Hybridi lyö sähköauton

Gertrudsetä1

Ajattelin, että täyssähköinen erinomaiset arvostelut saanut suuren akun ja toimintamatkan Bolt rupeaisi alusta saakka myymään hyvin. Siltä ei vaikuta, jos pienet luvut eivät sitten selity tuotantoon liittyvillä rajoituksilla.

Sen sijaan saman firman hybridi-Voltin kasvu on huomattavaa. Sillä pääsee 80 kilometriä sähköllä, sitten tulee polttomoottori apuun.

http://insideevs.com/chevrolet-volt-continues-assault-on-sales-records-in-february-while-bolt-ev-slips/

Tämä saattaa hyvinkin olla suunta, kun sähkövärkeistä tulee massojen kiinnostuksen kohde. Hyppäys sähköautoon on rajoitteiden vuoksi liian suuri, mutta hybridit kiinnostavat.

16

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikavirtavertti

      On ihan päivänselvää että tällä kertaa yksinkertainen päihittää kaksinkertaisen. Yksi hyvistä yleisohjeistakin kuuluu: "keep it simple - stupid".
      Palataan asiaan vaikkapa jo tämän vuoden lopulla ja katsotaan mitä autojen myyntiluvut silloin USAssakin kertovat.

      • Quutuu

        Joopa ja joo. Kaikki autot moni utkaistuvat ja huollot vaikeutuu.


    • Tuosta näkee USAn vuoden 2016 tilanteen. Mitä olen nähnyt vertailuja myynnin kehityksestä, niin hybridit ovat vallanneet alaa sähköautoilta.

      Tulevaisuus näyttää, mihin suunta kehittyy.

      http://prnt.sc/ef4yqj

    • yvvu

      hybridit ovat vielä 10v.ainoa vaihtoehto.Sen jälkeen tulee sähköautot.Akut,hinta ja toimintasäde vielä vuosia huonoja

      • Muutaman vuoden (3-5) kuluttua Mercedes, BMW, Audi, VW, GM, Ford, Renault-Nissan-Mitsubushi jne jne tarjoavat laajan täyssähköautomalliston. Kuluttaja sitten ratkaisee.

        Porsche esim on luvannut että vuonna 2023 joka toinen auto sen mallistossa on täyssähköinen, ei siis ladattavat hybridit mukana tuossa.


      • Jokkuskamali

        Käykääpä lukemassa Facebookin sähköautoryhmästä matkailukokemuksia. Vaikka akussa olisi kokoakin, niin silti kaikkine varmisteluineen menee latailuksi. Hyppy ja lataus, hyppy ja lataus. Ja se lataus aina kestää.

        Sähkö toimii hyvin täsmälleen niin kauan kuin välilatausta ei vaadita. Siksi sähköautot sopivat kaupunkeihin, mutta eivät matkantekoon.

        100 kilometrin akustolla varustettu hybridi tulee lyömään sähköauton. Sellainen painaa päästöt ja polttoainekulut arkiajossa alas, mutta siinä ei ole sähköauton haittapuolia.


      • iampera
        Jokkuskamali kirjoitti:

        Käykääpä lukemassa Facebookin sähköautoryhmästä matkailukokemuksia. Vaikka akussa olisi kokoakin, niin silti kaikkine varmisteluineen menee latailuksi. Hyppy ja lataus, hyppy ja lataus. Ja se lataus aina kestää.

        Sähkö toimii hyvin täsmälleen niin kauan kuin välilatausta ei vaadita. Siksi sähköautot sopivat kaupunkeihin, mutta eivät matkantekoon.

        100 kilometrin akustolla varustettu hybridi tulee lyömään sähköauton. Sellainen painaa päästöt ja polttoainekulut arkiajossa alas, mutta siinä ei ole sähköauton haittapuolia.

        Ladattava hybridi on näin välivaiheena ihan hyvä, mutta itseäni kyllä vaivaa painavan moottorin apulaitteineen mukana raahaaminen, ajan tuolla amperalla 90% sähköllä, ne kerrat kun pidemmälle ajan voisin vallan hyvin käyttää puoli tuntia lataamiseen koska nyt tuollakin autolla pidän taukoja parin-kolmensadan kilometrin välein. Korkeat huoltokustannukset ovat myös suuri ongelma blugareissa..
        Tesla 3. on varauksessa ja sitä odotellessa kuitenkin tuolla..


      • saamme.nähdä
        iampera kirjoitti:

        Ladattava hybridi on näin välivaiheena ihan hyvä, mutta itseäni kyllä vaivaa painavan moottorin apulaitteineen mukana raahaaminen, ajan tuolla amperalla 90% sähköllä, ne kerrat kun pidemmälle ajan voisin vallan hyvin käyttää puoli tuntia lataamiseen koska nyt tuollakin autolla pidän taukoja parin-kolmensadan kilometrin välein. Korkeat huoltokustannukset ovat myös suuri ongelma blugareissa..
        Tesla 3. on varauksessa ja sitä odotellessa kuitenkin tuolla..

        Tuleeko parin vuoden sisällä vaadittava kaikkien uusien bensakoneiden hiukkassuodatin EU:ssa jopa tappamaan hybridit ja auttavan sähköautojen yleistymistä? Hiukkasiahan syntyy juuri kylmäkäynnissä ja moottoreissa, joissa toistuvasti tehdään sammutuksia ja käynnistyksiä. Kylmät ilmasto-olot vielä pahentavat hiukkaspäästöjä. Niidenhän on todettu olevan uusissa bensa-autossa jopa aivan eri suuruusluokkaa kuin yleisesti pahoina pidetyissä dieseleissä.


      • lisää.skandaaleja
        saamme.nähdä kirjoitti:

        Tuleeko parin vuoden sisällä vaadittava kaikkien uusien bensakoneiden hiukkassuodatin EU:ssa jopa tappamaan hybridit ja auttavan sähköautojen yleistymistä? Hiukkasiahan syntyy juuri kylmäkäynnissä ja moottoreissa, joissa toistuvasti tehdään sammutuksia ja käynnistyksiä. Kylmät ilmasto-olot vielä pahentavat hiukkaspäästöjä. Niidenhän on todettu olevan uusissa bensa-autossa jopa aivan eri suuruusluokkaa kuin yleisesti pahoina pidetyissä dieseleissä.

        Eikös tuo koske vain GDI-koneita eli suorasuihkutuskoneita. Toyota ei kai käytä GDI-systeemiä ainakaan noissa hybridien Arkinson-koneissa. Esimerkiksi 1.2T koneessa kylläkin.


      • iampera
        saamme.nähdä kirjoitti:

        Tuleeko parin vuoden sisällä vaadittava kaikkien uusien bensakoneiden hiukkassuodatin EU:ssa jopa tappamaan hybridit ja auttavan sähköautojen yleistymistä? Hiukkasiahan syntyy juuri kylmäkäynnissä ja moottoreissa, joissa toistuvasti tehdään sammutuksia ja käynnistyksiä. Kylmät ilmasto-olot vielä pahentavat hiukkaspäästöjä. Niidenhän on todettu olevan uusissa bensa-autossa jopa aivan eri suuruusluokkaa kuin yleisesti pahoina pidetyissä dieseleissä.

        Joo kyllä minua talvipakkasella harmittaa tuossa polttomoottorin automaattinen käynnistys.
        Pakkasella kone käy heti lähtiessä 3-4 minuuttia, sitten sammuu ja taas käynnistyy noin 5 minuutin päästä jne. eli käyntilämpimäksi kone ei tule ennen kuin ajoakku on tyhjä ja ajetaan bensan kehittämällä sähköllä. Varmaankaan tuolla systeemillä päästöt ei ole kohdallaan.
        Olen sitä mieltä että täyssähköauto on se ainoa oikea tulevaisuuden auto.


    • Mjärkki

      Ainoan oikeasti pitkän matkan sähköauton Teslan akusto painaa 600 kiloa, suurimpien mallien kai vielä enemmän. Pienen auton moottori painaa reilut 150 kiloa ja suuren auton reilut 250 kiloa.

      Eipä ole järkeä siinäkään, että raahataan turhia akkuja mukana.

      • iampera

        Ajoakku ei ole turha, mutta jos tarvitset monimutkaista polttomoottoria vain esim. joskus viikonloppuina kuten minä, katson sen turhaksi painoksi ja kulueräksi.
        Tuo Ampera taitaa olla kuitenkin blugareista toistaiseksi järkevin vaihtoehto, muilla sähköajon mahdollisuus lyhyempi ja myös heikkotehoisempaa.
        Sen voin sanoa ettei Amperan jälkeen voi edes kuvitella polttomoottoriautoon palaamista, niin ylivoimaiset sähköisen voimalinjan edut ovat polttomoottoriseen nähden.


      • eikannata

        Turhia akkuja?? Niiden kuljetus on kuitenkin lähes ilmaista. Ladattavassa hybridissä jossa on pieni ajoakku moottorin ja apulaitteiden paino vaikuttaa paljon sähköajo matkaan.


      • Puhumattakaan polttomoottorin ja vaihteiston aiheuttamasta kustannuslisästä.

        Toki hybrideillä - HEV ja PHEV - on ansaittu paikkansa tulevien vuosien siirtymäkautena ennen sähköautovallankumouksen alkamista.

        Volvokin näkyy tuon hyväksyneen sen ja ottaneen strategiakseen pyrkiessään ensin eroon dieseleistä. Päivän uutisen mukaan jo vuonna 2019 jokainen Volvo on vähintään hybridi ja hyvin pian täyssähköautoja pukkaa laaja valikoima ulos myös Volvon tehtailta.


    • pelkkä_sähkö

      Hybridien myynti lakkaa, kun sähköauto valtaa markkinat. Kukaan ei osta sen jälkeen hybridiä.

    • Ei_ikinä_hybridiä

      Jos ajaa hybridillä, voi mielestäni hyvin ajaa bensa- tai dieselautolla. Polttoainetta se hybridikin tarvitsee!
      Hybridi on välivaihe sähköautoon siirryttäessä. Häviävä voimanlahde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe