Niin kipeetä kuin se tekee mutta vihdoin ja viimein olen ymmärtänyt mistä henkinen pahoinvointini johtuu, terapiastakin ei ole ollut apua ja silloin vasta pelästyin että mitä minua oikein vaivaa ja miksi olen peloissaan. Minusta ei edes löydytty muuta vikaa että uupun helposti ja kannan huolta kaikesta.
Ymmärsin että tämä länsimaalainen yhteiskunta on niin sairas kaiken tavoin ja yhä useammat ovat alkaneet oirelehtimaan.
Inhottaa ihmisten tahatonta ilkeyttä, kilpailuviettiä ja jollain tavalla semmosta tyhjyyttä. Kaikki juoksevat orqvanpyörässä ja jaksavat joka päivä kuulla rumia asioita, miten pitää olla parempi jne.
Koulumaailma vasta raakaa on! En käsitä miksi pitää olla tietym merkkisiä vaatteita ja jos lapsi kiusataan jopa opettajat rohkaisevat vanhemmat ostaa lapselle merkkivaatteet ja sulautua joukkoon.
Terapia pahensi oloani kun tuli selväksi ettei minussa ole vikaa että minä todellakin kärsin niin pahasti ympäristöstä ja vaikka kuinka yritän vastaan taistella ei auta.
Minulla on niin syvästi juurtuneet nämä terveet arvot että on rakkautta, tehdään parhaansa mukaan, ollaan kekseliäitä ja ollaan muille kivoja minusta ei millään saa röyhkeä minäminä ihmisen.
Kun näitä asioita tajuu 25 vuotiaana niin putoat kyydistä lopullisesti ja aika karusti.
Minulla on ehkä huono itsetunto mutta tulee olo että välillä ei saa olla rauhassa.
Jos sanot etten tehnyt mitään iltapäivällä sinua katsotaan oudosti, jos suosit tavallista ruokaa tai vanhempas musaa niin heti ollaan taas ihmettelemässä kun ei olla muodissa mukana.
Meet lääkärille ja kun tutkitaan ruokavaliota ja nähdään et pysyy normi ruualla normipainoisena ollaan suu auki ja ei tuu kehuja vaan silti varoitellaan kaikesta.
Minulla on kaunis koti vaikka rahaa ei ole koskaan kauheasti ollut ja jotkut ovat olleet katellisia ja ihmetelleet miten voi olla niin kaunis koti. Kun vastaan että olen ostanut käytettyjä huonekaluja parilla sadalla eurolla ja kesti 6 vuotta rakentaa sisustusta niin ihmetellään taas jälleen kerran kuinka luova on.
Minä rakastan kauneutta, hyvinvointia, oikeat asiat ja arvot ja tuntuu jatkuvasti siltä että joutuu kokoajan taistella vastaan että saa pitää.
Koskaan ei ole hyvä, aina sataa paskaa niskaan, pitää parannella, juosta eteenpäin. Antakaa minun olla ihminen!
Olen silti hyvin toivoton en tiedä miten tulen pärjää kun on niin vahva vastenmielisyyttä laumaa kohtaan. Olen väsynyt enkä löydä paikka missä olisi hyvä olla. Paikka missä ei olisi näitä ihmisiä jolla on inhimilliset arvot kadonneet.
Tietoisesti syrjiytymässä
17
326
Vastaukset
- Srlnentyttö
Olen huono kirjoittaa ja löysin tällainen teksti missä avataan näitä asioita paremmin, kumpa tällaisia ihmisiä olisivat päättämässä asioista.
http://sani-valoakohti.blogspot.fi/2010/12/terveet-eivat-sopeudu-sairaaseen.html?m=1
Edelleenkin ihmettelen ihmisten sokeutta. Jos kaveri hankkii just sen hienon lipaston niin melkein halveksitasn tai unohdetaan.
Kun joku tyhmä kuuluisa minäminä bloggari hankkii sellaisen niin yhtäkkiä kaikki hankkii sen saman ja kun sanot kaverille että " minullahan on ollut semmonen jo 10 vuotta etkö muista" niin ei muisteta.
Ihmistä ei muisteta eikä kohdata, mainokset ovat tärkeämpiä. Tämän takia maailma on henkisesti niin hajalla!
Jossain vanhaaikaisissa maissa voi aina hengähtää hetkeksi koska vaikka olisi kuinka paljon köyhyyttä ja korruptioita niin ihmisillä on arvot kohdillaan. Ilmapiiri kertoo kaiken. - matalaprofiilinen
Elämä on pinnallista ja "sairaalloista". Arvot ovat vääristyneet.
40-50-luvun lapsena, kun ruoasta oli oikeasti pulaa, tekee esimerkiksi pahaa nykymeininki, kun nuoret on aivopesty laihduttamaan itsensä anorexian tasolle.
Ennen sellainen laihuus oli sairaalloista, ja se johtui siitä, että ruokaa ei aina ollut tarpeeksi. Nyt jotkut on manipuloitu uskomaan, että se on ihanne, jolla saa ystäviä ja on ihailtu ?
Henkiset arvot eivät merkitse joillekin enää mitään.
Totta puhut.
Siksi on ehkä jo nuorillakin niin paljon mielensairauksia tässä ristiriitaisessa maailmassa, jossa ihminen itse ei tunnu olevan enää mitään.
Krääsän/materian määrä ja kalleus arvottavat ihmisen.
Lisättäköön: Ihan tavallisia ihmisiä on kuitenkin vielä paljon.
Me vain hukumme siihen infoähkyyn, manipuointiin ja mainostulvaan, joka hyökkää joka puolelta päällemme. - Surulldaami
Kiitos viestistäsi, toivottavasti tulee lisää.
En ole kohdannut kuukausiin ellei jopa vuosiin noin kiva normaali vastaus. Kun kirjoittelin tätä pelkäsin niin paljon että tulee haukkuja.
Mistä näitä meidänlaisia ihmisiä löytyy? Olen etsinyt niitä koko elämän lukuunottamatta perhe.
Tajusin tänä vuonna että olen ollut vuosia ilman toivoa, en ole nähnyt valoa vuosiin! Pelkkää pahaa näen, en halu mitätöidä mutta ei edes sodat ole niin pahoja kuin tämä hiljainen helvetti joka näkyy joka arkipäivää joka paikassa. Helvetti koska ihmiset ovat sokeita eivätkä huomaa.
Maailmassa on 8 miljardia ihmistä ja tuntuu että keneltäkään saa eheyttävää vastakaikua. - häilyvä
Läheskään kaikki ihmiset eivät todellisuudessa ole sokeita tai piittaamattomia, vaan hyväksyttävän sosiaalisen kanssakäymisen estot rajoittavat ilmaisua. Sen vuoksi tarvitaankin joltain avainhenkilöltä sokraattista rohkeutta tehdä ja ottaa esille asioita uudella tavalla, asettaen esimerkkejä.
Sinun on yhdistettävä aikuisuuden tietotaso lapsuuden mielikuvitusmaailmaan. - vuodatusss
Olet aloittaja ihan he****in viisas. Itse olen nuorehko mies. Hengellinen etsintä on aina tuntunut tärkeältä. En etsi sitä todellakaan kirkon piiristä. Luonto on myös lähellä sielua. Aistit avautuu ja puhdistuu luonnossa käydessä... Meissä toimii pinnallinen persoona ulkokuorena vaikkemme haluaisi. Vaatii jotain erikoista että luovumme siitä julkisella paikalla ja olemme kevyellä mielellä. Joukosta poikkeavaa sorsitaan helposti ja urakalla. Mikä pakko se Facebookkikin on ylläpitää? Minusta ei aikuinen ihminen tarvi mitään Facebookia. Toki siitä on hyötyäkin, tiedetään, mutta tätä kaikkea turhaa kotkotusta ei jaksa loputtomiin jos sen näkee lähinnä tyhjäksi.
Itsekin olen vähän erakoitumassa, kun esim. jos ajattelen että kävisikö facebookissa katselemassa toisten päivityksiä, tulenkin äkkiä toisiin ajatuksiin: "miksi rasittaa mieltä semmoisella?" Voin vallan hyvin elellessäni, kuten elän, eikä tarvi mennä mihinkään twittereihin pätemään. "Kattokaa kuinka hyvin mulla menee!" - heyimhere
Ihan kuin olisin itse aloittanut tämän ketjun! .. itse tein aikalailla kohta 2 vuotta sitten brutaalin liikkeen ja leikkasin itseni täysin ystäväpiiristä jonka itsekkyyttä olin vähemmän tai enemmän ihmetellyt peruskoulusta asti, niin vaikeaa kun se olikin niin ei ymmärrys enään riittänyt. But shit.. nyt tämä sillonen päätös alkaa tuntumaan iskulta omaan naamaan, kuvittelin löytäväni saman arvon jakavat ihmiset tai jotain siitä läheltä, mutta olenkin hyvää kyytiä menettänyt uskoa ihmisiin. Joten aloittaja ja tai vaikka te kaikki muutkin, olen 24 vuotias ja jos todella etsitte ystävää joka tuntuisi jakavan nämä samat arvot tai paikkaa mihin karata niin olen täällä tampereella ja voitte halutessanne laittaa viestiä osoitteeseen [email protected]
- Surulltyttö
Olen alottaja ja olen pitkään miettinyt että tälle asialle pitäisi jotain tehdä. Mä en nuku kunnes yhteiskunta palautuu takaisin normaaliksi jos sitä se koskaan ollukkaan, mitä se tarkoittaa? Normaaliksi se että voit huoletta opiskella ja voit huoletta mennä töihin ja voit huoletta elää elämää harrastuksineen niin ettei tarvisi kokoajan kokea uhkaa ympäristöltä.
Olen jo 10 vuotta seurannut tätä meininkiä ja se on kammottavaa! Ihmiskunta on ajamassa kovaa vauhtia päin seinää ja kun yrität varoittaa niin he nauravat. Heidän mielestä joku on kova tyyppi kun tekee 5000h viikossa töitä tai käyttää älypuhelinta (heh mullakin sitä on)
Ihmiset tyhmystyvät kovaa vauhtia ja jäävät tämän infoähkyn ja kiireen alla.
Minua on monta kertaa nöyrytetty kun olen puhunut lepäämisestä, rentoutumisesta ja kauneudesta, tästä olen saanut niin paljon pa''kaa niskaan. Kun viljattomuus on muodissa ja syöt leipää saat pahoja katseita, kun kiire on muodissa ja sanot ettei mulla ole koskaan kiire sinua katotaan oudosti.
Antakaa minun elää rauhassa!
Kun puhuu terveistä arvoista niin todellakin jää yksin. Tää katkeruus on sanoinkuvamaton ja ahdistaa vielä enemmän että aina on oikeassa sitten ihmiset tyhmistyneenä sanovat oioi olit oikeassa.
Minulla on tullut raja vastaan! En jaksa enään tyhmyyttä.
Haluaisin perustaa blogin tai yhteisön tai jotain.- meiDepraC-
-Normaaliksi se että voit huoletta opiskella ja voit huoletta mennä töihin ja voit huoletta elää elämää harrastuksineen niin ettei tarvisi kokoajan kokea uhkaa ympäristöltä.-
Hah, ihmiset vieläkin haaveilevat paremmista ajoista, joita ei ollut. Noin 4000 vuotta takaperin tarinassa kuningas Gilgamesh epätoivoisesti tuskaili kuoleman väistämättömyyttä ja poltti päivänsä etsiessään pelastuskeinoa vanhan ajan viisaalta. Asiat eivät ole muuttuneet niin paljon.
Ihmiset, sen sijaan, että asettaisivat itselleen haasteita ainutkertaisessa (todennäköisesti) näytöksessä, haluavat nostaa kädet korville/silmille ja uskotella itselleen maailmankaikkeuden pysähtyneen suvantoon heidän kohdallaan, vaikka luukku heidän allaan on vedetty auki jo hyvän aikaa sitten. Ihmisen täytyy pystyä kasaamaan pienessä määrin henkilökohtaista rohkeutta jatkuvasti ja on iskettävä kiiloja maailman eri kohtiin tehdäkseen sitä omakseen.
Olet paljolti luonut itse sortajasi ja pystyisit auttamaan itseäsi antamalla itsellesi luvan siihen - Carpe diem.
Kuulostaa tutulta ajattelulta. Olenkin yrittämässä päästä pois mielekkääseen ympäristöön..siis maalle. Pois tästä kaupungin ihmismassasta ja ahdistavasta kiireestä.
Olin työhommissa maalla yhden kaverin luona. Tänään aamulla itseasiassa heitti kotiin. Sain olla enimmäkseen yksin ja tehdä hommia siellä... ja vain kissat katselivat vierestä. Leivinuuniin tuli aamulla. Hiljaisuus luonto rauha..paratiisi.- Surllikentyttö
Mitä minä tekisin? Olen niin surullinen ja se vie järjen pois. En ole tuntenut itseni vuosiin jopa teininä oli helpompaa kun oli toivoa ja ihanat omat jutut, tutustuin uusiin ihmisiin ja musiikkii. Teini ikä tuntuu nykyään lastenleikiltä vaikka oli huono luokka ja vastoinkäymisiä.
22 vuotiaana alkoi täydellinen haihtumimen ja nyt olen haamu. Sairaslomalla olen ollut kuukausia ja systeemissä syyksi sanotaan masennus.
Terapeutti onneksi tajusi ettei se siitä ole kyse vaan ongelmani on se etten pysy omissa nahoissaan olen ihan vääränlaisessa ympäristössä ja tää loputon epämukavuus on vienyt loputkin voimat.
Minun ulkokuoresta ei uskoisi nämä asiat, pidän huolta itsestäni mutta olen aivan loppunut, joka päivä ihan tyhjää.
Olen vuosia yrittänyt löytää oman pesän, siis joku osa alue elämässä joka saisi sinut tuntemaan ihmisenä mutta turhaan. On tullut jopa olo että en tuu koskaan löytämään tyydytystä.
Itsestään toki sitä rauhaa löytää ja olenkin löytänyt mutta ulkopuolella oleva rauha en ole löytänyt.
Ei vaan ole voimavaroja enään, teininä löytyi vielä ja PALAUDUIN mut nyt en ole palautunut vuosiin ja kun batteri on tyhjä niin ei voi tehdä mitään.
Maailma tuntuu pieneltä paikalta!
Liikaa oikeita pettymyksiä ja liian monta kerta on tullut ajatelleeksi että hitto taas oli tuurista kiinni. Olen vaatimaton ihminen.
En usko tuuriin mutta kun on jatkuvasti väärässä paikassa väärään aikaan niin sit vois vaan räjäyttää itteään avaruuteen.
Ei elämällä ole mitään tarjoittavaa minulle ja olen hyväksynyt sitä. Vielä täytyy kestää elää seuraavat 80v. Aika käy pitkäksi.- huithait
Niinpä niin, mitä sinä tekisit? Minunkin ajatuksia kiusasi nämä samat asiat pitkään. Kuinka mätä tämä yhteiskunta on, kuinka kapitalismi on kaupallistanut inhimillisyydenkin, kuinka kaikki on turhaan tässä ihmiselle äärettömässä avaruudessa.
Mutta, mitä sitten? On hyvin epätodennäköistä että sinä pystyisit muuttamaan vallitsevaa yhteiskuntaa, joten anna näiden itsekkäiden elää elämäänsä oravanpyörässä. Yritä sinä etsiä jotain mikä tekisi elämästäsi edes vähän mielekästä äläkä murehdi asioista jolle et mitään voi.
Oma sosiaalinen kanssakäyminen rajoittuu lähinnä töihin. Vapaa-ajalla palloilen aikalailla yksikseni. Silloin tällöin yritän etsiä lähiseudulta samalla aallonpituudella olevaa ihmistä, aina tuloksetta. Olen opettanut itseni nauttimaan pienistä asioista, jotka eivät riipu tästä sairaasta yhteiskunnasta. Juuri äsken tulin parin tunnin metsälenkiltä. Olipa ihanaa heittäytyä selälleen lumihankeen Auringon paistellessa naamaa. Tätä ei minulta kukaan voi ottaa pois ja se tekee minut onnelliseksi.
Jos taas et kestä yksinäisyyttä, niin toivottavasti laitoit viestiä tässä langassa kirjoitelleelle Emilialle.
Meikäläisellekkin saa kirjoitella (joskus ÄT protonmail com) jos joku etsii Kanta-Hämeen alueelta ystävää. Itse tuore kolmekymppinen miäs.
- Antilambstatic
Täällä kirjoittelee yksinäinen mies joka on aikalailla samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Olen saanut kokea lapsuudesta asti sen, että että ole mitään ellet mene massan mukana ja ellei vaatteissa ole printattuna tietty logo joka nyt sattuu olemaan in sillä hetkellä. Aikainen syrjäytyminen on syössyt minua syrjään valtavirrasta ja vaikka en edustakkaan mitään alakulttuuria (punkit, gootit, yms.) en myöskään enään jaksa välittää välittää nykypäivän normeista ja suorittamisesta.
Työpaikalla on olevinaan yhteisen tekemisen meininki, mutta lopulta vain se miltä esimiesten bonukset näyttää on merkitsevää. Jatkuvasti yritetään aivopestä siihen, että olet osa "tiimiä" vaikka olet vain lammas myymässä omaa villaasi polkuhintaan. Lopulta jäljelle ei jää kuin nahka ja sitten alkaa paleltamaan. Huomasin tämän noin 25vuotiaana jolloin päätin että aivan sama. Aloin avoimesti ilmaisemaan mielipiteitäni ja vittuilemaan kaikille. Hauska puoli tässä oli se, että minua ruvettiin arvostamaan työpaikallani enemmän, vaikka itse arvelin potkujen saantia. Eräällä tavalla kaikki on helpompaa hälläväliä asenteella.
Parisuhteen ja sen etsimisen voin aikalailla tiivistää siihen, että se on vain extrahyödyke siinä missä kaikki muukin, jota on turha hommata ellei sitä varten ole kassaa ja aikaa mitä kuluttaa. Tämä johtaisi siihen, että minun pitäisi hypätä valtavirtaan ja rakentaa kulissit ja paisutella tekemisiäni joka ei todellakaan ole se mitä minä olen. Toisaalta minun tyyppisiä ja minun silmissäni "normaaleita" naisia jotka eivät mene hippikulttuurin puolelle ei juuri löydy. Joten antaas olla.
Todellisia ystäviä on todella hankala muodostaa kaiken koetun perusteella. Vuodet ovat vieraannuttaneet minut täysin omiin oloihini työn ulkopuolella, enkä juurikaan näe ympärilläni muuta kuin muovisia lampaita säntäämässä ympäriinsä. Joskus kaipaan samanhenkistä seuraa, toisaalta oma seura on se paras seura. Ei tarvitse olla mieliksi tai alistaa ketään omaan tahtoon.- huithait
Heh, tästä sitä taas huomaa ettei sitä mitään uniikkeja lumihiutaleita olla. Tekstisi nimittäin voisi olla 100% minun.
- Srllinentyttö
Huithait sitä olenkin tehnyt just viimeset vuodet mut ei riitä. Selkesti on järjetön kaipuu mut en tiedä mikä se on. Kuolen vaa enemmän ja enemmän kokoajan. Maailmasta löytyy vähemmän ja vähemmän virikkeita. Joskus 80 luvulla oli sentään kaikkee kirjavaa, röökiltä haisevat vanhat paikat ja kaikkee muuta kivaa mitä nykyään pidetään nolona.
Nykyään kaiken pitää olla hallittu, kontrolloitu, tervellistä ja tehokasta. Kohta varmaan jopa kieletty kävellä ettei keuhkot ylirasitu.
Meidän yhteiskunnasta on otettu pois kaiken jänskän, tuhman, kiehtovan ja hauskan. Sit ihmetellään jengin itsemurhat, huume asiat ja uupumukset.
Olen oikeasti täydellisessä umpikujassa.
Ihanaa keskustella teidän kanssanne! :)- huithait
Jep jep, mutta minkäs teet. Itse en tosiaan voinut muuta kuin opetella olemaan onnellinen "umpikujassa". Ja siinä sinua ei voi oikeasti kukaan muu auttaa, kuin sinä itse.
Onhan tästä muuten tehty musiikkiakin (Gösta lähti aivan liian aikaisin): https://www.youtube.com/watch?v=w7voNwVmpjI - meiDepraC-
huithait kirjoitti:
Jep jep, mutta minkäs teet. Itse en tosiaan voinut muuta kuin opetella olemaan onnellinen "umpikujassa". Ja siinä sinua ei voi oikeasti kukaan muu auttaa, kuin sinä itse.
Onhan tästä muuten tehty musiikkiakin (Gösta lähti aivan liian aikaisin): https://www.youtube.com/watch?v=w7voNwVmpjIMusiikkia on tehty. En ole Morissette-fani, mutta tässä kappalessa on silti syvempi viesti sitä kaipaaville.
https://www.youtube.com/watch?v=OOgpT5rEKIU
- lääketiede_ei_ihmetiede
Kyllä sulla voi jokin sairaus olla. Lääketiede ja lääkärit ei ole ihmeentekijöitä vaan tavallisia erehtyväisiä. Terapiasi ei ihan onnistunut jos siitä tuli vain huonompi olo. Taisi mennä metsään.
Itseltäni löytyi endometrioosi 20v henkisten ja fyysisten tuskien jälkeen mutta vasta silloin kun elämäni oli jo tuhoutunut. Mielenterveysdiagnoosit ja hoidot sain tietysti jo aiemmin. En tiedä onko tässä elämässä mitään järkeä enää. Parhaat vuodet meni jo ja sairaus on parantumaton. Kivuissa elän vieläkin, kovemmissa kuin aiemmin vieläpä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 367261
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654079
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363033Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292988Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452606Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262565- 302032
- 401883
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731787