eli oisko kokemuksia sims 4 pelaamisesta Windows 8.1 (hp, läppärillä)?? voiko peli edes toimia tämmöisellä koneella..? kun sain sen pelin lahjaks.. kiitos jos vastaat
toimiikos sims 4 tämmöisellä koneella...
2
403
Vastaukset
"eli oisko kokemuksia sims 4 pelaamisesta Windows 8.1 (hp, läppärillä)?? voiko peli edes toimia tämmöisellä koneella..? kun sain sen pelin lahjaks.. kiitos jos vastaat"
Vastaan, mutta en itse pelaa läppärillä, joten ei ehkä kannata lukea pitemmälle. Seuraava selonteko on lähinnä mielipide eikä mikään ehdoton totuus.
Mielestäni on useita tapoja ratkaista asia ja niille vielä muunnelmat.
Muutama tapa:
1) Vertaa koneen teknisiä tietoja TS4:n laitevaatimuksiin ja päättele niiden perusteella kannattaako kokeilla.
Tässä olisi järkeä monesta syystä.
2) Kokeile, eli lataa peli koneelle ja katso toimiiko se.
Monesta syystä järjetön tapa. Vaikka peli aluksi toimisikin, ei ole varmuutta kuinka kauan. Ellei koneen suorituskyky riitä pelin 'pyörittämiseen' vaikeuksitta, joku sen komponenteista rasittuu, kuumenee ja vahingoittuu jossakin vaiheessa, vaikka ei välttämättä heti. Ilmiö todennäköisesti korostuu jokaisen ladattavan lisäosan ja kamapaketin myötä. Ellei kuitenkaan ole mitään väliä sillä vahingoittuuko kone, voi tuota tietenkin mainiosti kokeilla. Hyvällä tuurilla alimitoitettukin laite voi toimia pitkään ennen kuin ongelmia ilmenee.
3) Kerro tietokoneen tyyppi asiantuntijalle ja kysy riittääkö se Sims 4:n pelaamiseen. Hän tarkistaa luultavasti asian kohdan 1) mukaan, ellei sitten tiedä asiaa jo suoralta kädeltä. Ellei tämä miellytä tai ole mahdollista jostakin syystä, voit tietenkin kokeeksi kertoa koneen tiedot täälläkin.
Yleistä asian tiimoilta: Kyllä monet pelaavat Sims 4:ää läppärillä. Onhan uudemmissa sylimikroissa tehoja usein enemmän kuin monessa halvemmassa pöytäkoneessa eikä Sims 4:n perusversio ole mitenkään erityisen vaativa tai "raskas". Tilanne muuttuu kuitenkin jonkin verran aina kun pelaaja latailee lisäreitä ja uutta asiakassisältöä koneelleen. Läppärien tyypillisesti yhdysrakenteiset näytönohjaimet esimerkiksi eivät ole teknisesti yhtä helppoja jäähdyttää kuin erilliset tilavaan ja helposti tuuletettavaan väljään koteloon asennetut erilliset komponentit. Prosuja ja näytönohjaimia on poltettu paljon Sims 3:lla ja palaa niitä vielä nelostakin pelattaessa.4) Itse pelissä on valikko, josta pelaaja voi säätää resoluutiota mm. simien ja taustan tarkkuuden, valita näytön valoisuuden yms. Lisäksi sieltä löytyy "läppärimoodi", josta joillekin on ollut hyötyä ja joillekin harmia. Alemmilla resoluutioilla ei kone joudu läheskään niin koville kuin pelattaessa esimerkiksi suurimmilla mahdollisilla kuvan tarkkuuksilla. Pelinäkymä ei ole niin laadukas ja terävä kuin silloin, kun kaikki asetukset on säädetty täysille, mutta tietokone pääsee helpommalla.
No kuka sitten takaa, ettei tietokone ole lainkaan vaarassa, kun pelaaja muistaa pitää kuvan hiukan suttuisena ja säätää muutoinkin asetukset vaatimattomiksi? Tosissaan ei kai kukaan. Eivät tietokoneet ole ikuisia, eikä ilmeisesti ole tarkoituskaan - ainakaan valmistajien mielestä. Ne kuluvat aina hiukan käytössä ja vanhat laitteet pölyyntyvät, komponenttien toimintapiste siirtyy vuosien käytön seurauksena kauemmas parhaasta mahdollisesta jne.
Jos koneen tekniset arvot ovat kuitenkin lähellä pelin tekijän ilmoittamia laitevaatimuksia ja mieluummin paremmat, on melko todennäköistä, ettei suurempia laiteongelmia ilmene vuosiin pelaamisen takia. Varmaa se ei silti ole.
Anteeksi pitkät märinät, mutta kysymys oli mielenkiintoinen. :) Jos aloittaja olisi kertonut tarkemmin laitteen tyypin siihen olisi kenties löytynyt asiallisempi tai ainakin lyhyempi vastaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483