Tavisten jutustelua

oiskohannii

Puhutaan tavallisista, puhutaan luonnosta, mistä vain.

Jospa ei nyt heiteltäisi toisten kommentteihin ilkeyksiä. Eiköhän itse kunkin elämään kuulu niitä hankalia asioita riittävästi, ei niitä tarvitse täältä löytää ikävien kommenttien muodossa.

93

1158

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoa.kesään

Sammaa mieltä. Onko teille kevät saanut aikaan kuntoilupuuskan? Minä olen saanut. Otin kuukauden sali-ryhmäliikuntakortin.

• nikkariksi

Minulla kevät saa pursuamaan ideoita, mutta nyt tuli tenkkapoo. Purkasin yhden pyöreen pöydän. Nyt minilla on kaksi puolipyöreää osaa. Voisin tehdä niistä parvekkeelle apupöytiä. Pitäisi vaan keksi niille jalat... onko vinkkejä?

• kuntoa.kesään

Eikös niistä vanhoista pöyvänjaloista voi tehdä vai oliko klaffipöytä?

• nikkariksi

Kiitos. Löysin googlettamalla tee se itse pöytä.

• oiskohannii

Liikuntaa tulee lähinnä kotipuuhastelun muodossa ja sauvvakävelyllä.
      Tänään satoi välillä oikein runsaasti lunta, mutta kolaamaan en silti alkanut. Luudalla heittelin pintaa, koska kolausjälki on liukas jos alkaa sulaa. Nyt kirkastuu taas.

• kuntoa.kesään

Minä venäytin talvella takareiteni ja lenkkeileminen jäi vähiin. Fyssari sai kuntoutettua ja nyt sitte aattelin pientä kuntoremppaa salilla ja jumpassa. Jaksaa sitten kesällä jäätelökiskalle asti :)

• 1lesken

Minulle tuli ongelma kun terassi on ollut käyttämätön kolme vuotta naapurista tulevan häiritsevän tupakansavun takia. Tupakointia ei enää ole, ja nyt minun täytyy ratkaista, miten sisustan itselleni oman keitaan. Mitä kasveja länsipuolelle, mitkä kalusteet jne. Tämäpä ongelma on silti mukava kun saan nauttia tuulimyllynäkymästä ja pelto aukeasta. Lesken

• New-age

On varmaan blogeja ja ideoita netissä jo nyt. Tykkään makustella. Mietin värejä. Aina päätän, että jotain uutta kukkaa vähän, mutta huomaan, että pitkin kesää tulee lisäiltyä jotain. Isot kukkakaupat ovat vaarallisia paikkoja: pää pyörii kuin helmipöllöllä ja järki on koetuksella. Kaikkea iiihanaa.
        Puutarhamessuja alkaa olla. Joskus on tullut käytyä.
        Tosin parhaat taimet olen löytänytkin kirpparilta, kun joku on harventanut kukkapenkkiään ja jakanut taimiaan. Perinneperennoja SF.

• 1lesken kirjoitti:

Minulle tuli ongelma kun terassi on ollut käyttämätön kolme vuotta naapurista tulevan häiritsevän tupakansavun takia. Tupakointia ei enää ole, ja nyt minun täytyy ratkaista, miten sisustan itselleni oman keitaan. Mitä kasveja länsipuolelle, mitkä kalusteet jne. Tämäpä ongelma on silti mukava kun saan nauttia tuulimyllynäkymästä ja pelto aukeasta. Lesken

Pihaistutukset tulee mieleen. Tulin juuri Canarialta ja ajattelin kokeilla etelä seinustalle viiniköynöksiä. Olisi vaihtelua ruusupensaille.

• kuokkija55v
        1lesken kirjoitti:

Tuliko naapurille lähtö hoitokotiin vai nukkuiko kotona pois?

• oiskohannii

Ennen harrastin innokkaasti istuttamista
      perennapenkkeihin. Nyt ne ovat vuosia levinneet, olen väsähtänyt niihin. Jotkut niistä levittävät juurensa niin ettei harventaminen tahdo onnistua ja sekoittuvat toisiinsa, levittyvät nurmelle ym.
      Nykyään hankin kesäkukat ikkunalle laatikkoon.

• Kaikenlaiset kukat ovat olleet harrastuksena monia vuosia joskus oli vain kaktuksia ja välimerenkasvia erilaisia palmuja. Nyt alkaa kiinnostus laskea pitää kasvihuonetta lämpimänä talvella. Ruohonleikkuukin kyllästyttää, omenapuukin kaadoin pois Inrid-Marie omenat alkoivat olla huonoja. Nyt kumminkin täytyy vesialtaat laittaa kuntoon, solisevasta veden äänestä pidän tietenkin voi olla hiljaisuus.

• selväkö

Oho! Oletko kerrankin selvinpäin kun sait aikaan ihan luettavaa tekstiä. Eikä yhtään sitä tavallista nolla-apina jankutusta.

• selväkö kirjoitti:

Oho! Oletko kerrankin selvinpäin kun sait aikaan ihan luettavaa tekstiä. Eikä yhtään sitä tavallista nolla-apina jankutusta.

Käytän sanaa apina hyvin paljon ruotslaisista ja muistakin.

Yleensä on hyvä muisti Suomesta ja tulen aina olemaan suomalainen jos joku kysyy!

Kasvihuone on pitkä lasinen ja tukevaa tekoa, vuosia lämmitin pelletillä, nyt en jaksa kantaa säkkejä.

Olen taiteellinen ja musikaalinen ihminen, ymmärtäväinen kaikkia kohtaan,,, en ymmärrä pettämistä.

• ihraa

Tuli niin paha olo. Käänsin telkun kanavalle jossa meneillään rasvansiirto. Omasta kehosta otetaan rasvaa ja ruiskutetaan kasvoihin. Onhan se tietysti luomumpaa kuin joku botuliini, mutta tekee pahaa.

• katon samaa
        ei tee pahaa
        rupee typsy näyttään jo pikkuhiljaa
        viiskymppisen sijasta nelikymppiseltä
        kyllä sitä pystytään nykyään tekeen ihmeitä.

• ihraa

Eilen osuin ohjelmaan missä tehtiin nahanpoistoleikkauksia laihduttaneille ihmisille.
        Nuo leikkaukset ja operaatiot tekee pahaa, ei voi mitään näin herkkähipiäinen.
        Lyhyet hiukset tulevat sopimaan hyvin.

• täytyy sanoo että tuli tähän mennessä
        isoin muutos mitä tässä ohjelmassa on nähty
        vau.

• Kaalit-kumisee

Niin. Juu.
      Ihminenhän on kehittynyt yhtä kauan kuin suomessa asukkaita eli 5,5 - 6 miljoonaa vuotta. Suunnilleen.
      Edelleen näyttää, välillä, että ihminen ei ole juuri kehittynyt saati oppinut. On niin alkukantainen metsän peijooninen. Vai onko tullut pedommaksi?
      Ihmisen olisi pitänyt jäädä örkiksi, yksisanaiseksi "örk" luomuksi. Ehkä maailma olisi paremmin.

• Onko joku nähnyt taas lastun joessa???

Näin näin teidät ilman pahoja sanoja.....

• Pohjoisella taivaalla on talven komeimmat revontulet.
        On siinä ihmisellä vielä tekemistä, ettätuollaiset saa aikaan.
        Se on, kun ihminen jää eläkkeelle, niin hoisontti katoaa, ja tämmöinen muuttuu (liian) tärkeäksi.
        Tässä kun aihe näyttää olevan vapaa, niin tekis mieli kysyä, onko täällä semmosia, joille on tehty sydänoperaatioita, ja onko siitä jäänyt jälkikaikuja.
        Minulla meinaa olla, varsinkin stressitilanteessa. On sitä yritetty tutkia, mutta ei mitään ole löytyny.
        Oon sitä kysynyt, ei muilla ole sellaisia. Jos se minun kohdalla kuuluu asiaan.

• k-kotton kirjoitti:

Pohjoisella taivaalla on talven komeimmat revontulet.
        On siinä ihmisellä vielä tekemistä, ettätuollaiset saa aikaan.
        Se on, kun ihminen jää eläkkeelle, niin hoisontti katoaa, ja tämmöinen muuttuu (liian) tärkeäksi.
        Tässä kun aihe näyttää olevan vapaa, niin tekis mieli kysyä, onko täällä semmosia, joille on tehty sydänoperaatioita, ja onko siitä jäänyt jälkikaikuja.
        Minulla meinaa olla, varsinkin stressitilanteessa. On sitä yritetty tutkia, mutta ei mitään ole löytyny.
        Oon sitä kysynyt, ei muilla ole sellaisia. Jos se minun kohdalla kuuluu asiaan.

Olet terve apina....suomalainen ihminen.

• oiskohannii

Oliskos teillä hyvä kanakeitto-resepti ? Ei mitään hienoja aineksia kun kauppaan en tähän hätään pääse. Laitan ehkä perunan sijaan Raketti-spagettia.

Joku puhui revontulista. Äsken puhuttiin Siperian metaanipurkauksista. Miksikä niitä tulia kutsuttiinkaan, jotka joskus suolla voivat näkyä metaanin purkautuessa. Jokin nimi niillä oli muinaisaikoina.

• Suo-siellä-kaasut-täällä

No mistä tulee sana revon tulet / revontulet. Kettu repolainenko siellä kaasujansa päästelee?
        Suokaasut. Suolistokaasut. Tulivuorikaasut. Kaasua - pepponen. Ja hanaa - mika häkkynen.
        Jotenkinhan ne kaasut purkautuu kun paine nousee sietämättömäksi.
        Olemme jälleen suurten biologisten asioiden äärellä. Saattaa niihin liittyä luonnonilmiöitäkin unohtamatta sähkökenttiä, ukkosen varauksia jne.
        Elämme yliluonnollisia aikoja.

• New-age

Merestä kun nousee metaania, meri kiehuu.
        Mr. Google puhuu Venus-ilmiöstä. Oikeastaan aika kaunis nimi.

• oiskohannii
        Suo-siellä-kaasut-täällä kirjoitti:

No mistä tulee sana revon tulet / revontulet. Kettu repolainenko siellä kaasujansa päästelee?
        Suokaasut. Suolistokaasut. Tulivuorikaasut. Kaasua - pepponen. Ja hanaa - mika häkkynen.
        Jotenkinhan ne kaasut purkautuu kun paine nousee sietämättömäksi.
        Olemme jälleen suurten biologisten asioiden äärellä. Saattaa niihin liittyä luonnonilmiöitäkin unohtamatta sähkökenttiä, ukkosen varauksia jne.
        Elämme yliluonnollisia aikoja.

Kilpisjärven suot kohoilevat ja puhkeavat kait joskus myös. Tulet eivät vissiin näy kun kesällä puhkeavat.

Pitää rueta kotitöihin taas.

• eppu2

Virvatuliksi niitä kutsutaan, suokaasuja.
        Venus on täynnä tulivuoria ja lämpötila 500astetta.

• mimmimum-..mi
        eppu2 kirjoitti:

Aina sitä ihminen oppii uutta....." En ma enää aja virvatulta...onpa kädessäni onnen kulta" ....aina kuvitellut runoilijan omaksi kuvitteelliseksi sanonnaksi....hyvä että virvatulikin tuli tunnetuksi....

• eppu2
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Aina sitä ihminen oppii uutta....." En ma enää aja virvatulta...onpa kädessäni onnen kulta" ....aina kuvitellut runoilijan omaksi kuvitteelliseksi sanonnaksi....hyvä että virvatulikin tuli tunnetuksi....

Sellainen vanha kappalekin on, jossa lauletaan ´´sä olit, kuin virvatuli, lyhyt mun unelmani, sytyit ja sammuit sä pois. Juuri kun kaunehimmillaan, loisti onnemme maa........´´

• eppu2 kirjoitti:

Virvatuli ei ole sama kuin aarnituli.
        Sekoitat kaksi tulta keskenään.

• eppu2

• eppu2 kirjoitti:

Näin sanoo ilmatieteen laitos.
        http://ilmatieteenlaitos.fi/ilmakeha-abc/Virvatuli

"""Virvatuliksi niitä kutsutaan, suokaasuja.
        Venus on täynnä tulivuoria ja lämpötila 500astetta."""

Mitä tarkoitan, niin kaikki virvatulet eivät johdu suokaasuista. Aarnitulet sitä vastoin johtuvat juuri niistä.

• eppu2

Niin, linkissä käytettiin sanaa ´´eli´´, katselin tuota Wikinkin selitystä. Ei niitä siinäkään eroteltu.
        Yhdessä kohtaa sanotaan aarnivalkean synonyymi, virvatuli.
        Tieteelliset selityksetkään, eivät näytä olevan varmoja.

• huomenna.on.torstai

Erittäin kaunis ilma. En voinut lukea kuin otsikot päivän lehdistä. Voi, miksi vain negatiivisia asioita. En tahdo, en en en.

• oiskohannii

Tuon sanomasi vuoksi selasin uudelleen päivän lehden. Oikeassa olit, negatiivisiä uutisia oli. Löytyi sentään yksi positiivinen. Erkka Westerlund kertoi viidenkympin jälkeen olleen elämän parasta aikaa. Ei tarvitse enää näytellä eikä esittää mitään.

Että ollaan iloisia iästämme !

• huomenna.on.torstai
        oiskohannii kirjoitti:

Tuon sanomasi vuoksi selasin uudelleen päivän lehden. Oikeassa olit, negatiivisiä uutisia oli. Löytyi sentään yksi positiivinen. Erkka Westerlund kertoi viidenkympin jälkeen olleen elämän parasta aikaa. Ei tarvitse enää näytellä eikä esittää mitään.

Että ollaan iloisia iästämme !

Peukku sulle, hymy mulle :)

• oiskohannii

Tänään on taas radion Luonto-Suomi. Sitä kuunnellaan keskiviikkoisin. Metsäradiokin on nykyään etupäässä luontoasiaa kun ei ole enää entisaikojen metsäkämppäelämää.

• tööttt

Virvatulet on aina olleet kansanperinteessä jotain yhtä mystistä kuin revontuletkin - luonnonvoimista kun kyse.
      Yks vanha hengellinen laulu kertoo että
      - kuin virvatulten liekki hehkuva
      on täällä onnekkainkin elämä
      - Korppiksen kanssa joskus kirjoiteltiin elokuun päivistä ja
      kuinka siitepölyjään pöllyttävien katajain yllä leijui kuin korkealle yläilmoihin yltävä kimaltava punos kesätuulessa.

• onniinnii

Tänä aamuna oli upeita tähtisateita kun jääkiteitä yhtenäisinä pilvinä leijjaili aamuauringossa.

Tylsempi juttu nyt. Seurasin paikallisuutisia ja taas nykypäivän yks vakioaiheita tuli. Siis kehuja kuinka virkeänä seitsemänkymppinen tekee palkkatyötä. Puhuttiin miten ylipäänsä vanhoilla olisi käyttöä lasten ym. hoitajina ja vapaaehtoistyössä.
      Miksi ihmeessä sanotaan viiskymppisiä liian vanhoiksi työhön ? Ainakin pienillä paikkakunnilla on pulaa työstä muutenkin, pitäisikö siis vanhojen tehdä hautaan saakka töitä että olisivat vähemmän vastuksina ?

Lähden nyt tältä päivältä koneen äärestä pois. Ohikulkiessa käyn äänestämässäkin.
      Toivottavasti ens kerralla mukavampi aihe taas.

• onniinnii

Selkä tuli kipeeks tuolla reissulla.

Tutkin Ursan sivuja pikaisesti. Illalla kymmenen aikaan näkyy kirkas valo joka kulkee aika nopeasti minusta. Jupiter sopisi aikaan. Ihmettelen vain miten nopeasti se siirtyy. Katson vain yleensä sängyssä ikkunasta näkyvää osaa.
      Hunkszin suosittelemaa ohjelmaa en uskaltanut ladata.

• "onniinnii"

Usko pois, se on turvallinen.
        Jos olet kiinnostunut avaruuden ilmiöistä, menetät paljon ilman sitä.
        Eikö sinulla ole ketään nörttiä, joka voisi kokeilla ensin sinun nähtesi?
        Youtubessa on kiva video sen asennuksesta.
        Hakusana stellarium

H.

• Heikunkeikku

Aamulla naamataulustani olisi saanut "hyvän" valokuvan.
      Niin olin pöllämästyneen näköinen, kun säleverhot aukaisin ja näin mitä oli tapahtunut.
      Lumi oli yön aikana rakastellut oikein ajan kanssa ja jättänyt koko tienooseen
      valkoiset eritteensä:)
      Puiden oksatkin oli kääriytyneet valkoiseen peitteeseen.
      Tääkö nyt on sitä takatalvea, jota inhoan.

Minä taas tavismaisesti oon ruuanlaittoa täynnänsä.
      Nyt se on uunissa muhimassa. Porsaan kyljykset vierivieressä kaikenmaailman sipuleitten ja sensemmosten kanssa.

Olen ehtinyt sormituksiakin tälläilemään, kun vihastuksissani päätin, että pihalle en nyt lähde. Suljen silmäni valkeasta maasta ja leikin, että kevät on kukkeimmillaan, maa paljaana, odottamassa vaatetusta. Vihreää ja moniväristä sekametelisoppaa.

• jokueräsvaan

Joku laittoi minulle, eilenkö se oli, rapsakkaiden silakkapihvien himoa bittien kautta. Niinpäs minä sitten tänään syö rapsakkaita silakkapihvejä. Hakusessa on vielä, että teenkö juuresmuussia vai uunijuureksia.

Nyt tuo samainen "joku" laittoi minulle mielikuvan, että maa ja puut on täynnä spermaa. Laitoin oven takalukkoon ja tarkistin ikkunat. Ei, sitä himoa minä en halua.

• Heikunkeikku

"jollekineräällevaan"
        Olen ollut koirana. Vähän aikaa sitten. Voi mikä nautinto.
        Olen himokaluaja.
        Monet ihmiset krapsuttavat lihoja luitten ympäriltä veitsen avulla.
        Hankalasti yrittävät jyystää luitten koloista lihoja irti.
        Minä nakkaan veitsen veks, otan luun kouraan ja alan kaluamaan.
        Minusta aivan ihanaa.
        Porsaankyljyksen luut on nyt kaluttu, suurin osa lihoista odottaa luuttomina huomista päivää. Huomenna on tavisruokaa ilman luita.

Uunijuureksia laita sinä jokueräsvaan. Minä laitan usein juureksia uuniin. Nams nams nams.

No näin meidän kesken sanottuna, minulla oli tarkoitus nakata mielikuva luontoon levinneestä sp:sta. Joskus putkahtaa outoja ajatuksia mieleen:)
        Lunta, pelkkää lunta vaan tienoot täynnänsä.

• jokueräsvaan
        Heikunkeikku kirjoitti:

"jollekineräällevaan"
        Olen ollut koirana. Vähän aikaa sitten. Voi mikä nautinto.
        Olen himokaluaja.
        Monet ihmiset krapsuttavat lihoja luitten ympäriltä veitsen avulla.
        Hankalasti yrittävät jyystää luitten koloista lihoja irti.
        Minä nakkaan veitsen veks, otan luun kouraan ja alan kaluamaan.
        Minusta aivan ihanaa.
        Porsaankyljyksen luut on nyt kaluttu, suurin osa lihoista odottaa luuttomina huomista päivää. Huomenna on tavisruokaa ilman luita.

Uunijuureksia laita sinä jokueräsvaan. Minä laitan usein juureksia uuniin. Nams nams nams.

No näin meidän kesken sanottuna, minulla oli tarkoitus nakata mielikuva luontoon levinneestä sp:sta. Joskus putkahtaa outoja ajatuksia mieleen:)
        Lunta, pelkkää lunta vaan tienoot täynnänsä.

Kiitos, kun päätit puolestani, teen uunijuureksia.
        Olet Sinä aikamoinen mielikuvien luoja :) Minulla ei nyt ole jäänyt edes luuta käteen. Heh ei pääsiäisnoidan luuta. Ehkä pääsiäisenä lampaankaretta.
        En vie tuota ajatustani pidemmäksi tuosta koiramaisuudesta. Se olisi jo liian pervoa ;)

• onniinnii

Minulla on juuri uunissa kaksi ruokaa muhimassa. Laitan kohta myös pannukakun jatkoksi. Se on meidän suosikki kahvileivissä.

Joutsenia lentelee jo usein. Eilen kuului kurkien huutoa ja kova joutsenten metakka joelta päin. Nyt olis hieno ulkoulusää, mutta kun on uuni päällä.

• jokueräsvaan

Kävin kävelyllä. Märkää oli, vesi lorisi viemäreihin.
        En ole joutsenia nähnyt.
        Kiitos tuosta pannarivinkistä. Teenkin sitä sitten uunijuuresten jälkilämmössä.
        Ihanaa kun ei tarvii pientä päätään vaivata ruokalistoilla :)

• eppu2
        jokueräsvaan kirjoitti:

Kävin kävelyllä. Märkää oli, vesi lorisi viemäreihin.
        En ole joutsenia nähnyt.
        Kiitos tuosta pannarivinkistä. Teenkin sitä sitten uunijuuresten jälkilämmössä.
        Ihanaa kun ei tarvii pientä päätään vaivata ruokalistoilla :)

Pieni lumikerros oli ilmestynyt yön aikana, nyt jo sulanut pois.
        Vispipuuroa söin, kun on vielä omatekemiä mehuja mistä tehdä.
        Tuota pannukakkua aattelin laittaa huomenna.
        Ostin kerran pienen purkin kirsikkahilloa, oli niin hyvää, että ostin toisen ja sitä aion pannarin päälle levitellä.

• Heikunkeikku

Viikonloppuni on nyt alkanut.
      On niin ARrrrrmoton väsy, että jos kellauttaisin itseni sänkyyn, niin nukkuisin varmaan jo puolessavälissä sängynpinnan ja lentoradan lähtöpisteestä.
      Yritän täs nyt virkistyä. Mandariinia napostelin monin kappalein naamaani.
      Voice alkaa kaheksalta. Tälläydyn mukavasti nojatuoliin, nostan kinttuni rahille, tyynyn pistän syliin ja oitis kissa kämpii tyynyn päälle käärölle.
      Eikö olekin minulla mukava perjantai-ilta tulossa:)
      Muuta kirjotettavaa en nyt keksi tähän hätään. Mutta oottakaas ku tästä virkistyn.

• eppu2

Minua ei väsytä yhtään.
        Minä olen tykästynyt noihin tummiin viinirypäleisiin, loota on pöydällä nytkin.
        Kun istun tässä telkkarituolissa, niin kissa käy kanssa monta kertaa illassa sylissä kököttämässä.

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Minua ei väsytä yhtään.
        Minä olen tykästynyt noihin tummiin viinirypäleisiin, loota on pöydällä nytkin.
        Kun istun tässä telkkarituolissa, niin kissa käy kanssa monta kertaa illassa sylissä kököttämässä.

Rupee mullakin pikkuhiljaa väsymys loitota.
        Vesimeloonia on puolikas pallo jääkaapissa, jahka illalla jaksaisin nyppiä kivet veks, niin voin sitäkin herkkua mutustella.
        Se on kivaa kun kissa hypähtää syliin ja katsoo NIIN palvovasti mua, että ihan vanhan muorin sydän hypähtää helähtäen.
        Tummat viinirypäleet taitavat olla himpun verran makeampia, kuin vihreät.
        Itse tykkään kaikista makeista hedelmistä.

• Heikunkeikku

Tulin tähän koneelle katsomaan, mimmosia elokuvia telkkarista mahdollisesti tulisi.
      Mun on pakko mainostaa, sillä tv 6:lta alkaa klo 22 elokuva nimeltään "Sleepers-katuvarpuset".
      Jos-jos ette ole nähneet tätä elokuvaa, niin suosittelen.
      Minulla on tuo kirja ja lukenut sen joskus pitkä aika sitten.
      Tositapahtumiin perustuva.

• Huomenna minä EN halua lukea lasten loruja.
      Häpeää aiheuttavaa, väkinäistä kökköä.
      Jos jotain jekkua on pakko laittaa, pakottakaa itsenne aikuiseksi.
      Parasta olisi jos Heikku tekisi aloituksen Aprilliin.

H.

• Heikunkeikku

"hunksz"
        Tekisi mieleni ottaa jääkaapista erilaisia juureksia, tuoreita tottahan tok eikä suinkaan mitään pakaste-esikypsytettyjä-mauttomuuksia, ja valmistaa niistä sinulle maukastakin maukkaapaa särvintä lautasen syrjälle, lihojen viereen köllimään.
        Palkaksi ja kiitokseksi.
        Nimittäin olin aivan unohtanut Aprillipäivän. Siunausta sinun harteillesi, kun muistutit.:)
        Olen aikanani saanut varsinaisen aprilliverkon päälleni nuorimman poikani toimesta, josta en meinannut selvitä laisinkaan naamaani menettämättä. Niin sotkusen takkuun uskossani menin.
        Voi häpeys. Voi häpeys.
        Kostoni, Suuuuuri kostoni tapahtuu aina aprillipäivänä. Vuosittain.
        Noh, vielä en ole onnistunut satasella, mutta yritän taas huomenna uudestaan.
        Senkin puolesta on hyvä kun muistutit, että en muiden ihmisten aprillipiloihinkaan lankailisi.
        Aloituksia palstalle en osaa tehdä. Haukut saisin varmaankin monin lukuisin kommentein.
        Siis ei.
        Tee itte. Sinähän valehtelet ihan luonnostaan:)))))
        Kyllä mä aloitukseesi sitten tuun jotakin vastaamaan.
        Mutta älä kiesus tee mitään Riimiaprilloita tai jotain kakkaan liittyviä.

• onniinnii

Hunkki, piti vielä palata kysymään miten naamasi on alkanut kasvaa tuollai ? Ennen oli ukon naama suupielet alaspäin.

• eräsjokuvaan
        onniinnii kirjoitti:

Hunkki, piti vielä palata kysymään miten naamasi on alkanut kasvaa tuollai ? Ennen oli ukon naama suupielet alaspäin.

Onks tuo kuva hunkista suu auki? Ei häneltä sitten se kakka tullutkaan, vaikka oman aloituksen teki.

• jokueräsvaan

Mä olen kotona ja odotan tyttären skype-puhelua. Näen varmaan hänen kaksi kissaansakin. En ihan sykkyyn niitä saa, mutta ehkä pääsiäisenä. Toivottavasti tuo lumi oli nyt se pääsiäisen pakkolumi, joka otti varaslähdön. (Hehheee, en kerrokaan mitä ajattelin... vinkiksi Heikun aamuinen sanailu ;)

• Kattelin eilen kun rinkeplumma penkissä oli ainakin 30 kpl keltasirkkuja kuolleitten varsien kimpussa .
      Marraskuus lähti linnut ja nyt oli ilmestyny ,tänään ei enää ketään .
      Ehtoopäivällä sain soiton ja kysyttiin ,onko erikoist näkyny kuten esim lintuja ?
      Hoh hoijaa tätä mailmanmenoa .

• onniinnii

Skypettelin tässä taas iltamassa Hollantiin. Arka kun olen tuon tietokoneen kanssa, Skype haluaisi aina päivityksessä tehdä jotaon kiintolevylle. Taas tulee tuo hylkäys vahvennettuna. Miten se oikein on ?

Pannaria joku aikoi laittaa. Laitan aina hiukan kauraryynejä taikinan sekaan ja hunajaa. Juoksevaa hunajaa aina.

Hyviä öitä taas. Meikä menee aikaisin nukkumaan.

• onniinnii

Koskahan Yle armahtaisi meitä ja lopettaisi tuon vaalivideonteko-esittelyn ? Raastava ääni.

• jokueräsvaan

Mä skypettelin eilen tyttären kanssa. Hupsista, venähti yli kahteen tuntiin. Kissatkin näin, muttei ne oikein noteeranneet mua.
        Skype on niin loistava, kun en muuten ole mikään puhelimessa puhuja -tyyppi.

• Punarinta kävi lintulaudalla toissapäivänä, Ilmatarkin näki sen ja pisti lunta niskaan. Eilen maailma oli huokailtavan ihana, pitsinen maisema.

Hyvä vaan ettei se kevät ala liian aikaisin. Kostautuu ennen pitkää.

• Ihmetyttää nuo muuttolinnut, kun niiden pitää tulla niin aikaisin.
        Järvellä käydessä ylitse lensi kaksi joutsenta. Mistähän nekin ruokansa saa. Siinä järvessä ei sulaa löydy, ja lunta joka puolella.
        Jos olisi tullut lahnoja, niin olisin fileroinut ne sinne jäälle.
        Kevät on suunnittelunaikaa, ja syksyllä sitten petytään.
        Mutta siitä huolimatta kevät on hienoa aikaa.

• k-kotton kirjoitti:

Ihmetyttää nuo muuttolinnut, kun niiden pitää tulla niin aikaisin.
        Järvellä käydessä ylitse lensi kaksi joutsenta. Mistähän nekin ruokansa saa. Siinä järvessä ei sulaa löydy, ja lunta joka puolella.
        Jos olisi tullut lahnoja, niin olisin fileroinut ne sinne jäälle.
        Kevät on suunnittelunaikaa, ja syksyllä sitten petytään.
        Mutta siitä huolimatta kevät on hienoa aikaa.

Uskon että luonto on suunniteltu näin, mitä pidemmän pesintä-ajan saavat, sitä vahvemmat vauvatiput on kun pitää lentää takaisin etelään.

Vain vahvimmat pystyy siihen.

• hmp.f kirjoitti:

Uskon että luonto on suunniteltu näin, mitä pidemmän pesintä-ajan saavat, sitä vahvemmat vauvatiput on kun pitää lentää takaisin etelään.

Vain vahvimmat pystyy siihen.

Minä oon tänäkin talvena ostanut satojen eurojen edestä linnunruokia. Pähkinöitä kymmeniä kiloja ja talipötköjä kymmeniä kappaleita, nekin maksaa neljä euroa kappale.
        Nytkin siinä vihertikka iskee talia päivälliseksi. Sekin on tänne itsensä minun ruokittavaksi tunkenut, vaikka eihän tämä ole edes sen levinneisyysaluetta.
        Pitäisi vissiin jo ihan testamenttiin laittaa, linnunruokia viidelläsadalla eurolla.
        Eikai se verottaja voi niiltä (linnuilta) perintöveroa vaatia.

• Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

Minä oon tänäkin talvena ostanut satojen eurojen edestä linnunruokia. Pähkinöitä kymmeniä kiloja ja talipötköjä kymmeniä kappaleita, nekin maksaa neljä euroa kappale.
        Nytkin siinä vihertikka iskee talia päivälliseksi. Sekin on tänne itsensä minun ruokittavaksi tunkenut, vaikka eihän tämä ole edes sen levinneisyysaluetta.
        Pitäisi vissiin jo ihan testamenttiin laittaa, linnunruokia viidelläsadalla eurolla.

No onpas k-kottoni nyt leuhkalla tuulella. Vetelee säkkikaupalla pähkinöitä, talipötkylöitä ja muuta murkinaa, eikä tiedä laisinkaan, että täälä Länsi-Suomessa vasta on semmonen flikka, joka alvariin raahailee pähkinöitä linnuille ja oraville.
        On talipötköä, on peukalonpään kokoisia tali-mitä-lie-sekotuspusseja, kauralyhdettä, siemensekotusta, kuorittuja auringonkukan siemeniä, talipalloja, kuivattuja hirssintähkiä, leivänvinkaleita variksille ja harakoille. Kaikkea on niin kaikeksi kaiken kaikkiaan, että en ees ilikiä kertoa kaikkea, ettei ylypiäksi luultais:)

Toi testamentti-kirjoitus oli hupaisa. Alkoi huulimättäät taas venymään yläviistoon.
        Siitä kiitos:)
        Pitäisköhän munkin ruveta fundeeraamaan testamenttiin lisäystä:)

• Heikunkeikku kirjoitti:

No onpas k-kottoni nyt leuhkalla tuulella. Vetelee säkkikaupalla pähkinöitä, talipötkylöitä ja muuta murkinaa, eikä tiedä laisinkaan, että täälä Länsi-Suomessa vasta on semmonen flikka, joka alvariin raahailee pähkinöitä linnuille ja oraville.
        On talipötköä, on peukalonpään kokoisia tali-mitä-lie-sekotuspusseja, kauralyhdettä, siemensekotusta, kuorittuja auringonkukan siemeniä, talipalloja, kuivattuja hirssintähkiä, leivänvinkaleita variksille ja harakoille. Kaikkea on niin kaikeksi kaiken kaikkiaan, että en ees ilikiä kertoa kaikkea, ettei ylypiäksi luultais:)

Toi testamentti-kirjoitus oli hupaisa. Alkoi huulimättäät taas venymään yläviistoon.
        Siitä kiitos:)
        Pitäisköhän munkin ruveta fundeeraamaan testamenttiin lisäystä:)

Et arvaa, millainen kissa minulla on.
        Se on leikattu narttu, metsäkissanpentu.
        Sillä oli sen leikkauksen jälkeen semmonen tötterö kaulassa, ettei se päässyt nuolemaan sitä haavaa.
        Se ei se tötterön aikaa oikein pystynyt syömään, niin se piti syöttää kädestä, näitä raksuja.
        Se oppi siihen, että se syötetään kädestä. Se ei niitä muuten syö, moukuaa niin kauan, ettei siinä muu auta kun raksut kouraan ja koura kissan eteen.
        Siitä se sitten syö ne.
        Kyllä sitä monennäköisiä vaikeuksia elämä eteen tuo :).

• Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

Sillä oli sen leikkauksen jälkeen semmonen tötterö kaulassa, ettei se päässyt nuolemaan sitä haavaa.
        Se ei se tötterön aikaa oikein pystynyt syömään, niin se piti syöttää kädestä, näitä raksuja.
        Se oppi siihen, että se syötetään kädestä. Se ei niitä muuten syö, moukuaa niin kauan, ettei siinä muu auta kun raksut kouraan ja koura kissan eteen.
        Siitä se sitten syö ne.

Hauska kissa, vaatii hyvää palvelua. Mikä olisikaan parempaa, kuin sinä tuikkaamassa papanoita kissin suuhun.:)
        Taidat rakastaa sun metsäkissaasi.
        Olet sinä aikamoinen eläinten hemmottelijatyyppi.
        Siksi varmaan oonkin aina tykännyt tyylistäs.
        Niiku nyt ne Kurjetkin.
        Ja sitten muistelen, että olisit joskus kirjoittanut linnunpönttökerrostalosta.
        Pääskysille vai mille? Vai muistanko aivan väärin?

• Heikunkeikku kirjoitti:

Hauska kissa, vaatii hyvää palvelua. Mikä olisikaan parempaa, kuin sinä tuikkaamassa papanoita kissin suuhun.:)
        Taidat rakastaa sun metsäkissaasi.
        Olet sinä aikamoinen eläinten hemmottelijatyyppi.
        Siksi varmaan oonkin aina tykännyt tyylistäs.
        Niiku nyt ne Kurjetkin.
        Ja sitten muistelen, että olisit joskus kirjoittanut linnunpönttökerrostalosta.
        Pääskysille vai mille? Vai muistanko aivan väärin?

Tiasille tarkoitettu se oli .
        Aattelin, että samalla tulee monta pönttöä, kun ottaa pidemmät laudat ja laittaa välipohjia, poraa reiät erisuuntiin,
        Niillä on oma reviiri, niin ne ei tehneet kun yhteen.
        Että se ei ollut hyvä idea

• eppu2
        k-kotton kirjoitti:

Siitä se sitten syö ne.

Pojan koira kun leikattiin, eläinlääkäri tilasi semmoisen puettavan liivin. Maksoi jotain 25 euroo. Kun on iso koira, se tötterö olisi ollut hirmu hankala.

• onniinnii
        k-kotton kirjoitti:

80 kg kauroja, auringonkukan siemeniä laskematon määrä, suuri muovipöntöllinen rasvapalloja...
        Monenlaisia ovat ruokavieraatkin. Nyt vähentelen annoksia joita vien ruokintapönttöön.

• eppu2 kirjoitti:

Pojan koira kun leikattiin, eläinlääkäri tilasi semmoisen puettavan liivin. Maksoi jotain 25 euroo. Kun on iso koira, se tötterö olisi ollut hirmu hankala.

Oli minulla neljä koiraa neljänkymmenen vuoden aikana.
        Viimeinen kun kuoli, niin ajattelin, etten lemmikkieläintä ota.
        Koira aika sitova.
        Nyt sitten tuli tuo kissa, tuossa se hyrrittää tämän tietokoneen vieressä.
        Olis se koira mukavampi, mutta sitovampi.

• onniinnii kirjoitti:

80 kg kauroja, auringonkukan siemeniä laskematon määrä, suuri muovipöntöllinen rasvapalloja...
        Monenlaisia ovat ruokavieraatkin. Nyt vähentelen annoksia joita vien ruokintapönttöön.

Meillä on täällä jotain hienosto-tsirppoja, ne nyrpistelee talipalloille.

Syksyllä kävi kuhinaa lintulaudalla, mutta joulun jälkeen kaikki häipyi. Liekö teillä ollut jotain parempaa muonaa.

• eppu2
        k-kotton kirjoitti:

Oli minulla neljä koiraa neljänkymmenen vuoden aikana.
        Viimeinen kun kuoli, niin ajattelin, etten lemmikkieläintä ota.
        Koira aika sitova.
        Nyt sitten tuli tuo kissa, tuossa se hyrrittää tämän tietokoneen vieressä.
        Olis se koira mukavampi, mutta sitovampi.

Minä olen kyllä viimesen päälle kissaihminen. Koiraa mulle kyllä kaupattiin, kun edellinen kissa meni paremmille metsästysmajoille, mutta kissan halusin.
        Saan kyllä kesäaikaan koiriakin hoidella riittävästi.
        Se vanha koira, joka viime kesänä kuoli, se oli, kun liimattuna aina mun mukanani.

• eppu2 kirjoitti:

Meidänkin koiralta leikattiin kohtu pois, inhoan niitä kauluksia varmaan enemmän koira (se alistuu muutamassa tunnissa kohtaloonsa, minä en) joten kävin lemmikkikaupassa katsomassa onko jo markkinoilla jotain uutta.

Löysin pumpattavan kaulurin. Jee, aattelin. Pah, aattelin seuraavaksi, koira litisti sen hetkessä niin että pääsi nuolemaan. Ihan sama miten täyteen pumppasin.

Takaisin kauppaan, ja miettimään niitä haalareita. Mutta koska oli "jalaton" malli, ajattelin että yhtä hyvin ommellaan itse sellainen, missä on lahkeet. Ei pääse sitä kautta nuolemaan kun haava oli puoleksi jalkojen välissä.

Tuumasta toimeen, yhdestä t-paidasta tuli housut, häntä vaan kaula-aukosta ulos, takatasssut hihoista läpi. Toisesta t-paidasta tuli paita, tiukempi ja lyhyempi vaan. Sitten yhdistettiin tarranauhalla kumpikin, helppo pukea ja riisua.

Ei mennyt kauan, kun koiran kuono oli löytänyt tien "lahkeen" kautta haavaan.
        Kauluri takaisin esille.

• onniinnii kirjoitti:

On täällä vielä lunta ainakin 40 senttiä.
        Kyllä niitä vielä pitää ruokkia.
        Ensi talveksi ajattelin kylvää kauraa, kuivata olkineen päivineen johonkin häkkiin, metsänreunaan ja pressu päälle.
        Siitä sitten talvenmittaan käy vähän penkomassa levälleen, jos sieltä sitten syövät.
        Olisi vähän huolettomampi.
        Viikateniitto ei ole parhaita puoliani, mutta kai sitä sen verran.
        Voi olla yhtä huono idea kun kerrospöntöt linnuille, mutta eipähän tuo maailmaa kaada.

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Meidänkin koiralta leikattiin kohtu pois, inhoan niitä kauluksia varmaan enemmän koira (se alistuu muutamassa tunnissa kohtaloonsa, minä en) joten kävin lemmikkikaupassa katsomassa onko jo markkinoilla jotain uutta.

Löysin pumpattavan kaulurin. Jee, aattelin. Pah, aattelin seuraavaksi, koira litisti sen hetkessä niin että pääsi nuolemaan. Ihan sama miten täyteen pumppasin.

Takaisin kauppaan, ja miettimään niitä haalareita. Mutta koska oli "jalaton" malli, ajattelin että yhtä hyvin ommellaan itse sellainen, missä on lahkeet. Ei pääse sitä kautta nuolemaan kun haava oli puoleksi jalkojen välissä.

Tuumasta toimeen, yhdestä t-paidasta tuli housut, häntä vaan kaula-aukosta ulos, takatasssut hihoista läpi. Toisesta t-paidasta tuli paita, tiukempi ja lyhyempi vaan. Sitten yhdistettiin tarranauhalla kumpikin, helppo pukea ja riisua.

Ei mennyt kauan, kun koiran kuono oli löytänyt tien "lahkeen" kautta haavaan.
        Kauluri takaisin esille.

Pojan koirallla oli se sterilointi. Se lääkärin tilaama puku oli semmonen, että kun meni hädälle, se avattiin takaa, siksi aikaa. Se ainakin toimi sillä koiralla.

• onniinnii

Ostimme kaupasta ensin 40 kg säkin, kevättalvella lisäksi yksityiseltä. Loppuivat kesken, mutta en enää hanki. Auringonkukan siemeniä on osteltu, mutta nyt pitää viimeisen 2 kg pussin riittää. Oravat ja Tilhet ovat tosin suursyomäreitä pikkulintujen lisäksi.

• eppu2
        k-kotton kirjoitti:

On täällä vielä lunta ainakin 40 senttiä.
        Kyllä niitä vielä pitää ruokkia.
        Ensi talveksi ajattelin kylvää kauraa, kuivata olkineen päivineen johonkin häkkiin, metsänreunaan ja pressu päälle.
        Siitä sitten talvenmittaan käy vähän penkomassa levälleen, jos sieltä sitten syövät.
        Olisi vähän huolettomampi.
        Viikateniitto ei ole parhaita puoliani, mutta kai sitä sen verran.
        Voi olla yhtä huono idea kun kerrospöntöt linnuille, mutta eipähän tuo maailmaa kaada.

Muistan, kun kaverini asui keskellä metsää, siellä meillä meni talven aikana 150kg auringonkukan siemeniä muut sapuskat päälle.
        Kuuntelen tuota sekahakua, tulee vanhoille sopivaa iskelmää.

• onniinnii

Tarkoitin, että kauraa on ostettu 80 kg ja auringonkukansiemeniä lisäksi. Kaurat loppuivat, en osta lisää enää kun jäisi kesän yli hiiriä houkuttelemaan.
        Kurkia kuulin pari päivää sitten.

• eppu2 kirjoitti:

Muistan, kun kaverini asui keskellä metsää, siellä meillä meni talven aikana 150kg auringonkukan siemeniä muut sapuskat päälle.
        Kuuntelen tuota sekahakua, tulee vanhoille sopivaa iskelmää.

Polkkahan tuolta kuului, en ole polkkaihminen.
        Korvamatona soinut viimeaikoina Yölintu, ei mikään paha.
        Sen tahdissa, mukava keinahdella, tähtitaivas.
        Kaikkea kans, parempi tuo polkka, karkottaa moiset ajatukset.

• eppu2

Vallanderissa on uusi päänäyttelijä, jaksokin on viime vuodelta, en ole ennen nähnyt.

• becElli

Mä olin niin pettynyt Wallanderin pääosan esittäjään.
        Ainoa oikea Kurtin näyttelijä on Krister Henriksson. Hänen näyttelemänsä Kurtin pään sisään olen päässyt ja tiedän hänen ajatuksensa ilmeistään.

:((

• Kuka näyttelee Wallanderia? En minä ole nähnyt kuin Krister Henriksonin ja sitten sen joka näyttelee Wallanderia englantilaisessa versiossa, Kenneth Branagh.

• becElli
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kuka näyttelee Wallanderia? En minä ole nähnyt kuin Krister Henriksonin ja sitten sen joka näyttelee Wallanderia englantilaisessa versiossa, Kenneth Branagh.

Kyllä Kenneth Branagh näytteli ja tulee vielä ainakin pari Wallanderia hänen tähdittämänään.

• becElli kirjoitti:

Kyllä Kenneth Branagh näytteli ja tulee vielä ainakin pari Wallanderia hänen tähdittämänään.

Kyllä, olen nähnyt ne kaikki varmaan, mutta se on täysin englantilainen versio ja kaikki muutkin näytelijät ovat brittejä. Mielestäni ruotsalainen Wallander oli parempi.

• onniinnii

Katsokaapa eilistä Savon Sanomien numeroa. Siellä on Trumpin kaksoisolentoja.
      Räntää puottaa. Alkaispa jo sulaa ja tuota lintujen & oravien ruokintaa sais vähentää. Kuorittuja siemeniä enää vajaa pussi täksi viikkoa.
      Benidorm pitää katsoa kun se on hassu.

• pirrepaaaaa

Jaaa..kumma,jopa ranta sadetta olen alkanut kaivata, ei helle ole minua varten.

pirrepaPuerto rico:)

• onniinnii

En minäkään helteestä tykkää. Kevät on hyvä aika.
        Joku puhui etteivät talipallot kelpaa. Pakkasilla eivät linnut niitä syö. Ovat kai liian kovia, sään lauhduttua kelpaavat liiaksikin. Sian läskiä söisivät pakkasillakin, mutta sitä ei usein ole tarjolla.
        Kurjet huutelivat jo viime viikolla.

• Pirrepapaass

Kumpa kuulisi viela kurjen huudon ja joutsenen trumpetin. Huokssss

• Onko sinut kidnapattu ja viety väkisin jonnekin, missä et halua olla?

• Nyt ymmärrän, äät ja ööt puuttuvat, joten olet Kanarian Puerto Ricossa ja shttailet hotellin päätteeltä 😄 bikinikelit täälläkin, tykkään.

• mimmimum-..mi

Mitä eroa on kun sanotaan.....Suomen myydyin automerkki....tai ... Suomen ostetuin automerkki....Kysyy hän....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    5. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1113
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe