Pitäkää tunkkinne

Se-vaan-on-näin

Pitäkää munkkinne

Pitäkää hunkszinne

Piirtäkää ruksinne

Ja sivakoikaa suksenne

Kuuseen kuksinette eli kurkotittenne

Pitäkää luulottinenne

Joka päivä enne

23

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossako kaikki mitä me saadaan pitää?
      No kiitos nyt siitäkin vähästä.

    • En voi pitää yhtään aloitteessa mainituista koska en ole omistanut noista ensimmäistäkään.

      • Minulla sentään on tunkki ja sukset.
        Munkkejakin on joskus ollut, mutta ne menivät jo.
        Ruksia ei voi omistaa, sitä voi käyttää kuka vaan.
        Samoin on hunkszin kohdalla.


    • kiellän.testamentin

      En tarvii tunkkii, ei autoa.
      En tarvii suksia, ei lunta.
      En tarvii munkkii, ei terveellistä.
      En tarvii hunkkii, ei nuori eikä komea.
      En tarvii ruksia, käytän raksia.
      En tarvii kuusta, etsin kuksittavan muusta.

    • mimmimum-..mi

      Pitäkää kellon viisareiden siirtämiset .....ken haluaa pitää... Olen hyvilläni siitä että 50 000 nimeä täyttyi kansalaisaloitteeseen... että luovutaan kesäajasta.....No nyt se ainakin otetaan käsittelyyn....
      Nauratti kun yleisönosastossa oli kirjoitus... "meidän lehmillä ei millään mee jakeluun tää kesäaika"
      Itsellä ei enää ole mitään vaikeuksia tämän tunnin kanssa.....

      • eppu2

        Kun semmostakin muistan, että se olisi koko eu-alueen asia.
        Että voiko yksi maa sitä kellon veivausta lopettaa? Ken tietää?


      • eppu2 kirjoitti:

        Kun semmostakin muistan, että se olisi koko eu-alueen asia.
        Että voiko yksi maa sitä kellon veivausta lopettaa? Ken tietää?

        "eppu2"


        Montakohan niitä kelloja on?
        Ruotsi varmaankin osasi laittaa tuostakin varauman, että me teemme omat kellomme tms.
        Meillä taisi Lipponen hallituksineen aavistaa mikä on Eu-Jack-potin minimum bet.
        Millä saa eläkettä enemmän kuin tarpeeksi.

        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kun semmostakin muistan, että se olisi koko eu-alueen asia.
        Että voiko yksi maa sitä kellon veivausta lopettaa? Ken tietää?

        Muistan sellaisen ajan, kun Espanjassa käännettiin kellot kesäaikaan, eikä meillä ainakaan Ruotsissa oltu kuultukaan sellaisesta. Ei varmaan Suomessakaan.
        Kyllä sen normaaliajan pitäisi onnistua vaikka koko maailma muuten siirtelisi kellojaan.
        Nykyisin siitä ei minulle ole pahemmin haittaa, kun voin silti nukkua omaan normaaliaikaani. Töissä käydessä oli viimeisinä vuosina rankkaa, kun muutenkin piti nousta kaksi kertaa viikossa neljältä yöllä ja sit yhtäkkiä kolmelta tuon pirullisen keksinnön takia.

        Tänä aamuna oli poikkeus eläkeläisen rutiineista, kun parhaaseen nukkuma-aikaan piti olla jo kaupungissa (yhdeksältä). Pitää nukkua päiväunet, että pääsee normaalin vuorokausirytmiin takaisin.


    • Minä olen oikees elämäs ollut tunkkina ja minuu ei niin vaan oteta ja omisteta .

    • mimmimum-..mi

      Piti oikein miettiä että mikä on tunkki....selvishän se sitten....
      Tästä palstaelämästä ajattelin ....meillä kaikilla on ne vähäsen känkkäränkkäpäivätkin....ollaan väsyneitä...turhautuneita...jokin asia ärsyttää....toisena päivänä kaikki on taas paremmin...näyttää valoisalta kaikki....huumorikin kukkii....Me kaikki olemme täällä vapaaehtoisesti...se on rikkaus että olemme erilaisia ihmisenä....minä olen minä ...sinä olet sinä...
      meillä on kiva keskustelupalsta....meillä on ikää jo senverran ettemme tuhlaa sitä tahallisiin toisten loukkaamisiin....aikamme on rajallinen...niinkuin kaikilla.

      Palsta kuuluu kaikille 60

      https://www.youtube.com/watch?v=az1SY1PRI6Q

      • Ikivanha nimitys mikä siirtynyt nykyaikaan , purjelaivoissa oli aasi pyörittämässä raskasta ankkupeliä.
        Oli ikäänkuin koneena se elukka ,eläimen hoitaja oli donkeyman ja moottorien tullessa laivaan nimitys siirtyi koneenhoitajalle.


      • mimmimum-..mi
        piikkiö kirjoitti:

        Ikivanha nimitys mikä siirtynyt nykyaikaan , purjelaivoissa oli aasi pyörittämässä raskasta ankkupeliä.
        Oli ikäänkuin koneena se elukka ,eläimen hoitaja oli donkeyman ja moottorien tullessa laivaan nimitys siirtyi koneenhoitajalle.

        Jännää tuo merimieskieli....ankkupeli... viittaako se ankkuriin..
        Viikonloppuna kun näin lapsiani tuli taas puheeksi tuo suuri purjelaiva tapahtuma....muutkin olivat siitä kuulleet ja kiinnostuivat lähtemään Turkuun...
        Oletko itse kiinnostunut katselemaan enää laivoja...kun olet elänyt elämääsikin niissä....


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Jännää tuo merimieskieli....ankkupeli... viittaako se ankkuriin..
        Viikonloppuna kun näin lapsiani tuli taas puheeksi tuo suuri purjelaiva tapahtuma....muutkin olivat siitä kuulleet ja kiinnostuivat lähtemään Turkuun...
        Oletko itse kiinnostunut katselemaan enää laivoja...kun olet elänyt elämääsikin niissä....

        Kattele tosta linkistä siit 0,20 sek jälkeen niin näet mitä ankkuripeli tarkoitti ,ukot kierti kehää ja pitkillä paakeilla kiersi kelaa ja nosti sillä ankkurin.
        Ei meri ja laivat musta koskaan lähre ,isot tuulennaukujat kiinnostaa aina ,käsittämättömän monimutkanen kokonaisuus .
        https://www.youtube.com/watch?v=AS01pYi2S38


      • mimmimum-..mi
        piikkiö kirjoitti:

        Kattele tosta linkistä siit 0,20 sek jälkeen niin näet mitä ankkuripeli tarkoitti ,ukot kierti kehää ja pitkillä paakeilla kiersi kelaa ja nosti sillä ankkurin.
        Ei meri ja laivat musta koskaan lähre ,isot tuulennaukujat kiinnostaa aina ,käsittämättömän monimutkanen kokonaisuus .
        https://www.youtube.com/watch?v=AS01pYi2S38

        Aika kovaa työtä se on....alkoi vielä enemmän kiinnostamaan nuo suuret purjelaivat tapahtuma.....joka puolelta maailmaa saapuu Suomen Turkuun... suuria laivoja...suuria miehistöjä...


      • eppu2
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Aika kovaa työtä se on....alkoi vielä enemmän kiinnostamaan nuo suuret purjelaivat tapahtuma.....joka puolelta maailmaa saapuu Suomen Turkuun... suuria laivoja...suuria miehistöjä...

        Vuonna 1966 oltiin Turussa, kun laivat olivat siellä. Käytiin Espajalaisessa laivassa.
        Muistaakseni suurin purjelaiva silloin oli venäläinen, nimeä en muista.


      • mimmimum-..mi
        eppu2 kirjoitti:

        Vuonna 1966 oltiin Turussa, kun laivat olivat siellä. Käytiin Espajalaisessa laivassa.
        Muistaakseni suurin purjelaiva silloin oli venäläinen, nimeä en muista.

        Katselin niitä laivoja....nytkin on suurin Venäläinen alus.. mutta muita mielenkiintoisia oli paljon...esim. Brasilialainen..Portugalilainen nelimastoinen ym.... Tyttäreni sanoi että heillä oli jollakin porukalla mielessä ottaa myyntipöytä... niinkuin kirppari pöytä sieltä...se tyssäsi hintaan .. 800euroa alkaen oli pöydän hinta....he luopuivat ...


      • justnäin

        Viisaus asuu meissä kuuskymppisissä.!!


    • KutiseeKihiseePihisee

      En tarvii tunkkii, enkä varsinkaan munkkii,
      Mulla paikat kutisee, niin että polvet jo tutisee,
      Kutina pikkuhuulia väristää, ja isompiakin päristä,
      Heitätkö apua puskasta, ei tarviis mun kärsiä tuskasta.

      Mikähän se näin vaivaa?
      Pitäisikö paikkoja mun kaivaa?
      Vai antaa sun hoitaa mut taivaaseen
      Kun panisit kaiken sä oikein paikalleen?

      Onko sinusta mieheksi mulle?
      Osaisitko oikeaan aikaan sä tulla?
      Olisko uunissani pulla vai makkara?
      Jakkarallako istuisin kera kakkaran?

      Tulisitko, menisitkö, palaisitko?
      Työnnä ja vedä, palaa ja pidä!

    • MiksiSiksiSitäMitäTätä

      Pitäkää nilkkurinne,
      Niitä näköjään mainostetaan tässä ketjussa.
      Miksiköhän?

    • EiOoEnTarvii

      Ei oo autoa
      Siksi en tarvii tunkkiakaan.

    • henrjii

      Pitkää pesänne
      tässä vaiheessa kesäänne
      rouvan päälle ei kannata munia
      pitäkää munkkinne
      heinä-sorsa sini-sorsa
      tavallinen tavis tavi

    • Älä nyt leikistä suutu... hyvä ihminen... ottaa pian syvämmestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe