Olen uudelleenohjannut kaikki sähköpostiosoitteet yhteen IMAP laatikkoon (osoitteita on parikymmentä), ettei tarvitsisi kaikki laatikot aina tarkistaa. Kaikki toimii hyvin, paitsi että saan nyt päivittäin noin 200 spämmiä siihen uuteen IMAP laatikkoon. Sekin ei ole ongelma, koska spamassassin tunnistaa noin 90% spämmeistä ja siirtää ne .Spam kansioon.
Nyt haluaisin vain tehdä jonkinlaisen statistiikan, eli tietää mistä näistä 20 osoitteista tulee eniten roskapostia. Jos osoite ei ole tärkeä niin voisin poistaa uudelleenohjauksen kokonaan.
Eli pitäisi tutkia kaikki .mailbox/.Spam/* viestit, etsiä niistä TO: xxx rivi ja tallentaa tilastot.
Miten se onnistuu?
Sähköpostiongelma
Mr.Boot
2
125
Vastaukset
Joku lyhyt shelliskripti, jonka sisältö on vaikka jotain tämänsuuntaista:
#!/bin/sh
grep -m 1 ^TO: $HOME/.mailbox/.Spam/* | sort | uniq -c- Mr.Boot
Sain tiedot, vaikka niistä loppuen lopuksi olut mitään hyötyä, kun To: kentissä ei ollut sähköpostiosoitteitani.
Mutta ainakin opin käyttämään sortia ja grepia :)
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921766- 851252
- 1101123
- 71954
- 105901
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663