Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen.
Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärille, kun Windowsin tuki on kuulemma loppumassa ensi kuussa. Latasin Mintin ISO:n ja tein asennustikun ohjeiden mukaan, mutta kun käynnistän koneen tikulta, niin BIOS-tekstit vilahtaa ja sen jälkeen tulee vaan jotain kernel panic -herjaa ruudulle eikä mitään tapahdu.
En ole aiemmin käyttänyt Linuxia, joten nyt on vähän sormi suussa. Onko tämä joku yleinen juttu vai teinkö jotain väärin? Kyseessä HP:n läppäri, ehkä vuodelta 2016.
Kiitos jos joku osaa neuvoa!
Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
12
2325
Vastaukset
- Anonyymi
Viallinen asennustikku.
- Anonyymi
Voi olla muutakin.Virheitä asennusmediassa.
Onko bootvalinta oikein?
Omasta mielestäni ei Mintiä ensin.
Debian 13.Tee media siitä.
Matkija-Mintin voi asentaa myöhemmin.- Anonyymi
Minä suosittelen päinvastaista lähestymistaaa pois Windows-maailmasta. Ensin mahdollisimman valmis ja rönsyinen. Kun oppii Linuxin peruskäytön, niin sitten voi siirtyä minimalistisempaan vaihtoehtoon, johon lisää päälle vain mitä tarvitsee.
- Anonyymi
KYLLÄ TOI WINDOWS ON SITTEN KOVA KERNELPANIKOIMAAN!
- Anonyymi
Ei ole yleinen juttu vaan jotain mennyt asennuksessa tai asennusmedian teossa pieleen, en vaan osaa sanoa mitä!
- Anonyymi
Lataa uusi .iso-paketti Linux Mint käyttöjärjestelmästä.
Luo asennusmedia .iso-tiedostosta Rufus sovelluksella.
Kun asennustikku on valmis, käynnistä tietokone muistitikulta kovalevyn sijaan. - Anonyymi
Ei täällä linux-käyttäjät apua saa, aivan sama kuin windowsillakin, vaihtakaa kanavaa.
- Anonyymi
Saimaan kanavalle ei ole oikein vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saimaan kanavalle ei ole oikein vaihtoehtoja.
Sunlaisilta ei ainankaan apua heru, korkeintaan vittuilua jo monta vuotta.
- Anonyymi
Ei tuossa montaa vaihtoehtoa ole. Asennusmedian teossa mennyt jotain pieleen, tai sit koneessa on joku rautavika. Vialliset muistit saavat tuon herjan aikaiseksi. Asennusmedian käynnistysvalikossa on Memtest86 vaihtoehto, kokeiles ajaa tuolla muistitesti, että tuleeko virheitä?
- Anonyymi
Memtest86+ näyttää vialliset muistilohkot mikäli niitä löytyy. Grub2 osaa antaa kernelille nämä osoitteet joten viallisia muistikampoja voi käyttää.
- Anonyymi
Asentaessa kannattta napsia minttupastilleja. E i sisua.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831236
Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121699- 25645
Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin
joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-88454- 3341
Puuilo pittäis tulla Haapaveelle
Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä38326Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090