Äänestystuloksia - oletko tyytyväinen?

VaalituloksiaOnko

Kuinka suuri äänestysprosentti oli sinun alueellasi? - Näkyy olevan suurta vaihtelua. Minä olin mukana yrittämässä, mutta emme päässeet ihan 70 prosenttiin. Mutta katsotaan...

Tuliko sinun ehdokkaasi valituksi?

Mitä mieltä ole puolueiden asemasta omassa kunnassasi ja Suomessa?

Minä jännitän parhaillaan, miten oman ehdokkaani käy.

Näyttääkö tulokset hyviltä?

Minua ketuttaa, että Väyrynen tuli valituksi HELSINKIIN päätöksentekijäksi. Voi prrrrrrrrrrrrrrr! Yök!!!!! Voihan..... !

79

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei.ole.mun.salaattia

Olen tyytyväinen. Itseeni.
      En äänestä. Mikään ei hetkauta mihinkään suuntaan vaikka joku olisi saanut 100%

• ervo

Saas nähdä. Pikkuisen jännitettä.

• luottamus-kadonnu

En usko vaalien laskennan rehellisyyteen,

tulos muokataan jokun tahon mieleiseen suuntaan,

• äänestitköItse

Turhaan epäilet.

• ilman mun ääniä
      meni niinkun piti !

• KunnonPorvareitaOn

Mielenkiintoista, että kokoomus onnistuu mainostamaan ja antamaan sellaisia lupauksia, että pienipalkkaiset duunaritkin äänestävät kokoomusta. Kuka tietää, mistä se johtuu.

• EiOlisiOsannutArvata

Mun demari-duunari-isäni kääntyy varmaan haudassaan.

• mun yrittäjä isäni henkeen vereen kokoomuslainen
        ei käänny enää haudassaan kun on siellä ollu jo kolkytviisvuotta
        mutta tytär miehineen on tyytyväinen tulokseen :D

• Rikkaat
        aina.i.ankeinen kirjoitti:

mun yrittäjä isäni henkeen vereen kokoomuslainen

No nyt sulla on sit varaa ostaa uusi auto. Ei tarvitse rämällä ajella.

• SinneVaanJoukkoon

Tyhmyys, tietämättömyys, hölmöys ja yhteiskunnallisten kuvioiden ymmärtämättömyys on ilmeisesti periytyvää.

• p-pauke3

Voi sinua.Nää oli kuntavaalit ja kepulaisessa kunnassahan sinä asustat.

• Rikkaat kirjoitti:

No nyt sulla on sit varaa ostaa uusi auto. Ei tarvitse rämällä ajella.

en osta koskaan uutta autoo
        pihassa on kaks yli neljäsataatuhatta ajettua ja pysyy :D

• SinneVaanJoukkoon kirjoitti:

Tyhmyys, tietämättömyys, hölmöys ja yhteiskunnallisten kuvioiden ymmärtämättömyys on ilmeisesti periytyvää.

just näiden kommenttien takia
        mua ei kiinnosta politiikka tipan tippaa :D
        pennusta asti kuullu että porvarin pentu
        niin mitä muuta voi olla... nauranu vaan teille tyhmille :D

• p-pauke3 kirjoitti:

Voi sinua.Nää oli kuntavaalit ja kepulaisessa kunnassahan sinä asustat.

mää asun jyväskylässä
        en oo teinnykkään että se on kepulainen kunta
        ja jos on niin äkkiä on muutettava pois :D

• p-pauke3

mää asun jyväskylässä
        en oo teinnykkään että se on kepulainen kunta
        ja jos on niin äkkiä on muutettava pois :D

Ai saakeli, sekoitin siihen puotiin. No jyväskylän valtas vihreät ja kep, kok. ja dem melko tasaisia eli muutto on sulla edessä ;-)

• p-pauke3 kirjoitti:

Ai saakeli, sekoitin siihen puotiin. No jyväskylän valtas vihreät ja kep, kok. ja dem melko tasaisia eli muutto on sulla edessä ;-)

vihreet on ihan ok mutta jos kepu menee kokoomuksen edelle
        niin kun lähden syyskuun alussa fugeen kahdeksi kuukaudeksi
        oon onnellinen siitä että oon ostanu vaan menolipun
        paluuta ei ole... ihan tässä vielä vähän aikaa pitää jännittää ;)

• aina.i.ankeinen kirjoitti:

Samoin

• arvo.e kirjoitti:

Samoin

hyvä että edes sinä
        kun kaikki on niin vastaan kaikkee
        kiitos tosta sanasta.

• ennakkoonäänestin

Kyllä minun ehdokkaani tuli valituksi.

• HuonostiKäviKuitenkin

Odotin vihreille ääniä 20%:n pintaan. Varmasti iso pettymys ennenkaikkea vihreille, mutta myös YLElle ja Hesarille, jotka muuntelivat totuutta voimakkaasti vihreiden puolesta.

• HyvinMeniVihreät

Vihreiden äänimäärä kohosi merkittävästi. On ollut paljon pienempi ennen. Tulos nousi yli 4 %.

• hömpänpömppää
        HyvinMeniVihreät kirjoitti:

Vihreiden äänimäärä kohosi merkittävästi. On ollut paljon pienempi ennen. Tulos nousi yli 4 %.

ja pupun puhuminen vaan jatkuu, tosiasiassa 3,5%

• eppu2

Aika lailla meni odotetusti. SDP ei ihan niin hyvin pärjännyt, kun Rinne odotti, vaikka toisena onkin.
      Oma ehdokkaani on varasijalla.

• eppu2

Loppulaskennassa ehdokkaani meni läpi.

• olipa-outo-vaalilaskenta

Tuli erittäin epäluotettava tunne vaalien rehellisyydestä,
      vaalitulosten uutisointi oli erittäin outoa,
      ennen mainittiin paikkakunnittain tuloksia,
      ja kaupungeittain,
      nyt ei mainittu juurikaa kaupunkien äänestys tuloksia,

ihmeelisiä yleismalkaisia ennusteita vain,

joten äänestys laskenta siis tulokset oli todellakin keksittyjä, vilpilliset,
      erittäin OUTO tunne tuli laskennan rehellisyydestä, hah,,

kuuluttajan ilmoittama " korjaus laskenta " viittasi keksittyyn tulokseen, hah,

kuuluttaja oikein korosti, että "väärä tulos " korjataan HAH HAH HAAA

kuka uskoo enään rehellisyyteen vaaleissa
      on melko typerä jos uskoo,

ilmeisesti euroopassa oleva epävarnmuus aiheutti vaalivilpin nyt suomessa,

• Äänestinjalaskin

Voisitko edes yrittää tutkia asiaa ja paljastaa oma tyhmyytesi vasta sen jälkeen?
        Nuo kaikki tulokset näkyvät netissä ja teksti-tvssäkin. Esittelivät tuloksia kaupungeittain ja äänestysalueittain televisiossakin.

• pysynkaukana

ooks te nuin tosissanne?
      "oma ehdokas" plää plää plääp.
      teil oo muuta omaa ku hautaa kohti keikkuva tuulen tusaama persus.

• Himmelsauge

Suomessa on demokratia, kansanvalta, ei täällä kukaan yksin mässäile. Melko pieniä on muutokset joita kulloinkin enemmistönä olevat pääsevät tekemään, seuraavat taas pöyhii uudelleen. Kolme johtavaa osaa hoitaa asioita, sekä muutkin. Huolenaiheet on muualla kun Suomessa 😌

• Himmelsauge

Hyi! Miten rumasti sinä sanot, olet sisältä ruma ihminen 🙄

• TärkeäTapahtuma

Oli kliffa nähdä Li kerrankin tukka pestynä...

• uskoo-ken-uskoo-mä-en

Oli erittäin omituisen vaisut vaalit,
      ja tuon väärän tuloksen ( oikaisu ) korjaus oli enenkuulumatonta,
      hömppää, huuhaata,

tuli vahva vaikutelma että vaalien oikeaa tuos salataan,

• perinteinenjuttu

tarkoitatko oikaisulla ennustetta?

• törkeä-moka

Vai tarkoitatko Nokiaa, joilla oli 2015-v äänestyslista koko vaalipäivän esillä siellä kopissa???

• HyvinMeni

Vihreiden nousu suli vaivaiseen 4% kasvuun. Se näkyi ajoittain tv-kuvissa taustalla Ylen uutispäällikön naaman mutrustakin. Vuosia vuosia on vihreille tehty verovaroin voimalla yksipuolista ja raakaa lobbaustyötä Ylessä ja Hesari mukana perässä, mutta näin tähän se kuivui.

Nuoret eivät tiedä, mutta osa iäkkäämmistä suomalaisista vielä muistaa rajan takaa mitä kommunismi oli eikä valtaosa halua sitä.

Lainaus ruotsalaisesta Beck-leffasta:
      Jos ei ole punainen nuorena, on sydämetön. Jos on punainen vanhana, on aivoton.

• Äänestämäni ehdokas valittiin, myöskin kakkosvaihtoehto pääsi.
      En tiedä äänestysprosenteista.

• Minäkin olen tyytyväinen. Vihreät lauloivat persut maanrakoon ja kotikunnassanikin demarit vain vahvistivat asemiaan, kokoomus ja kepu lähes ennallaan ja vihreät nousivat, samoin paikallinen riippumatomien puolue. Suuri häviäjä oli persut. Ruotsin terrori-iskulla ei ollut maahanmuuttovihamielisten ja rasistien toivomaa vaikutusta suomalaisen äänestäjän käyttäytymiseen. Hyvä niin!

• suomalainen-kunta

ja minä olen tyytyväinen kun kotikunnassani ei valtuustossa ole yhtään vihreää eikä vassaria

• suomalainen-kunta kirjoitti:

ja minä olen tyytyväinen kun kotikunnassani ei valtuustossa ole yhtään vihreää eikä vassaria

Kerro missä korpikuusenkannon alla on sellainen taantumuksellinen luola niin tiedän ajaa toista reittiä ensi kesällä Suomenmatkallani .

• Paloma.se.co kirjoitti:

Kerro missä korpikuusenkannon alla on sellainen taantumuksellinen luola niin tiedän ajaa toista reittiä ensi kesällä Suomenmatkallani .

Kunnassamme on ihan sama tilanne, joten kunnan talous on hyvässä jamassa ja asiat hoituvat hyvin.
        Ajapa seuraavallakin reissulla Mikkelin kautta Lappeenrantaan.

• Ancelina kirjoitti:

Kunnassamme on ihan sama tilanne, joten kunnan talous on hyvässä jamassa ja asiat hoituvat hyvin.
        Ajapa seuraavallakin reissulla Mikkelin kautta Lappeenrantaan.

Vähän liian iso mutka, mutta tarvii pitää mielessä että tankkaamme auton jossain muualla :))

• Eikös teidän kotikunnassa ole Sverigedemokraatit aika vahvoilla? Olivat ainakin viime vaaleissa.
        En tiennytkään, että Ruotsissakin oli nyt kuntavaalit.

• suomalainen-kunta kirjoitti:

"Meillä ei tunneta sellaista sairauttakaan kuin sosialismi" sanoi Töyryn isäntä.

"Meillä ei tunneta sellaista sairauttakaan kuin sosialismi" sanoi Töyryn isäntä.

Korpeen kantsii suunnata auton etunen siellä on keskusta ja vasemmisto enemmistö.

Vihreättein viehättävä nuori Silja rouva oli paikkakunnan ääniharava. Lisäksi vihreät saivat neljä muuta edustajaa läpi.

Mahtaakohan nyt tulla loppu Talvivaaran luonnon paskomiselle?

En usko on se niin suuri työllistäjä, että luontoarvot jäänee toiselle sijälle.

No, mikäpä olen ottamaan kantaa politiikkaan, nukkuvien riveissä olen.

Vähän liian iso mutka, mutta tarvii pitää mielessä että tankkaamme auton jossain muualla :))

Hyvä onkin tankata Utissa ja seuraavaksi vasta Viipurin Portilla (LPR) :)

• Näin.se.menee

Persujen kannatuksessa on vieläkin puolet liikaa, Soinin väistyttyä kannatus asettuu oikealle paikalle 4-5 %.

• 2019nähdään

Riippuu jatkajasta. Epävarmuus Soinin ilmoitettua erostaan sai maltilliset maahanmuuttokriittiset jäämään kotiin, sillä mahdollinen Halla-ahon valinta ei ole heille mieleinen. Jos Sampo Terho valitaan puheenjohtajaksi ja talouskasvumme jatkuu seuraaviin kuntavaaleihin asti niin silloin PS on takaisin neljän suurimman joukossa, ja populisti vihreät palaavat paikalleen.

• Niiku.olisikaan

Sampo on kasvottoman tuntuinen verrattuna Halla-ahoon.

• 2019nähdään
        Niiku.olisikaan kirjoitti:

Sampo on kasvottoman tuntuinen verrattuna Halla-ahoon.

Halla-ahon kasvot ovat kuitenkin suurelle osalle PS kannattajia liikaa, Halla-ahon myötä puolue palaa takaisin pienpuolueeksi oppositioon.

• Voi.hyssykät

Niin voi käydä koska Halla-aholla on huomattavasti suurempi kannatus Tervolla, eikä puolueessa ole muita varteen ottettavia,

• siiskellä
        Voi.hyssykät kirjoitti:

Niin voi käydä koska Halla-aholla on huomattavasti suurempi kannatus Tervolla, eikä puolueessa ole muita varteen ottettavia,

Tervolla? Jari Tervolla?

• Iso peukku kaikille Helsingissä Vapaavuorta äänestäneille.
      Ehkä näin saadaan oikea pormestari pääkaupunkiin, ja ennen kaikkea ehkä näin vältytään suurmoskeijalta.

Omassa kaupungissani ei entinen hyvä kehitys jatkukkaan kun viherpipertäjät tulivat suurimmaksi puolueeksi. Yliopistoa on nyt joka toisessa niemen notkossa, kohta niitä lukaaleja on siis joka niemen notkossa.

Itse äänestän naapurikunnassa ja hyvin meni, täytyykin vaan onnitella... täällä jatkuu hyvä meno ainakin tämän vaalituloksen perusteella. Yli kuudenkymmenen päästiin äänestysprosentissakin.

• reppuriika

Olen tyytyväinen. Olin ehdokkaana ja sain ihan kivasti ääniä. Jos ei olisi lähtenyt viimepelissä toinen naisehdokas, joka on jo aikaisemminkin ollut ollut valtuustossa ja pitkään paikallispolitiikassa mukana, niin olisin saattanut mennä läpi. Olisin ehkä toivonut hänen tilanneen toisen, miesehdokkaan pääsyä. Hyvä että kuitenkin pääsi yksi Kristillisdemokraatti enemmän kuin viime vaaleissa. Tämä nainen (entinen koulukaveri) oli jopa ääniharva tällä kertaa.
      Ihan kiva että kaksi sanapieksäjää huutajaukkoa ei valittu valtuustoon. Yksi persu, josta en pidä pääsi nipinnapin jälleen.

• New-age

Melko odotetusti vaalit menivät. Paikallisvaaleissa en äänestä periaatteessa virkamiehiä. Oma kandi ei mennyt edes varalle, mutta puolue sai äänen. Vihreiden nousu oli yllätys. Soinia kävi sääliksi: kutein usein nousu-uho-tuho....Toki hallituspolitiikka voi vaikuttaa.
        Ja kait Vapaavuori poliitikkona on vakuuttava. Kristillisten veto arvoajattelun nostamiseen on aiheellinen huomio. Kyllä puolueen puheenjohtajan ulosanti myös merkitsee. Hämäily ei auta, vaan selkokielisyys ja selvät pointit tuovat tulosta. Ei siis tappio- tai voittomielialaa. Pyörät pyörivät toivottavasti kuntalaisten hyväksi yhteispelillä.

• Aikaistenkin ennusteiden mukainen tulos.
      Ehdokkaani, Jussi Niinistö meni läpi.
      Odotusten mukaan hänkin siis.
      -
      Tulee olemaan mielen-kiintoista nähdä, miten suhtaudutaan.
      Jos/kun vihreät alkavat kieltää kaikki luonnosta saatavat työ-paikat.
      Siis tuloja tuottavat, ei veroja vievät Sammaleen-nuuskijat ja Koppa-Kuoriais-asian-tuntijat.
      Ensi-talvena saattaa YLE laittaa pystyyn miljoona-pesä-kisailun Norpille.
      Rakenna Lumi-kola, teet hyvää...
      Kampanjaa pyöritetään ja kuvataan uudessa Moskeijassa.

H.

• Tyytyminen on vaalitulokseen, mikään näet ei muutu korvessa. Äänestysprosentti alle 50 % ja valituksi tulleet kaikki vanhoja jo ikänsä valtuustossa istuneet.

On surkuhupaista lukea voitoista ja tappioista. Eihän persut mitään aikaan saaneet eikä jatkossakaan saa aikaan.

Kokoomus tiukentaa leikkauksia ja keskusta komppaa.

Demarit halajaa menneeseen, mutta paluuta työehtosopimusneuvotteluihin joissa työntekijä saneli ehdot ei enää ole.

Vihreät juuhlivat, mutta mitä he tulevat aikaan saamaan. Toivonnevat monikulttuurista Suomea. Mikä todellisuudessa tarkoittaa Kehä kolmosen sisälle sikiävää huurstuukikansaa. Luomuriisiä ja aurinkoenergiaa.

Mikäpä hänessä.

• Katsellessa lehtiä, ihmetyti nämä ns. politiikan asiantuntijat.
      Ne jeesustelii demarien huonoa vaalitulosta, ja Rinteelle lähtölaskentaa.
      Ei taida Rinne olla näiden "asiantuntijoiden" mieleinen.
      Minun mielestä Demarien tulos oli kohtuullinen, kun ottaa huomioon, ettei suuri puolue voi luvata mitä tahansa, ja Rinne oli valtionvarainministeri pari vuotta sitten..
      Liikkuvat äänestäjät ne vaalit ratkaisee. En tiedä onko se minkään puolueen etu, jos ne sankoin joukoin menevät yhden puolueen taakse ennen vaaleja, ja seuraavana päivänä kääntävät selkänsä.
      Kun ei palavaa ihtohimoa ole politiikan suhteen, niin voi seurailla vähän neutraalisti.
      Se huomio vuosikymmenten aikana, että se hallitus, joka on "kansan" mieleen, on todellisuudessa huono hallitus.

• iso-kunta

" En tiedä onko se minkään puolueen etu, jos ne sankoin joukoin menevät yhden puolueen taakse ennen vaaleja, ja seuraavana päivänä kääntävät selkänsä."

Näin minä mietin pieneltä kylältä.

Selkää ei kannata kääntää, jos porukka valitsee ehdokkaan jostain kylästä, että saavat oman kylän ehdokkaan läpi.

• ö-Öö

Systeemi murenee hiljakseen.

Mitä pienenpi paikka, sen hitaampaa- Ihmiset ei välttämättä enää tunne toisiaan. Toki, jos iso suku, se ratkaisee paljon. Tai just jokin uskonnollinen ääriliike. Hikiää seurannut, kyllä siellä suurin puolue on lestaatit, net päättä seuroissa, ketä valitaan. Tietenkin joku hirviporukka valitsee keskuudestaan jonkun jne. Noin periaatteessa politiikka aika kaukana noista kuvioita.

Kun vanhat ukkelit hiljakseen dementoituu ja kuolee pois, vaihtuu miehityskin hiljakseeen. Napotismi tosin jyllää, tahtoo sukupolvelta toiselle olla aina samat sukunimet, toisaalta, jos muuttovoittoa, nimet vaihtuvat. Ongelmana hikiällä on, aina kun joku muuttaa sinne se muuttaa jostain hiton Pudasjärveltä ja se alkaa kulkemaan seuroissa. poliittinen järjestelmä ei tunne mitään demokratiaa.

Mutta vastavoimiakin ilmaantuu, eri asia, paljonko riittää painoarvoa valtuustossa. Vaatii kummallisia vaaliliittoja, jotta voi panna hanttiin lestaateille.

Isommat paikat, kaupungit toimii paremmin.

=DW=

• 9247

"""Ne jeesustelii demarien huonoa vaalitulosta, ja Rinteelle lähtölaskentaa.
        Ei taida Rinne olla näiden "asiantuntijoiden" mieleinen."""

Punavihreät alkaa näköjään nyt seuraavana painamaan demareitakin alaspäin. Muistaakseni demareiden pudotus oli 0,2% edellisistä k-vaaleista ja kommunistit hilluu, että "demareilla historian huonoin äänestystulos".

Operaation seuraava vaihe lienee Ylellä ja Hesarilla, että demareiden tekemisiä ei uutisoida, kun taas vihervasureita ylistetään - ihan vaivihkaa.
        Vastenmielistä politikointia verorahoin ylläpidetyltä Yleltä.

• 9247 kirjoitti:

"""Ne jeesustelii demarien huonoa vaalitulosta, ja Rinteelle lähtölaskentaa.
        Ei taida Rinne olla näiden "asiantuntijoiden" mieleinen."""

Punavihreät alkaa näköjään nyt seuraavana painamaan demareitakin alaspäin. Muistaakseni demareiden pudotus oli 0,2% edellisistä k-vaaleista ja kommunistit hilluu, että "demareilla historian huonoin äänestystulos".

Operaation seuraava vaihe lienee Ylellä ja Hesarilla, että demareiden tekemisiä ei uutisoida, kun taas vihervasureita ylistetään - ihan vaivihkaa.
        Vastenmielistä politikointia verorahoin ylläpidetyltä Yleltä.

En ymmärrä, mitä virkaa tuonkaltaisilla asiantuntijoilla on.
        Helsingissä oli pormestaritaisto, ja siinä sivussa suurmoskeijan torppaaminen, se veti Kokoomusta ylöspäin. Ilman sitä Demarit olisi ollut suurin puolue.
        En tiedä nykyistä Hesarinlinjaa. Koiviston ja Sorsan aikaan se myötäili kyllä Demareita.

• 9247
        k-kotton kirjoitti:

Helsingissä oli pormestaritaisto, ja siinä sivussa suurmoskeijan torppaaminen, se veti Kokoomusta ylöspäin. Ilman sitä Demarit olisi ollut suurin puolue.
        En tiedä nykyistä Hesarinlinjaa. Koiviston ja Sorsan aikaan se myötäili kyllä Demareita.

Aikuisella (mielen)terveellä helsinkiläisellä työssäkäyvällä oli nyt vaihtoehtoina kokkaret, keskusta, persut ja SDP. Persujen luullaan pettäneen mediasulun takia ja paljon jäi himaan, keskusta on pihalla helsinkiläisyydestä, joten vaihtoehdoista oli pakko valita kokkaret vihreiden torppaamisen ja moskeijan vuoksi. Se tosiaan söi SDP:tä.

Tänään on jo näkynyt Ylen ja Hesarin uutisoinnissa aiheetonta SDP:n mollaamista. Senhän nämä vihreät ja vasliitto osaa.

Näillä mennään nyt.

• eppu2
        9247 kirjoitti:

Aikuisella (mielen)terveellä helsinkiläisellä työssäkäyvällä oli nyt vaihtoehtoina kokkaret, keskusta, persut ja SDP. Persujen luullaan pettäneen mediasulun takia ja paljon jäi himaan, keskusta on pihalla helsinkiläisyydestä, joten vaihtoehdoista oli pakko valita kokkaret vihreiden torppaamisen ja moskeijan vuoksi. Se tosiaan söi SDP:tä.

Tänään on jo näkynyt Ylen ja Hesarin uutisoinnissa aiheetonta SDP:n mollaamista. Senhän nämä vihreät ja vasliitto osaa.

Näillä mennään nyt.

Minäkin ihmettelin tuota Rinteen kimpussa olemista.
        Kun persut on loppuun kaluttu tällä erää, tartti vissiin keksiä uusi uhri.

• 9247
        k-kotton kirjoitti:

@k-kotton, mainitsit Koiviston ja Sorsan ajan. Silloin kaikki vasemmistopuolueet ajoivat duunareiden asiaa ja oikeistopuolueet yrittäjien ja suuryritysten asiaa. Asetelma oli selvä.

Nykyisin eräillä, varsin monilla, on tavoitteena, että riippumatta siitä tekevätkö ihmiset paljon töitä tai vähemmän töitä tai ei töitä ollenkaan, niin palkka on sama. Yhdenvertaisuudella on saatu paljon ikävää aikaan.
        Kokkareet ja keskusta ajavat tulonalennusta kahdelle ensimmäiselle ja vihervasurit tulonnostoa kolmannelle, joka ei tekisi töitä ollenkaan. Pelkästä olemassaolosta pitäisi maksaa ihmisille suunnilleen sama rahakorvaus kuin kokopäiväahkeroinnista – työnteko on karkeasti sanottuna kirosana. Elämässä pitää olla vain laulua, leikkiä, kulttuuria, taidetta yms. ja sekin ilmaista.

Työtätekevien puolesta jäävät vain SDP ja Persut politiikan keskeltä ( josta SDP on paljolti lipsunut nuoleskelemaan työtä vieroksuvia ).

• ö-Öö

En äänestä kunnalisvaaleissa

Tapa periytynyt nuoruudesta. Hikiän kunnalispolitiikka nyt on, millaista on. Aikanaan äänestin hikiällä tyhjää. Ehdokkaat enimmäkseen outoja, ketkä jotenkin tiesin, net idiootteja. Sitäpaitsi siellä yksipuoluejärjestelmä, käytännössä SLP voittaa aina.

Kun muuttanut usein, aina vähän samanlaista, tuntemattomia ehdokkaita. Nyt tsadissa monet ehdokkaat ammattipolitiikkoja ja tunnettujakin. Periaatteessa voisi äänestääkkin, kun viitsisi.

Muissa vaaleissa kyllä äänestän.

Vaan, ei ollut oikein sopivaa ehdokasta nytkään, ei viitsi puoluetta äänestää. Kuusamosasa muuten hauskista. 6ehdokasta jäi kokonaan ilman ääniä, eivät edes itse äänestäneet itseään. Yks pariskuntakin, jotka ei edes toisiaan äänestänyt. Valtakunnassa kaikkiaan 32 ehdokasta, jotka ei saaneet yhtään ääntä. Keravalla muistaakseni meni demu varasijalle 0-äänillä :D

Tsadussa meni kai läpi suurin piirtein net, joitten olettikin menevän. Muutama yllätys. Jos olisin äänestänyt, olisin ehdottomasti äänestänyt Paavo Väyrystä. Siinä sitkeä ja periaattellinen politiikko :D Olen aina kannattanut kundia, etenkin nyt, kun se erosi SLP:sta. Jokainen ääni pois lestaateita, on ääni demokratian puolesta. Vähän samasta syystä kannatin aikanaan Päivi Räsästä europarlamenttiin. Mun mielestä sen parempi isänmaalle, mitä kauemmas se mimmi saataisiin suomesta.

Nojoo, katellaanpa nyt, mitä Vapaavuori saa pormestarina aikaiseksi. Jostain syystä otsikoihin nostettu moskeijan vastustaminen, vaikka on niitä muitakin asioita, enkä nyt tiedä, mitä uskisjutut yleensäkään kuuluu politiikkaan. Hö, kun hikiälle rakennettiin pirun suuri rauhanyhdistys ei siitä puhunut oikein kukaan oikein mitään. Se ois ollut lähinnä kaavakysymys, nyt se on keskellä kylää, kirkon vieressä, mun mielestä se ois voitu rakentaa jonnekin korpeen. Kehnoa PR-ää koko kylälle. Että jotain tollasta Vapaavuorella mielessä.

=DW=

• Globaalius oli aikoinaan sana, jonka keksijä saattoi ohjata miten tuo aate myydään oikein.
        Ehkäpä hän oli Paloman tyyppinen viher-vassari.
        Hän myi sanan ensin pankeille ja talous-mahdeille.
        Sinne missä se oikea valta on.
        Sitten alkoi hän myydä aatetta pikku-ihmisille, jotka eivät tajuneet paljon muustakaan mitään.
        Rahojen globaalisuus = Ihmisten globaalisuus?
        Silkkaa kommunismiahan tuo.
        Sairaalloista tosin.
        Homma varmistettiin vielä houkuttelemalla politiikan pikku-miehet solmimaan sopimukset "yhteisistä" toiminnoista, jotka kestävät tuiskut ja tuulet.
        Ja joista tulee liian kalliiksi päästä irti.
        Ketkähän ne vaalit voittivat?
        Vihertää, vihertää...viettää vasemmalle...

H.

• Taas puhut omiasi.
        Minä en ole mikään globaalisuuden ystävä.
        Ja poliittisesti, jos jotain yleensäkään, tavallinen vanhan kansan demari. Seitskytluvun malliin. Sosiaalidemokraatit ovat luopuneet aatteesta ja ovat melkein samaa jengiä poroporvareiden kaa ja siksi jengit ei enää usko niihin. Minä olisin niin toivonut että se puolue ja politiikka joka rakensi nää pohjoisen hyvinvointiyhteiskunnat olisi jaksanut samalla tyylillä loppuun saakka sen sijaan että lähtivän poliittiseen polkkaan Chicagon poikien kaa joskus kahdeksankymmentäluvulla.

• mimmimum-..mi

Täytyy kyllä ihmetellä..kuka viitsii mennä äänestyspaikalle vain piirtääkseen "kirkkoveneen" paperille....tai muuta vastaavaa...nytkin satoja ellei tuhansia hylättyjä "kirkkoveneitä"....

• ö-Öö

Vahva kannaotto

Jos muistan, yhteensä 16 000 hylättyä ääntä. Sillä määrällä perustaisi kolme pienpuoluetta. Luvussa kyllä mukana epäselvät numerot jne.

Aika suuri määrä kuitenkin ihmisiä, jolle ei sopivaa rhdokasta. Osa varmaankin yleisiä kannaottoja politiikasta.

Mä olen kerran äänestänyt tyhjää, just kunnallisvaaleissa. Syynä tuntemattomat, tai idiootit ehdokkaat. Samalla tietenkin yleinen kannanotto, just kuntavaalien näennäisdemokratiasta.

En äänestänyt nyt, kannanotto se sekin on.

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Vahva kannaotto

Jos muistan, yhteensä 16 000 hylättyä ääntä. Sillä määrällä perustaisi kolme pienpuoluetta. Luvussa kyllä mukana epäselvät numerot jne.

Aika suuri määrä kuitenkin ihmisiä, jolle ei sopivaa rhdokasta. Osa varmaankin yleisiä kannaottoja politiikasta.

Mä olen kerran äänestänyt tyhjää, just kunnallisvaaleissa. Syynä tuntemattomat, tai idiootit ehdokkaat. Samalla tietenkin yleinen kannanotto, just kuntavaalien näennäisdemokratiasta.

=DW=

"teevee"

Kun isi moittii, eikä äiti anna mitä lapsi haluaa...
        -
        Ainoastaan lapset huutavat suureen ääneen, hyppivät seinille ja pakenevat omaan huoneeseensa.
        Tuota käytöstä kutsutaan aikuistenkin keskuudessa kypsymättömyydeksi.
        Lyhenne on ADHD.
        Ominaisuuden läheinen serkku on Asperger.
        Nuo nykyään niin suositut, päästä-keksityt ominaisuudet.
        Äänestämättömyyttä nekin.

H.

• ö-Öö kirjoitti:

Vahva kannaotto

=DW=

Tosta öön kannanotosta nii äänestämättömyys on samanlainen kannanaotto kuin ison härän yllättäessä alkaa miettimään et menisinkö vai ei.
        Lopuks sit turauttaa housuihinsa.

• ö-Öö
        piikkiö kirjoitti:

Tosta öön kannanotosta nii äänestämättömyys on samanlainen kannanaotto kuin ison härän yllättäessä alkaa miettimään et menisinkö vai ei.
        Lopuks sit turauttaa housuihinsa.

Ylempänä oli pikkukuntien kunnallispolitiikasta.

Kähmintäähän se on. Vaatii kunnolla joukkkoliikettä, että saa jotain aikaiseksi. Nyt oli Kittilässä tekemisen meininki, puolet valtuutetuista uusia. No, siellä nyt asiat aivan sekaisin. Valtuustossa 27 jäsentä, joista neljää ei epäillä virkarikoksesta.

Kun SLP on ehdottomasti hikiän suurin puolue, ei sille oikein mitään voi. Kaksi kolmasosaa läpimenneistä SLP.sta, loput jakautuneet eri puolueisiin. Kunnan asiat päätetään seuroissa ja epämääräisissä ukkokööreissä.

Ja tosiaankin, Ylen vaalikoneessa ei ollut kuin muutaman ehdokkaan esittely, ei kuntalaiset tiedä ehdokkaista oikein muuta, kuin puolueen, jos ehdokas ei sukua, tai naapuri. MAhdoton tehdä valintoja.

Tsadissa aito monipuoluejärjestelmä. Ammattipolitiikkoja, joista aika hyvin tiedetäänkin. Sellaista hienosäätöä puolueiden välillä, mitään erikoisempia hutilointeja ei tule. Nyt jauhetaan moskeijasta, ,etropolista, Malmin lentokentästä, joukkoliikenteest, asunnoista jne. Kaikki hommelit tulee hoidettua, aina löytyy joku kompromissi. Noh, kunhan eivät ala taas jauhamaan kukkenheimista, kaikki hyvin.

Mä vaan vanhasta tottumuksesta jätän kunnallisvaalit väliin, muissa aina äänestänyt.

Ai niin. Nuorena hikiällä käytiin kundien kans kaikkien puolueiden pikkujouluissa. Kaikissa sai makkaraa ja kossua nurkan takana, lipevää porukkaa :D Siis vain vaalien alla, muuten samanlaisia mulkvisteja, kuin ennenkin.

Mielenkiinnolla odottelen eduskuntavaaleja. Eniten kiinnostaa, onko net ennenaikaiset, vaiko ei.

=DW=

• hylättynä

Mun ehdokkaani Ei päässyt. Yritin tarjota uutta/nuorta ehdokasta mut ei kelvannut.
      Siitä olen iloinen et 39 % meni vaihtoon. Saivat monoa persuksille, hyvä.

• ällöttävä-tyyppi

Vaalit oli harvinaisen vaisut, kansa on varmaanki toivottomia, maailman tilanne on surkee,
      nyt ei suvakkien hyssyttelystä ole mitään hyötyä,
      vihreitten Niinistön VOUHOTUS oli ylitse ampuvaa,
      vaikutta kahelilta tyypiltä,

nuoriin menee täydestä kun heillä ei vielä ole ihmistuntemus kehittyny,

ei uskois että Niististö kehtaa valehdella päin naamaa
      suut ja silmät täyteen
      suuvaahdossa ässsssän sihauksen kera älyttömyyksiä,
      asioita joissa ei ole mitään perää,
      oikeestaan Niinistö pitäisi panna oikeudelliseen vastuuseen perättömistä puheistaan,

• Miksiköhän persun pojat haastetaan alvariinsa oikeuteen vaikka puhuvat totta, sitä saa ihmetellä täällä maailmalla, missä esim. maahan tunkeutuminen on eri luokkaa kuin Suomessa. 1200-pakolaisen kuukausivauhdilla rantautuu onnen onkijat Hollantiin.
        Onneksi vielä toistaiseksi eivät meidän kyläämme.

• korpikirjailija kirjoitti:

Miksiköhän persun pojat haastetaan alvariinsa oikeuteen vaikka puhuvat totta, sitä saa ihmetellä täällä maailmalla, missä esim. maahan tunkeutuminen on eri luokkaa kuin Suomessa. 1200-pakolaisen kuukausivauhdilla rantautuu onnen onkijat Hollantiin.
        Onneksi vielä toistaiseksi eivät meidän kyläämme.

Täällä sverigedemokraatteja haastetaan usein myös oikeuteen, mutta lähinnä petoksista ja eknomisesta rikollisuudesta. Ai niin, ja väkivaltaisuuksista ja pahoinpitelyistä. Eivät ne skoonelaiset rautaputkijengiläiset ole ihan kilttejä setiä.

Täällä sverigedemokraatteja haastetaan usein myös oikeuteen, mutta lähinnä petoksista ja eknomisesta rikollisuudesta. Ai niin, ja väkivaltaisuuksista ja pahoinpitelyistä. Eivät ne skoonelaiset rautaputkijengiläiset ole ihan kilttejä setiä.

Huomenta@ Eivät kuitenkaan ole pahoillaan ja ilmoita putkihyökkäyksen epäonnustuneen kun rautaputket tappoivat vain neljä ja vahingoittavat kymmeniä.

• korppis kirjoitti:

Huomenta@ Eivät kuitenkaan ole pahoillaan ja ilmoita putkihyökkäyksen epäonnustuneen kun rautaputket tappoivat vain neljä ja vahingoittavat kymmeniä.

Totta, mutta nää valopäät ruotsalaiset on äänestäneet ne kuitenkin eduskuntaan ja toimivat siellä luottamustehtävissä. Pieni ero uzbekkiterroristin kanssa. Se oli raksalla, ei tosin rakentamassa, vaan hajoittamassa ja siivoassa, mutta sai potkut kun se nukkui duunissa.

• Himmelsauge

55.3 äänestysprosentti täällä.
      Ajatella, lähes puolet loisineet.
      Ei saa naamoja vaihdettua jos ei anna uusille mahdollisuutta. Tavallaan kokenut konkari
      on OK. 😌

• eppu2

Jeh, kuntavaaleissa on aina paljon vapaamatkustajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      5717
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2090
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1922
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      65
      1080
    5. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1073
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      957
    8. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    9. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      882
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      745
    Aihe