Lastenhoitajat hoi!

Saara

Olisin kysellyt epätietoisuudessani sellaista asiaa, että työskenteleekö miten moni lasten/nuorten hoito-/kasvatusalalla? Miten seksuaaliseen suuntautuneisuuteenne on suhtauduttu? Onko kyseenalaistettu pätevyyttänne kasvatustehtäviin koska olette lesboja? Vai oletteko edes kertoneet asiasta?

7

1767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iua

Tällä hetkellä kouluttaudun vallan muulle alalle, mutta lukion jälkeen työskentelin kesän leikkipuistossa ja sen jälkeen vuoden verran kaupungin päiväkodissa. Suuntautumisestani en maininnut, eikä kukaan sen perään kysellytkään. Muut tempaukseni (lävistyksistä ja moottoripyöristä nimenvaihtoihin) puitiin kahvipöydässä huumorilla ja tätien päänpyörityksillä. Lasten vanhempienkin kanssa tulin toimeen vallan hyvin. Oma asenne ja taito toimia lasten ja aikuisten kanssa, painavat paljon enemmän kuin homous tai heterous.

Kouluttamattomaksi sain työpaikkani aika helposti. Liekö sitten asiaan vaikuttanut se, että päiväkodin tuolloinen johtajakin taisi olla meikäläisiä? :)

• gemmi

Ihan kivasti on suhtauduttu alusta alkaen,en ole salaillut lesbouttani mutta en myöskään sitä tuonut mitenkään erikoisesti esiin,oman luokkani lasten vanhemmille kerroin jo heti ettei tule mitään vaikeuksia jälkeenpäin jos olisivat kuulleet juoruja!Tyttäreni ystävien vanhemmat tietävät myös!

• Battery016

olen ollut töissä päiväkodeissa sekä MLL:n lastenhoitopalvelussa. en ole kertonut eikä ole kukaan kysellytkään. mutta jos olisi kysynyt, olisin kertonut.

• aziza.

minä työskentelen lasten ja nuorten parissa, eikä vielä toistaiseksi ole tullut vaikeuksia lukuun ottamatta parin ennakkoluuloisen vanhemman vähän nihkeää suhtautumista, josta siitäkin on jo aikaa. Joko ihmiset osaavat pitää hyvin mölyt mahassansa tai sitten eivät välitä niin paljoa kuin voisi kuvitella, ainakaan sen jälkeen kun ovat tutustuneet henk.kohtaisesti ja ihan ihmiseksi todenneet :) En asustele kaapissa joten melkein kaikki lähipiirissä tietävät kyllä suuntautumiseni. Huomattavasti enemmän hankaluuksia/ennakkoluuloja on aiheuttanut etninen tausta, huvittaa sinänsä.

• nanny

Olen töissä ks. paikassa enkä ole seksuaali-identiteettiäni juuri töissä huudattanut. Kerran töissä tuli tilanne että (homo)vieras tuli lasta katsomaan, jolloin minut pistettiin "kyttäämään" onko kyseessä kenties jotain muutakin... Olinpa vain loistava "VAHTI"!!! heh.

• Itse olen päiväkodissa töissä. Siellä ei tiedetä seksuaalisesta suuntautumisestani.
      Ei ole kysytty, niin en ole tuntenut tarvetta kertoakaan..

• lastentarhanopettaja

kyllä lähimmät työtoverini tietävät. Olen ollut samassa pk:ssa jo pari vuotta lto-sijaisena ja lopettaakseni ainaisen kiertelyn ja kaartelun, selittelyn ja tietyistä asioista puhumisen välttelyn, kerroin asioiden oikean laidan. Kaapista tuloani sysäsi liikkeelle vasempaan nimettömääni ilmestynyt kihlasormus... Ensi hämmästys/hämmennys vaihtui nopeasti iloisiin onnentoivotuksiin ja halauksiin ja onnittelukorttiin sekä kukkasiin. Ehdottomasti kannatti kertoa, nyt voi vapaasti puhua meistä ja hänestä, tekemisistämme, lomista ja matkoista, (sen minkä töiden lomassa nyt ehtii ja mitä sitten haluaa kertoa) Lasten vanhemmat eivät asiasta tiedä, eivätkä mielestäni henkilökohtaiset asiani heille kuulukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      353
      2517
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      433
      2463
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1401
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1124
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      67
      888
    6. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      833
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      831
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      805
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      117
      762
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      729
    Aihe