mitään.
        Raportissa jopa mainittiin hälytyksen aiheuttaneen koetuloksen sekoittumisesta labrassa.
        Perkeleellistä sähläystä ja resurssien hukkaamista. Julkinen sektori olisi voinut uusia alkuperäisen kokeen mutta ei!

        Loppuhenkosena laitatin 2 implanttia ja niiden välisen sillan, tietenkin yksityisellä.
        Hetken harkitsin tunaroinnin reklamointia mutta arvelin sen likimain turhaksi. Tuskin olisivat maksaneet implanttiani ja siltaa.

        Samantyppistä tunarointia on tapahtunut jo aiemminkin mutta harmittomammissa kohteissa.
        Polvi paskana 6 viikkoa ennen kuin suostuivat edes kuvaamaan. Yms. PIENTÄ.


      • New-age

        Kuvaamasi lääkärit ovat epäpäteviä. Hoitovirheitä tavoittelevia.
        Vaikuttaa tosi karmeilta kokemuksilta.
        Mutta mulla on sellainen käsitys, että yksityinenkin voi
        laittaa julkiselle puolelle. Jatkossa pitäisi toimenpiteissä olla kahden jakkaran systeemi.
        Esim. eihän silmälääkäreitä tietääkseni ole terveyskeskuksissa.
        Omalääkäri on mulla hyvä. Tosin kiemurteli hänkin polveni kanssa.
        Pitää olla vaativa, niin kaikki menee putkeen ja tutkimukset saattaa maksaa, mutta hoito on joissain tapauksissa sitten halpaakin.
        Noissa tutkimuksissa julkisella puolella pihdataan selvästi, mitä olen kuullostellut muilta.


      • Eeeeen
        komppaan kirjoitti:

        Kun tarvin lääkäriä menen suoraan yksityiselle sinne yleensä pääsee vaikka samana päivänä. Omalääkärille kestää. Hieman skeptisesti suhtaudun kunnan lääkäripalvelujen tasoon vaikka saavatkin jo käyttää lääkärin titteliä mutta se kokemus vielä puuttuu ja kun sitä on riittävästi niin hakeutuvat yksityispuolelle.

        komppaan kirjoitti "se kokemus vielä puuttuu ja kun sitä on riittävästi niin hakeutuvat yksityispuolelle"

        Ei voi yleistää. Minulla on kokenut omalääkäri terveyskeskuksessa ja on minulla ollut sama lääkäri yli 10 vuotta. Eikä ole tietääkseni minnekään lähdössä. Kaupungissa asun, keskustassa.


      • flegmaaatti
        New-age kirjoitti:

        Kuvaamasi lääkärit ovat epäpäteviä. Hoitovirheitä tavoittelevia.
        Vaikuttaa tosi karmeilta kokemuksilta.
        Mutta mulla on sellainen käsitys, että yksityinenkin voi
        laittaa julkiselle puolelle. Jatkossa pitäisi toimenpiteissä olla kahden jakkaran systeemi.
        Esim. eihän silmälääkäreitä tietääkseni ole terveyskeskuksissa.
        Omalääkäri on mulla hyvä. Tosin kiemurteli hänkin polveni kanssa.
        Pitää olla vaativa, niin kaikki menee putkeen ja tutkimukset saattaa maksaa, mutta hoito on joissain tapauksissa sitten halpaakin.
        Noissa tutkimuksissa julkisella puolella pihdataan selvästi, mitä olen kuullostellut muilta.

        Yksityinen passitti minut julkiselle puolelle havaittuaan syövän peräsuolessani. Olin käynyt kaksi kuukautta aikaisemmin pyllistelemässä tk:ssa eikä siellä lekuri havainnut eturauhasen tunnustelun yhteydessä kasvainta vaikka se oli lähellä sulkijaa.

        Tapahtui toukokuun puolivälissä. Tk tarjosi alkutoimenpiteenä tähystystä juhannuksen jälkeen. Syövän havainnut yksityinen antoi vauhtia ja tähystys tehtiin toukikuun puolella. Kaikki valmistelevat toimet, kokeet, kuvaukset, viikon säteilytykset yms sekä LEIKKAUS oli tehty ennen juhannusta eli ennen julkisen tarjoamaa tutkimusten aloitusta.
        Pakoputkea lyhennettiin 30cm.

        Kolmannen, eli korjausleikkauksen, jota julkinen tuskin olisi tehnyt, kävin teetättämässä Virossa. KELA ei korvannut centtiäkään.


      • New-age
        flegmaaatti kirjoitti:

        Yksityinen passitti minut julkiselle puolelle havaittuaan syövän peräsuolessani. Olin käynyt kaksi kuukautta aikaisemmin pyllistelemässä tk:ssa eikä siellä lekuri havainnut eturauhasen tunnustelun yhteydessä kasvainta vaikka se oli lähellä sulkijaa.

        Tapahtui toukokuun puolivälissä. Tk tarjosi alkutoimenpiteenä tähystystä juhannuksen jälkeen. Syövän havainnut yksityinen antoi vauhtia ja tähystys tehtiin toukikuun puolella. Kaikki valmistelevat toimet, kokeet, kuvaukset, viikon säteilytykset yms sekä LEIKKAUS oli tehty ennen juhannusta eli ennen julkisen tarjoamaa tutkimusten aloitusta.
        Pakoputkea lyhennettiin 30cm.

        Kolmannen, eli korjausleikkauksen, jota julkinen tuskin olisi tehnyt, kävin teetättämässä Virossa. KELA ei korvannut centtiäkään.

        Tulee kyllä itku silmään, kun luen.
        Kun on vaiva tai sairaus, eihän pitäisi joutua taistelemaan hyvästä hoidosta tai tutkimuksista. Monenkertaiseksihan prosessi menee jos
        vajaataitoiset lääkärit eivät osaa diagnosoida tai tutkituttaa kunnolla. Siinä ihminen heiluu kahtaalla.
        En tiedä, mikä on sote-seuraus, jos joutuu käymään puolikin vuotta terkkarissa eikä samaan aikaan, jos ei sieltä saa apua, ei voikaan mennä yksityiselle. Tulevaisuudessa ollaan menossa Bemböleen.
        Tai sitten käy niin, että suomalaiset ramppaa Virossa. Tartossahan on lääketieteellinen yo ja sairaalakin.
        Nyt pitäisi kuunnella lääkäreitä eikä näitä yhden kauden edustajia = ministereitä. Jättävät moneen asiaan ruman jäljen.


    • Minulla kaikki saman hintaisia.....ruotsissa.

    • Kuhan nyt sais päähänsä miten se uus systeemi tulee pelamaan ja mitä valitaan ja koska .
      Just tänään oli juttu et valinnanvapaus muuttuu , sano itte pää naatikka .
      Tähän asti kaikki raskaampi hoito on tehty julkisella puolella , mistä ne yksityiset nyt ne laitteet tempasee ?

      • Kyllähän jo nyt yksityinen hoitaa raskaampaa, sydänleikkauksiakin hoidetaan yksityisellä puolella ja jos rahaa riittää niin sinne vaan ohituksia hoitamaan.
        Piankos noita laitteita saadaan ja koulutettua henkilökuntaakin varmaan löytyy kun vaan löytyis rahaa.
        epäilen, että tulevaisuudessa käy niin, isot leikkaukset tehdään yksityiselläpuolella ja sitten se hankala jälkihoito jää yhteiskunnan hotteille, mene ja tiedä. Ehkä sillä, että kun valitset niin joudut sen puolivuotta ainakin pyörimään sillä valitsemallasi tiellä.

        Itse luotan tähän yhteiskunnan systeemiin, aluelääkärinion kuin henkilääkäri ja kaikki on hoitunut hienosti, mutta asunkin lähellä isoa kaupunkia. Jotenkin tuntuu pahalta kaikki valinnanvapaus syrjäkylillä, mahdottomalta ajatukselta, siellä mummot ja papat seisovat yhteiskunnalta saatu setelinippu kädessä ja miettivät mitä ihmettä näillä tekisi, mihin menisi. Antavat pian setelit kaverille, että mene sinä en minä kehtoo kun on niin monimutkaista.

        Eniten arveluttaa se uusi hallinto mikä tähän väliin ollaan luomassa, isommat yksiköyt ja liuta mahottoman kallispalkkaisia pomoja toimistoihin. Byrogratiaa byrokratin päälle. Yksikään sairas ei pelkällä byrokratialla parane, pääseekö eds helpommin hoitoonkaan, kait niitä jonoja nähdään tulevaisuudessakin.


    • En ymmärrä, miksi tämä tehdään niin vaikeaksi.
      Eihän yksityinen niin kallis ole ollut tähänkään asti.
      Olisi hyvä olla vaihtoehto, jos yleisellä ei homma toimi, niin voi mennä yksityiselle.
      Ne yleisenpuolen nuoret naislääkärit katsoo tämänikäistä miestä pitkin nenänvartta.

      • Eeeeen

        Eivät kaikki yksityiset mene mukaan. Jää valittavaksi.


    • Eipä-ole-asiaa

      Mutta...
      Eikös ensin pitäisi olla tauteja sekä muuta kränää ennen kuin voi valita?
      Vai voiko sen valita valmiiksi?

      Terkkarilla poikkesin joskus 2005 - 2006 viimeksi kun hain reseptivoidetta. Ei ollut peräpukamiin vaan allergiseen ihottumaan.

      • rupinen

        Ai, Sinuun ei mikään tauti uskalla kun on tuo ihottuma


    • eppu2

      Eikös siihen ole tämänkin päivän tiedolla vielä 1,5 vuotta, ennenkuin se kunnilta pois siirtyy.
      Kuka tietää mitä se on silloin se paljon vouhkattu valinnanvapaus.

    • Jos kyseessä olisi kiire, minut vietäisiin.
      Ilman omia valintojani.
      Muissa tapauksissa ei minulla ole mitään syytä.
      Kuten aina olen sanonut, Stadi on hyvä paikka.
      Kaikki on lähellä.

      H.

    • Tässä-asiassa-komppaan

      ALOITTAJAA: "Hammaslääkärillä olen joutunut yksityisillä käymään, kunnallisille jos joskus pääsin niin ei hyviä kokemuksia."

      Minulla on ollut vuosikymmeniä Töölössä niin hyvä yksityinen hammaslääkäri, että joskus vieläkin soitan hänelle, vaikka mieheni kuoleman jälkeen muutin Espooseen lasteni perheiden läheisyyteen.

    • Tällainen aavistuksen ikääntynyt Hippi katsoo maailmaa kuin lapsosen silmin.
      Miettii syvällisesti kun aika on.
      Mikä tarkoittaa suurin-piirtein niin että aina joku tulee ajoissa vaihtamaan.
      Lääkäri tai viikate-mies.
      Kaikki on jo nähty.
      -
      Yksi asia enää harmittaa.
      Mitä jos yht'äkkiä keksitään jotain sellaista uutta ja ihmeellistä minkä haluaisi kokea sitten kun se on valmis.
      Eikä sitten kerkiäkään mukaan, kun kuolema korjaa.
      Siksi toivonkin, että lapsemme kehittävät vain pelejä ja leikkejä kunnes olen kuolluit.

      H.

    • eppu2

      Silmäilin vähän tuota sote-juttua.
      Lausuntokierrokselle lähteneen mukaan maksumalli olisi sellainen, että maakunnat maksavat 80% hoidettavan ihmismäärän mukaan ja 20% toimenpiteiden mukaan.
      Valinta tapahtuu listautumalla asiakkaaksi.
      Yritykset voivat avata listautumisen syksyllä 2018.
      No mitäs sitten saattaa tapahtua.
      Sitä, että, kun yritykset haluavat voittoa itselleen, eivät pelkkää toimeentuloa, asioita tietysti markkinoidaan varakkaille ja terveille, vähäväkisimmille myydään eioota, kun listat ovat täynnä.
      Ei muuta, kun maakunnan rahat taskuun vaan.

      • "eppu2"

        Hoida vatsaasi siis.
        -
        Limainen liemi.
        Liotettuja, kuivia torvi-sienien-riekaleita.
        Liotettuja luomu-Vehnän alkioita.
        Luomu-Kaura-hiutaleita.
        Keitetty hellästi kasaan Kukko-leikkeitten kera(2kpl.pientä).
        Kyllä uppoa sutjakkaasti.
        Uskoisin kuivakkaasti tulevat ulos.
        Ns. Suoli-terveellistä ruokaa.

        H.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe