Windows 10:n pakkopäivitykset historiaan

seloppuu

34

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistoonlinux

      Hieno juttu! Tuon päivityksen jälkeen sitten voinkin poistaa linuxin ja asentaa takaisin windowsin :)

      • häh-häh-hää

        Etpä voikaan...


      • Vastakunnään

        En Usko moista, MS ilmoitukset ei ole kovin uskottavia!


      • edesmadiaeiusko

        Microsoft alkanut puha peheitä!


      • Fatipie
        edesmadiaeiusko kirjoitti:

        Microsoft alkanut puha peheitä!

        Microsoft vakuuttaa Windows 10:n turvallisuutta CIA-vuodon jälkeen – lausunnossa ammottava aukko

        Kymppi vuotaa kuin viemäri


      • Luottamus_mennyt
        Vastakunnään kirjoitti:

        En Usko moista, MS ilmoitukset ei ole kovin uskottavia!

        Näin on, kyllä luottamus mikkisontaan on mennyt ihan täysin, eikä takaisin saa.


    • eiparane

      Saman 35 päivää voi viivästyttää ja sen jälkeen muistuttaa joka päivä, kuka sellaista jaksaa.

      "Vaihtoehdot ovat ”käynnistä uudelleen nyt”, ”valitse ajankohta” ja ”muistuta kohta uudelleen” (vapaita suomennoksia). Jokin näistä on pakko valita, muuten ruutu ei mene pois. Jos mitään ei tee, tietokone ei silti käynnisty uudestaan. Enää ei ole kelloa, joka tikittää kohti vääjäämätöntä päivitysten asennusta.

      Torkku-nappia voi painaa aina siihen asti, jolloin päivitysten ilmestymisestä on kulunut 35 päivää. Sen jälkeen voi painaa uutta Muistuta minua huomenna -nappia, joka ilmestyy päivittäin."

      • seiskalla_

        Satuit pomimaan juuri samat kohdat, jota itsekin kopioin, mutta ne olivatkin jo tuossa.

        Niin, tuossa ei ole sen suurempaa muutosta, kyse on edelleen pakkopäivityksistä joista sitten uuvuttavaan häiriköintiin asti muistutetaan joka kirottu päivä.

        Ainoa oikea muutos oli olla häiriköimättä ja muistuttaa vaikka kerran viikossa maltillisella pienehköllä pop upilla tai pienellä staatisella logolla alapalkissa.

        Tämä lisäksi tulisi voida itse ratkaista mitkä päivitykset suostuu asentamaan koneelleen, kuten mm. W7 Pro:ssa ainakin aiemmin oli mahdollista.

        Edelleenkään ei ole syytä siirtyä W10:n ja lisäksi MS voi muuttaa mieltään täysin mielivaltaisesti miten tahtoo suuntaan ja toiseen, eli "huomisen" politiikka voi olla mitä tahansa.

        Ei sitten pidä oudoksua miten MS on rakentanut ihan itse itselleen todella sietämättömän maineen W10:n myötä.

        Niin, eikä tule unohtaa miten kymppi jo itsessään on todistetusti malware, eli ei motivoi :/


      • seiskalla_ kirjoitti:

        Satuit pomimaan juuri samat kohdat, jota itsekin kopioin, mutta ne olivatkin jo tuossa.

        Niin, tuossa ei ole sen suurempaa muutosta, kyse on edelleen pakkopäivityksistä joista sitten uuvuttavaan häiriköintiin asti muistutetaan joka kirottu päivä.

        Ainoa oikea muutos oli olla häiriköimättä ja muistuttaa vaikka kerran viikossa maltillisella pienehköllä pop upilla tai pienellä staatisella logolla alapalkissa.

        Tämä lisäksi tulisi voida itse ratkaista mitkä päivitykset suostuu asentamaan koneelleen, kuten mm. W7 Pro:ssa ainakin aiemmin oli mahdollista.

        Edelleenkään ei ole syytä siirtyä W10:n ja lisäksi MS voi muuttaa mieltään täysin mielivaltaisesti miten tahtoo suuntaan ja toiseen, eli "huomisen" politiikka voi olla mitä tahansa.

        Ei sitten pidä oudoksua miten MS on rakentanut ihan itse itselleen todella sietämättömän maineen W10:n myötä.

        Niin, eikä tule unohtaa miten kymppi jo itsessään on todistetusti malware, eli ei motivoi :/

        Eli Home versiosta tulee Pro versiota vastaava, voi siis viivästää päivityksiä.

        Mikähän siinä päivittämisessä on ongelma ja miksi pitäisi valikoida jotain päivitystä? Suuntaus näyttäisi olevan se, että koostavat kaikista muutoksista yhden isomman päivityksen Windowsiin, toista .NET:n ja sitten sovelluksille omat päivitykset. Se Windows siinä olisi yksi päivitettävä kohde ja jokainen päivityspaketti on helposti tehnyt kymmeniä muutoksia. Nyt ne eri paketteihin kylvetyt muutokset Windowsiin tulee suunnilleen vain yhdessä paketissa ja .NET toisessa. Taisi Adobe Flash Player mennä myös erillään ja jotain muuta.


      • Linuxlelux
        M-Kar kirjoitti:

        Eli Home versiosta tulee Pro versiota vastaava, voi siis viivästää päivityksiä.

        Mikähän siinä päivittämisessä on ongelma ja miksi pitäisi valikoida jotain päivitystä? Suuntaus näyttäisi olevan se, että koostavat kaikista muutoksista yhden isomman päivityksen Windowsiin, toista .NET:n ja sitten sovelluksille omat päivitykset. Se Windows siinä olisi yksi päivitettävä kohde ja jokainen päivityspaketti on helposti tehnyt kymmeniä muutoksia. Nyt ne eri paketteihin kylvetyt muutokset Windowsiin tulee suunnilleen vain yhdessä paketissa ja .NET toisessa. Taisi Adobe Flash Player mennä myös erillään ja jotain muuta.

        Miksi et itse päivitä ja luovu linuks tubuttimestasi?


      • Linuxlelux kirjoitti:

        Miksi et itse päivitä ja luovu linuks tubuttimestasi?

        Niinhän minä päivitänkin. Olen aina huolehtinut siitä, että järjestelmät on päivitettyinä.


      • LinuxLelux
        M-Kar kirjoitti:

        Niinhän minä päivitänkin. Olen aina huolehtinut siitä, että järjestelmät on päivitettyinä.

        Tarkoitin että miksi et päivitä Windowsiin tietokonettasi.


      • LinuxLelux kirjoitti:

        Tarkoitin että miksi et päivitä Windowsiin tietokonettasi.

        Tässä koneessa on tällä hetkellä Windows, eli se linuks tubutin.


      • LinuxLelux
        M-Kar kirjoitti:

        Tässä koneessa on tällä hetkellä Windows, eli se linuks tubutin.

        Olet sanonut ettei sulla ole Windowsia vaan linuks.
        Windows ei ole linuks.


      • LinuxLelux kirjoitti:

        Olet sanonut ettei sulla ole Windowsia vaan linuks.
        Windows ei ole linuks.

        Havaintojen perusteella Windows on linuks.


    • axqqq

      Mitempä ubuntun kanssa. Lähes aina kun menee ubuntun puolelle niin jo on liuta päivityksiä. Siinä vaiheessa meinaan lempata ubuntun mutta olkoot viellä.

      • Saahan sitä itse valita kuinka paljon haluaa päivitellä. Ubuntussa on eritelty tärkeät päivitykset sekä valinnaiset päivitykset.

        Tärkeät päivitykset olisi hyvä laittaa ainakin kerran kuussa manuaalisesti tai sitten vaikka automaatilla asentelee parin viikon välein. Sitten valinnaiset voi rykäistä vaikka pari kertaa vuodessa.

        Lisäksi se Ubuntu on vakaa päivityksistä huolimatta, mitä Windows 10 Home ja Pro ei ole.


    • Antaa vaan päivitysten tulla normaalisti. Windows kehittyy päivitysten ansiosta koko ajan paremmaksi, vaikka lähes täydellinenhän se on jo nykyäänkin.

      • tyhymä_iivari

        Miksi täydellistä pitää päivittää?


      • aslakkialatölviöstä

        Ensi tiistaina tulee "lähes täydelliseen" niitä viime kuussa pieleen menneitä ja tulematta jääneitä päivityksiä ja kai jotain uusiakin.
        Huhtikuussa sinäkin saat seuraavan ison päivityksen ( Creators Update) ja loppuvuonna seuraavan (second major Windows 10 update, Redstone 3).

        Insideriin (isohkoja)päivityksiä tulee useita kuukaudess.


      • tyhymä_iivari kirjoitti:

        Miksi täydellistä pitää päivittää?

        Maailma muuttuu, tulee uusia standardeja, uutta rautaa ja muutenkin kehitys kehittyy joka alueella. Käyttöjärjestelmänkin on uudistuttava.


      • kukamistäkin
        Linuxander.Fatipää kirjoitti:

        Maailma muuttuu, tulee uusia standardeja, uutta rautaa ja muutenkin kehitys kehittyy joka alueella. Käyttöjärjestelmänkin on uudistuttava.

        Jos on kaltaisesi vatipää ettei itse tiedä mitä koneellaan haluaa tehdä niin ehkä teille sopii tuollainen vakoileva tekele.


      • totuushanon
        Linuxander.Fatipää kirjoitti:

        Maailma muuttuu, tulee uusia standardeja, uutta rautaa ja muutenkin kehitys kehittyy joka alueella. Käyttöjärjestelmänkin on uudistuttava.

        Kymppi on todella surkee. reikäine ja vuotava! Vakoileva.


    • winukka_hiiteen

      Lemppaa koko winukka.

    • pönttödetector

      Vain pönttö jättää päivittämättä.
      Tietenkin linux hihhuli trolli suosittelee moista hölmöyttä.

      • kaikkivakoilee

        Linux-hihuli varmaan luulee että oma varjokin vakoilee häntä.


      • haahhahahahhahaahha
        kaikkivakoilee kirjoitti:

        Linux-hihuli varmaan luulee että oma varjokin vakoilee häntä.

        jos varsossa on nas ja usa tai microsoft.


    • poistoon-moinen-oikeus

      On niin vitun väärin että Windows hihuli voi itse päättää päivityksistä. Näillä sivuilla saa hyvän kuvan näiden fatipäiden kyvystä tehdä mitään järkevää.

    • Win10paras

      Windows 10 paranee kaiken aikaa, kuinkahan hyvä se onkaan tulevaisuudessa.

      Moni Linuxia käyttävä haikailee jo takaisin Windowsiin, kerrotaan foorumeilla.

      • joo.niin.se.o

        Minäkin ajattelin vaihtaa tiistaina klo 20.00 Windowsiin kun siihen vissiin tulee silloin päivityksiä.


      • TahmaLisääntyy

        Päivitysten myötä Win10 tulee ajanoloon hitaammaksi ja hitaammaksi.
        Näinhän ovat kaikki MicroShitin käyttikset aina toimineet.


      • kyllä_paras

        Tähän mennessä win10 on kaikista paras windows. Vakoilu jutut ovat muutamien hörhöjen vouhkaamista, johonkin on paha olo purettava.


      • Kyllä_huomaa
        kyllä_paras kirjoitti:

        Tähän mennessä win10 on kaikista paras windows. Vakoilu jutut ovat muutamien hörhöjen vouhkaamista, johonkin on paha olo purettava.

        Kyllä huomaa miten pihalla olet, etkä kykene tosiasioita myöntämään. Vaan eipä tule minun koneelleni koskaan mikkisonta 10, kuten ei tullut mikkisonta visvaakaan.


    • Mistähän_löytynee

      Paha juttu, kun ei pysty juttua lukemaan, koska is roskalehti on jo vuoden ollut boikotissa, onkohan julkaistu muualla, enkä kaipaa mitään mikkisonnan linkkejä, joihin en luota enää sekunttiakaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe