sellasta kyselen..
onko huostaanotto helppo purkaa?
18
2347
Vastaukset
- yleensä
Laita hieman lisätietoa,muuten ei pysty vastaamaan.
- Elmeriina
Huostaanoton purkaminen on iso asia, jossa otetaan huomioon huostaanoton kesto, lapsen suhde bio- ja sijaisvanhempiin (keneen lapsella varsinainen kiintymyssuhde), biovanhempien muuttunut elämäntilanne yms. Eli monta asiaa, jotka otetaan huomioon. Jos lapsi otettu huostaan melkein vastasyntyneenä ja huostaanottoa jatkunut vuosia, biovanhemmat pitäneet vähän yhteyttä niin siinä tapauksessa huostaanotto on varmaan aika vaikea purkaa. Mutta jos lapsella ja biovanhemmalla takana vuosien yhteiselämä, huostaanotto jatkunut lyhyen aikaa ja biovanhemmat pitäneet lapseen säännöllisesti yhteyttä niin siinä tapauksessa huostaanoton purkaminen on mahdollista. Jopa todennäköistä jos vain biovanhemmat sitä haluavat ja heidän elämäntilanteensa on lapselle sopiva.
- ,,,,,,,,,,,,
Lapsi meni sijaisperheeseen 3-vuotiaana ja on nyt 11-vuotias ja aikas säännöllisesti olen pitänyt yhteyttä kokoajan..
- sinun tapauksessasi
,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Lapsi meni sijaisperheeseen 3-vuotiaana ja on nyt 11-vuotias ja aikas säännöllisesti olen pitänyt yhteyttä kokoajan..
Lapsi on ollut niin monta vuotta sijauskodissa jo.Kahdeksan vuotta,jos olet hyvä äiti ja rakastat lastasi et edes yritä.*aikas säännöllisesti* ei riitä.Yhteydenpidon pitää olla jatkuvaa.Lapsi ei ymmärrä *aikas säännöllistä* vaan odottaa aina.
- ,,,,,,,,,
sinun tapauksessasi kirjoitti:
Lapsi on ollut niin monta vuotta sijauskodissa jo.Kahdeksan vuotta,jos olet hyvä äiti ja rakastat lastasi et edes yritä.*aikas säännöllisesti* ei riitä.Yhteydenpidon pitää olla jatkuvaa.Lapsi ei ymmärrä *aikas säännöllistä* vaan odottaa aina.
ja kyllähän se puretaan jos minä sitä niin haluan.
- lapsen etu
,,,,,,,,, kirjoitti:
on tärkeämpi kuin äidin joka ei ole huonouttaan kyentynyt lapsestaan huolehtimaan.Ei lapsi ole tavara jolla leikitään ja joka annetaan pois silloin kuin ei huvita leikkiä äitiä.
- reservi
,,,,,,,,, kirjoitti:
siis SINÄ haluat?
ja kun sinä haluat niin kaikki tahtuu SINUN halusi mukaan?
anteeksi, mutta ei kuulosta vakuuttavalta. entä jos sitten puolenvuoden tai vuoden tai kahden vuoden kuluttua haluat jotain muuta?
kun kotona onkin murkku, ja murkun tavat? ja teot?
OLETKO VALMIS? murkkuikään: kuulemaan kuinka paska olet. et kelpaa edes navetan taakse haudattavaksi! ( tyttäeri(bio) sanat parin viikon takaa riidan yhteydessä, olin pirulainen antanut siskon pelata tytön gameboyta, ei siis mitään järisyttävää näin aikuisesta)
oletko valmis kieltämään kalja kokeilut, tupakat? rajoittamaan väärää kaveriseuraa ja yöjuoksuja? murroikäisen vanhemmalla EI OLE VARAA olla mukava ja myöntyväinen. OLETKO VALMIS olemaan tyhmä, jääräpäinen kalkkis? tervetuloa remmiin. uskoisin myös sijaisperheen olevan kohtuullisen valmis luopumaan murkusta hyväksesi.
elämä murkun kanssa on kuin maanjäristys ja tsunami yhtäaikaa. - ,,,,,,,
lapsen etu kirjoitti:
on tärkeämpi kuin äidin joka ei ole huonouttaan kyentynyt lapsestaan huolehtimaan.Ei lapsi ole tavara jolla leikitään ja joka annetaan pois silloin kuin ei huvita leikkiä äitiä.
enkä oo mikään huono äiti kun annoin itse lapseni pois sijaisperheeseen kun itse sairastuin.
- ,,,,,,,,
reservi kirjoitti:
siis SINÄ haluat?
anteeksi, mutta ei kuulosta vakuuttavalta. entä jos sitten puolenvuoden tai vuoden tai kahden vuoden kuluttua haluat jotain muuta?
OLETKO VALMIS? murkkuikään: kuulemaan kuinka paska olet. et kelpaa edes navetan taakse haudattavaksi! ( tyttäeri(bio) sanat parin viikon takaa riidan yhteydessä, olin pirulainen antanut siskon pelata tytön gameboyta, ei siis mitään järisyttävää näin aikuisesta)
oletko valmis kieltämään kalja kokeilut, tupakat? rajoittamaan väärää kaveriseuraa ja yöjuoksuja? murroikäisen vanhemmalla EI OLE VARAA olla mukava ja myöntyväinen. OLETKO VALMIS olemaan tyhmä, jääräpäinen kalkkis? tervetuloa remmiin. uskoisin myös sijaisperheen olevan kohtuullisen valmis luopumaan murkusta hyväksesi.
elämä murkun kanssa on kuin maanjäristys ja tsunami yhtäaikaa.ja olen kaikkeen aivan valmis!
- Kärpänen katossa
,,,,,,,, kirjoitti:
ja olen kaikkeen aivan valmis!
Hyvä juttu!
Oma äiti paras äiti. Jos kyse todella on voitetusta sairaudesta niin toivotan onnea, menestystä ja jaksamista! Helppoa tuskin tulee olemaan, mutta toivottavasti antoisaa. Lapset on arvokkaita. Sen kun jaksaisimme arjessa muistaa. - murkku
reservi kirjoitti:
siis SINÄ haluat?
elämä murkun kanssa on kuin maanjäristys ja tsunami yhtäaikaa.Luepa reservi oma kirjoituksesi ja naura tiukkapipo itsellesi. Ei ole mitään ihmettelemistä siinä kuinka murkku sinulle sanelee. Sitä saa mitä tilaa. Buahhahhaaaaaaa.
- reservi
murkku kirjoitti:
Luepa reservi oma kirjoituksesi ja naura tiukkapipo itsellesi. Ei ole mitään ihmettelemistä siinä kuinka murkku sinulle sanelee. Sitä saa mitä tilaa. Buahhahhaaaaaaa.
sitä saa mitä tilaa...
ja minä olen tilannut murkut, jotka sittenkin tottelevat ja tekevät mitä sanon. ja voivat silti alistumati tuulettaa tunteensa minun särkymäti.
halusin vain kertoa, että murkulta saa kuulla kaiken laista, kun pitää normeista ja rajoista kiinni.
totta kai minäkin pääsisin helpolla kun antaisin murkulle vallan ja tekisin murkun mielen mukaan.
mutta vanhemmuudessa ei olekaan siitä kyse, että murkun ei tarvisi vastustaa... vaan vanhemmuudessa kyse on siitä, että kaikesta silmille lentävästä ja korviin kaikuvasta moskasta huolimati niin murkku kuin vanhempikin tietää kuka säännöt perheessä asettaa. ja murkun on viimekädessä hyvä olla.
onko sinulla hyvä olla? oletko turvassa vanhempiesi huomassa? voitko luottaa, että vanhempasi sietävät hylkäämäti sanasi ja tekosi? ,,,,,,,, kirjoitti:
olisi varmasti ihanaa jos lapsesi tulisi luoksesi.Mutta asioita on mietittävä tarkoin;onko lapsesi kuinka kiintynyt siaisperheeseen,koulunkäynti asiat,nykyiset ystävät,joita tuleva murrosikäinen varmasti tarvitsee ja paljon muita,tässä vain pieniä kysymyksiä.Onko sos.tekijät jo lupailleet kotiutumista,se onkin taas eri juttu.Voimia sinulle,kävi asiasi suhteen niin tai näin.
- ;,,,,,,
sinun tapauksessasi kirjoitti:
siellä sijaisperheessä...aika & voimat eivät riitä tuohon prosessiin...jos lapseni on onnellinen niin sitten minäkin olen=)
- mamelo
,,,,,,,, kirjoitti:
Sanooko lapsi kenties sinun mieliksi, että haluaa kotiin. Usein nämä lapsoset sanovat näin vaan vanhempien mieliksi, ettei pahottaisi kenenkään mieltä.
- FEROZA
lapsen etu kirjoitti:
huonouttaan?? entäpä jos äiti ei sairaudeltaan ole pystynyt hoitamaan lastaan? mieti mitä päästät suustasi! ei kaikki sijoitettujen lasten äidit ole alkoholisteja, itsekkäitä, narkomaaneja tms.
- ........
mut otettiin huostaan 5 vuotiiaana ja oon ollut sijaisperheessä ja laitoksessa olin 14 kun muutin takaisin biovanhemman luo ja huostaanotto purettiin. Meiän sossu joka on ollu n20 vuotta alalla sano että oli ensimmäinen kerta sen uralla ja ei usko että kokee sitä koskaan enää uudestaan...
- tuulia
Lapsi saa lain mukaan itse päättää palaako bioäidin luo vai jääkö sijaisperheeseen 12-vuotiaana mutta se ei voi sitten olla pallottelua edestakaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206006Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.233331Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1612760- 292660
- 821704
- 1471582
- 1481531
- 91333
- 961108
- 121088