Kannattaako ohjelmoinnin opiskelun aloittaa käyttämällä tekstieditoria vai jotain ideä? Tekstieditorissa kai kaiken joutuu muistamaan itse ja oppii, miten kaikki toimii kun taas ide kai vähentää muistettavia asioita. Toisaalta idet ovat monimutkaisempia kuin editorit, jolloin ongelmien selvittely voi olla vaikeampaa.
Ohjelmoinnin opiskelu editorilla vai idellä?
13
280
Vastaukset
- Aivan-yksiselitteisesti
Minulle on aina ollut paras editori se joka eniten auttaa ohjelman kirjoittamisessa. Zim työpöytä Wiki on hyvä muistilappujen tekoon. F1 näppäimellä tavoitettava ohje tai muistiinpano jo kahden kirjamen valintaan, on ""dementiasta kärsivälle"" suuri apu.
""""Kannattaako ohjelmoinnin opiskelun aloittaa käyttämällä tekstieditoria vai jotain ideä? """"
Ehdottomasti IDEÄ.
Linux Mint 18 Sarah
Xfce 64-bit - kynä-ja-paperi
Ohjelmoinnin opiskelu kannattaa aloittaa kynällä ja paperilla ja perehtymällä opiskeltavasta kielestä saatavilla olevaan kirjallisuuteen.
- Ed.Editor
Heh, niin just, ja ensimmäinen Hello World koodata helmitaululle.
Sellainen editori kannattaa ainakin valita, joka osaa korostaa kielen syntaksin visuaalisesti, varatut sanat jne.
Yksi aika hyvä on Sublime Text, jonka saa niin Windowsille, Linuxille kuin Macillekin.
http://www.sublimetext.com/ - gdsfgdsfgfdsg
tuolla tavalla et ikinä opi ohjelmointia. ohjelmointia ei ole kukaan koskaan oppinut mitenkään muuten kuin ohjelmoimalla. siinä sun paperissas kun on se vika, että se ei anna mitään palautetta menikö homma oikein vai vituilleen.
syntaksi-korostus nyt editorissa pitää vähintään olla, itse kyllä tykkään idestä, joka avustaa koodin kirjoittamisessa, esimerkiksi javalle netbeans.
nopeuttaa hommaa ihan pirusti verrattuna että etsisi ja kirjoittaisi kaiken itse. - eijeijeieijeieieijejei
gdsfgdsfgfdsg kirjoitti:
tuolla tavalla et ikinä opi ohjelmointia. ohjelmointia ei ole kukaan koskaan oppinut mitenkään muuten kuin ohjelmoimalla. siinä sun paperissas kun on se vika, että se ei anna mitään palautetta menikö homma oikein vai vituilleen.
syntaksi-korostus nyt editorissa pitää vähintään olla, itse kyllä tykkään idestä, joka avustaa koodin kirjoittamisessa, esimerkiksi javalle netbeans.
nopeuttaa hommaa ihan pirusti verrattuna että etsisi ja kirjoittaisi kaiken itse.NetBeans ei ole vain Javalle. NetBeans IDE tukee monta muutakin kieltä.
- munmielipide
Oman kokemuksen mukaan ide nopeuttaa työskentelyä jos kaikki toimii. Mutta jos tulee jotain outoa vastaan, kuten kehitysympäristö kaatuu, niin ongelmien debuggaamiseen kuluu tuhottomasti aikaa. Tekstieditorin kanssa on tällöin helpompaa.
Editoreillakin pystyy tekemään vaikka mitä nykyään. Löytyy debuggaukseenkin plugari. Esim. Kate.
- ilman.muuta
Ainakin jos javasta puhutaan niin ilman muuta ide.
- aafdsfdsa
Olen käyttänyt C- ja Python-ohjelmointiin Geany-nimistä kehitysympäristöä. Se on todella kevyt ratkaisu.
R-kielen kehitykseen olen käyttänyt RStudio-ohjelmistoa, se on tuolle kielelle paras ja helppokäyttöisin ympäristö.- Minä-myös
Minä kirjoitan Linux Shell Bash komentoputkia *.SH päätteellä ja ilman, onglmana on vaan noiden tiedostojen suoritus oikeuksien erikseen tehtävä määrittely.
Koska sinä käytät myös tuota tosi hyvää Geany editoria, oletko ratkaisut jollakin tavalla tuon ongelman, jos viittisit pistää sen tänne näkyviin. - aafdsfdsa
Minä-myös kirjoitti:
Minä kirjoitan Linux Shell Bash komentoputkia *.SH päätteellä ja ilman, onglmana on vaan noiden tiedostojen suoritus oikeuksien erikseen tehtävä määrittely.
Koska sinä käytät myös tuota tosi hyvää Geany editoria, oletko ratkaisut jollakin tavalla tuon ongelman, jos viittisit pistää sen tänne näkyviin.Jos ohjelma menee läpi käännöksestä, saan sen ajoon vain painamalla F5-näppäintä. Tämä siis toimii ainakin Python- ja C-ohjelmilla. En ole koskaan tutustunut sh-skripteihin.
- trollerson
Ehdottomasti IDE.
Pääset ajamaan ja debuggaamaan ohjelmaa yhdellä tai kahdella napin painalluksella.
IDE tarkistaa syntaksia kokoajan samalla kuin kirjoitat, joka niin ikään nopeuttaa oppimista, koska parhaimmilaan näet virheet heti eikä vasta käännön jälkeen. Toki tätä tekee myös paremmat tekstieditorit, jotka kyllä jo lähentelee IDE:ä.
IDE:issä yleensä on myös dokumentaatioon helpompi pääsy, ja koodieditori osaa ehdottaa esim. luokassa saatavilla olevia metodeita, tyyppejä, jne., mikä säästää taas aikaa joka kuluisi asian selvittämiseen muualta. Molempi parempi.
GNU Emacs; Java NetBeans; Java Eclipse ovat kaikki olleet käyttökelpoisia.
Jopa vi ja vim ovat sentään toimineet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833872
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä962190Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261658Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281488
- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453