Simit ei tee mitään

Sims4pelaaja

Moi!
Kyse siis Sims nelosesta.
Mul asuu nyt 2 simii samas talos. Molemmat on nuoria aikuisia. Toinen on mies ja toinen nainen.
Nainen on vielä raskaanakin.
Ongelma on se, että ne menee jatkuvasti jonkun tontin taakse sellaseen ihme aitaukseen, jossa on kasveja. Eikä ne tee mitään muuta. Ne ei tee mitään vaikka käskee, ne vaa selaa nettiä. Oon kokeillu kaiken maailman koodeja sitä resetsim juttuuki mut ei auta. Mitä mä teen? :(

3

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sims4pelaaja kirjoitti mm: " ... Mitä mä teen? :( "
      Ei hajuakaan, paitti et tottelemattomat simit on näköjään tunnettu ongelma TS4:ssä ja siihen on löytynyt konsteja ja keinoja vino pino jo ihan pelin alkuajoista lähtien.
      Mä vilkaisin aika tylsästi netistä hakulauseella "sims 4 sims don't obey" ja juttua löytyi silläkin sivukaupalla. Mm. crinrict oli ratkonut juttua aikanaan ja Sims 4 Forumilla rosemow. Ks. esim: https://forums.thesims.com/EN_US/discussion/863798/sims-wont-do-anything-on-command
      Poimintoja edellisistä:
      - poista modikansio tilapäisesti, niin selviää oliko syyllinen esim. CC:n joukossa. (Ohjeet löytyy netistä mm. Radolan sivuilta ja vaikka mistä, jos niitä tarvii.)
      - korjaa peli (usein nopea juttu)
      - asenna uudestaan (helppo mut joskus hidas touhu kaikkine odotteluineen)
      - tee mitä rosemow neuvoi yo. linkissä. On sen verran pitkä vitja, etten ala selittämään, mut jos linkki toimii, niin tarinat on sen takana. Ovat auttaneet ilmeisesti monilla, mutta tätä ei ole mulla vielä ollut, joten en osaa sanoa omasta kokemuksesta tosta touhusta.

      • Sims4pelaaja

        Kiitos paljon! Yritän kokeilla auttaako :)


    • Pidän peukkuja sen puolesta, että auttaisi. Ellei, niin haetaan jostain parempia ohjeita - ja kiitos kun vastasit.

      Pari sanaa TS4:stä. Peliin on tullut sen julkaisun jälkeen tosi paljon uutta ja kun sisältöä alkaa olla jo melkoisesti, on alkanut ilmetä enemmän bugejakin. Sitähän moni povasi jo v. 2014, joten ei täysin yllätä. Edellisen peliversion bugimäärään on kuitenkin ainakin tätä kirjoitettaessa vielä matkaa.
      "Sinä hallitset. Sinä määräät." remennetään mainoksessa - ja niinhän se onkin siihen asti ettei peli äkkiä esimerkiksi edes käynnisty tai se alkaa toimia jotenkin kummallisesti. Onneksi pelifirma antaa kuitenkin pelaajan ihan itse valita lataako päivityksen, vai lopettaako vaikka pelaamisen. Kun sitten nettiyhteys pätkii eikä Originiin tai EA-tukeen saa itkemälläkään yhteyttä, voi jokainen itse miettiä kuka sitä peliä oikeasti hallitsee. :)
      Edellisissä Simseissä oli - ja on - toki ongelmansa, mutta niin kauan kuin levykkeet ja tietskan muisti toimivat ei pelaaja ole täysin esimerkiksi Originin varassa. Sen takia ne vanhemmat pelit kai ovat kalliimpia, kun niihin pelaaja omistaa hiukan muutakin kuin vain pelkän käyttöoikeuden ja määrää sekä hallitsee suhteellisesti enemmän niiden toimintaa - toistaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe