Pietarin metrossa räjähti - 10 kuollutta.
" Kyseessä saattaa olla terroriteko", Putin itse sanoi.
Maanantai 3.4.2017 klo 15.05 (päivitetty klo 15.53)
Pietarin metroissa on tapahtunut kaksi räjähdystä, joissa on kuollut ainakin 10 ihmistä.
Räjähdyksissä on uutistoimisto Interfaxin mukaan kuollut 10 ihmistä ja haavoittunut 20. Luvun arvellaan nousevan. Ria Novostin haastatteleman lähteen mukaan osa uhreista on lapsia.
Räjähdykset tapahtuivat Sennaja ploshadin ja Teknologisen instituutin asemilla. Molemmat asemat sijaitsevat keskusta-alueella, niin sanotun sinisen linjan varrella.
Asemat ovat savun peitossa, ja ainakin seitsemän asemaa on suljettu.
Presidentti Vladimir Putin on ollut tänään Pietarissa, jossa hän osallistui konferenssiin.
-Viranomaiset selvittävä räjähdysten syytä. Kyseessä saattaa olla terroriteko, Putin itse sanoi.
Life:n haastatteleman silminnäkijän mukaan maan alla syntyi paniikki. Silminnäkijän mukaan osa ihmisistä oli verissään ja kaikkialla haisi savu.
Pietarin metrossa räjähti - 10 kuollutta Maanantai
16
256
Vastaukset
- Sesiitä
Niin niinhä tiedoitusvälineet kertovat.
- ö-Öö
Kai ihmiset itsekin osaa seurata tiedotusvälineitä.
Itänaapurissa ollut aika paljonkin tollasia tapahtumia vuosien saatossa. Maa varsin rauhaton, Tsetseenejahan useimiten syytetty, ainakin jonkin kerran olleetkin ilmeisimmin asialla. Tekijä voi olla kuka tahansa, syyt, ihan mitä tahansa.
Se pelottaa, koska jotain sattuu suomessa. Hyvä kohdemaa näkyvyyden kannalta. Kun tollaset iskut hakee nimenomaan julkisuutta. Summittaisen oloista touhua, kuitenkin suunniteltu tarkkaan isoja vahinkoja silmällä pitäen.
Ja just oli tapaus, jossa laitettiin pakkohoitoon yksittäinen suomalainen nuori nainen, joka oli suunnitellu kouluiskua. Se tällä kertaa onnistuttiin estämään. Turhan yleinen ilmiö ympäri maapallon.
Niin, naapurin metro tuttu paikka ja tutut asemat. Se toi tapauksen jotenkin liian iholle.
=DW=- JOO--
Mutta osaavatko ihmiset KESKUSTELLA sen herättämista tunteistansa
ja ajatuksista, joita on tuttujensa tai läheistensä kanssa assiasta vaihtanut?
S I I T Ä tässä on kysymys.
Pietarissa myös käynyt, hienoja ne asemat. Nyt kun jokunen hetki räjähdyksestä siellä kulunut on jo selvillä tekijän ulkonäkö, salkussa kuljetti-(ohi useammanlaisten valvonta laitteiden??) pommia.
Tällä hetkellä minua ainakin pelottaa Kaliningradin aseistuksen -,ja sotilaiden määrät, Naton tulevan sotaharjoituksen yhtäläinen ajoitus- alkusyksyllä.
Silmukka kiristyy, eikö......myös Suomen rajojen läheisyyteen tulevat harjoittelemaan aivan pohjoisesta Valkovenäjälle asti - valtavalla sotilsmäärällä.
Oletan, että siellä on kyse sisäpolitiikasta, mutta myöös kansainvälisestä valta-asemasta.
Putinin hallinto asialla.
Putin haluaa ihmiset pois mielenosoituksista, tätä saavat nyt vähän aikaa kauhistella.
Putinin kommentti jotenkin niin väljä.
Sisäpolitiikkaa. Luulen, uskon, otaksun.- ö-Öö
Pulkovassa salkku
Aika isoa hommaa, jos se liittyy metrojuttuihin, siis on pommi. Kukaan kai ei ole vielä ilmoittautunut iskujen järjestäjäksi. Kun ei itsemurhahommaakaan, se ihmetyttää. Jotain kummallista tässä nyt takana, yleensä kaikki mahdolliset järjestöt ilmoittautuvat välittömästi.
Noh, itänaapurissa tehokkaat turvallisuuskoneistot, tekijät varmastikin selviävät, ikävä vaan, että iskujen jälkeen vasta, paree ois ennen-
=DW= - kiinniheti
Kuvia julkistettu, valvontakamerasta. Katsokaa itse.
Tarkoitus lienee pelotella tavallisia ihmisiä ja turisteja. MM jalkapalloa ensi vuonna ja nyt alkaa turistikausi. Viime kesänä lomailtiin ja tuli ajettua juuri samalla metrolinjalla Olympiapuistosta Eremitaasiin päin jossa käytiin, siksi kiinnostus. Ja siksikin että on lähettyvillä.
Ensimmäinen kerta kun olin Pietarissa ja Venäjällä, ei viimeinen, positiivinen kokemus ja asukkaat olivat ystävällisiä ja kohteliaita. Terroristit kuriin. Pikkusen lähdekritiikkiä kaivataan...
mutta miksei saisi ajankohtaisista tapahtumista keskustella vaikka jokainen "osaakin hakea itse tiedot mediasta". Valitettavan monet eivät kuitenkaan näytä osaavan valita lähteitään asiallisesti vaan menevät kuin lampaat mukaan määkimään.- ö-Öö
Mnaah
Aina, kun jotain tapahtuu, tietoja tulee tipottain. Tarkennuksia ajanoloon. Eipä se muuten voisi toiakkaan. mun mielestä parasta on, tieto liikkuu nykyisin nopeasti, ei olla seuraavan päivän sanomalehden varassa, jossa siis painettuna edellisen päivän tietoja. Viiveet minimissä.
Se vähän eri asia, millaista spekulaatiota syntyy ja mikä lie lopullinen totuus. Terrorismihommat aina poliittisia, taustoista ei välttämättä liiku tieto ikinä.
Pakko kertoa yks tapaus. Olin rauhassa himassa aikanaan, telkkari oli taustallla auki. Yleinen hätämerkki sieltä, teksti:"Lentokone törmännyt WTC:iin. Meitsi sai melkein sydärin, juoksin yläkertaa ikkunaan tuojottamaan, näkyykö savua, räppäsin kännykällä vaimoa kiinni.
Kaks seikkaa uutisoinnissa. Noh, se oli jenkkien WTC-ei suomen, missä vaimo töissä, se tarkennus oli unohtunut. Noita kun nyt on kaikissa maissa. Toisekseen se ihmi, miks YLE tiedotti noin nopeasti ja rajusti toisella mantereella tapahtuneesta asiasta, erittäin hätäisillä tiedoilla.
Asiahan alkoi selviämään nopeasti, tietoa tulvi. Ja iso asiahan se oli, melkein maailmansodan alku. Mutta tosiaan mullekin, joka asuu eri mantereellakin, se aiheutti lievää paniikkia. Ja meitsi ei helpolla panikoidu.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Mnaah
Aina, kun jotain tapahtuu, tietoja tulee tipottain. Tarkennuksia ajanoloon. Eipä se muuten voisi toiakkaan. mun mielestä parasta on, tieto liikkuu nykyisin nopeasti, ei olla seuraavan päivän sanomalehden varassa, jossa siis painettuna edellisen päivän tietoja. Viiveet minimissä.
Se vähän eri asia, millaista spekulaatiota syntyy ja mikä lie lopullinen totuus. Terrorismihommat aina poliittisia, taustoista ei välttämättä liiku tieto ikinä.
Pakko kertoa yks tapaus. Olin rauhassa himassa aikanaan, telkkari oli taustallla auki. Yleinen hätämerkki sieltä, teksti:"Lentokone törmännyt WTC:iin. Meitsi sai melkein sydärin, juoksin yläkertaa ikkunaan tuojottamaan, näkyykö savua, räppäsin kännykällä vaimoa kiinni.
Kaks seikkaa uutisoinnissa. Noh, se oli jenkkien WTC-ei suomen, missä vaimo töissä, se tarkennus oli unohtunut. Noita kun nyt on kaikissa maissa. Toisekseen se ihmi, miks YLE tiedotti noin nopeasti ja rajusti toisella mantereella tapahtuneesta asiasta, erittäin hätäisillä tiedoilla.
Asiahan alkoi selviämään nopeasti, tietoa tulvi. Ja iso asiahan se oli, melkein maailmansodan alku. Mutta tosiaan mullekin, joka asuu eri mantereellakin, se aiheutti lievää paniikkia. Ja meitsi ei helpolla panikoidu.
=DW="teevee"
Noista "katastrofi-ilmoituksista" tapeltiin aikanaan.
Silloin kuin Raja-Joosepissa valkoinen Ahma oli koparallaan potkaissut mustaa Poroa päähän.
Tieto levisi salaman-nopeasti koko Suomeen, putki-telkkareihinkin.
Tiettävästi Hangossakin suunniteltiin mielen-osoitusta Saimaan verkko-kalastajia vastaan.
Kunnes jossain heräsi viisaus ja viher-pipertäjät siirrettiin aamu-teeveehen.
Harmi että lihavatkin.
H.
- Itsemurhaisku-se-oli
Venäjä vahvistaa: Se oli itsemurhaisku - tekijän jäänteitä löytyi metrovaunusta
Pietarin metrossa räjähti - 10 kuollutta.
Ja taas nuo helkkarin allahinpalvojat paratiisiin neitsyitään tienaamassa.
TYHMIÄ! Paskasakkia!!!- ö-Öö
Mnaah
Alussa kulleitten määrä epäselvä. Tarkennuslaskelmissa löytyi ambulanssiin kuollut, sekä sairaalaan kuollut. Ilmeisimmin joku vaunuista löydetyistä oli jäänyt henkiin, koska viimeisin tieto on 11. Ja miten senkin nyt ottaa, jos kyseessä itsemurhaisku, siis lasketaanko tekijä kuolleksi, vaiko eikö?
Poliittiset- ja uskonnolliset mielipiteet omiasi, niilläkö aiot maailmanrauhaa edistää?
=DW=
- Löytynyt_jo_
14 kuollutta
- Putin-Trump-kolhuja
Kyllä. Pyhä Pietari otti ja vei 14 uhria. Ensi alkuun. Loukkaantuneiden todellisesta tilasta ei ole annettu kattavaa tietoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018784- 695755
- 245327
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni375216Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv385041Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h814965- 624483
- 434157
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on503453- 493135