Miten arvioit ihmisten ikiä?

ItseEnOsaa-Erehdyn

Osaatko ja onnistutko arvaamaan oikein?
Millaisella tarkkuudella?
Mistä iän näkee?

Entä oma ikäsi, näytätkö nuoremmalta, vanhemmalta vai oman ikäiseltäsi? Mihin vieraiden väärät arviot perustuvat?
Onko ihosi sileä, löytyykö silmäkulmastasi pilkettä, nouseeko hymy huulillesi?

53

1462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole kovin hyvä arvaamaan ihmisten ikää.
      Varsinkin nuorempien ikä on vaikea arvata. näyttävät niin nuorilta.
      Minulle on sanoneet että en ole mummo eikä taida tulla vanhustakaan.
      Ulkoisesti olen aika hyvässä kuosissa ja käytös ei ole ihan ikäiseni, ainakaan vielä.
      Kremppaa on, mutta ei mitään vakavaa.

• Määoonvanha

Niin, jos vaikka "Mielikki mummo" on katsonut itseään peilistä liian pitkään. Eihän kukaan näe minkä ikäseltä hän näyttää muitten silmissä. Monen ikä naisen nuorekas käytös tekee heistä samalla naurettavan tai säälilittävän vaikutuksen.

• Määoonvanha kirjoitti:

Niin, jos vaikka "Mielikki mummo" on katsonut itseään peilistä liian pitkään. Eihän kukaan näe minkä ikäseltä hän näyttää muitten silmissä. Monen ikä naisen nuorekas käytös tekee heistä samalla naurettavan tai säälilittävän vaikutuksen.

Anna ny mun pitää kuvitelmani :)
        En juuri katsele peiliin, aamulla kun raahustan keittiöön niin peilikuva tulee vastaan, ei mitenkään imarteleva.
        Näin minulle on sanoneet kun kirjoitin, mukavahan sitä on ollut kuulla.
        Ehkä käsität väärin nuorekkaan käytöksen, ei se tarkoita että hallitsen nuorten käyttämän kielen ja tavat.
        Olen tällaisena ihan mielelläni säälittävä ja naurettava :)

• Jassoo.
      Mielikki-mummon kaihi-aloitus.

H.

• On mulla kaihikin, tai oli. En silti tehnyt aloitusta että pääsisin kehumaan nuorekkuudellani. En juuri piittaa asiasta, kerroin mitä ovat muut sanoneet, epäilen että eivät kauan.

• isojakomia

Näytän ikäistäni nuoremmalta ja suuremmalta. Kaikki nuoret on saman näköisiä, paitsi ryllykät.

• Minulla ei ole mitään järkevää syytä ihmisten ikiä arvailla.
      Näkeehän sen onko joku nuorempi tai vanhempi, muutaman kymmenen vuoden tarkkuudella.

Vanha ja ryppyinen olen, varmaan paljon vanhemman näköinen mitä ikävuodet kertoo.
      Onneksi en itse tuota näe, toisessa silmässä on silmänpohjanrappeuma ja toisessa se kuuluisa kaihi.

• ikäimmeinen66

Hassu juttu kun vuosia sitten satutin käteni pahasti. Ei maistunut viina eikä ruokakaan ollut helposti syötävissä. Särkylääke vei ruokahalun kun en niitä normaalisti käytä. Laihduin muutaman kilon.
      Ihmiset ihastelivat miten olen nuortunut. Tulivat kadullakin kertomaan sen.
      Nyt ovat kilot tulleet takaisin vaikken kovin lihava ole. Kasvoissa näkyy kuitenkin.

• Enimmäkseen kyllä meidän ikäisillä laihtuminen tekee vanhemman ja ryppyisemmän näköiseksi.

• Tellukka kirjoitti:

Enimmäkseen kyllä meidän ikäisillä laihtuminen tekee vanhemman ja ryppyisemmän näköiseksi.

Tuttavani laihdutti huomattavasti. Hän oli soma hieman pyöreä noin kuuskymppinen. Vaatteet istuivat nätisti kun laihtui, oli hommannut nuorekkaita vaatteita. Mutta kasvot valahtivat ja olivat ryppyiset, ennen oli siloposkinen pulskempana.

• Uskon olevani ihan itseni ikäisen näköinen.
      Toisten ikiä en ulkonäön perusteella edes yritä mennä arvailemaan, sillä niin monesti erehtynyt ihan kymmenillä vuosilla suuntaan ja toiseenkin.

• suvenelli1

En osaa arvella ihmisten ikiä. Minulle ovat lapsia, nuoria, nuoria aikuisia, aikuisia, keski-ikäisiä jne.

Jos luulottelen itselleni, että olen nuoremman näköinen kuin olen, niin menen peili kädessä ikkunan ääreen. Laitan peilin alaviistoon ja rentoutan kasvojeni lihakset oikein lurpalleen.

• Buldokinnäköinen

Niin buldokin posket ja kalkkunan ala heltta kertovat meille ikämme melko hyvin.

• suvenelli1 kirjoitti:

En osaa arvella ihmisten ikiä. Minulle ovat lapsia, nuoria, nuoria aikuisia, aikuisia, keski-ikäisiä jne.

Jos luulottelen itselleni, että olen nuoremman näköinen kuin olen, niin menen peili kädessä ikkunan ääreen. Laitan peilin alaviistoon ja rentoutan kasvojeni lihakset oikein lurpalleen.

Yhden likan kaverin kansa erehdyin pahemman kerran, kun kysyin vieläkö hän asuu kotona vanhempiensa luona, vai onko hän onnistunut saamaan jo oman asunnon.

Toiset siinä tuijottivat minua niinkuin vähäjärkistä ainakin. Lisäsin siihen, että ajattelin vain, kun nuorten on niin vaikea saada omaa asuntoa nykyisin. Luulin hänen olevan nippa nappa parikymppinen tyttö.
        Hän on yli nelikymppinen ja kun nosti hiuksiaan, niin oli korvallisilta jo ihan harmaa.

• ellinvetelä
        Buldokinnäköinen kirjoitti:

Niin buldokin posket ja kalkkunan ala heltta kertovat meille ikämme melko hyvin.

Niinpästä niin ja jos ne ei riitä niin sitä saa yskänrokon huuleensa ja luomesta pukkaa karvaa kuin rairuohoo.

• Tälläinenhan-minä

En löydä järkevää syytä arvailla kenenkään ikää kun en ole poliisi, tullimies, enkä Alkon kassalla. Ei myöskään keidenkään kilot kuulu luetteloihini, kukin kantaa kortensa.

En näe myöskään syytä arvioida omaa olemustani koska peili ei ole puolisoni. Enkä eukkojenkaan edessä alkaisi teeskentelemään.
      Se mitä muut arvailee, on ihan heidän ajanhukkaansa jos siihen jämähtää.

Itselleni kelpaan kaikkine komeuksine, rumuuksine, ikineni ja kiloineni. Kaikki lie lähellä sopusuhtaa about siten kun maailma käsittää ja kuvioi olemukset.

• Cavaljero

Kirjoitat hyvin omasta suhteestasi ikääsi. Näin minäkin olen sovussa ikäni kanssa. Vaikka alkkarit joskus haisee kuselle, eikä sylkirauhaset toimi ja suussa on paskan maku, jos ei siellä ole jotain mikä lieventävää kuten vettä.
        Hampaat on nyhdetty ajat sitten pois. Sähkärillä ajan kauppaan ostoksille ja myyjät yrittää hurmata minut koska olen sharmikas ikä mies, eikä se lievä kusen haju minussa aiheuta mitään hylkimis reaktioita viehättävissä myyjä tytöissä se lienee heidän mielestään se hurmaava tuoksu peräisin minun partavedestäni. Joskus mummu ikäisetkin yrittää juttusille. mutta kehoitan heitä etsimää tasoistaan seuraa sillä en huolisi heitä vielä vuosi kymmeniin.!
        "Elämä on ihan kliffaa kun henkittelee ilmaa puhtain palkein". Sanoi Vesa Matti Loiri.

• Teinitohtori

Suomalaisia keski-ikäisiä naisia arvioidessani luulen heidän olevan aina 15-20 vuotta vanhempia kuin ovat.

• Kysytkö siis aina heidän oikean ikänsä, vai mistä arvelet olleesi noin pahasti väärässä?

• xfvbdsvbxd-83

Meikki tekee 2-kymppisistä naisista ikäistään vanhemman näköisiä. Perus-Spekseiverssit, kurpariksi värjätty tukka ja raskas meikki 60-70-vuotiaista naisista myöskin ikäistään vanhemman näköisiä. Lihavuus vanhentaa nuorta, vanhaa se nuorentaa. Iso parta vanhentaa nuorenkin, vanhaa se nuorentaa

• sdfgdfghh

Liika nuoreilu vanhentaa. Se mitä koitetaan peittää paksukehyksisten- ja sankaisten rillien, tukkavärien, meikkien ja puuterien alle, hyppää oikein silmään

• Edesesezeze

Suurin osa suomalaisista keski-ikäisistä naisista on Eeva Kuuskosken tai Tarja Halosen näköisiä.

• Hauskaapääsiäistä

Ei ne sitten hassumman näköisiä olekkaan, Sumalaiset keski ikäiset naiset, jos niin on kun sanoit!

• erthftyjhtfy

tässäpä rattoisa pähkinä; Laita ikäjärjestykseen: Nuorehko, ikinuori, nuori, muori, nuorekas, ikäisekseen nuorekkaan näköinen, nuorenpuoleinen, nuorentunut

• Nuori, nuorehko. nuorenpuoleinen, nuorentunut, nuorekas, ikäisekseen nuoren näköinen, muori.
        Eniten inhoan jos joku sanoo nuorekkaaksi, tarkoittaa että oikeasti olet vanha.

• sdvfdsfvbdfbdfb-83

Nimi kertoo paljon: Näinä aikoina Juha vois olla 5-kymppine, Pentti 7-kymppinen, Hannu 63ne Teemu 27ne, Elina 30-35, Väinö 4-vuotias, Marko nelivitone, Aada kymmevootias, Jenna 23nen, Vieno ja Hilma 80-90, Usvaverho Neilikka Karhunkyynel 5 kuukautta

• kylmätotuus

Kerrassaan ihastuttava on tuo viimeinen etunimiyhdistelmä. Tuskipa kahta samannimistä Suomesta löytyy.

Siitäpä tulikin mieleeni seuraava biisi.

https://www.youtube.com/watch?v=zcsynOHHyzo

Minä olen huono arvaamaan ihmisen ikää. Kenties osaan erottaa 20-vuotiaan 60-vuotiaasta, mutten ole siitäkään aivan varma.

• sdfdfgdsfg

• flegmaatti

Kokonaisolemus saattaa johtaa harhaan. Jäntevä, ryhdikäs, joustavasti liikkuva ihminen jonka perusilme on vieläpä positiivinen, vaikuttaa ikäänsä nuoremmalta.
      Olen erehtynyt rutkastikin.

Itse? Vaimoni on sanonut, että olen takaa päin katsoen paljon nuoremman näköinen kuin edestä. Tuo on hänen tapansa viitata uurteisiin kasvoihini.
      Muiden en ole kuullut kommentoivan ikääni muuten kuin fyysisen kunnon perusteella jossa suhteessa saliyrittäjä väittää minun sulautuvan minkä ikäiseen seuraan tahansa. Markkinointiako?

• Tarkkanäköistäeihuijata

Ihan sama miten liikkuu, ihosta näkee iän ja silmistä, löystynyt harmaa nahka laihallakin. Vaikka ei olisi ryppyjä niin iho on erilainen kun nuorella. Vaatteet ovat usein jotain 20-30 vuotta vanhaa mallistoa. Hiuskuontalo harmaa pehko ja karvainen naama.

• Kaikenlaisia

Ja missäpäin maailmaa sinä mahdat liikuskella?

Täälläpäin näkee monen värisiä hiuksia, luonnollisia ja värjättyjä. 81-vuotiaalla naapurillani on vasta muutamia harmaita raitoja hiuksissaan, joita ei ole vielä koskaan värjätty.

Onko sinulla itselläsi paljonkin 20-30 vuotta vanhoja vaatteita käytössä?

• flegmaatti
        Tarkkanäköistäeihuijata kirjoitti:

Ihan sama miten liikkuu, ihosta näkee iän ja silmistä, löystynyt harmaa nahka laihallakin. Vaikka ei olisi ryppyjä niin iho on erilainen kun nuorella. Vaatteet ovat usein jotain 20-30 vuotta vanhaa mallistoa. Hiuskuontalo harmaa pehko ja karvainen naama.

Tarkoittamasi 20v ><70v eron havaitseminen ei vaadi ihmeellisempää "ikäsilmää".
        Oma näkökulmani perustuu saman ikäluokan henkilöiden antamaan erilaiseen vaikutelmaan iästään.
        Itsestään huolehtinut ihminen antaa helposti harhaan jontavan kuvan iästään.
        Kadulla rollaattorilaahustajat ja vastaavat muodostavat oman ryhmänsä.
        Harrastukseni piirissä huomioni ei kiinnity ihopoimuihin tai niiden puutumiseen. Tekstiileissäkään ei ole oleellisia eroja.
        Liikunnan aloittajissa on huomattavia eroja ja varsinkin nuorissa.

Joissakin tapauksissa 20:n naisen äiti antaa tytärtään nuorekkaamman vaikutelman. On tosin ääritapaus.
        Lähden tästä tunnin kuluttua äheltämään enkä voi liikkua silmät ummessa.

• KahdenkymmenenNaisenÄiti

Tunnetko naisen, joka on synnyttänyt 20 tyttölasta ja kasvattanut heidät aikuisiksi?

• ewsrgtertgert

Tiiän yhe 7-kymppisen koirahommia harrastavan miähe, joka kävellessä näyttää siltä kuin sillä olisi jouset kantapäissä. kylällämme asuu muua puolet nuorempi miesi, jolla myös on samallainen kimpoava kanta-isku. Mahtaa olla sukua tälle vanhemmalle.. Ripeä ja reipas on tuon 7-kymppise käytös ja hymy herkässä.
        Miten muuten määrittelisitte Mauri Nummisen keskivertoilmeen https://www.google.fi/search?q=manumminen&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9vtbmgerSAhUnLMAKHVCcCvcQ_AUICCgB&biw=1920&bih=969? Onko se ilonen, viekas, pahat mielessä-ilme, velmu, vihainen, tympääntyny, tylsistyny, vahingoniloinen, mietiskelevä, onnistumisesta iloitseva vai kaikkia noita ja vanhentaako vai nuorentaako olemusta?

• reppuriika

Minä kyllä arvaan mielestäni hyvin. Jonkin aika sitten oli jopa pieni harrastus yrittää arvata ikä esim. Lukiessa lehtiartikkeleita haastateltavan ikä.
      Vaikka on meikit ja sopiva kampaus, niin ikä näkyy silti. Jokin kasvojen ja kehon muoto se tuo esille. Yleensä arvaus menee kahden kolmen vuoden tarkkuudella. Myös livenä kohdatessa kehot asennot, liikkeet, ryhti viestittävät.

Olin viikonlopulla puolueiden yhteisessä vaalitapahtumassa. Tuli tosi ristiriita eräästä ehdokkaasta kun vaalikuvassa hymyilee kolmikymppinen nainen, mutta paikalla olikin jo 50-vuotta täyttänyt nainen. En mitenkään olisi tunnistanut ihmistä ja kun sain eräältä kaverilta tietää että siinä oli tämä henkilö.
      Tuli vain mieleen että onko tämä ihminen sanojensa takana kun jo kasvokuvallaan fuksaa laittamalla nuoruuskuvansa vaalimainokseen.

Totta kai joku Lenita Airisto on upeampaa silmänruokaa jos on meikit ja look on tiptop, mutta ikää sillä ei peitä ja en tiedä tarvitseekaanko.
      Usein kuulee sanottavan, että oletko sä jo sen ikäinen. Ehkä ropan perusteella niin voisi äkkiä uskoa, mutta kyllä olen mielestäni ihan ikäiseni näköinen.
      Aina noissa kehuissa on sitä lähimmäisen "kohteliaisuuslisää" ja mieluummin sitä veikkaa kysyvälle alakanttiin. Sallittua valkoista valhetta.

• Heikunkeikku

En arvioi ihmisten ikiä. Ei merkitystä, minkä ikäinen kukin on, jos hänen kanssaan kommunikoin. Ja jos en kommunikoi, niin sitä vähemmän merkitystä iällä.
      Ei siis iät kiinnosta minua.
      Itse en yritä olla muun ikäinen, kuin olen. Miksikä se mikään muuttuisi, jos alkaisin yrittämään jotakin nuorennusjuttua, koska kuitenkin ikäni pysyy tässä missä se on.
      Äidistäni sanon sen verran, että hän olisi maan mainio mainoshahmo jollekin tököttifirmalle. Siis naamarasvafirmalle. Äitini on aina-aina tälläillyt päivävoidetta ja yövoidetta naamatauluunsa. Ei mitään halpisrasvoja. Hän on aina mielissään, kun on saanut syntymäpäivälahjaksi/joululahjaksi naamarasvaa. Joka kaupunkireissullaan hän muistaa ostaa itselleen naamarasvaa.
      Äitini täyttää kohta 97 vuotta. Siis ei mitenkään voi sanoa häntä nuoreksi.
      Hänen kasvonsa ovat yllättävän sileät. Usein keskustelut muiden kanssa menevät juuri äitini ihoon, kun kaikki ihmettelevät, että miten ihmeessä VOI tuon ikäisen naama olla noin siliä. En tiedä johtuuko se noista rasvoista vai geeneistä. JOS äitini ikää arvioisi, niin helposti vetäis toistakymmentä vuotta iästä pois.
      Oma naamani ei nyt vielä ryppyile, kun ikää ei ole vielä niin kamalan paljon.

• Jataastutki

Kaikki alle 55 vuotiaat näyttävät 30 vuotiailta.
      Itse näytän n 20 vuotta nuoremmalta noin 45 näköiseltä :=)
      Ei ole ryppyjä, iho on hyvä ja kimmoisa.
      Tärkein on asenne. Aina hyvällä tuulella ja naurattaa. Se on sukuvika. Elämä vaan on kivaa. Päivät eivät riitä kaiken tutkimiseen. Toivon eläväni 500 vuotta.

• Saattaa-olla-rasitekin

Oletko sä joku köyhien eläkeläisten arjakoriseva, aina kikattamassa ilman syytäkin?

• Jataastutki

En kikata ääneen. Mutta elämän koomisuus naurattaa ja sitähän arki on täynnä. Ei pidä ottaa elämää turhan vakavasti. Kuollaan muitenkin ennemmin tai myöhemmin. Heh, suomalaisia harmittaa kaikki. Toisen ihmisen hyväntuulisuuskin.

• olen aika hyvä arvoimaan ihmisen ikiä
      pidän itseäni miestäni ja siskoani vertailukohteena
      ja myöskin kolkytkuusvuotiasta tytärtäni
      jolta kysytään paperit lähes joka kerta alkossa ja kaupassa

joku kirjoitti että vahvasti meikatut nuoret ja myöskin vanhemmat
      näyttävät itseään vanhemmilta ja se on tosi asia
      ihmisen koko ei mielestäni vaikuta siihen minkä ikäiseltä hän näyttää
      jos ei ole kyse anorektisen laihasta tai sairaalloisen lihavasta ihmisestä

mutta tosiasiassa ikä on vaan numeroita paperilla
      riippuu paljon myös ajatusmaailmasta minkä ikäisenä muut sinut kokevat.

• dvsdfsdb-83

Monet lähes 5-kymppiset ovat Aika nuorekkaan tai suorastaan nuoren näkösiä jos ovat karvoitukseltaan ja ihonsävyltään hiemahkosti tummanpuhelevia, kuten tää Suomi Ensin-yhtiön Marko de Wit, joka niitä mbjiakkareita (siltä se kuulostaa kun lausuu) on järjestellyt jo vaikka missä. Ei ny iha heti aattelis 68-syntyneeksi (niin jossai kerrottii). Pitkä tukka niin ikään vähä myös nuorentaa, esimerkiksi 47-vuotiasta äijien äijää, tatskaheebo jeesusbussinpotkija Antti "Jone" niinku-Nikulaa.

• sfgrsg

Jossai vaiheessa ihmisen ikääntyminen saattaa vaikuttaa melkein loppuneen, ainakin naamasta. Voi arvella jotakuta vaikka 85-seksi ja sitten se onki jotai 110 Joskus taas jo alle 8-kymppisellä o ihossa risteilyä, kuin foliopaperissa joka o puriistettu nyrkissä tilkaksi palloksi ja sitten oikastu. Raju tupakoitsevaisuus voi rypistää jo 6-kymppisenkin ihoa. Tavallaan näkee että tuo näyttää ikäistään vanhemmalta ja suhteellinen nuoruus paistaa sen kemiallisesti hankitun rapistuksen alta.

• mimmimum-..mi

Yhdessä lehdessä oli otsikkona "minkä ikäinen on Juha Tapio" ...... kiinnosti vastata ....siinä oli 15 julkisuuden henkilöä joitten ikä piti veikata .....sain 5/15 oikein.... että sillee....

• Himmelsauge

Kasvoista on vaikea tunnistaa ikää, kokonaisuudessaan on ihminen nähtävä. Ryhti ja olemus kertoo parhaiten, pukeutuminen taas paljastaa mielenvireyden. En ole kiinnostunut minkä ikäinen joku on, vaan joskus joutuu yllättymään suuntaan tai toiseen, geenit, niissä salaisuus. 😊🐈🐕

• Vanha sanan-lasku kertoo että silmät ovat peili.
      Eilen-aamulla vilkaisin varovasti peiliin.
      Hetkisen vain.
      Uudet silmäni kertoivat peilissä olevan rankasti elänyt neli-kymppinen äijä.
      Huomen-aamulla katson taas.
      Koska mikään ei näytä enää muuttuvan.
      -
      "Mirror mirror in tha bath,
      shall this man leave until aftermath."
      -
      Muitten ihmisten naamat saavat puolestani kukkia Ruusujakin.

H.

• Jotkut eivät vanhene naamasta, minä kylläkin kuitenkin ei ole ryppyjä. Isäni oli kerran sairaalassa, muut huoneessa olijat luulivat hänen olevan lähes 20 vuotta nuorempi hän oli 77.

Naiset luulevat minua nuoremmaksi 10-15 vuotta. Minua ei koskaa ole ikä haitannut oma eikä muiden.

Hyviä olettamuksia edellä.

• Nurmituomas

Kysytkö naisilta aina ikääsi. Naiset saattavat olla tässä asiassa vain kohteliaita tai yrittää olla sellaisia, jos kysyt heiltä ikääsi. Niinhän me miehetkin olemme kohteliaita jos nainen kysyy meiltä ikäänsä. Minulta ei enää kysellä täläisiä asioita olen jo sen veran nukkavierun näköinen. Jos kysyttäisiin niin arvelisin nelikymppistä naista 75 vuotiaaksi ujostelematta. Kaksi kymppiset sanoisin 55 vuotiaiksi!

• Asiakaspalvelijatar

Arviointi voi olla todella vaikeaa. Työhöni kuuluu että samalla kun ihminen astuu eteeni joudun tarkistamaan hänen henkilöllisyytensä. Ja voi pojat, kuinka useasti sitä yllättyy! Nuoret vielä useimmiten näyttävätkin ikäisiltään, mutta iän karttuessa "haitari" venyy - viisikymppisten kohdalla riittää jo kulkijaa joka lähtöön. Ja sama koskee ihmisen puheääntä.

• Niin on vaikeaa, tavallisesti en edes pohdi ikää, ilme ja hymy ja kokonaisuuden olemus kertoo ihmisestä enemmän ja tärkeämpää.
        Viime aikoina olen ollut lääkäreiden ja kirurgien käsittelyissä ja silloin useasti ajatellut, miten poikasia ja tyttösiä nuo nuoret ammattilaiset ovatkaan. Joissakin ammateissa Ikä lisää joskus luottamusta, mutta enpä kaivannut yhtään vanhaa harmaata tohtoria. vaan luotin nuoriin ihan yhtä hyvin.

• adsfgsdfg
    • einesullenaurauskojo

mullekko se nauraa...siinä syy ettei kestä kikatusta..

• pikkuapulainen

Hymy nousee huulille, kun omia arvioitani muiden ikävuosista muistelen. Aina ovat arvioni menneet pieleen. Yllensä olen onnistunut vanhentamaan kohteitani. Arviot olen tehnyt tyystin mutu-tuntumalla, mitään erikoisia koodistoja en ole käyttänyt.

Noh, me nyt vanhetaan todella eri tavoilla - myös ulkonäön puolesta. Toinen sa hyvät geenit ja omaa itsensä hyvän huoltamisen säkeet, toinen on toisenlainen ja kolmas jotain muuta. Yleensä miehet ovat aika hyviä arvaamaan naisen iän - mistä senkin opin ovat saaneet. Tietenkään tämä ei päde kaikkiin - vain niihin, jotka minulle ovat arvioita luetelleet.

Jotkut sanovat käsistä lukevansa ikävuosia. Epä tiedä, en itse usko siihen. Rypytkään eivät ole sen ihmeempi merkki. Mitäpä se ikä itse asiaa merkitsee, asenne enemmänkin ja se pilke silmäkulmissa. Huumorintajuton ihminen on kauhistus, oli ikää paljon tai vähän. Eikä ilkeystkään ketään kaunista. Tätä kirjoittaessani mieleen tulee rapakon takaa mister Trump, joka ilkeyksien laukomisen taitaa. ja taidetaan me muutkin se taito omata ihan kotinurkilla.

Iän arvioimisen sijaan arvioin sitä, onko joku miellyttävä ja mukava ihminen vai jotain muuta.

• Eimuistanutmuita

Miksi, mitä varten ihmisten ikiä pitäisi arvioida? Ainakaan itse en arvioi enkä arvostele ketään iän perusteella. Habitus ratkaisee ja se, miten on hoitanut itsensä ja ulkomuotonsa - eli terveytensä.

Yhden kerran olen erehtynyt pahasti. Matkakohteen yöjuoksussa oletin kaverin vanhemmaksi kuin hän oli enkä uskonut ennen kuin näytti ajokorttinsa. Lapseen en kuitenkaan 'sekaantunut', joten naurua riitti pitkäksi aikaa. Ja monesta syystä; kanssaan vierähti pari mukavaa iltaa ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19377
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      75
      6362
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6006
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      96
      5830
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5679
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      99
      5564
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      5003
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4677
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      57
      4026
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3655
    Aihe