Miten tehdä Photarilla, jossa kuva ja teksti erikseen. Kyseessä on siis taso, johon sijoitetaan kuva ja runoteksti erikseen(vasemmalla kuva ja oikealle runo) tavallaan kai olen nähnyt sellaisia joulukortteja..tms
Kuva on jpg-muodossa ja teksti wordilla. Ilmeisesti tekstityökalulla saa tekstit kopioitua helposti tyhjään tasoon ja sitten kuva pitää asemoida erikseen. Selvennän vielä, etten tarkoita kuvan ja tekstin yhdistämistä samaan tasoon-kuvaan.
Neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan.
Reijo
Miten tehdä Photarilla, jossa kuva ja teksti ???
10
186
Vastaukset
- fhgfhghghgfh
Kyllä siinä varmaan kaksi tasoa pitäisi olla. Toisessa kuva ja toisessa teksti.
Kuvatason toinen puoli vaan on "tyhjää" eli pohjaväriä.
Tekstitaso taas on läpinäkyvä tekstiä lukuunottamatta ja asemoitu kuvatason pohjaväriosan päälle.- Reijo45___
Ilmeisesti jotakin tommosta. pohdiskelen, että eikö photarilla voi tehdä tyhjää tiedostoa siis valkoisella pohjalla esim. A4 kokoon ja sitten sijoittelisi siihen kuvatason ja runoteksti tason
- sasdasdasdasda
Reijo45___ kirjoitti:
Ilmeisesti jotakin tommosta. pohdiskelen, että eikö photarilla voi tehdä tyhjää tiedostoa siis valkoisella pohjalla esim. A4 kokoon ja sitten sijoittelisi siihen kuvatason ja runoteksti tason
Oikeastaan kolme tasoa: tausta, kuva, ja teksti.
- tottakaisaa
Reijo45___ kirjoitti:
Tottakai voi
Tiedosto > Uusi ja sieltä A4 niin aukeaa valkoisella taustalla oleva kuva. Siihen sitten vaan raahat halutun kuvan ja tekstityökalulla liität leikepöydältä Wordin tekstin
- ADpro
pari käytännön vinkkiä mitä itse teen aina:
-sen lukollisen backround layerin voi heivata roskiin joka kerta.(Itse kokenut sen haitaksi lähes aina)
(Tee vaikka uusi normi layer ja laitat siihen halutun taustavärin/ läpinäkyvyys.)
-jpg- muoto ei tue layereita eli jos avaat tiedoston myöhemmin on teksti kuva automaattisesti laitettuna yhteen tasoon. vaikka muokkaisitkin jpg-tiedostoa laittamalla siihen kuvan ja tekstin eri layerille.(onnistuu mutta ei tallenna layereita).
-tekstiä voi siirrellä valitsemalla teksti layer ja liikuttamalla tekstiä valkoisella nuolityökalulla.
Samoin kuin muitakin kuvia jne.
-mm.tiff,psd tukee layereita
-läpinäkyvä tausta kannattaa pitää mielummin kuin valkoinen pohja.(Esim. jos epätasainenkuva on rajattu reunoja pitkin.esim. hiukset) tulostuksessa se kuitenkin on valkoista. - linuxuser
jaa, eikä photoshopilla voi kirjoittaa suoraan kuvaan tekstiä?
Gimpissä voi...- dgfdfgdfgdfgd
Kyllä voi.
Se teksti on GIMPissä kyllä omalla tasollaan niinkuin pitääkin.
- bjdhfghbdhb
Tuollaisen voi tehdä toimisto-ohjelmallakin. Itse kuva pitää olla valmiina, sitä ei teksturi itse osaa.
Olen tehnyt tuollaisia openofficella ja Libreofficella. Kuva ja muut palikat on omilla tasoillaan ja niitä voi siirrellä ja kokoa voi muuttaa.
Gimp käy hyvin myös, jos siinä on halutut fontit asennettuna. Gimpissä ei vain voi kohteiden kokoa muuttaa vetämällä, vaan koko pitää antaa numeerisesti. - Reijo45___
Kiitoksia vastanneille, pääsin eteenpäin ja kuvan teko onnistui, tyhjältä A4 jne
On mulla Photarikin mutta nyt PhotoFitre tässä ja tuota kuvaa/tekstiä voi rajata muokata tuostakin mielin määrin. Tekstiä ja kuvaa voi venyttää ja kaventaa nuolella vetämällä tuossa päälläkin kunnes hyväksyy kuvan tai tekstin
Epäonnistuneen tekstin/kuvan voi peittää kun rajaa vaikka tuossa kuvan valkoisesta kohdasta pienen alueen ja kopioi sen ja sitten liittää/siirtää ja venyttää/kaventaa sen peittämään huonon tekstin/kuvan ja sitten tekee uuden mieluisan tekstin/kuvan jonka liittää taas kuvaan/tekstiin ja siirtää halutulle kohdalle. Paikkauksia voi tehdä vaikka kuinkamonta kertaa siitä ei kuva huonone kun vain ottaa samanväriseltä alueelta kun sijoituspaikkakin on
Jos on monimutkaisempi teos niin kannattaa välillä tallentaa niin voi alkaa jostain kohdasta uudestaan silloin eikä tarvitse ihan alusta alkaa
Lopuksi voi rajata koko kuvan sopivaan kokoon kun se on muuten valmis
Tuossa nyt alkua https://youtu.be/ypfa8coEbWk
Tuo PhotiFiltre on parasta mitä netistä ilmaiseksi löytyy Windowsille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868