Uskonnolliset tunteet keskusteluissa.

ruune_

Olen useammassa yhteydessä yrittänyt kansanomaistaa niitä Raamatun kohtia, jotka pyhyydessään ovat niin merkillisiä .

On tullut ihan kirkkouskovien tahoilta selväksi, että harva pappi uskoo esimerkiksi neitseelliseen syntymään. " Sikisi pyhästä hengestä, syntyi neitsyt Mariasta jne."

Skiäminen tarkottaa siittämistä ja siittäjänä on uskontunnustuksen tekstissä Pyhä Henki eli Jumala itse.

Siittämisessä siittiö kohtaa munasolun ja sikiö lähtee kasvuun. Arjen syntisten siittämistä sanotaan naimiseksi, vaikka sen seuraus, ihmisen syntyminen, onkin käsittämättömyydessään Pyhän tuntuinen, ainakin käsittämätön.http://www.keltaisetsivut.fi/.

Neitsyt Mariankin synnytys ja Pyhä hedelmöittyminen olisi selinnyt vaikkapa hänen immen kalvonsa eheys tutkimalla.

Olihan tuo Pojan uhraamisen salliminen tosi käsittämätöntä syntisille eli kaltaisilleni. Viettäkää te muut iankaikkisuutta pelastettuina.

34

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pusipusikullannuppu

Milla on maailman paras kissa.

• Rippikoulun-käy
      • uskoo-ken-uskoo

"harhaanjohtamisen-psykologiaa-uskonlahkot-"

Mikähän olikaan ohjelma eilen, jossa keskusteltiin juuri tuosta kirjasta ja olikohan toinen kirjoittaja haastateltavana? Ainakin jutteli pääsystään pois Helluntalaisista. (No, ei mummi muista kaikkea)

Mielestäni aivopesua on uskonto, jos uskoon ei voi tulla ilman jatkuvaa rukoilua, sanan kuuntelua ja niiden "mantrojen" toistoa. Niin ja mihin uskoon? Kuka saarnaa mitäkin, kuten vaalien edellä ja kansa uskoo!DD

Ovela maalikkopappi, kun huomaa kykynsä saa ihmiset joukkohypnoosiin, kuten se kuuluisa Kuikka Koponen, joka on todistettavasti ollut täällä Suomessa ilmielävänä, huijaten ihmisiä.

Kuikka Koponen ei kerännyt tietääkseni rahaa, mutta uskothan perustuu myös ja ainoastaan rahankeräykseen, että se "taivaspaikka" aukeaisi. Ainakin Helluntalaisilla on se 10% ansioistasi on annettava seurakunnalle. Miksi?

Kaikesta huolimatta ruunen aloitus oli todellakin altariman vedetty, sillä on täällä tosiuskovaisiakin ja heidän vakaumustaan ei tule loukata, ainakaan näin Pääsiäisen aikaan.

• Löytyy

Keltaisilta sivuilta

• uskoo-ken-tahtoo

"Keltaisilta sivuilta"

Sitä itsekin ihmettelin ,että "Keltaisilta sivuilta" löytyy ratkaisu?

Ilmankos ruune ei ole löytänyt ratkaisua uskonasioihin, koska "keltaisilta sivuilta etsii"??DDD

• mutta--

Hänhä raamattua kerto selaavan.

• Niinsanoikin

että raamattua tutkii.

Meilläkin oli yksi viidenteen-herätysliikkeeseen kuuluva nainen, jota miehet sanoivat Neiti Marpleksi, joka oli varas, aina huomattiin häne vievän tavaraa töistä, mutta hän aina syytti toisia aina varkaiksi,

• voikoalemmasmennä

Kristinusko on kulttuurimme kulmakiviä, kyllä tuo aloitus kaikkia suomalaisia loukkaa, ei vain ns. tosiuskovaisia. Jumalanpilkka ei taida olla enää Suomessa rangaistava teko, mutta kyllä ruunekin niittää mitä kylvää. Antaa olla näkyvillä, tässä viimeistään huomaatte millainen on palstan kunkkuna esiintyvä ja muita osaamattomuudesta moittiva ja opastava.

• tosi-outo-tyyppi

"voikoalemmasmennä"

Ei voi. Olen todella vihainen tuosta kirjoituksesta.

Saimme kuitenkin oppitunnin, kuinka lapsia siitetään ja immenkalvo tutkitaan(kukahan lääkäri siellä olisi ollut?) ja ruune ei taida tietää, että nykyisin on naisillakin tampoonit kuukautis suojina, jotka rikkoo sen immenkalvon, joten revippä ukko siitä! Neitsyttä et enää saa, kunnes taivaassa.

Alusta alkaen (20?-v sitten) olen kokenut "ruunen""ruuneperin""ruunemannin" irstaaksi ukoksi, joka ei ole saanut aviopuolisoa, vaikka kuinka kehuu hymyllään ja viehätys voimallaan.

Ihmettelen myös sitä, että hän on tehnyt Kahvipirttiläisten kanssa matkoja, mutta sinne ei tule, muuta kuin ivailemaan joskus?

• ajatteli.ja

tosi-outo-tyypille

Eiköhän kahvipirtti perustettu vasta noiden tapaamisten jälkeen? Kaipa nuo nykypirttiläiset kirjoittivat ennen koko palstalla.

Minusta mennään liian pitkälle nimettömänä tuomitessa henkilön "irstaaksi ukoksi" Voihan olla, ettei saanut vammautuneena kokea herkkää nuoruuden seurustelua, joten jonkinlainen seksuaalinen suorasukaisuus kuultaa puheissaan.

Elämähän leimaa meitä monin tavoin, kauniisti hän on rakkaudesta palstalla puhunut!

• outoa.todella
        tosi-outo-tyyppi kirjoitti:

"voikoalemmasmennä"

Ei voi. Olen todella vihainen tuosta kirjoituksesta.

Saimme kuitenkin oppitunnin, kuinka lapsia siitetään ja immenkalvo tutkitaan(kukahan lääkäri siellä olisi ollut?) ja ruune ei taida tietää, että nykyisin on naisillakin tampoonit kuukautis suojina, jotka rikkoo sen immenkalvon, joten revippä ukko siitä! Neitsyttä et enää saa, kunnes taivaassa.

Alusta alkaen (20?-v sitten) olen kokenut "ruunen""ruuneperin""ruunemannin" irstaaksi ukoksi, joka ei ole saanut aviopuolisoa, vaikka kuinka kehuu hymyllään ja viehätys voimallaan.

Ihmettelen myös sitä, että hän on tehnyt Kahvipirttiläisten kanssa matkoja, mutta sinne ei tule, muuta kuin ivailemaan joskus?

"! Neitsyttä et enää saa, kunnes taivaassa."

Sinä syyllistyt nyt naisten halveeraamiseen. Neitsyillä tarkoitetaan raamatussa naispuolisia henkilöitä . Eikö heillä ole muuta arvoa kuin orjan osa taivaassa?

• helppoelämätää

Miten helppoa on elämä, kun ei ole uskonnollista painolastia!

• Vertailuun.uskomukset

Ruunehan on ilmeisesti perehtynyt eri uskomuksiin, niin laadippas joutessas vertailu eri uskomuksista. Voitais ikäänkuin kilpailuttaa eri uskontojen tarjoukset ja olis helpompaa valita sitten mieleinen. Minäkin pahainen pakana voisin tarttua oikein hyvään täkyyn :)

• sekinvieläk
        Vertailuun.uskomukset kirjoitti:

Ruunehan on ilmeisesti perehtynyt eri uskomuksiin, niin laadippas joutessas vertailu eri uskomuksista. Voitais ikäänkuin kilpailuttaa eri uskontojen tarjoukset ja olis helpompaa valita sitten mieleinen. Minäkin pahainen pakana voisin tarttua oikein hyvään täkyyn :)

Ja millä uhkaillaan jos ei usko ko. uskontoon.

• Se-entinen-Kukkahame

Olen kuulunut kirkkoon kasteesta lähtien enkä minään hetkenä ole tuntenut paineita tilanteesta, surakuntaan voi kuulua ilman ihmeellisiä tuntemuksia tai ihmeitä eikä 'painolastia'.
      Tunnen olevani aivan tavallinen ihminen muiden veroinen en huonempi enkä parempi, minä vaan elän arkea ja kompuroin mutta nousen taas pystyyn.
      Vanhempieni ansiosta ja syntymäni aikoihin monikaan ei jäänyt seurankunnan ulkopuolelle, ja siihen olen ollut tyytyväinen eikä aikomustakaan eroon seurakunnasta.

• Juuri-noin

olen itsekin toiminut,

ja vaikeimmissa kivikoissa on ollut apua siitä, että Taivaan Isään olen luottanut.

• Sama-usko-elämässä

Nyt vanhana olen ihan samassa uskossa kuin vanhempanikin olivat, luotan Taivaan Isään.
        Ei siinä sen kummallisempia kommervenkkejä ole. - ("Hän minut tuntee ja johtaa!")

(Kuunnellessani tätä laulua, koin saman tunnelman kuin lapsena
        yli 10-v. ollessani ensi kertaa lähdössä yksin koulukaupunkiini.)

https://www.youtube.com/watch?v=KxPjHni-_p8

Lapsen tie on aamun tie (säv. Lauri-Kalle Kallunki, san. Niilo Rauhala)

1. Lapsen tie on aamun tie, aurinko loistaa sen yllä.
        Minne se kulkee, minne se vie? Outo se vielä on kyllä.
        Kukkien valkoiset tähdet, hauraat siniset kellot,
        laihoa tuoksuvat pellot kysyvät, minne lähdet?

2. Lähden matkalle, vaikka en tiestäni mitään tiedä.
        Kuljen rinnalla enkelten, joilta ei valoa viedä.
        Vaikka en tunnekaan matkaa, keväästä riennän kesään
        niin kuin lintunen pesään lentää ja lentoaan jatkaa.

3. Paimen tielleni annetaan, hän minut tuntee ja johtaa.
        Aamu tuo iloa tullessaan, kauas sen valkeus hohtaa.
        Elämä, sana niin suuri, vielä on käsittämättä.
        Monta rakasta kättä lähellä nyt on juuri.

• Minustakin

Kaunis tuo laulu, ninn sävel ja sanatkin, tykkään.

• eivaalikuorsaaja

Ruunen aikalasku hiukan omaperäinen, adventtiajan tekstiä pääsiäisenä. Pakkomielteenä tuo Raamatun tutkistelu.

• Ilta-Sanomissa

Näyttelijä Seela Sella:

– En ole aina ollut juutalainen. Olen kääntynyt jo vuonna 1969, eli ollut suurimman osan elämästäni juutalainen. En kääntynyt mieheni takia, tämän jankutuksen voisi jo lopettaa. Ihan itseni takia käännyin. Itse olen asian takana ja tehnyt päätökseni.

– Opiskelin asiaa, luin kirjoja ja rabbi kävi keskustelemassa kanssani. Juutalaisuudessa on monia asioita, joita olin ajatellut jo aiemmin. Juutalaisuus kieltää lähetystyön. Siinä ei ole samanlaista Jeesus-syndrooma, eli vain jos uskoo Jeesukseen pelastuu. Se ei voi olla totta. Ei voi olla niin, sillä Jumala ei ole niin rasistinen.

– Minulla on rohkeus erottua porukasta. Rohkeus sanoa, että teen näin ja se on mulle tärkeää. Egyptistä pääsyn ja orjuuden muisto pitää muistaa tänäkin päivänä. Nyt jos koskaan on tärkeä muistaa, että kaikki ihmiset ovat vapaita henkisestä ja fyysisestä orjuudesta.

–Juutalaisuudessa on paljon ulkoisia tapoja. Ennen niitä noudatettiin terveydellisistä tai muista moraalisista syistä.
        Nykyisin on itse löydettävä eettiset ratkaisut, koska asiat ovat muuttuneet.
        Kun harkitsen, minulla on valinnan mahdollisuus, Seela Sella kertoo. (KUVA: Sari Gustafsson)

– Arkielämässä yritän pitää näitä tapoja yllä. Ystäväpiirini tietää minut ja sanonkin rohkeasti, että minä ajattelen nyt näin ja noin.

– Jokainen ihminen on henkinen tai hengellinen jollain tavalla. Se liittyy siihen, että ollaan ihmisiä ja meillä on kyky käsitellä abstrakteja asioita. Se erottaa meidät eläimistä. Uskontojen väliset kiistat ovat aina poliittisia. Ei voi olla niin, että vain joku on oikeassa. Juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin historiallinen pohja on kuitenkin yhteinen. Ihmisten tietämättömyys, pelko ja turhautuminen purkautuvat sitten kiistoissa.

– Kuoleman jälkeistä aikaa minun ei tarvitse miettiä. Parasta elää tämä homma hyvin. Tässäkin elämässä on tarpeeksi hoitamista.
        Mikko Juuti

• Selityksen.kuullut

Tuohon aikaan synnyttämätöntä naista sanottiin neitsyeksi oli hänellä seksisuhteita miten paljon tahansa.

• Rasismiako

Voikohan tuosta johtua että synnyttämätöntä naista katsottiin jotenkin huonommaksi ihmiseksi uskovaisten silmissä. Niin huonoksi että hänet tai heidät voitiin jakaa "palkinnoksi" joillekkin miehille. Kovin rasistinen kuva jää taivaasta ainakin minulle.

• eivalikuorsaaja

" Monta poikaa on Herran siunaus." Maissa, joissa lapsikuolleisuus on korkea, on ollut perinteisesti myös korkea syntyvyysprosentti. Lapset on mielletty tietyllä tavalla sosiaaliturvaksi. Naimakaupoissa pojat ovat tienneet vakautta, tyttäret menoeriä, joten tuolle ajattelulle on olemassa selvät perusteet näissä yhteisöissä.

• mite_tämäkin-on_vaikeeta

On tullut ihan kirkkouskovien tahoilta selväksi, että harva pappi uskoo esimerkiksi neitseelliseen syntymään.

Hän oli neitsyt AMMATILTAAN.
      Temppelien palveluksessa oli oltava siivous ja ruoanlaittotaitoisia naisia, tietenkin, naisia. Koska papit elivät selibaatissa oli selviö että neitsyt hedelmöittyi PH.sta
      Tietenkin nuoret tytöt oli "puhtaita" sen aikaisen siveyssäännön mukaan aivan kuten nykyisinkin. Huomatessaan olevansa pienin päin tuli avuksi kylän poikamies ja otti hänet vaimokseen kihlautumalla----

• Härre

Jeesus huora Marian kanssa tuli yhtä, näin ehkä tänään.

• eläke-ukko

Missä on uskonnon totuus.Nykyinen kristillinen raamattu on muokattu niin moneen kertaan vastaamaan nykyajan ihmisen tarpeita. Tarukirjana alkuperäinen raamatun historia oli mielenkiintoista luettavaa. Kirjoitukset on ajalta jolloin tieto levisi köyhälle sivistymättömälle kansalle ainoastaan kirkon ja papiston kautta.
      Raamatun sanomalla ohjailtiin kansaa ennen aivan samalla tavoin helvetin tulella ja paratiisiin pääsyllä kuin edelleen islamin uskoisia ohjaillaan..Heissä riittää vielä porukkaa jotka eivä saa muualta tietoa kuin koraanista säkeitä ulkoa rallatellen.

• Uksonko

Missäkö uskonnon totuus? Uskolla on aina vain oma totuutensa: Usko uskontoon, henkilökohtaisesti.

• Tieto.on.valtaa

Jumalat ovat hallineet ihmismieliä siitä lähtien kun hän pystyi ajattelemaan, raamatun jumalan keksivät juutalaiset noin 3000-4000 vuotta sitten ilman faktaa siis tietoa, ei jumala ole ilmaissut koskaan itsestään mitään. Uskovaiset elävät mielenmaailmassa, maailma on evoluuttinen.

• kysym

Mitähän feministi-lesbot oikein ajattelevat kun mankuvat kirkkohäitä itselleen. Molemmat joutuvat taivaassa jumalaan uskoville miehille seksiorjiksi kun eivät pysty synnyttämään lasta luonnollisesti. Jotain päivitystä kaivataan nyt uskontojen sanomaan, muuten menee uskottavuus.

• mieheni-siitti

Kertoisitko ruune, mitä tuo keltaisten sivujen linkitys liittyy tähä asiaan, kun itse en keksi?

Oletko itse päässyt siittämään ja tuliko siitä mitään?DD

• Minä uskon evolutioon,vaikka luen iltarukoukseni ama
      Toi ihmisten harhaanjohtaminen uskonvarjolla on todella törkeää.
      Vanhuksila huijjataan rahat ja raiskataan omia lapsia,ei ole minun juttuni?
      Mieheni siunasi pappi,jonka sanoma puhutteli.Hän oli pappi joka puhui vainajasta,eikä vain siitä että onko meillä sijaa siellä taivastenvaltakunnassa.
      Hän itketti ja jopa nauratti,näinhän sen pitääkin olla.
      Menen ehdottomasti sen kirkon piiriin,kun Tampereelle muutan ama

• Vesi kielellä olen lukenut rituliinin kaloista, jotka saa todella tuoreena ja heittää tunkioon :D (naurua) Sitten katselen noita lintu kameroita samoin, kun tuoretta lohta syödään ja itse vain torilta hankin.

Oli lapsuudessani sellainenkin aika, kun kalaa oli jopa "aamupuuroksi", siis kyllästymiseen saakka ja nyt voin vain sanoa, että voi niitä aikoja. Onneksi vävyni kalastaa ja hyvänä apuna on jo reipas poika.

Jaaaaa! Aloitus ei ollutkaan kaloista, vaan uskosta, jota ruune jaksaa pohtia ja hyvähän se on. Minulle usko on kuin lapsuuden tuoreet kalat ja se usko jonka lapsuus kodistani sain. Ei sitä hevillä muuteta toiseksi, vaikka kuinka rimpuilisi.

Pakko on joskus muuttaa käsitystään uskosta, kuin kaloistakin, mutta ei se asiaa muuta, sillä vasta`pyydetty kala on toista, kuin torilta ostettu ja uuden uskon omaksuminen on yhtä vaikeaa, sillä kyllä ne kädet ristiin menee ja rukous tulee, kun on kiitollinen jostain ja etenkin hädän hetkellä.

• Voi Kristiina23!
        Sinun ihanaa soljuvaa kielenkäyttöäsi olenkin kaivannut,joskin Trauspaussen itsekkin pidin ja tuntuu,että toinenkin aiheellista pitää?Alkaa joku käydä likaa iholle? Tauttologiaa ilmenee mielipiteissä ja sehän jarruttaa kesttävää kehitystä palstalla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"

Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk
      Maailman menoa
      243
      7016
    2. SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"

Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit
      Maailman menoa
      233
      3664
    3. Mistä ihmeestä sitä viirasi?

Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti
      Jyväskylä
      29
      3496
    4. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      244
      2425
    5. SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle

Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?
      Maailman menoa
      146
      1872
    6. Partamies hoi!

En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re
      Ikävä
      40
      1857
    7. Outoa toimintaa Tuhannen taalan yrittäjällä

Ihmiset ympäri Suomen on kyselleet, että miksi tämä yrittäjä hoitaa ilkivalta-asiaa netissä kun se kuuluisi poliisille.
      Haapavesi
      123
      1661
    8. Martina Aitolehti pistää luun kurkkuun Erikoisjoukot-kouluttajalle - Ei usko tätä!

Martina Aitolehti on persoona, joka herättää monessa tunteita. Hänen yksityiselämänsä on noussut kohuotsikoihin mm. eläm
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1204
    9. Etkö vieläkään ole löytänyt ketään??

😅😅😅😅😅😅😅
      Ikävä
      126
      1153
    10. Riiko Sakkinen läväyttää totuuden - Tästä syystä keskeytti Farmi-kuvaukset

Riikon toiminta hämmensi... Kuvataiteilija teki yllättävän päätöksen ja halusi lopettaa Farmi Suomi -leikin kesken. Rii
      Tv-sarjat
      19
      1029
    Aihe