Pienin käyttis ?

imRabote

Mikä käyttis vie vähiten tilaa koneella, ja olis samalla kevyt käyttää.


En ole Robotti.

28

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleisemmistä käyttöjärjestelmistä joku MS-DOS saattaisi asentua vielä nykykoneillekin.

      • Mihinkäytetään

        Symbos.de on todella kevyt ja graafinen.
        PTS-DOS ja 2000 dos ... myös graafinen.
        ReactOs on erittain kevyt ja pieni windows 7 yhteensopiva vapaan lähdekoodin windowskopio!
        Snappy Ubuntu Core
        Project Atomic
        CoreOS
        Puppy Linux
        Damn Small Linux

        ja onhan noita! Käyttötarkoitus helpottaisi ohjetta!


      • KoitaItseNiinHuomaat
        Mihinkäytetään kirjoitti:

        Symbos.de on todella kevyt ja graafinen.
        PTS-DOS ja 2000 dos ... myös graafinen.
        ReactOs on erittain kevyt ja pieni windows 7 yhteensopiva vapaan lähdekoodin windowskopio!
        Snappy Ubuntu Core
        Project Atomic
        CoreOS
        Puppy Linux
        Damn Small Linux

        ja onhan noita! Käyttötarkoitus helpottaisi ohjetta!

        ReactOS on parasta mitä open source kehittelijät ovat koskaan saaneet aikaiseksi!


    • Toimiiiiiii

      Windows 98 :D

      • MenuetOS---

        MenuetOS oli ainakin takavuosina hyvinkin vähiin resursseihin asentuva


    • OpenBSD lienee pienin käyttökelpoinen.

    • winuser

      Muistan ensimmäisestä tietokoneestani, että se käytti 360 kt 5,25" lerppua. Ja että yhhelle lerpulle mahtui käyttöjärjestelmä, Lotus 123 taulukkolaskentaohjelma ja vielä joku työtiedostokin. Ostin siihen sitten myöhemmin 20 Mt kovalevyn joka maksoi 2000 markkaa.

      • Paljonhan tuota on mahtunut noinkin pienelle levykkeelle. Ammattipuolella oli käytössä kasituumaiset 1,2 megaiset. Sama kapasiteetti oli myös viimeisessä 5,25-tuumaisella HD-asemalla varustetussa AT-koneessani.


      • 80luvunlopunnörtti

        Mulla on vielä 5" 360k MSDOS 2.2 lerppu ja asemakin saattaisi löytyä. PItäiskö kokeilla toimiiko vielä jossain rauta-raadossa?
        Taitaisi löytä vielä "Teko" taulukkolaskenta ja textin käsittelyohjelmakin.


      • 80luvunlopunnörtti kirjoitti:

        Mulla on vielä 5" 360k MSDOS 2.2 lerppu ja asemakin saattaisi löytyä. PItäiskö kokeilla toimiiko vielä jossain rauta-raadossa?
        Taitaisi löytä vielä "Teko" taulukkolaskenta ja textin käsittelyohjelmakin.

        Vastaavanlainen lerppuasema on minullakin yhdessä raadossa kiinni. Laite tarjoaa CGA-tason grafiikkaakin.


    • eiku_tilaan

      Ropotille tiedoksi:
      Nyt myyvät ubuntulla varustettua tietokonetta 30€, tai $. Ei ole mikään tikku, joka tungettais usbiin.

    • winukka_hiiteen

      Lemppaa ainakin winukka.

    • imRabote

      Kiitti vinkeistä, laitoin sitten kuitenkin Windows 10 Home käyttiksen, se oli ainoa mikä toimi 100% varmuudella.

      • hihihihihiihhh

        Buhahahhahaaaa
        Päivän älyvapain vitsi


      • yhuji
        hihihihihiihhh kirjoitti:

        Buhahahhahaaaa
        Päivän älyvapain vitsi

        Tämä ei ole vitsi:

        Minulla on kympit kaikissa tietokoneissani ja puhelimissani ja nekin toimivat 100% varmuudella.


      • 96.4prosenttia
        yhuji kirjoitti:

        Tämä ei ole vitsi:

        Minulla on kympit kaikissa tietokoneissani ja puhelimissani ja nekin toimivat 100% varmuudella.

        Minä taasen en valehtele koskaan.


      • melki.hyvä
        yhuji kirjoitti:

        Tämä ei ole vitsi:

        Minulla on kympit kaikissa tietokoneissani ja puhelimissani ja nekin toimivat 100% varmuudella.

        Mulla ei toiminut puhelimessa kunnolla, joten piti palata 8.1:een. Tietsikoissa on 10.


      • SielunsaMyyntiPirulle
        yhuji kirjoitti:

        Tämä ei ole vitsi:

        Minulla on kympit kaikissa tietokoneissani ja puhelimissani ja nekin toimivat 100% varmuudella.

        "Minulla on kympit kaikissa tietokoneissani ja puhelimissani ja nekin toimivat 100% varmuudella."

        Todennäköisesti toimii hyvin, mutta samalla sinulla on myös 100%:n tasolla oleva yksityisyyden menetyskin, nykyisen MS:n hyvin röyhkeän super-spy-politiikan ansiosta.


      • yhuji
        SielunsaMyyntiPirulle kirjoitti:

        "Minulla on kympit kaikissa tietokoneissani ja puhelimissani ja nekin toimivat 100% varmuudella."

        Todennäköisesti toimii hyvin, mutta samalla sinulla on myös 100%:n tasolla oleva yksityisyyden menetyskin, nykyisen MS:n hyvin röyhkeän super-spy-politiikan ansiosta.

        Oletko 100% varma että sinun yksityisyytesi on täysin suojattu jos et käytä Windowsia? Mitä häh?


      • Kymppi_Wakoilee
        hihihihihiihhh kirjoitti:

        Buhahahhahaaaa
        Päivän älyvapain vitsi

        Kymppi Wakoilee Warokaa


      • SielunsaMyyntiPirulle
        yhuji kirjoitti:

        Oletko 100% varma että sinun yksityisyytesi on täysin suojattu jos et käytä Windowsia? Mitä häh?

        Valinnoillaan voi yrittää optimoida yksityisyydensuojaansa. Miksi tieten tahtoen valita alusta josta jo edeltä tietää sen raiskaavan tullen mennen koko yksityisyytensä, kuten MS ottamallaan nykypolitiikallaan?

        Itse en ole koskaan kirjautunut mm. FB:n & Co enkä avannut Google-tiliä.

        Orwelin maailma on jo todellisuutta ja aina vain pahemmaksi menee, tilanne jossa ainoa keino on edes koettaa rajoittaa haittoja kohtuuden ja mahdollisuuksien rajoissa.


    • dwarf_brain

      Entä kenellä palstan Linux/Windows-hihhuleista on pienimmät aivot?

      • karmeat_hihhulit

        "Aivojen osista otsalohkot ja varsinkin niiden etualueet kehittyvät viimeisenä.[2][3] 18- ja 25-vuotiaiden aivoista paljastuu vielä merkittäviä anatomisia eroja[4] ja kypsyminen kestää 25–30-vuotiaaksi asti" Wikipedia

        Suurin osa palstan "palstan Linux/Windows-hihhuleista" kuuluu tuohon ikätyhmään.


      • näillä-kahdella

        Aivan yli voimaisesti Risti-tumputtajalla ja Linuxander.Fatipäällä


    • zqxqccz

      Pienin käyttis on linux-hihhuleitten jalkovälissä

      • karmeat_hihhulit

        Kuten tuossa ylempänä mainittiin.


      • hyödytön

        Käyttiksestä pitää olla jotain hyötyä. Siksi Linux ei ole käyttis.


      • Lerppana

        ONKO SEKIN WINDOWS, kun sekään ei toimi?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe