Hätäilläänkö sinun ajankäytöstäsi ?

entvapehtoinen

Kyselläänkö sinulta usein miten saat aikasi kulumaan ?

Suoraan sanoen minua tuo kysymys jo vähän ärsyttää. Täytän tänä vuonna 67 ja minulla on mielestäni puuhaa kotona joskus liikaakin. Ehkä passaan liikaa työssä kävijää ja hoidan liiankin tunnollisesti kotihommia pihapiireineen.

Kysyjät tekevät toki vapaaehtöitä nyt vielä eläkkeelläkin, mutta itse kullakin on elämäntilanteensa omanlainen. Kaikilla ei ole kulkuneuvvoa lähteä milloin sattuu eikä harvat julkiset kyydit sovi taas toisaalle.
Ajattelemattomat ihmiset syyllistävät tyhmyyttään, olen päätellyt.

21

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulta ei kysytä.
      Asun vanhojen ihmisten alueella.
      Tiedäthän, fiksujen ja filmaattisten 60
      Näyttää siltä että sinä et vielä ole kumpaakaan.

H.

• entvapehtoinen

Pitääkö minun poistua vai miksi tuo arvio ? Teetkö tuntemattomista arvion muutaman lauseen perusteella ja otat oikeuden olla ilkeä ? Pohditko koskaan miten lukija voi kokea sanasi ?

• entvapehtoinen kirjoitti:

Pitääkö minun poistua vai miksi tuo arvio ? Teetkö tuntemattomista arvion muutaman lauseen perusteella ja otat oikeuden olla ilkeä ? Pohditko koskaan miten lukija voi kokea sanasi ?

"entvapehtoinen"

Oma on aloituksesi, oma olkoon siis päätöksesikin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"entvapehtoinen"

Oma on aloituksesi, oma olkoon siis päätöksesikin.

H.

Minä tiedän aina miksi minä mitäkin kirjoitan.
        Olenhan jo 60
        Tietenkään en voi tietää mitä toiset ajattelevat.
        Meitä ihmisiä on niin monen-laisia.

H.

• entvapehtoinen

So, kerro siis miksi kirjoitit etten ole fiksu ja filmaattinen ? Aivan totta, en ole, mutta lauotko aina ihmisille suoraan ?
        Ehkä minustakaan Sinä et ole hyvä hommassasi.

• entvapehtoinen kirjoitti:

So, kerro siis miksi kirjoitit etten ole fiksu ja filmaattinen ? Aivan totta, en ole, mutta lauotko aina ihmisille suoraan ?
        Ehkä minustakaan Sinä et ole hyvä hommassasi.

"entvapehtoinen"

Paha on kertoa yksityis-kohtia kun vasta näyttää siltä.
        Minä lauon aina suoraan kommentista ja sen laukoneesta nimi-merkistä.
        Ihmisistähän täällä ei tiedä kukaan.
        Minä olen aika hyvä eläkkeelläni.
        Etenkin kun en kaipaa vaihto-ehtoja enää.

H.

• Yleensä minusta tuntuu että aika kuluu liian nopeasti. Hyvin harvoin tulee tilanne että mitähän tekisi. Tänä aamuna siivosin mökin ja lämmitin uunin.
      Aurinko paistaa kirkkaasti mutta ulkona on liikaa lunta että houkuttelisi ulkoilu.
      Juuri nyt on tilanne että en haluakaan tehdä mitään, ainahan olisi jotain kohennettavaa, talven aikaan on eteisen kaappiin kertynyt roinaa, olkoot vielä rauhassa, kyllä ne sieltä tulee katseltua mitä ottaa tai jättää.
      Huomenna suuntaan kylille, jätän kissan tänne ja tulen yöksi takaisin.

• flegmaatti

Ei ole kyselty eikä se kenellekään mitään kuuluisikaan.
      Vaimon kanssa on joskus keskusteltu päivittäisistä touhuistani hänen tyttöjen matkojensa aikana.

Omia kiireitään todistelevat eläkeläiset vakuuttelevat kai itselleen omaa tarpeellisuuttaan? Ihmettä minusta!

• entvapehtoinen

Niin, tämäkin viimeksi kysellyt oli vaapehtoistyössä eräässä paikassa ns. "pomoni" vaikka palkatta teinkin. Olin täysiä päiviä keittiöllä apuna kun leirikeskuksessa oli ryhmille tilaisuuksia. Kerran yks paikallisradiotoimittaja päivitteli keittiöllä, että onpa outoa vapaaehtoityötä, palkata tuohon joku pitäisi.
      Nyt taitaa tulla liikaa henkilökohtaista valitusta jo.

Noin ylipäänsä kuitenkin ihmettelen, että miks just minun ajankäyttöni kiinnostaa. Onkohan niin, että mökkerössään viihtyvä herättää uteliaisuutta kun ei juorua naapurien kanssa ?

• haluanollavaan

Samat sanat, kun olin työssä kikaan ei kysellyt ja nyt eläkkeellä pitäs harrastaa ja auttaa muita?

• Yllättävää ehkä, mutta kukaan ei koskaan kysy.

• Miksi kysymys aiheuttaa sinulle mielessäsi suuria ongelmia?
      Moni saattaa olla aidosti kiinnostunut toisenlaisiin kuvioihin siirtymisen vaikutuksesta.
      Mikä syyllistää sinua?

Miten pitäisi toimia, että ympäristö hyväksyisi?
      Mietipä, kenen elämää elät ja kuka saa päättää, miten aikasi käytät.

Ihmetyttää, miksi sinusta tuntuu vaikealta vastata kysymykseen toden mukaisesti. Monikin voi ihmetellä, miten paljon aikaa voi kulua kodin ja omien ympyröiden hoitoon ja kunnossapitoon. Kaikki eivät ehkä hoida tehtäviään yhtä huolellisesti ja hyvin.

Minusta on yhdentekevää mitä vieraat - tai tututkin - ajattelevat minun ajankäytöstäni ja valinnoistani. Toimin niin kuin itse parhaaksi näen ja osallistun sellaisiin yhteisöllisiin kuvioihin kuin haluan. Kysyttäessä voi vastata joko leikkimielisesti hupsutellen tai toden mukaisesti, oman mielialan ja kysyjän mukaan. - Olisi ihme, ellei kukaan olisi ihmetellyt valintojani useammallakin alueella vuosien varrella. Kaikkea ei tarvitse selitellä ja huumorilla voi piristää välillä omaakin päivää.

PS: Jospa sanoisit kysyjälle, että saisit kulutettua paljon enemmänkin aikaa, jos vaikka hänellä itsellään olisi ylimääräistä aikaa lahjoitettavaksi.

• entvapehtoinen

HIh, usko pois luettelin rimpsun hommiani, osan ainakin. Tämäkin kysyjä toki käy edelleen vapaaehtoistöissä, ent. Seurakunnan työntekijä. No, se siitä.

Tämä aihe ei mielestäni ihan turha ole kun nykypäivinä koko ajan puhutaan miten hyvin jotkut jaksavat, 70-viotias tekee töitä täysillä... jne. Viime viikolla juuri puhuttiin miten iäkkäitä pitäisi käyttää hyödyksi hoitotyössä mm.
        Eiköhän suurempi hätä pitäisi olla nuorten syrjäytymisestä ja siitä että kokevat työttömyyden luonnollisena ?
        Kun suurten ikäluokkien ihminen joutui työttömäksi, hänelle se oli melkein aina suuri huoli kun oli tottunut tekemään.

Mitkä aiheet ovat turhia, mitkä tärkeitä ? Moderaattorit tietänevät.

• bessie-

Enemmänkin kysellään, että jaksatko ja viitsitkö, tai ihmetellään että kuinka sinä jaksat ja viitsit. Rehellinen vastaukseni jaksatko ja viitsitkö kysyjille on useimmiten että kyllä jaksan ja viitsin, ja oikein mielelläni tulen/teen, ja ihmettelijöille taas että teen vain sen verran ja vain silloin kun jaksan ja viitsin.

Nyt lähden hakemaan yhden huushollin liinavaatepyykit jotka pesen ja mankeloin luultavasti jo tänään jos pesutupa on vapaana. En varaa pesutupaa etukäteen, voihan olla, että parin tunnin kuluttua ei enää huvitakaan. Samalla ulkoilutan heidän koiransa. Oikein mielelläni tästä nytkin lähden liikkeelle.

• entvapehtoinen

Kaupungeissa vapaaehtoistyön toteuttaminen on helpompaa kun autettavia on lähettyvillä. Kävin itsekkin silloin kun saatoin käyttää yhteistä autoa, nyt se ei ole minun käytössäni. Taksimatkoihin ei pieneläkeläisen varat riitä.
        Mukavaa kun sinunlaisiasi löytyy!

• vfimsf

Työvuosien jälkeen yksinäisyyskin voi olla kaivattua hermolepoa kun elo on ollut satojen ihmisten kohtaamista uupumiseen asti
      - ei ollut suuria palkkoja silloinkaan ja sanonta aika on rahaa
      - kortille siis sekin - jotenkin juosten kustulta saavat ihmiselon tuntumaan noi eikö voi sakottaa jotenkin yksinäisyyden ylellisyydestäkin
      - joutavanpäiväisestä ja muka-tyhjästä elostakin.
      Väsyn ja kipeenoloisistakin hetkistäkin.

• Voin tunnustaa, että itse syyllistyn juuri kyselyihin, 'kuinka saat aikasi kulumaan' ja 'miten menee'. Varsinkin juuri eläkkeelle jääneet ovat uhreinani.

Mutta teen sen vain itseni vuoksi, pelon sekaisin tuntein ajattelen edessä olevia eläkepäiviä, tekee mieli jatkaa vielä...
      Tuntuu omituiselta tehdä vain omia hommia ja pyörittää tätä omaa kotirinkiä, tuijottaa teeveetä jne. voi yök. Kun ei ole koskaan elänyt mitään sitku elämää, että sitkun lopetan hommat niin teen sitä ja tätä.
      Toivottavasti kaadun saappaat jalassa.

• Olipa tutun kuulosta juttua ,ihan samaa ajattelin ennen kuin päästin irti.
        Voin vakuuttaa et elämäni paras aika on menossa .rajaton fillarointi aika on kova juttu.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Olipa tutun kuulosta juttua ,ihan samaa ajattelin ennen kuin päästin irti.
        Voin vakuuttaa et elämäni paras aika on menossa .rajaton fillarointi aika on kova juttu.

Kuulostaa lohdulliselta, että siitä kolmannesta elämästä voi nauttia.
        Sitä on niin jämähtänyt näihin ympyröihin ja kuvittelee, ettei parempaa voi ollakaan.

• rosaliiin kirjoitti:

Kuulostaa lohdulliselta, että siitä kolmannesta elämästä voi nauttia.
        Sitä on niin jämähtänyt näihin ympyröihin ja kuvittelee, ettei parempaa voi ollakaan.

Juuri se vapaus ja oma aika on mahtavaa ,olin nuorempana sellanen huolehtija ,järjestin ja katoin perään .
        Nyt oon ihan rento boheemi ,voin ottaa jääkaapista vaik takimaisen jukurttipurkin ,ei kolkuta omatunto.

• tehdään

Voishan sitä ajatella toisinkin. Jos käyn vaikka lääkärissä jonne on varattava aika ja menen sinne sovittuun aikaan niin harvemmin olen päässyt juuri silloin kun on sovittu.
      Mikseivät kunnioita minun aikaani ? Mikä minä olen odottamaan ja istumaan omaan piikkiini kun eivät hekään hyvitä joutilaana istumisesta. Aivan sama jos jostain pitäs toimittaa jotain ja joudun odottamaan yli sovitun ajan. Olen muutaman kerran saanut hyvitystä ihan rahana kun olen valittanut sovitun ajan viivästymisestä. Käytän sitä kikkaa aina kun tilaisuus on. Ei minunkaan aika ilmaista ole vaikka nää mielipiteet ovatkin ilmaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      68
      4900
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      283
      4225
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      290
      3458
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      118
      3315
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      38
      3190
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      127
      1868
    7. 105
      1630
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      172
      1281
    9. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      40
      1205
    10. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      88
      1168
    Aihe