nettikirppiksiltä esim. huonekaluja? Mistä tietää vaikka olisi homekämpästä roudattu myyntiin.
Joskus olen katsellut Tori.fi:ssä ihanaa nojatuolia todella edullisesti, mutta en ole uskaltanut ostaa kun mieleen on hiipinyt epäilys josko...
Nahkaisen nojatuolin tai sohvan uskaltaisin paremmin ostaa kuin kangaspäällisen. Nahka on kuitenkin helppo pyyhkiä. Aamulehdessä oli juttu kuinka asukkaat on pakotettu homeasunnoista jättämään asuntoon kaikki. Mitään ei ole saanut viedä pois. Kuulemma pöytähopeita, Aalto-maljakoita, Mariskooleja ym on hävitetty!! Ei mitään järkeä. Tuskin se home mihinkään lasiastioihin tai hopeisiin ruokailuvälineisiin niin tarttuu ettei muka saataisi pestyä pois:/
Uskallatteko ostaa kirppiksiltä ja
19
541
Vastaukset
- homeellealtistunut
En uskalla, enkä vaatteitakaan.
- eiromuja
En osta minäkään toisten romuja. Tautisia ja luteisia voivat olla.
- enostamitään
vita saa uutena kaupasta usein halvemmalla ja kirjastossa huomasin kun kävin, et kirppis nojatuoli oli, haisi homeelle..
- irwinstelen
"Niissä on kirppuja luteita täitä
seassa ruuan tähteiden päitä
ei kaihoa mut lemua jatkuvaa
kirppis armahin suomen maas..." ostan lähes kaikki kirpputoreilta
kun on homeallergikko niin kyllä nenä haistaa jo kaukaa
viime viikolla ostin miehelleni dieselin farkut uuden veroiset 3,80
uusista olis saanu pulittaa kauppaan 150 ekee
siinä syy minkä takia käyn kirppariostoksilla.- maataina
Valitettavasti kaikki mikrobiitit ei haise, joten en osta kirppikseltä mitään.
oon harrastanu kirppismyyntiä ja ostoja
kohta kolmekymmentä vuotta
enkä vielä oo ostanu kertaakaan mitään
josta olis tullut oireita
ehkä ei olla just niille mikrobiiteille altistuttu :D
- kirppis.kulkija
Homeen kyllä haistaa, joten kannattaa käydä paikan päällä katsomassa. Olen ostanut usein tori.fistä ja kirppikseltä.
- ostankyllä
Kaikki home ei haise ja toisaalta kaikki "homeelle haiskahtava" ei olekaan hometta. Kaiken jonka voi pestä, voi huoletta ostaa myös kirpparilta. 60 asteessa tekstiilit puhdistuvat täydellisesti homeitiöistä.
Tuossa meidän naapurissa on joku katulähetyksen iso kirppari, sieltä olen jotain ostanut ja vastaavasti kutsunut ukkoja hakemaan omia turhia mööpeleitäni.
Kolme vuotta sitten ostin punaisen ison ihanan nojatuolin ja rahin, toinenkin olisi ollut vaan ei mielestäni sopinut huusholliini. Punainen on kyllä kaikkien suosikki, hyvin pitänyt kangas kuosinsa ja helppo pitää puhtaanakin.
Viimeksi täydensin syvää lautassarjaa, meillä on arkikäytössä keskon 2000 sarja, olin jo aikani niitä siellä katsellut ja sitten kävin tinkimässä puoleen hintaan kymmenen lautasta, hyvä ostos mielestäni.
Nettikippareita en käytä, ainakaan vielä. Haluan nähdä ja tutkia ostokseni.Käyn kirppiksillä. Ostankin aika paljon. Vaikka olen allerginen ei ole tullut mitään oireita. Vaatteet ja kaikki tavarat tietenkin pesen ennen käyttöä. En ole ostanut huonekaluja.
Höh, eihän home elää, ellei se saa tietyn määrän kosteutta. Peset, kuivatat ja imuroit, ja se on siinä. Pöytähopeat, Mariskoolit muut selviää pelkällä pesulla, keksitty tai väärin muistettu juttu toi. Pakko olla.
Huonekalut voi ostaa talvella ja laittaa seisomaan pihalle pakkasen ajaksi, niin ei saa epätoivottuja lemmikkejäkään.- kuokkija55v
En ole ostanut mööpeleitä kierrätyksestä, mutta toi talvisaikaan pakkasessa tuuletus on hyvä idea, kiitän.
Siipalle olen ostanut paitoja kierrätyksestä, koska niiden kaulukset eivät enää hierrä kuten uusien kaulukset. Lapsille löysin joskus sukset ja monot. Nyt kierrätys on siirtynyt nettiin sekin eli facebookiin. Astioita tekee mieli ottaa kierrätyksestä, mutta mulla on kyllä riittävästi astioita eli pitäis olla ottamatta!
Nyt sitten pitäisi kai muksujen vanhoja pokkareita ym kuskata kierrätykseen. - ö-Öö
Ei ongelmia
Viimevuosina ei ole isommin tullut hankittua mitään. Melko runsaasti ostetellut käytettyä kamaa, kaikenlaista. Tietenkin pitää tutkailla, mitä ostaa. Noin mun mielestä kamat on kamoja, myyjien rehellisyydessä eroja. Aika paljon rikkinäistä ja vaatteissa etenkin paljon piraattia. Ei kukaan myy monen satasen arvoisia farkkuja muutamalla eurolla. Jos kama aitoa, se näkyy hinnassa. Piraattilevyjä varmaan aikanaan kertynyt jonkin verran, levyt halpoja käytetttynä, arvolevyjä ei kirppareilla myydä, niillä omat markkinansa.
Muistui mieleen yks ainoa kusestusyritys nettikaupassa. Joku Turkulainen kivijakakauppa kaupusteli olemattomia tietokoneen osia. Palautti rahat, kun ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen. Yksityiset sattuneet kai tuurillaan olemaan rehellisiä.Huuto.netissä oli hyvä palauteosio, siitä helppo arvioida myyjää. Torista en monesti ole ostanut, ihan ok. mennyt sielläkin. Eniten epäilyttää just kirpparit.
=DW=jos haluaa päästä vaatteista eroon niin ne on myytävä halvalla
eikä niitten tarvii olla piraattia
ja kyllä harjaantunut silmä tuntee aidon piraatista
sen tuntee jo kankaan laadusta
joskus vaan tekee löytöjä kun sattuu kohdalle
ja vaatteet on yleensä aika vaikeita myytäviä
koska kokoja on monenlaisia
ja saattaa olla ettei osu kohdalle sopivan kokosta ostajaa
oon ostanu yks talvi joutsenen vielä suomessa valmistetun
untuvatoppiksen kympillä
omaani pidempää toppista jonka ostin kolmella sadalla ekellä
ja joka kävi mulle isoksi en viitsinyt myydä kirppiksellä
koska tiesin etten siitä muutamaa kymppiä enempää saa
päädyin lahjoittamaan pois paikallisella roskalavalla.
- 70plus
Kun opiskelin Vaasassa 1960-luvun puolessa välissä, ostin kirjoituspöydän osto- ja myyntiliikkeestä. Billnäs 170x84 cm, paksua umpipuuta ja hyvin painava. Hintaa en muista, mutta kallis se ei ollut. Kun koulu päättyi lähetin sen VR:n kyydissä kotiin Itä-Uudellemaalle. Putsasin ja petsasin lähes uudenveroiseksi.
Se pöytä on seurannut minua koko elämäni ajan. Sen ääressä nytkin istun.- tykkään10
Mullakin on Billnäs. Se on hyvin käytännöllinen.
- karttakaa-hometavaroita
Vanha tavara ei kiinosta,
home/ homeenhaju ei lähde vaateista pesussakaan
home on kasvi tai solu
se tarttuu uuteenki huoneistoon jos raahaa homeisia vaateteita tai huonekaluja sinne,
homeen turmelevat tavarat pitää aina hävittää polttamalla,
muuten homo leviää kaikkeen lähistöllä, Naapurinmummo oli ostanut kirpparilta pienen sohvan. Ei siinä mitään vikaa näyttänyt olevan, oli vielä hyvällä kankaalla ja ihan silmäänsopivan värinen.
On siellä varmaa hyviäkin.
Itse katselen kuparipannuja ja aisakelloja.
Kerra tuttu vinkkasi, että kirpparilla on arvostetun suunnittelija suunnittelema kynttilälamppu. Ei siinä lampussa muuta arvokasta ole kun suunnittelijan nimi, olikohan Lyyra tai sinnepäin.
Lampun tarkoitus lienee tunnelmankohotus, mutta tuo ei kohota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018784- 695755
- 245327
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni375216Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv385041Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h814965- 624483
- 434157
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on503453- 493135