Miten tehdä Photarilla, jossa kuva ja teksti ???

Reijo45

Miten tehdä Photarilla, jossa kuva ja teksti erikseen. Kyseessä on siis taso, johon sijoitetaan kuva ja runoteksti erikseen(vasemmalla kuva ja oikealle runo) tavallaan kai olen nähnyt sellaisia joulukortteja..tms

Kuva on jpg-muodossa ja teksti wordilla. Ilmeisesti tekstityökalulla saa tekstit kopioitua helposti tyhjään tasoon ja sitten kuva pitää asemoida erikseen. Selvennän vielä, etten tarkoita kuvan ja tekstin yhdistämistä samaan tasoon-kuvaan.

Neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan.
Reijo

10

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhgfhghghgfh

Kyllä siinä varmaan kaksi tasoa pitäisi olla. Toisessa kuva ja toisessa teksti.

Kuvatason toinen puoli vaan on "tyhjää" eli pohjaväriä.
      Tekstitaso taas on läpinäkyvä tekstiä lukuunottamatta ja asemoitu kuvatason pohjaväriosan päälle.

• Reijo45___

Ilmeisesti jotakin tommosta. pohdiskelen, että eikö photarilla voi tehdä tyhjää tiedostoa siis valkoisella pohjalla esim. A4 kokoon ja sitten sijoittelisi siihen kuvatason ja runoteksti tason

• sasdasdasdasda
        Reijo45___ kirjoitti:

Ilmeisesti jotakin tommosta. pohdiskelen, että eikö photarilla voi tehdä tyhjää tiedostoa siis valkoisella pohjalla esim. A4 kokoon ja sitten sijoittelisi siihen kuvatason ja runoteksti tason

Oikeastaan kolme tasoa: tausta, kuva, ja teksti.

• tottakaisaa
        Reijo45___ kirjoitti:

Tottakai voi

Tiedosto > Uusi ja sieltä A4 niin aukeaa valkoisella taustalla oleva kuva. Siihen sitten vaan raahat halutun kuvan ja tekstityökalulla liität leikepöydältä Wordin tekstin

• ADpro

pari käytännön vinkkiä mitä itse teen aina:
      -sen lukollisen backround layerin voi heivata roskiin joka kerta.(Itse kokenut sen haitaksi lähes aina)
      (Tee vaikka uusi normi layer ja laitat siihen halutun taustavärin/ läpinäkyvyys.)
      -jpg- muoto ei tue layereita eli jos avaat tiedoston myöhemmin on teksti kuva automaattisesti laitettuna yhteen tasoon. vaikka muokkaisitkin jpg-tiedostoa laittamalla siihen kuvan ja tekstin eri layerille.(onnistuu mutta ei tallenna layereita).
      -tekstiä voi siirrellä valitsemalla teksti layer ja liikuttamalla tekstiä valkoisella nuolityökalulla.
      Samoin kuin muitakin kuvia jne.
      -mm.tiff,psd tukee layereita
      -läpinäkyvä tausta kannattaa pitää mielummin kuin valkoinen pohja.(Esim. jos epätasainenkuva on rajattu reunoja pitkin.esim. hiukset) tulostuksessa se kuitenkin on valkoista.

• linuxuser

jaa, eikä photoshopilla voi kirjoittaa suoraan kuvaan tekstiä?
      Gimpissä voi...

• dgfdfgdfgdfgd

Kyllä voi.
        Se teksti on GIMPissä kyllä omalla tasollaan niinkuin pitääkin.

• bjdhfghbdhb

Tuollaisen voi tehdä toimisto-ohjelmallakin. Itse kuva pitää olla valmiina, sitä ei teksturi itse osaa.
      Olen tehnyt tuollaisia openofficella ja Libreofficella. Kuva ja muut palikat on omilla tasoillaan ja niitä voi siirrellä ja kokoa voi muuttaa.

Gimp käy hyvin myös, jos siinä on halutut fontit asennettuna. Gimpissä ei vain voi kohteiden kokoa muuttaa vetämällä, vaan koko pitää antaa numeerisesti.

• Reijo45___

Kiitoksia vastanneille, pääsin eteenpäin ja kuvan teko onnistui, tyhjältä A4 jne

• On mulla Photarikin mutta nyt PhotoFitre tässä ja tuota kuvaa/tekstiä voi rajata muokata tuostakin mielin määrin. Tekstiä ja kuvaa voi venyttää ja kaventaa nuolella vetämällä tuossa päälläkin kunnes hyväksyy kuvan tai tekstin

Epäonnistuneen tekstin/kuvan voi peittää kun rajaa vaikka tuossa kuvan valkoisesta kohdasta pienen alueen ja kopioi sen ja sitten liittää/siirtää ja venyttää/kaventaa sen peittämään huonon tekstin/kuvan ja sitten tekee uuden mieluisan tekstin/kuvan jonka liittää taas kuvaan/tekstiin ja siirtää halutulle kohdalle. Paikkauksia voi tehdä vaikka kuinkamonta kertaa siitä ei kuva huonone kun vain ottaa samanväriseltä alueelta kun sijoituspaikkakin on

Jos on monimutkaisempi teos niin kannattaa välillä tallentaa niin voi alkaa jostain kohdasta uudestaan silloin eikä tarvitse ihan alusta alkaa

Lopuksi voi rajata koko kuvan sopivaan kokoon kun se on muuten valmis

Tuossa nyt alkua https://youtu.be/ypfa8coEbWk

Tuo PhotiFiltre on parasta mitä netistä ilmaiseksi löytyy Windowsille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3474
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      403
      2757
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2718
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1827
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1457
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1350
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      88
      1077
    8. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1066
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      80
      943
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      30
      868
    Aihe