4.0 vs 4.7 renkaat

Pakusukainen1972

Moi. Tulipa ajettua eka kertaa ns fatbikellä. Pitkään miettinyt tuollasen hankkimistakin. Ajoin maantiellä,hakkuuaukealla,pellolla ja polulla. Jäällä hankikannoillakin pääsi mukavasti ajamaan,ei vajonnut juuri yhtään.
Pyörässä 4.7 leveet renkaat ja painetta kai 0.8psi. Muuten kiva mut olihan tuo maantiellä todella raskas polkea. Suorastaan tylsän raskas.
Kysymys kuuluukin et onko 4.0rengas kuinka paljon kepeempi liikkumaan? Riippuu tietty renkaan profiilista mut noin yleisesti ottaen?
Omat ajot tulisi oleen talvella polkuja ja mk uria pitkin mut välillä kyllä pyörätietäkin.
Kesäajoa ei ole.

42

13937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fatpolkija1963

      Ei noissa isoja eroja ole, mutta onhan 4.0 rengas noin pari senttiä kapeampi, kuin 4.8. Tuo 0.8 barin ilmanpaine on ok yleisajossa, mutta maastossa edessä 0.3 ja takana 0.6 ok, maantiellä ja kaupungissa reilu 1 bar on ok ja on huomattavasti kevyempi polkea.
      Minä oon ajanut jo kolmisen vuotta fatbikella ympäri vuoden lähes päivittäin. Ennen ajoin cyclokrossarilla 20-40 km lenkkejä, mutta fatilla saat saman treenin reilulla 10 km sekalaista ajoa sisältävällä lenkillä. Fatbike sopii lisäksi kaikenlaiseen ajoon ja sillä on aivan saakutin kiva ajaa tällaisesta yli 50 v äijästäkin.
      Kannattaa ottaa tuo maantieajossa "tylsän raskas" siltä kantilta, että saman treenin saat lyhyemmässä ajassa ja matkassa, kuin kapearenkaisella pyörällä.
      Fatbikeen saat myös 3.5 tuumaset renkaat, jotka vois olla ok esim työmatka ajossa.

      • Fats.Domino

        Juu komppaan. Vaihdoin cylocrossin fatbikeen ja en ole katunut. Meinasin ensin ostaa tavallisen 29 maastopyörän, mutta sen minkä fatillä häviää nopeudessa voittaa hasukuudessa. Näin talvella läskupörä on parhaimmillaan kevätjäillä. Vetää suun hymyyn.


      • Pomppukeppi
        Fats.Domino kirjoitti:

        Juu komppaan. Vaihdoin cylocrossin fatbikeen ja en ole katunut. Meinasin ensin ostaa tavallisen 29 maastopyörän, mutta sen minkä fatillä häviää nopeudessa voittaa hasukuudessa. Näin talvella läskupörä on parhaimmillaan kevätjäillä. Vetää suun hymyyn.

        Homma vain muuttuu aika lailla jos hyvät ajomaastot eivät ala kotiovelta vaan edellyttävät vaikkapa paljon yli 5 km siirtymää suuntaansa. Sillon fatti ei ole parhaimmillaan kun pitäisi siirtymille aina saada kovemmat paineet ja siltikin ne ovat vähän raskaita. Mutta jos pääsee helposti lähgeltä metsään niin fatti on oikein hauska kapine.


      • Anonyymi

        mikä siinä on eettei maantiellä voisi ajella täysillä n 1.8-2 barilla, mihin perustuu että rullaavuus parempi 1 barilla? en ole itse kokenut noin


      • Anonyymi
        Pomppukeppi kirjoitti:

        Homma vain muuttuu aika lailla jos hyvät ajomaastot eivät ala kotiovelta vaan edellyttävät vaikkapa paljon yli 5 km siirtymää suuntaansa. Sillon fatti ei ole parhaimmillaan kun pitäisi siirtymille aina saada kovemmat paineet ja siltikin ne ovat vähän raskaita. Mutta jos pääsee helposti lähgeltä metsään niin fatti on oikein hauska kapine.

        sähköllä tylsät osuudet ja sit polkee minkä jaksaa. Suosittelen


    • Radon2015

      Tuo treenien kesto on muuten ihan totta. Mulla 10.7kg painava hyvä 29 maasturi jolla saa hinkata 30-40km ennenkuin alkaa tuntuu missään. Fatbikee ajanut nyt 6-7kertaa noin 10-12km kerrallaan.. Pyörä taitaa painaa 15-16kg Onhan se ankee rullaan mut eipä tarvi jännittää näin talvellakaan jääröpelikössä oikeastaan yhtään. Sen kun polkee hissukseen vaan.
      Renkaat kendan 4.0

    • Mietimieti

      Jos kävelyvauhti riittää ja lähimetsä tai pelto niin sit paksupyörä ok. Vaihdin hurma ja uudet kaukaiset reitit voi unohtaa. Ei sillä vaan jaksa.
      Ajappa siirtymää asfaltilla 10km fätillä ei kyllä maistu!!!

      • fatmannn_

        Tuo on yksi mielipide ja kuten ylempänä todettiin, niin henkilö, joka pyöräilee kuntoillakseen, niin fat on äärettömän hyvä vaihtoehto juuri sen takia, että lenkit voi olla huomattavasti lyhempiä ja kestoltaan pienenmpiä. Minua kiehtoo tuo hieman hitaampi vauhti varsinkin talviaikaan. Mulla on tallissa hiilikuitu maantiepyörä, joka painaa 8 kg ja hiilikuitu 29", joka painaa 9.9kg, mutta ne ovat seisseet täysin tyhjän panttina jo kohta puoltoista vuotta, kun 13 kiloinen alumiini fatti tuli taloon. Fatilla lenkkeilen päivittäin ympäri vuoden ja lenkkien kesto noin tunti. Tolla maantiepyörällä saa sotkea 2.5 tuntia saadakseen saman treenin ja treeni tapahtuu autojen seassa liki 40 km/h vauhdissa. Kiitos ei enään, vaan fatilla pikkuteitä ja polkuja sekä pyöräilyreittejä taajamassa.


      • Pomppukeppi

        Nuo treenit eivät ole kyllä ihan vertailukelpoisia. Maantiepyörällä ajettu pitkä lenkki kehittää enemmän peruskestävyyttä, fatilla poljettu "samantehoinen" lyhyt treeni tehdään paljon kovemmilla sykkeillä jolloin se kehittää vähän eri osa-aluita.
        Itse ajan juuri siksi monenlaisilla pyörillä että niillä kaikilla saa hieman erilaisia treenejä ja monipuolisuus säilyy.


      • Anonyymi

        Poljin fätillä 97 km maantiellä eli ei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poljin fätillä 97 km maantiellä eli ei pidä paikkaansa

        Sähköavusteisella ja kahdella vara-akulla, jäi mainitsematta..


    • molemmat

      Ei läski ole sen huonompi rullaamaan kuin tavan maasturi nastarenkailla.

      • TotuusSattuu

        Siksi kukaan ei tavallisella maasturilla ajakaan nastoilla kuin sen ajan kun on ihan pakko.


      • Cresent29

        Kyllä mun 29maastopyörä nastoilla rullaa paaaaaljon paremmin kun naapurin 26tuumanen fatbike. Ero huomattava!
        Fatillä ei voi ajaa räväkästi oikein missään.


      • Kiitos_vain

        Sinä se sit jaksat...


      • Pomppukeppi

        Pyörän rullaavuus ei riipu sen oikeasta koosta tai polkijan kunnosta.


      • Anonyymi
        Cresent29 kirjoitti:

        Kyllä mun 29maastopyörä nastoilla rullaa paaaaaljon paremmin kun naapurin 26tuumanen fatbike. Ero huomattava!
        Fatillä ei voi ajaa räväkästi oikein missään.

        no ei sillä räväkästi tarviikaa ajaa, sitä varten on gsr600.


    • Öljypoltin

      Nyt teillä useilla on väärä käsitys läskillä vs. maasturilla vs. katupyörällä ajettujen lenkkien tehosta. 2h lenkki on kaikilla 2h lenkki ajettuna samoilla sykkeillä, eli kuntoilumielessä aivan sama millä poljet. tosin läskillä ajettuna se maastolenkki on ehkä noin 1/4 matkaltaan verrattuna katupyörällä suoritettuun lenkkiin. Mutta oli niin tai näin, kaikilla noista kolmesta vaihtoehdosta on kiva käydä polkemassa se 2h lenkki.

      Mutta 4.0 vs. 4.7 leveä rengas ajamisen keveydessä riippuu aika paljon renkaasta sekä käytetystä paineesta. Saman valmistajan ja saman mallinen rengas vaikkapa 0,5bar paineilla on 4.0 leveänä kevyempi polkea kuin 4.7 leveä.

      • molemmat

        Juu, läskirenkailla paineen merkitys on paljon suurempi kuin kapeammilla. Läskirengas matalalla paineella kovalla pakkasella on tajuttoman raskas polkea kun kylmää jäykkää kumia joutuu muotoilemaan koko ajan, painetta ylös niin kulkee. Lämpimällä matalat paineet ei vaikuta läheskään niin paljon ja juurakot häviävät polulta saman tien.


      • fatmannn___

        Väärin sikäli, ettei kukaan aja maantiepyörällä ja fatilla kahta tuntia samoilla sykkeillä. Tiedän mistä puhun, kun ajan aina sykemittaria seuraten. Kulutan takuu varmasti kaloreita saman määrän ja kuntoni kohoaa/ saman verran, kun ajan fatilla tunnin tai maantiepyörällä 2.5 tuntia. Fatilla etenen tuon tunnin aikana noin 12-15 ikm ja maantiepyörällä n 50km.
        Sikäli olet oikeassa, että teoriassa sykkeen pysyessä molemmilla samana, ei eroa tule, mutta jos ajan fattia samoilla sykkeillä, kuin maantiepyörääni, niin vauhti olisi noin 5 km/tunnissa.


      • TotuudenTorvinen
        fatmannn___ kirjoitti:

        Väärin sikäli, ettei kukaan aja maantiepyörällä ja fatilla kahta tuntia samoilla sykkeillä. Tiedän mistä puhun, kun ajan aina sykemittaria seuraten. Kulutan takuu varmasti kaloreita saman määrän ja kuntoni kohoaa/ saman verran, kun ajan fatilla tunnin tai maantiepyörällä 2.5 tuntia. Fatilla etenen tuon tunnin aikana noin 12-15 ikm ja maantiepyörällä n 50km.
        Sikäli olet oikeassa, että teoriassa sykkeen pysyessä molemmilla samana, ei eroa tule, mutta jos ajan fattia samoilla sykkeillä, kuin maantiepyörääni, niin vauhti olisi noin 5 km/tunnissa.

        Eri pituiset ja eri sykkeillä tehdyt treenit eivät vain kohota kuntoa samalla tavalla vaikka kalorikulutusmäärä olisi sama.
        Eihän kukaan treenaa maratonille vain tekemällä pelkästään sadan metrin nopeita vetoja, noin vähän kärjistäen. Eli pitkät matalasykkeiset lenkit kasvattavat peruskuntoa, lyhyet suurisykkeisemmät vauhtikestävyyttä. Jos tavoitellaan hyvää kokonaisvaltaista kuntoa, treenien pitäisi sisältää noita molempia sopivassa suhteessa.


      • Anonyymi
        fatmannn___ kirjoitti:

        Väärin sikäli, ettei kukaan aja maantiepyörällä ja fatilla kahta tuntia samoilla sykkeillä. Tiedän mistä puhun, kun ajan aina sykemittaria seuraten. Kulutan takuu varmasti kaloreita saman määrän ja kuntoni kohoaa/ saman verran, kun ajan fatilla tunnin tai maantiepyörällä 2.5 tuntia. Fatilla etenen tuon tunnin aikana noin 12-15 ikm ja maantiepyörällä n 50km.
        Sikäli olet oikeassa, että teoriassa sykkeen pysyessä molemmilla samana, ei eroa tule, mutta jos ajan fattia samoilla sykkeillä, kuin maantiepyörääni, niin vauhti olisi noin 5 km/tunnissa.

        et tod etenen 50km lenkillä maantiellä tunnissa


    • 899euronlaite

      Mulla 4 tuumaa leveet renkaat ja plussaa se et näillä voi ajaa maantiellä 4.7-5 tuumaakaan mielestäni ei voi. Jyrisee ja on selvästi raskaampi muutenkin.
      4tuumanen kovilla paineilla maastoon ,pururadalle , hiekkatiellä ja vaikka pieninä pätkinä asfaltille. Ei mee kyllä lumessa ja soilla nyt en ajais muutenkaan.
      Lenkkien kestot lyhentynyt mut hien määrä kasvanut.

    • kumipuu

      Renkaan maahan vastaava osa riippuu paineesta, samoilla paineilla maahan vastaava osa on aina sama. Leveämpi rengas painuu vähemmän kuin kapeampi, siis leveämpi kulkee pyöreämpänä. Eri levyisten renkaiden rullaaavuus samoilla paineilla vaatii kyllä tarkemman mittauksen.

      • Pomppukeppi

        "Renkaan maahan vastaava osa riippuu paineesta, samoilla paineilla maahan vastaava osa on aina sama. Leveämpi rengas painuu vähemmän kuin kapeampi, siis leveämpi kulkee pyöreämpänä"

        Täysin teoreettisesti kyllä, käytännössä ei. Renkaissa kun vaikuttavat myös esim. kylkien paksuus ja kumimateriaalin joustavuus. Varsinkin kun kapeassa renkaassa ilmatilan koon suhden kylkiin on hyvin erilainen kuin leveässä eli kapeampi on yleensä myös kokonaisuutena jäykempi koska leveydestä on prosentuaalisesti paljon enemmän kylkiä kuin leveässä renkaassa jossa paljon suurempi prosentti on ilmatilaa.
        Kapea rengas ei myöskään voi levitä loputtomasti joten sen painuman rajat tulevat vastaan paljon aikaisemmin kuin leveillä jos puhutaan jotenkin järjellisistä ja ajettavista paineista.


      • kumipuu

        Tietysti materiaalit vaikuttavat, mutta eivät käytännössä ratkaise. Piti ihan itsekin kokeilla kun aloin ihmetellä rullaavuuksia.


      • Pomppukeppi

        Ongelma on vain se että kovin erilaisilla renkailla ei ole mitenkään edes mahdollista käyttää samoja rengaspaineita joten mikään teoreettinen sama kosketuspinta maahan ei käytännössä merkitse mitään (eikä edelleenkään pidä paikkaansa koska renkaiden runkojen jäykkyys vaihtelee niin paljon). Fatin renkailla ajetaan pääsääntöisesti alle 1 bar paineilla, normi maasturin renkailla noin 2 bar paineilla, hybridillä 4 baarin ja maantiepyörällä yli 7 baarin paineilla. Ei noita voi käytännössä järkevästi käyttää millään yksillä yhteisillä paineilla.
        Jokaisen renkaan paras rullavuus myös saavutetaan juuri sille suunnitelluilla paineilla joten vertailu jollain muulla paineella ei kerro renkaan todellista rullaavuutta.


    • jussi7878

      mulla on fättis...kuitumaantie pyörä ja kuitu cyclo.... talvisin ajan fättiksellä nastarenkain 4 tuumasena ja keväällä vaihdan jumbo jimit 4.7 tuumaset .jos ei jaksa fättiksellä ajella niin kunnossa on pientä sanomista.vähän reillummilla rengaspaineilla olen ajanut fättiksellä 50km lenkin 27,5kmh keskarilla..saihan siinä polkea mutta ei ongelmaa.hyvin tuo rullailee. ..jos joku viitsii sanoa ettei läskillä pääse eteenpäin niin sitten ei muuta kuin "reeniä horo reeniä"

      • Alkup_

        Asia on juurikin kokonaisuudessa noin. Täällä huonokuntoiset syyttää pyörää, kun eivät jaksa ja usein laiskuus vielä siihen päälle, niin siinä ollaan, pyörässähän se vika on. Itselleni ei mikään pyörä tunnu raskaalta, vaikkakin suosin erittäin kevyitä pyöriä sekä keveitä ja hyvin rullaavia renkaita. Usein tuo yhdistelmä koetaan kalliiksi, mutta henkilön varallisuus tai varattomuushan on jokaisesta itsestä kiinni.


    • Raisu77

      Fätbike näyttää raskaalta ja sitä se vaan nyt on. Oli kunto vaikka millanen.
      Eräs pyörämyyjä siis oikeasti PYÖRÄMYYJÄ sanoi et toivottavasti noita rohjoja ei ole valikoimassa enään parin vuoden päästä kun tekee pahaa myyjä epäsopivia pyörämalleja taviksille.
      Puhui fäteistä hl 700-1200e

      • Anonyymi

        no eihän läskit läskillä aja pitää olla sähkövempele ja mitään ylimäärästä ei laiskat tarvii. jantterit hei ihan sama sun terveytes kannalta lisäätkö vastusta vai kilsoja. haloo.


    • andersss

      niin tai näin ....poljen kovempaa fättiksellä kun normi jantteri hybridi pyörällä ainakin 50km matkan ...se on testattu.onhan mulla toki kova kuntokin ja melkein kymppitonni tulee vuodessa kilometrejä

    • lovebiking

      Ajan edelleen ihan old school 26 tuumasella aika perus maasturilla. Kokeilin työkaverin fattiä ja minuun se ei isommin iskenyt. Kummallinen laitos. Luultavasti 27,5 semi-fat voisi olla seuraava pyörä. Maasturit on aina ollu kyllä mieleen, mutta fätti vetää jotenkin överiksi. Hienoa kuitenkin että on paljon erilaisia vaihtoehtoja joista jokainen saa valita mieleisensä. Nähdään teillä ja poluilla!

    • Kokemus_K

      Ainoa ja oikea vaihtoehto kunnon kohottamiseen urheilemalla pyörää käyttäen on 26" fat 4.0 renkailla.

      • Anonyymi

        Kunto pääsi romahtamaan, kun ajoin itseni pari vuotta sitten ylikuntoon, ja seurauksena oli sydämen rytmihäiriöt. Palautuminen ongelmasta kesti pari vuotta, Keväällä aloin kokeilla ajamista maantiepyörällä, mutta en pysynyt vaimoni kanssa samassa vauhdissa, Ylämäkien jälkeen olin täysin poikki, Ajaminen ei kiinnostanut enää.
        Ostin syksyllä e-fättärin, ja olen ajellut sillä parisssa kuukaudessa yli 1200 km. Saan tarvittaessa sähköavustuksen käyttöön ja meno on mukavaa, kun ei tarvitse pelätä, että tukehtuisi ylämäkiin. Fättärillä tulee ajeltua muuallakin kuin asfalttiteillä. Erityisen mukava on ajaa maastossa ulkoilu- ja kuntoreittejä pitkin. Jyrkätkin nousut menevät mukavasti sähköllä avustaen. Olen jopa eksynyt välillä metsäpoluille tekemään pienehköjä maastoajoja. Mutta se homma kaipaa harjoittelua, jotta selviän kapeilla ja vaikea pohjaisilla radoilla.
        Kunto on noussut huimasti ja sähkön tarve vähentynyt kovasti. Fättäri antoi uuden elämän. Hankin siihen juuri nastarenkaat, jotta talven tullen ei tarvitse pelätä liukastelua jäisillä teillä ja reiteillä.
        Suosittelen lämpimästi sähköpyörää kuntonsa menettäneille. Se auttaa ja motivoi ajamaan, kun mäet eivät ole ylivoimaisia - kiva välillä hurauttaa ohi tavallisella pyörällä ylämäkeen tahkoavista. Muutama päivä sitten ajelin vaimoni kanssa (ahkerasti kuntoilua harrastava) ja akkuvirtaa kului niin vähän, että samalla tyylillä olisi akku riittänyt n. 200 km ajoon. Aloittaessani fättärillä kului vaimoni vauhdissa akkua siihen malliin, että akkua riitti vain n. 50 km reissuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunto pääsi romahtamaan, kun ajoin itseni pari vuotta sitten ylikuntoon, ja seurauksena oli sydämen rytmihäiriöt. Palautuminen ongelmasta kesti pari vuotta, Keväällä aloin kokeilla ajamista maantiepyörällä, mutta en pysynyt vaimoni kanssa samassa vauhdissa, Ylämäkien jälkeen olin täysin poikki, Ajaminen ei kiinnostanut enää.
        Ostin syksyllä e-fättärin, ja olen ajellut sillä parisssa kuukaudessa yli 1200 km. Saan tarvittaessa sähköavustuksen käyttöön ja meno on mukavaa, kun ei tarvitse pelätä, että tukehtuisi ylämäkiin. Fättärillä tulee ajeltua muuallakin kuin asfalttiteillä. Erityisen mukava on ajaa maastossa ulkoilu- ja kuntoreittejä pitkin. Jyrkätkin nousut menevät mukavasti sähköllä avustaen. Olen jopa eksynyt välillä metsäpoluille tekemään pienehköjä maastoajoja. Mutta se homma kaipaa harjoittelua, jotta selviän kapeilla ja vaikea pohjaisilla radoilla.
        Kunto on noussut huimasti ja sähkön tarve vähentynyt kovasti. Fättäri antoi uuden elämän. Hankin siihen juuri nastarenkaat, jotta talven tullen ei tarvitse pelätä liukastelua jäisillä teillä ja reiteillä.
        Suosittelen lämpimästi sähköpyörää kuntonsa menettäneille. Se auttaa ja motivoi ajamaan, kun mäet eivät ole ylivoimaisia - kiva välillä hurauttaa ohi tavallisella pyörällä ylämäkeen tahkoavista. Muutama päivä sitten ajelin vaimoni kanssa (ahkerasti kuntoilua harrastava) ja akkuvirtaa kului niin vähän, että samalla tyylillä olisi akku riittänyt n. 200 km ajoon. Aloittaessani fättärillä kului vaimoni vauhdissa akkua siihen malliin, että akkua riitti vain n. 50 km reissuun.

        Sähköpyörä on kyllä hyvä peli kunto pohjassa. Itse ajelin myös sähköpyörällä kun ei muuhun pystynyt.

        Nyt puuropyöräkin kulkee. Tällä viikolla tulee rapisutettua nastarenkaita noin 120 km. Kivaa koko rahalla :)

        Varasuunnitelmana on edelleen sähköfättis. Siinä on 4.8 tuuman juggernautit. Se on niin raskas polkea maastopaineilla ilman sähköä, että ihan naurattaa ;) Ehkä 4" jumbo jimeillä voisi veivata myös luomuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunto pääsi romahtamaan, kun ajoin itseni pari vuotta sitten ylikuntoon, ja seurauksena oli sydämen rytmihäiriöt. Palautuminen ongelmasta kesti pari vuotta, Keväällä aloin kokeilla ajamista maantiepyörällä, mutta en pysynyt vaimoni kanssa samassa vauhdissa, Ylämäkien jälkeen olin täysin poikki, Ajaminen ei kiinnostanut enää.
        Ostin syksyllä e-fättärin, ja olen ajellut sillä parisssa kuukaudessa yli 1200 km. Saan tarvittaessa sähköavustuksen käyttöön ja meno on mukavaa, kun ei tarvitse pelätä, että tukehtuisi ylämäkiin. Fättärillä tulee ajeltua muuallakin kuin asfalttiteillä. Erityisen mukava on ajaa maastossa ulkoilu- ja kuntoreittejä pitkin. Jyrkätkin nousut menevät mukavasti sähköllä avustaen. Olen jopa eksynyt välillä metsäpoluille tekemään pienehköjä maastoajoja. Mutta se homma kaipaa harjoittelua, jotta selviän kapeilla ja vaikea pohjaisilla radoilla.
        Kunto on noussut huimasti ja sähkön tarve vähentynyt kovasti. Fättäri antoi uuden elämän. Hankin siihen juuri nastarenkaat, jotta talven tullen ei tarvitse pelätä liukastelua jäisillä teillä ja reiteillä.
        Suosittelen lämpimästi sähköpyörää kuntonsa menettäneille. Se auttaa ja motivoi ajamaan, kun mäet eivät ole ylivoimaisia - kiva välillä hurauttaa ohi tavallisella pyörällä ylämäkeen tahkoavista. Muutama päivä sitten ajelin vaimoni kanssa (ahkerasti kuntoilua harrastava) ja akkuvirtaa kului niin vähän, että samalla tyylillä olisi akku riittänyt n. 200 km ajoon. Aloittaessani fättärillä kului vaimoni vauhdissa akkua siihen malliin, että akkua riitti vain n. 50 km reissuun.

        no kuntoileehan ne toiset saunassa istuenkin..syke nousee..vähän sama mennä avustuksilla kaikki ylämäet ettei syke nouse. kyllä tasainen vauhti tappaa. sähköt pois ja ylämäkeen tiheään.


    • andersss

      siis mun mielestä fättis on edukseen talviajossa...siihen tarkoitukseen sen itse hommasin,nyt kun lumetkin on alkaneeet hävitä niin kyllä alle tulee ensi viikolla cyclo crossari.sillä paahdetaan sen aikaa ainakin ennenkuin on kadut putsattu hiekasta ja sitten otan maantie pyörän ajoon.

      • fatfatitifat

        Mulla fattis taasen hommattu ympäri vuotiseen treeniajoon. Ainoa muutos, minkä teen vuoden sisällä, niin on takalokarin(pikamalli) asennus loppusyksystä ja irrotus keväällä.


    • Anonyymi

      Ilmanpaineillahan tuon fätin kanssa onkin tarkoitus puljata, pehmeällä alustalla ajetaan lähes räiskäleillä, kovalla alustalla nostetaan paineet; jumbo jimeihin saa laittaa 2bar paineet, kyllä niillä rullailee.

    • Anonyymi

      minkä ihmeen takia maantiellä pidät 0.8 etkä maksimia sallittua=? onhan tuossa nyt iso ero ajossa

    • Anonyymi

      Läskin huonoin puoli on just tuo herkkyys eri paineille. Ei siinä mitään jos voi lenkillä ajaa vain sitä yhtä, mutta sitten kun alusta vaihtelee niin ihan ässistä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe