Ne, joilla on niitä risukimppuja ja naamat maalattu kuin meikattu kissa ja horisevat loitsuja ja lähes vaativat isoja liksoja? Että karkki ei käy mutta raha se on joka tiellä pitää.
Huomennako ne pikku terroristit,
13
328
Vastaukset
- siilenä
Minä laitan kuistin oven lukkoon jotta eivät pääse koirulia häiritsemään ovikellolla.
- typeräaloitus
Jankuti jankuti!!! Tästähän on kirjoitettu jo viime pääsiäisenä.
- Edellä-käveleskijä
Minä ! Siis minä ! Kirjoitin asiasta jo pääsiäisenä v 1978. Muistaakseni telefaxiin.
Sitä en tiedä läksikö faxi eteenpäin mutta sinne tungin.
Odotan ilolla ainakin paria ryhmää virpojia huomenna klo 13 jälkeen. Virpojat jo kyselivät, ketkä naapureista haluavat heidät tuomaan iloa ja onnea toivottavia virpomavitsoja. Eivät sitten "häiriköi" muita.
Muistatteko te vielä virpomaloruja? - Virvon, varvon...
Millaisia loruja sinä muistat?
Suklaamunia ostin kahta eri kokoa ja laitoin kauniit kirjavat munat kulhoihin odottamaan, että saan vaihtaa niitä huomenna kauniisiin virpomavitsoihin.
Muutamat aikuisetkin rientävät varmaan tänä pääsiäisenä jo kuuden aikaan aamulla etsimään kultamunia Helsingissä, kun yksi hotelliyritys mainosti piilottavansa niitä yhtenä aamuna pääsiäisen aikaan ja jakavansa palkintoja löytäjille.
Hyvää pääsiäistä kaikille!
PS: Oletteko muuten maistaneet mämmijäätelöä?- KultamuniaJAmitä
Kultamunajahti alkaa helatorstaina 13.4. kello 6.
Kuka lähtee mukaan?
- VitsaMullePalkkaSulle
Kolottaako kivistääkö, särkeekö päätä ja paleltaa? Saanko paukutella pajunkissoilla, parantaa pahat kipusi virkistää keväiseen kuntoon? Saattaa sinut palkanmaksun tuntoon? Pehmeät pajunkissat parantaa sinut, palkka ilahduttaa minut.
Haluaisitko kuulla jonkin seuraavista loruista?
Mikä houkuttaisi tarjoamaan runsaimman palkan?
Vai tiedätkö sinä jonkun hauskemman, kauniimman, mukavamman?
Virvon varvon tuoreeks terveeks, tulevaks vuuveks. Isännälle ikää pitkää, emännälle perää leveää, palkan annathan mulle niin vitsan annan sulle. Hyvää pääsiäistä!
Pienen tyttösen loru palmusunnuntaille:
Virvon pieni tyttönen, sinut hauskan vanhuksen vitsasella hienolla, hymyllä niin vienolla. Pajunoksan saat sä multa, minä pienen herkun sulta.
Virvon varvon vitsasilla, tuorehilla tervehillä, vanhat virvon viisahiksi, nuoret ylen notkehiksi, iloisiksi kaikki muut, kilteiksi pienet piimäsuut!
On ilo hyvää pääsiäistä toivottaa virpoen näin tekemäni vitsa sulle ojentaa. Voit antaa minulle palkkion vaikkapa keksin tai kolikon.
Virvon varvon, rikkaaks, rakkaaks, komeeks, koreeks, vitsa sulle, palkka mulle!
Virvon vitsalla iloisen mielen, virpojalle makean kielen ja kopan täyteen suklaisia munia.
Virvon varvon vitsasella, koitan koivun oksasella. Enkä paljon palkkaa vaadi, enkä velkakirjaa laadi. Sinulle vitsa, minulle palkka.
Hyvää pääsiäistä toivotan, vitsaa sulle näin heilutan, annan vitsan sinulle, jos herkkuja annat minulle!
Virvon varvon onnea ja hyvyyttä tulevaks vuodeks.
Virvon varvon vitsan sulle, kana kun munii, niin muna mulle.
Vitsaa sulle heilutan ja iloa elämään toivotan. Tähän loppui terkut, joten kippaa jo koriin herkut!
Näin pääsiäisiloa toivomme teille, myös kaikille noidiksi muuttuneille, pajunkissat kun makeaan vaihtuu, surut mielestä kaikilta haihtuu!
Liirum-laarum, virvotaan, vitsat päälle annetaan. Palkkaa siitä toivotaan, kiitos, jotain makoisaa!
Virvon varvon, kauniiks, rohkeeks, tulevaks vuueks. Vitsa sulle, palkka mulle!
Pajunkissasel ja kukkasel sua lempeästi koskettelen. Vaipukohon vaiva unholaan ja terveys koittakohon. En palkkion toivos tätä toivottele, mutta hyvän mielen se munanen molemmille toisi.
Virvon, varvon, pajusilla, kissasilla, lempeitä tuulia, lämpimiä päiviä, iloa ja valoisuutta, kevään ja kesän ihanuutta.
Virpoa tahdon kaikki terveeks, maailman lapsille kaikille ruoat tuoreet. Sodat virvon pois...
Toivon sulle hyvää vuotta, ettei tarvitse itkeä suotta,
onnea ja iloa monta kymmentä kiloa.
Miepä virvon vitsasella, varvon koivun oksasella.
Toivon siulle terveyttä, vitsan myötä virkeyttä.
Virvon varvon kauniita kukkia ja koristelen ruohoa, jänöt ja tiput ne ruoholla hyppii.
Toivon hyvää, virvon terveyttä, toivon hyvää mieltä, virvon rakkautta.
Virvon varvon vitsa on uusi, kaunis kuin kukkiva tuomi,
elämän onnea toivotan sulle, nöyrästi vaadin palkkaa mulle!
Virvon, varvon, tuoreeks terveeks, isännälle hyvä elämä, emännälle paljon iloa, lauma lapsia tupahan, piialle paras paikka ylisillä, jauholaariin hyvät jauhot, kanalahan hyvät munavuoret, mämmiä isot roposet, lampahasta lampaanviulut, iloiset mielet jok'ikiselle, ja virpojille palkat makiat! Hyvää pääsiäistä kaikille!
Huiskis haiskis vitsani virpoo huiskis haiskis lahjoja taikoo!
Vielä Sulle haluan toivottaa, pääsiäistä oikeen mukavaa!!
Virvon hyvää, virvon terveyttä, virvon hyvää mieltä, virvon sitä kaikille.
Virvon varvon, sulle mulle, terveyttä, hyvää, pitkää elämää.
Mie se virvon viisahasti, taputtelen taitavasti, rikkahaksi, rakkahaksi, ison talon emännäksi, viien piian pitäjäksi, neljän lehmän kaitsijaksi!
Isännälle ihravatsa, emännälle perä leveä, veikolle hyvä hevonen, tyttärelle punaiset posket!
Virvon varvon, tuoreeks terveeks, rikkaaks rakkaaks, viikon vappaaks, sulle vihta, mulle kakkara.
Loitsun loitsun, onnea ja iloa, pikaista kesän tuloa.
Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks,
vitsa sulle palkka mulle.
Virvon varvon vitsa on uus,
kaunis niin kuin kukkiva kuus,
elämän onnea toivon sulle,
siitä mä pyydän palkan mulle.
Mä tulin sua virpomaan, aika pitkän matkan päästä,
voitko mulle pääsiäiseksi, pienen palkan säästää.
Saanko palkakseni sulta vaikka karamellin tai
vaikka rahapussistasi euron taikka pennin.
Mutta josset anna mulle edes pientä palkkaa,
niin sulle pääsiäisen jälkeen, huono onni alkaa! - ö-Öö
Idiotismia
Kokolailla epäselvä riitti, missä sotketaam epämääräisiä uskoyoja ja perinteitä. vuodenaikojen vaihteluita ja lasten leikkejä.
Noh, syyttömiähän net lapset on siihen, että vanhemmat laittavat ne kerjäämään.
Joskus ottanut ovikellon sulakkeen pois, että ei kerjäläisiä häiriköi. Nyt ostin pari pussukkaa pikkuisia suklaamunia. Jos tulee virpoja annan yhden pikkumunan per lärvi.
Kun pitää aina muistaa, syyttömiä net pienet lapset on tekemiinsa ja häiriköintiinsä, uskisvanhemmat ne sinne oven taakse käskee.
=DW= - bertilperversson
Onhan se niin, jos ovisilmästä näkyy virpojan karvainen ranne vitsoineen, niin kyllähän se vastuu siirtyy oven avaajalle.
Sain juuri viestin, että meidän talossa on parhaillaan virpomisvitsojen koristelutalkoot menossa. Taitaa olla sekä lapsia että aikuisia askartelemassa. - Pitäisi varmaan lähteä katsomaan.
Kaikki mikä tuottaa iloa itselle ja lähimmäisillekin, on mielestäni positiivista. Iloitsen, että yhteisöllisyys näyttää leviävän monille alueille monelle tapaa. Meillä muutamat vanhemmista kulkevat avustajina virpojien mukana, jotta pienetkin lapset voivat olla turvallisesti mukana.
Nappinaapuri-kuvioissa näkyvät myös kehitelleen jotain systeemiä, millä virpojat ja sellaista haluavat pääsevät yhteyteen ja saavat tietoa, miten voivat toimia.
Iloitsen siitä, että uskonto on kai ortodokseja lukuunottamatta unohtunut virpomisperinteistä. - Ahdasmielinen uskonnollisuus on saanut paljon pahaa aikaan. - Kunnioitan ortodokseja, jotka vievät virpomisvitsansa kirkkoon siunattaviksi. Jotkut tutut julkaisevat kuvia oksistaan todella upeissa ja arvokkaassa ympäristöissä.- virpi.virpoja
Kun minä olin pieni virvoimme vain isovanhempia. Ei lainkaan naapureita tai tuntemattomia.
- SuklaamuniaNamuja
Ihania tuttuja naapureita on kiva virpoa jha tietysti on kiva saada jotain pientä lahjaksi. Mieluummin jotain muuta kuin rahaa.
- pääsiäistä
Meillä kävi niin mukavat virpojat et annoin molemmille 50 euroa.
- eloon.virvoitettu
Minulla kävi Tatjana venäjältä ja kyllä hän virvoittikin sekä suullisesti että sanallisesti. Annoin hänelle 77 euroa kolikkopurkistani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1026167Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3445815Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie595079Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3273815Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42295Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1392247Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1081312- 111075
- 177961
- 56793