Oletteko jo selvittäneet sen?
elämän tarkoitus.
23
270
Vastaukset
- rasisti.roturealisti
Elämän tarkoitus on testailu.
- Bfksk
Maksaa veroja ja kuolla.
- rasisti.roturealisti
Tämä on tarkoituksemme yhteiskunnalle.
- Mmmmmmmmmmmmmmm
Jos ajatellaan, että eläinten tarkoitus on lisääntyminen, sukunsa jatkaminen, minusta, ihmisten, yhteisöllisempien olentojen, tarkoitus on edistää yhteiskunnan, koko ljinsa toimintaa. Tämä voisi siis tarkottaa niitä armaita tenavia, elämän työtä, onnellisuutta (onnellinen ihminen usein päätyy tekemään jotain elämässään, sillä jos vain makaa ei sitä sitten yleensä ole) tai vaikka sitten ruokaa, senkin eteen on näet työtä usein tehtävä.
- rasisti.roturealisti
Mmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Jos ajatellaan, että eläinten tarkoitus on lisääntyminen, sukunsa jatkaminen, minusta, ihmisten, yhteisöllisempien olentojen, tarkoitus on edistää yhteiskunnan, koko ljinsa toimintaa. Tämä voisi siis tarkottaa niitä armaita tenavia, elämän työtä, onnellisuutta (onnellinen ihminen usein päätyy tekemään jotain elämässään, sillä jos vain makaa ei sitä sitten yleensä ole) tai vaikka sitten ruokaa, senkin eteen on näet työtä usein tehtävä.
Miksi ajatellaan, että yksilön elämällä on tarkoitus, vaikka elämä kokonaisuutena on pelkkä tarkoitukseton sattuma?
- Mmmmmmmmmmmmmmm
Ehkä koska yksilö kokee maailman yhtä turhaksi, kuin se on, ja tahtoo tietää kuinka muut ovat sen mielekkäänä kokeneet.
Ja ei, me emme ole sattumasta syntyneet, vaan Jumala oli yksinäinen ja ikävystynyt, joten hän teki lemmikkejä maan päälle, koetellakseen heidän kelpoisuuttaan, uskoaan taivaaseen ja pelastuksekseen. - rasisti.roturealisti
Ehkä koska yksilö kokee maailman yhtä turhaksi, kuin se on, ja tahtoo tietää kuinka muut ovat sen mielekkäänä kokeneet.
Ja ei, me emme ole sattumasta syntyneet, vaan Jumala oli yksinäinen ja ikävystynyt, joten hän teki lemmikkejä maan päälle, koetellakseen heidän kelpoisuuttaan, uskoaan taivaaseen ja pelastuksekseen.Antaa se Jumalaan uskominenkin elämään tarkoituksen.
- Mmmmmmmmmmmmmmm
Tottakai tottakai, mutta miksi ei elämälle saisi hakea tarkoitusta? Varsinkin jos useimmat sillon kokevat saaneensa rauhan?
- rasisti.roturealisti
Tottakai tottakai, mutta miksi ei elämälle saisi hakea tarkoitusta? Varsinkin jos useimmat sillon kokevat saaneensa rauhan?
Toki saa. En vain pysty löytämään sitä Jumalasta.
- NuuskaavaMuikkunen
rasisti.roturealisti kirjoitti:
Toki saa. En vain pysty löytämään sitä Jumalasta.
Jumala on satuolento ja iso PISTE.
- Mmmmmmmmmmmmm
Olkoonkin, silti se yksisarvinen vaa tuli mua yks päivä vastaan, ihan niiku oli luvattu, ja selitti miks vitus mun elämä on ollu sellasta ku se on. Ja niimpä minä kelvoton kaduin koko sydämestäni kaikkea syntistä mitä olen näiden vuosien aikana tehny.
Empä mä muuten itekkää uskos ois.
Mutt rasisti.roturealist, haluisiks sie löytää sen ite? Mmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Olkoonkin, silti se yksisarvinen vaa tuli mua yks päivä vastaan, ihan niiku oli luvattu, ja selitti miks vitus mun elämä on ollu sellasta ku se on. Ja niimpä minä kelvoton kaduin koko sydämestäni kaikkea syntistä mitä olen näiden vuosien aikana tehny.
Mutt rasisti.roturealist, haluisiks sie löytää sen ite?Kristityt ovat menneet liian pitkälle, jos yksisarvisiakin käännytetään. :(
- rasisti.roturealisti
Mmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Mutt rasisti.roturealist, haluisiks sie löytää sen ite?Muutun uskovaiseksi, kun tämä korkein entiteetti tulee vierailemaan luonani.
Elämän tarkoitus riippuu aika vahvasti elämän ja tarkoituksen määritelmistä.
Viittaatko kaikkeen elämään, eli elämään ilmiönä? Vai henkilön elämään tapahtumana?
Entä mikä lasketaan tarkoitukseksi? Vaatiiko se, että joku on suunnitellut elämän jotain varten? Lasketaanko determinismi tarkoitukseksi, vai onko se peräti uhka tarkoituksellisuudelle?
Ja tässä vain muutama esimerkkikysymys, ennen kuin kysymykseesi voi oikeasti vastata.- rasisti.roturealisti
Uskotko itse determinismiin?
rasisti.roturealisti kirjoitti:
Uskotko itse determinismiin?
Tämänhetkisen tiedon valossa determinismi kuulostaa järkevältä. Toisaalta tämänhetkinen tieto on luultavasti väärää.
- justAsking
Itse pidän elämän tarkoituksena tehdä asioita jotka tekevät sinut onnelliseksi.
- AskingfromU
Mutta onko se sitten itsekästä?
- justAsking
Onhan se tavallaan itsekästä, mutta jos ajattelee että joku tulee onnelliseksi muitten tappamisesta, joten sen johdosta hänestä tulee yhteiskunnan silmissä hyljeksitty ja häntä vihataan joten loppujen lopuksi hän ei olekkaan onnellinen.
Pointtihan tässä oli se että mielihyvää tuottavia asioita ei kannata tehdä hetken mielijohteesta vaan kannattaa miettiä mitä niistä seuraa.
No mutta kumminkin, mieti kuinka epätodennäköistä on että juuri sinä olet hengissä täällä täänään. Mieti kuinka monen asian on täytynyt mennä juuri oikealla tavalla että se on mahdollista. Sinulle on annettu ainutlaatuinen mahdollisuus nauttia universumin ihmeistä ja koska ihmis elämä on niin lyhyt, siitä mahdollisuudesta kannattaa ottaa kaikki irti.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi asioihin joista ei nauti taikka hyödy millään tavalla.
- näin-se-on
syöminen ja paneminen
Eläminen asiana on siinä mielessä jännä, että eri ihmisillä eri paikoissa on eri "tarkoitus"
Somalien tehtävä on lisääntyä kuin jänikset, käyttää kehitysapurahat aseisiin ja naisiin ja sitten muuttaa Eurooppaan loisiksi.
Muiden kuin afrikkalaisten tehtävä on maksaa kiltisti veroja, jotta näitä varoja voitaisiin käyttää somalien hyysäämiseen.- dsfvsdbsdfb
Rippikoulussa se kerrotaan: Elämämme kallein ja tärkein asia on Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja hänen lapsekseen pääseminen.
- fuhyttyr
Hyvä pohjaoletus on varmaan, että koska ei ole mitään syytä olettaa, että jokin yksittäinen asia olisi elämän tarkoitus, niin elämän tarkoitusta ei missään objektiivisessa mielessä ole.
Koska ihmiset noin yleensä kuitenkin tahtovat elää tarkoituksellista ja merkityksellistä elämää, he joutuvat vain yksin tai käytännössä yhdessä päättämään mikä heille on tärkeää ja elämään sen mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403017- 702527
- 1742344
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332038- 181436
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221373Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366- 131259
- 101254
- 221231