Uusia harrastuksia? Uusia ystäviä ? Missä?

MistäLöytäisinNiit

Muutin äskettäin ja mietin, missä voisi tutustua mukaviin ihmisiin.
Olisi kiva löytää jotain uutta harrastustakin kesää vasten.

Mitä suosittelette?

Millaisia kokemuksia teillä on?

55

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tieto-kone-tarvike-kaupassa on paljon ihmisiä.

Poikkean Lauantaina ulkona.
      Ajelen autollani markettiin.
      Ostan sieltä 850gr. 2% Tar-Tar Jauhe-lihaa.
      Kauppa menee näet remonttiin.
      Sitten ajan toiseen markettiin.
      Sieltä ostan 12kpl. Kanan-pojan paisti-leikkeitä.
      Sekä pakaste-vihanneksia.
      Sitten aika meneekin testaamalla uutta, profiili-kuvani-mukaista laitetta.
      As.s merkkinen BluRay-poltin/soitin.
      Pieni laatikko on muuten televisioni.
      Vehje polttelee tosta vaan myös 1000 vuotta kestävät M-diskit.
      160€.
      Windows 10 päivityksen jälkeen eivät vanhat polttimet/soittimet enää toimineet.

H.

• siilenä

Itse lähtisin liikkeelle siitä, mikä harrastus mua itseäni kiinnostaa ja sitä kautta voisi löytää saman kiinnostuksen omaavia ihmisiä.

• "siilenä"

Noinhan minä jo vihjaisin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilenä"

Noinhan minä jo vihjaisin.

H.

Aina pitää matkia...Pyh.

H.

• Siilenä
        hunksz kirjoitti:

Aina pitää matkia...Pyh.

H.

Katohan. Heikko vihje, mies en ainakaan tajunnut et sie tota tarkoitit.
        Joko on serpentiinit kaulassa ja kellastunut ylioppilaslakki päässä lippa takana?

• Siilenä
        Siilenä kirjoitti:

Katohan. Heikko vihje, mies en ainakaan tajunnut et sie tota tarkoitit.
        Joko on serpentiinit kaulassa ja kellastunut ylioppilaslakki päässä lippa takana?

Siis mies=mie

• jotain_vanhusten_juttuja

Virsien veisuu ja sukkien kutomista.

• IhailenHeitäJaTaitoja

Yli 80-vuotias yliopistossa uransa tehnyt naapurimies on alkanut harrastaa villasukkien kutomista. Kyselee aina välillä ohjeita. Yksi mies alkoi nyplätä pitsiä. En voi kuin ihailla.

• Heikunkeikku

Miksi uusia harrastuksia ja uusia ystäviä?
      Eikö vanhat ystävät enää kelpaa. Ja harrastukset, pitääkö niitäkin vaihtaa :)
      Vanhassa vara pareet. Vai miten se sananlasku menikään.

Ahaa, nyt hokasin. Muutitko pois-pois-kauas-pois ystävien läheltä?
      Jep, niin se varmaan on.
      Pistän uuden vastauksen alkuosan tilalle:
      En osaa sanoa, mistä uuden harrastuksen löytäisit, kun en tiedä mistä tykkäisit.
      Ja ystäviä on varmaan vaikea yhtäkkiä taikoa uudessa ympäristössä.

Öh, pilalle meni tää kommentti.
      Mut mä kuitenkin Yritin:)

• Se ei olekaan niin helppo löytää uusia ystäviä, joiden kanssa voi olla sillälailla rennosti, eikä tarvitse pönöttää. Ainakaan kaikilla, kun ikääkin on jo tullut.
        Ja mitä tekee sellaisilla "ystävillä", joiden seurassa pitää pönöttää.
        Oma arvio, että keilailu ja golffi olisi jo hyvä alku.
        Eivät varmaan kovin kalliita. Sieltä tuntuu löytyvän, jos ei ystäviä niin kavereita kuitenkin.
        Kesäteatterissa kannattaa kans kulkea, niitä on mekein joka paikkakunnalla,

• Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

Se ei olekaan niin helppo löytää uusia ystäviä, joiden kanssa voi olla sillälailla rennosti, eikä tarvitse pönöttää. Ainakaan kaikilla, kun ikääkin on jo tullut.
        Ja mitä tekee sellaisilla "ystävillä", joiden seurassa pitää pönöttää.
        Oma arvio, että keilailu ja golffi olisi jo hyvä alku.
        Eivät varmaan kovin kalliita. Sieltä tuntuu löytyvän, jos ei ystäviä niin kavereita kuitenkin.
        Kesäteatterissa kannattaa kans kulkea, niitä on mekein joka paikkakunnalla,

Joo, olis inhottavaa pönöttää koko ajan, kun jonkun uuden ystävän kans juttelee.
        Ei olis kivaa ei.
        Mutta joskus on kyllä niinkin, että jossakin kaupassa tai kirjastossa tai muussa "omituisessa" paikassa tapaa jonkun tuntemattoman tyypin ja juttu alkaa luistamaan niin luistavasti, että pönötyksestä ei tietoakaan. Sitten kun molemmat lähtee tallustamaan omiin suuntiin, niin ihan harmittaa, kun juttelu loppui.
        Harvemmin kuitenkin tapaa super-mukavia tyyppejä. Ja minä ainakin, koska en ole sen tyyppinen, että alan valtoimenaan pulputtelemaan puhetta suustani.

Golf. Mutta eikö se vasta kuule ole kallista touhua. Jos ostaisi kaikki mailat ja sen semmoset vehkeet, niin tuohta menis enemmän kuin vähän. Ja eihän golf-radalle ilikiäis mennä, jos ei kintuissa olisi oikeat golf-kengät ja kaipa niillä muitakin golf-kledjuja täytyy olla.

Mutta minigolf. Se on tämmösen (minä) köyhän muorin halpa kesäharrastus.
        Silloin tällöin kesäisin menen kaverin kanssa ottelemaan. Muutamasta kymmensenttisestä siten, että aina kun jonkun radan voittaa, niin toinen joutuu pulittamaan kolikoita. Hauska peli.
        Siis sikälimikäli voittaa. Muuten ei niin mukava peli.

Kesäteatterit ovat mukavia. On on.

Mut sitten yhtenä ehdotuksena aloittajalle, että Koira vois olla hyvä hankinta. Koiran kans kun kuleksii pitkin ja pokin mäkiä, niin monet tulevat juttelemaan.
        Kannattais ottaa joko OIKEIN suloinen koira, että kaikki tulis sössöttämään miten onkin noin suloinen tahi sitten OIKEIN ruman ja erikoisen rotuisen, että muut tulee juttelemaan pelkästä uteliaisuudesta. :)
        Minipossu olis kans kiva.

• LisääVinkkejäJAlinkkejä

Koiraa en halua hankkia yhden hengen talouteen. Sitoisi liikaa ja olisi hankalaa järjestellä matkoja ja hoitajia. Koirahöpöstelyt eivät ole minun juttuni, vaikka on meillä aikoinaan ollut koiria ja ulkoilutan aina välillä tarvittaessa tuttujen koiria.

Minigolfia olisi kiva pelata aina välillä, mutta tuttuni eivät ole kiinnostuneet. Se ei taida olla muotia nykyisin, kun radat näyttävät olevan yleensä tyhjillään tai ainakin melkein. Voisin lähteä, jos... Golfia pitäisi opiskella ja varmaankin liittyä johonkin seuraan. Jäsenmaksut ja muut kulut taitavat olle melko kalliita.

Pitääkin katsoa, missä olisi keilahalli. Sinnekin pitäisi kai mennä kaverin kanssa, mutta ehkä voisin käydä kyselemässä, onko ähimaisemissa jonkinlaisia harrastusryhmiä. Nykyisin taitaa olla hohtokeilauspaikkoja, vai onkohan se muoti jo mennyt ohi?

• EIpossuaEI
        Heikunkeikku kirjoitti:

Joo, olis inhottavaa pönöttää koko ajan, kun jonkun uuden ystävän kans juttelee.
        Ei olis kivaa ei.
        Mutta joskus on kyllä niinkin, että jossakin kaupassa tai kirjastossa tai muussa "omituisessa" paikassa tapaa jonkun tuntemattoman tyypin ja juttu alkaa luistamaan niin luistavasti, että pönötyksestä ei tietoakaan. Sitten kun molemmat lähtee tallustamaan omiin suuntiin, niin ihan harmittaa, kun juttelu loppui.
        Harvemmin kuitenkin tapaa super-mukavia tyyppejä. Ja minä ainakin, koska en ole sen tyyppinen, että alan valtoimenaan pulputtelemaan puhetta suustani.

Golf. Mutta eikö se vasta kuule ole kallista touhua. Jos ostaisi kaikki mailat ja sen semmoset vehkeet, niin tuohta menis enemmän kuin vähän. Ja eihän golf-radalle ilikiäis mennä, jos ei kintuissa olisi oikeat golf-kengät ja kaipa niillä muitakin golf-kledjuja täytyy olla.

Silloin tällöin kesäisin menen kaverin kanssa ottelemaan. Muutamasta kymmensenttisestä siten, että aina kun jonkun radan voittaa, niin toinen joutuu pulittamaan kolikoita. Hauska peli.

Mut sitten yhtenä ehdotuksena aloittajalle, että Koira vois olla hyvä hankinta. Koiran kans kun kuleksii pitkin ja pokin mäkiä, niin monet tulevat juttelemaan.
        Kannattais ottaa joko OIKEIN suloinen koira, että kaikki tulis sössöttämään miten onkin noin suloinen tahi sitten OIKEIN ruman ja erikoisen rotuisen, että muut tulee juttelemaan pelkästä uteliaisuudesta. :)

YÖK possua en huolisi lemmikiksi, enkä muuten suostu syömäänkään.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Ei olis kivaa ei.

Maksaa ne mailat, mutta sellainen tuntuma, jos katsoo, ketkä täällä golfia harrastaa, niintuskin mahdottomia summia siihen harrastukseen laittavat.
        Siinä huono puoli, ettei golfia voi Suomessa harrastaa kun kesällä.
        Koira on liian isotöinen "ystävienhoukutin"
        Tuo minipossu on hyvä, siitä voi tehdä joulukinkun :).. Ystävät voi vaan siinä vaiheessa häipyä.

• KokeilemaanVoisinM

Jäsenyys golfseurassa taitaa maksaa jotakuinkin aina nelinumeroisen luvun, joka ei yleensä ala ykkäsellä. Tietämäni mukaan esim. Helsingissä on vain yksi paikka, jonne kuka tahansa voi niin halutessaan mennä kokeilemaan golf-pallon löyntejä.

• Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

Maksaa ne mailat, mutta sellainen tuntuma, jos katsoo, ketkä täällä golfia harrastaa, niintuskin mahdottomia summia siihen harrastukseen laittavat.
        Siinä huono puoli, ettei golfia voi Suomessa harrastaa kun kesällä.
        Koira on liian isotöinen "ystävienhoukutin"
        Tuo minipossu on hyvä, siitä voi tehdä joulukinkun :).. Ystävät voi vaan siinä vaiheessa häipyä.

Huomenta k-kotton!

Jaa-a, vai minipossusta joulukinkku. Johan murjaisit vitsin. Niinku ei yhtään, Yhtään, naurata kuule.

Mitä tuohon golfiin tulee, niin olen samaa mieltä, kuin tuo "KokeilemaanVoisinM"-nimimerkki, että golfseuran jäsenyys maksaa pikkuusen maltaita. Ei pelaamaan saa mennä noin vaan, vaikka olisi mimmoset mailat.
        Joskus sata vuotta sitten olin tyttöporukan kanssa yhden päivän opettelemassa lyöntejä opettajan johdolla. Emme saaneet mennä mihinkään nurmelle koikkelehtimaan, vaan kyseinen harjoitusrata oli sivummalla oleva opettelurata.
        Silloinkin sata vuotta sitten liittyminen maksoi hurjan paljon.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Huomenta k-kotton!

Jaa-a, vai minipossusta joulukinkku. Johan murjaisit vitsin. Niinku ei yhtään, Yhtään, naurata kuule.

Mitä tuohon golfiin tulee, niin olen samaa mieltä, kuin tuo "KokeilemaanVoisinM"-nimimerkki, että golfseuran jäsenyys maksaa pikkuusen maltaita. Ei pelaamaan saa mennä noin vaan, vaikka olisi mimmoset mailat.
        Joskus sata vuotta sitten olin tyttöporukan kanssa yhden päivän opettelemassa lyöntejä opettajan johdolla. Emme saaneet mennä mihinkään nurmelle koikkelehtimaan, vaan kyseinen harjoitusrata oli sivummalla oleva opettelurata.
        Silloinkin sata vuotta sitten liittyminen maksoi hurjan paljon.

Vitsi saattoi olla huono.
        En vaan ymmärrä tämän päivän lemmikkieläimiä. Possu mininäkin on kummallinen, samoin rotat, pikkutyttöjen hevoset ties mitä muita.
        Unohdetaan tuo golf., voi olla kallis, eikä vuodessa montaa päivää, kun voi harrastaa

• 60plus

Miksei harrastuksia voi vaihtaa elämän varrella? Itse en ainakaan jaksa olla vuosikausia kiinnostunut samoista asioista.

Sama pätee ihmisiin. Jotkut ovat vuosikymmeniä muuttumattomina ja ikäisemme jauhavat vanhoja asioita ja sairauksia. on ikävää, jos ihminen ei muutu ja kehity elämän varrella.

Itse en niinkään kaipaa uusia ystävyksiä, vaan kohtaamisia ja niitähän tarjoutuu ihan missä tahansa, kun menee ovesta ulos. Miehestäni kohtaamiset vieraiden ihmisten kanssa, joita ihmisiä ei enää ehkä koskaan tapaa, ovat turhan aliarvostettuja.

Kokemukseni mukaan työelämä ja harrasteet saattavat tuoda uusia ystäviä. Sama varmaan pätee ihan mihin tahansa ihmisiä yhdistävään toimintaan. Mutta voi olla, ettei toiminta yhdistäkään muuta kuin sen toiminnan tasolla. Ihmiset ovat varsinkin vanhemmalla iällä jähmeitä tutustumaan kunnolla toisiin. On "Ihmisruuhkaa", kuten vuosia sitten eräs ihminen sanoi toiselle. Ihmisellä pitää olla rutosti vaihtoarvoa, mutta niinhän se menee muutenkin tässä maailmassa.

• ö-Öö

Mnaah

Mene paariin ja vedä lärvit.

=DW=

• siilnenä

Joo, sillainhan sitä oikeita ystäviä saapi :).

• xzhjö

Hyvä ohje sosiaaliseen elämään. Sosiaaliselta alkoholistilta.

• henrjii

hevospoolo on hauska harrastus, ja sieltä varmaan löytyy paljon uusia tasokkaita ystäviä

• 1lesken

Muutimme muutama vuosi sitten mieheni kanssa täysin tuntemattomaan pikkukylään. Emme tunteneet ketään. Olin omaishoitaja. Kun mies nukkui pois, tunsin itseni maailman yksinäisemmäksi ja surullisemmaksi ihmiseksi ikinä. Kun vähän toivuin, lähdin lenkkeilemään pitkin metsäisiä teitä ja polkuja. Siellä tapasin erään miehen, joka olikin mukava aluksi.mutta on jo historiaa. Toinen mies tuli koiran kanssa kotoa hakemaan. Koirasta tulikin mulle tosi tärkeä . Miehestä ei niinkään. Kolmanen miehen tapasin kyläkaupassa. kun olimme tuttuja vuosien takaa. Elikkä kolme tuttavuutta plus koirat. Ei tarvise mennä kämäseen baariin vetämään bissee, kun tapaa raittiita miehiä lenkkipolulla. Lesken

• siilenä
        1lesken kirjoitti:

Muutimme muutama vuosi sitten mieheni kanssa täysin tuntemattomaan pikkukylään. Emme tunteneet ketään. Olin omaishoitaja. Kun mies nukkui pois, tunsin itseni maailman yksinäisemmäksi ja surullisemmaksi ihmiseksi ikinä. Kun vähän toivuin, lähdin lenkkeilemään pitkin metsäisiä teitä ja polkuja. Siellä tapasin erään miehen, joka olikin mukava aluksi.mutta on jo historiaa. Toinen mies tuli koiran kanssa kotoa hakemaan. Koirasta tulikin mulle tosi tärkeä . Miehestä ei niinkään. Kolmanen miehen tapasin kyläkaupassa. kun olimme tuttuja vuosien takaa. Elikkä kolme tuttavuutta plus koirat. Ei tarvise mennä kämäseen baariin vetämään bissee, kun tapaa raittiita miehiä lenkkipolulla. Lesken

Tarviiko kaikkien uusien ystävien olla potentiaalisia tulevia puolisoita tai seukkailukumppaneita? Onko sinulla ystäviä ollenkaan, siis sellaisia, joihin ei liity mitään muta latausta?

• eihelppoaheinäntekoa

Mä olen huono ystävystymään. Mutta rupattelen kyllä. Nyt kun lämpimät kelit, niin lenkkipolun varrella on kuntoiluvehkeitä. Siellä pysähtyy vähän himmailemaan ja jutustelemaan.

• 1lesken
        siilenä kirjoitti:

Tarviiko kaikkien uusien ystävien olla potentiaalisia tulevia puolisoita tai seukkailukumppaneita? Onko sinulla ystäviä ollenkaan, siis sellaisia, joihin ei liity mitään muta latausta?

siilen
        Liity mitään muta latausta? Haloo, mitä tämä tarkoittaa? Jos tarkoitat, että menenkö johonkin akkakerhoon nypläämään, virkkaamaan, kutomaan kangaspuilla, kehua retostelemaan olemattomilla omaisuuksilla, kuuntelemaan kuinka jonkun mummun tenavantenava pääsi ripille/ylioppilaaksi/maisteriksi jne jne. tällaisia ystäviä minulla ei ole eikä tule. Lesken

• siilenä
        1lesken kirjoitti:

siilen
        Liity mitään muta latausta? Haloo, mitä tämä tarkoittaa? Jos tarkoitat, että menenkö johonkin akkakerhoon nypläämään, virkkaamaan, kutomaan kangaspuilla, kehua retostelemaan olemattomilla omaisuuksilla, kuuntelemaan kuinka jonkun mummun tenavantenava pääsi ripille/ylioppilaaksi/maisteriksi jne jne. tällaisia ystäviä minulla ei ole eikä tule. Lesken

Siis näet "ystävänä" vai miehet, joista vosit ajatella tulevan miesystäväsi? Ainakaan et kertonut muunlaisista ystävistä mitään. Nainen esimerkiksi ei voi olla ystäväsi, eikä ystäväksi tullako? Liittykö mielestäsi ystävyyteen aina joku seksuaalinen lataus vai?

• 1lesken
        siilenä kirjoitti:

Siis näet "ystävänä" vai miehet, joista vosit ajatella tulevan miesystäväsi? Ainakaan et kertonut muunlaisista ystävistä mitään. Nainen esimerkiksi ei voi olla ystäväsi, eikä ystäväksi tullako? Liittykö mielestäsi ystävyyteen aina joku seksuaalinen lataus vai?

siile
        Sinulle on jäänyt päälle toi seksuaalinen lataus. Minkäköhän tähden. En solmi minkäänlaisia yatävyyssuhteita enää kenekään kanssa. Haluan elää täysin itsenäistä, mieluummin erakkoelämää. Mahdotonta silti äitini ja veljeni tähden. Olen nähnyt ja kokenut ihan tarpeeksi pashaa elämässäni. Ainoa mikä on mun lemppari ja ketä palvon on hoitokoirani. 🐶 Lesken.

• siilenä
        1lesken kirjoitti:

siile
        Sinulle on jäänyt päälle toi seksuaalinen lataus. Minkäköhän tähden. En solmi minkäänlaisia yatävyyssuhteita enää kenekään kanssa. Haluan elää täysin itsenäistä, mieluummin erakkoelämää. Mahdotonta silti äitini ja veljeni tähden. Olen nähnyt ja kokenut ihan tarpeeksi pashaa elämässäni. Ainoa mikä on mun lemppari ja ketä palvon on hoitokoirani. 🐶 Lesken.

Juupa juu.
        Kirjoitit itse:
        "Ei tarvise mennä kämäseen baariin vetämään bissee, kun tapaa raittiita miehiä lenkkipolulla. Eli sulla mies haussa. Toiset puhuu ystävistä.

• 1lesken
        siilenä kirjoitti:

Juupa juu.
        Kirjoitit itse:
        "Ei tarvise mennä kämäseen baariin vetämään bissee, kun tapaa raittiita miehiä lenkkipolulla. Eli sulla mies haussa. Toiset puhuu ystävistä.

siile
        Sulla on tosissaan joku ongelma. Miten erottelet miehet ja ystävät. Etkö voi puhua miehen kanssa, ilman että olet heti mielessäsi kangaspuut pystyssä jossain hetteikössä. Anna mun kaikki kestää. Sanotaan näin, että jos kohdalleni vielä jostain äärimmäisen ihmeellisestä syystä osuisi rikas, von-alkuinen, leski, hevostilallinen, koiraihminen, Mies, voisin harkita ja helkatin tarkkaan, lähtisinkö moisen miehen matkaan. Toistaiseksi Häntä odotellessa, tyydyn omaan viehättävään seuraani ja hoitokoiran. Lesken

• siilenä
        1lesken kirjoitti:

siile
        Sulla on tosissaan joku ongelma. Miten erottelet miehet ja ystävät. Etkö voi puhua miehen kanssa, ilman että olet heti mielessäsi kangaspuut pystyssä jossain hetteikössä. Anna mun kaikki kestää. Sanotaan näin, että jos kohdalleni vielä jostain äärimmäisen ihmeellisestä syystä osuisi rikas, von-alkuinen, leski, hevostilallinen, koiraihminen, Mies, voisin harkita ja helkatin tarkkaan, lähtisinkö moisen miehen matkaan. Toistaiseksi Häntä odotellessa, tyydyn omaan viehättävään seuraani ja hoitokoiran. Lesken

Toistan vielä, muut puhuu ystävistä, sinä miehenhausta. Eli taidat olla miehenkippee vaikka muuta yrität väittää :D. Eli sinä et eroteamiehenhakua ystävistä itse.

Tai, miksi ystäväsi pitää olla mies? Miksi tuollainen halveksunta naispuolisia ystäviä kohtaan?
        Onko sulla uus hoitokoira. Ymmärsin et otit loparit siitä hommasta.

Kangaspuut pystyssä hahhahahahhaah.

• 1lesken
        siilenä kirjoitti:

Toistan vielä, muut puhuu ystävistä, sinä miehenhausta. Eli taidat olla miehenkippee vaikka muuta yrität väittää :D. Eli sinä et eroteamiehenhakua ystävistä itse.

Tai, miksi ystäväsi pitää olla mies? Miksi tuollainen halveksunta naispuolisia ystäviä kohtaan?
        Onko sulla uus hoitokoira. Ymmärsin et otit loparit siitä hommasta.

Kangaspuut pystyssä hahhahahahhaah.

siile
        Miehenkippee? Tuossahan noita ukkoloisia käy rimpauttelemassa ovikelloa. Siitähän voisi hätäpäissään, jos kerran sinun mielestä asia on näin, ottaa jonkun roikin kämpille. Olen senverran tätä elämänkoulua käynyt, että ukkomiehet, juopot, peräkamaripojat yms. saavat uida halukkaampien naisten liiveihin. Herää kysymys miksi minulla pitäisi olla joku naisystävä. Makutuomariksiko, kun menen kirppikselle ostamaan uuden takin. Leffaseuraksiko istumaan kanssani soffalle. Kuuntelemaan iänikuista lasten, lastenlasten, lastenlastenlasten kaste, rippi ym. tuubaa. Jos minä alan kertomaan omasta sinkkuelämästäni oikeesti, jotain mummoa ei kiinnosta hiukkaakaan. Minulla on sama hoitokoira ollut marraskuusta lähtien. Välillä tauko tekee hyvää, puolin ja toisin Ikävä. Lesken

• siilenä
        1lesken kirjoitti:

siile
        Miehenkippee? Tuossahan noita ukkoloisia käy rimpauttelemassa ovikelloa. Siitähän voisi hätäpäissään, jos kerran sinun mielestä asia on näin, ottaa jonkun roikin kämpille. Olen senverran tätä elämänkoulua käynyt, että ukkomiehet, juopot, peräkamaripojat yms. saavat uida halukkaampien naisten liiveihin. Herää kysymys miksi minulla pitäisi olla joku naisystävä. Makutuomariksiko, kun menen kirppikselle ostamaan uuden takin. Leffaseuraksiko istumaan kanssani soffalle. Kuuntelemaan iänikuista lasten, lastenlasten, lastenlastenlasten kaste, rippi ym. tuubaa. Jos minä alan kertomaan omasta sinkkuelämästäni oikeesti, jotain mummoa ei kiinnosta hiukkaakaan. Minulla on sama hoitokoira ollut marraskuusta lähtien. Välillä tauko tekee hyvää, puolin ja toisin Ikävä. Lesken

Kirjoituksistasi saa sen käsityksen jotta sinulla on koko ajan katiska pyytämässä ;). Tavallisiin ystävyyssuhteisiin et kyenne? Mut sun ajatukset ja sun elämäs. Tyytyväisyyttä elämääsi.

Kuitenkin vastatessasi aloittajalle kerroit miehesi kuoleman jälkeen kokeneesi yksinäisyyttä. Luettelit raittiit kolme miestä ja ei yhtään naista. Siis hyväksyisit ystäviksisi vain miehet?
        Mistähän se kertoo?

• sivullinen_

Täältä sivusta. Tuli mieleen, kun ei mulla ole yhtään miespuolista ystävää, että voiko niitä olla jollei ole mitään jännitettä.

• siilenä
        sivullinen_ kirjoitti:

Täältä sivusta. Tuli mieleen, kun ei mulla ole yhtään miespuolista ystävää, että voiko niitä olla jollei ole mitään jännitettä.

Eli kysytkö että voiko miespuolista ystävää olla ellei ole mitään jännitettäkö?
        Ehkä se jännite pilaa sen ystävyyden, en tiedä.
        Muuten miespuolinen ystävä voi olla jopa luotettavampi kuin nais-.

• 1lesken
        siilenä kirjoitti:

Kirjoituksistasi saa sen käsityksen jotta sinulla on koko ajan katiska pyytämässä ;). Tavallisiin ystävyyssuhteisiin et kyenne? Mut sun ajatukset ja sun elämäs. Tyytyväisyyttä elämääsi.

Kuitenkin vastatessasi aloittajalle kerroit miehesi kuoleman jälkeen kokeneesi yksinäisyyttä. Luettelit raittiit kolme miestä ja ei yhtään naista. Siis hyväksyisit ystäviksisi vain miehet?
        Mistähän se kertoo?

siile
        Vapaalla ihmisellä on varaa flirttailla ja silmäillä komeita miehiä. Aviksessa olevat frouvat joutuvat tyytymään satavuotta sitten saamaansa ukonkutjakkeesen. Kateus oikein paistaa läpi kirjoittajalta.
        Mitähän tarkoittaa "tavallisiin ystävyyssuhteisiin et kyenne"?
        Olen elänyt naisvaltaisessa kodissa tarpeeksi kauan. Naiset ovat hallinneet aina. En suinsurminkaan lähde "kaveeraamaan" naisväen kanssa. Kateus, mustamaalaus, takanapuhuminen, arvostelu, kiusanteko, siinä muutama syy mainiteksani. Kokemusta löytyy roppakaupalla. Lesken

• siilenä
        1lesken kirjoitti:

siile
        Vapaalla ihmisellä on varaa flirttailla ja silmäillä komeita miehiä. Aviksessa olevat frouvat joutuvat tyytymään satavuotta sitten saamaansa ukonkutjakkeesen. Kateus oikein paistaa läpi kirjoittajalta.
        Mitähän tarkoittaa "tavallisiin ystävyyssuhteisiin et kyenne"?
        Olen elänyt naisvaltaisessa kodissa tarpeeksi kauan. Naiset ovat hallinneet aina. En suinsurminkaan lähde "kaveeraamaan" naisväen kanssa. Kateus, mustamaalaus, takanapuhuminen, arvostelu, kiusanteko, siinä muutama syy mainiteksani. Kokemusta löytyy roppakaupalla. Lesken

Niivvai aloitus ei koskenut miehenhakua vaan sitä miten saisi uusia ystäviä :).
        Sinulla on ongelma, jos olet nainen.

• siilenä
        siilenä kirjoitti:

Niivvai aloitus ei koskenut miehenhakua vaan sitä miten saisi uusia ystäviä :).
        Sinulla on ongelma, jos olet nainen.

Onko mielestäsi ylipäätään ihmissuhteet flirttiä ja "komeita miehiä"? Muita ei siis ole?

• Haen huomenna kaupasta vkl.Ilta-Sanomat.
      Rip Kirby kun on siinä.
      Pelailen samalla pikkuisen automaatteja.
      Siinä syntyy usein mukavia suhteita ihmisiin.
      Toisinaan pyydetään kyllä pitämään turpa kiinni.
      -
      Katsoisin tuon lenkkeilyn olevan hyvinkin lenkki-polku.
      Etenkin kun käyn kaupalla säännöllisesti.

H.

• tööttt

En minäkään mitään sekslatauksia elooni etsi - muutamassa pyhässä japahassa jysäyksssä ollu
      kivulloisuudessaaan ihan tarpeeks sietokykyä koettelevaa ,
      - keho kremppoineen elää nykyhetkessä, mutta mieli, tajunta jo vajaine aistitoimintoineen on kuin aikamatkaaja ajassa - lohtua on tarjonnut omistamani vanha pianonrämä, eri radiokanavat, hiljentyminen käsitöiden ja kotihommien pariin
      -nykyhetkess silleen aiemmin kokematonta ylellisyyttä,
      koska varhaisessa elossa aloitettu vuorotyö - työtävuoroitta matalapalkka-alalla oii ihan silkkaa elämänsisältöä sekin - ylikuormituksessaankin ja vammauttavuudsssaan myös.

-

• Varia

Uudella paikkakunnallasi varmaan ilmestyy paikallislehti. Katso sieltä tapahtumia ja ilmoituksia, ja mene mukaan kokeeksi katsoman, mitä tekevät. Voi vaikka löytyä uusi harrastus.
      Mene johonkin sellaiseen tapahtumaan, joka ei edellytä sinulta osallistumista mutta saat seurata mitä muut ihmiset tekevät - vaikka markkinoille. Käy kahvilassa, kirjastossa, seurakunnan tilaisuuksissa. Näet paikkakunnan elämänmenoa.

• Tässä.yksi

Suomen Latu on hyvä yhdistys ja edullinen jäsenmaksu. Tulin juuri patikkaretkeltä luonnonpuistosta. En aja itse tapahtumiin, mutta aina löytyy kaveri joka kuskaa, ja porukalla jaetaan bensarahat. Ihanaa luonnonläheisyyttä rakastavaa seuraa. Turistaan ja paistettaan makkaraa laavulla. On lyhyitä reissuja ja pidempiä, joissa ollaan yön yli. On viikon Lapinreissuja paikallisjärjestön innostuksesta riippuen. On nuorta ja vanhaa. Kerrassaan rattoisaa, meno aina hitaimman mukaan.

• jotakin.tuttua

Minun tädin mies toimi aikanaan Suomen Ladun toiminnanjohtajana. Itse en ole tutustunut kyseiseen yhdistykseen, mutta varmaan hyviä tapahtumia järjestetään.

• jotakin.tuttua

Hän oli myös mies joka keksi kansanhiihdon.

• jotakin.tuttua kirjoitti:

Hän oli myös mies joka keksi kansanhiihdon.

Tässä on linkki, josta löytyy mielenkiintoista tietoa ja lisää linkkejäkin:
        Mm. Frans Saastamoisen haastattelu ym. kiinnostavaa ja aiheeseen liittyvää.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/kansanhiihdot-maailman-suurin-suksikisa

• jotakin.tuttua

• OnpaKummaJuttu
        jotakin.tuttua kirjoitti:

Minun tädin mies toimi aikanaan Suomen Ladun toiminnanjohtajana. Itse en ole tutustunut kyseiseen yhdistykseen, mutta varmaan hyviä tapahtumia järjestetään.

Ja yhdistys ei kaikesta huolimatta kiinnostanut sinua. Hämmätyttävä.

• tädinmiehenkaima
        OnpaKummaJuttu kirjoitti:

Eipä kaikki ole sukunsa tai sukuunsa naitujen tekemisistä kiinnostuneita. Minäkin kuulun heihin.

• jotakin.tuttua
        OnpaKummaJuttu kirjoitti:

Mielestäni ei mitenkään kummallista, koska hiihto ei ole koskaan ollut minun juttuni. Kummininkin aina kun puhutaan Suomen Ladusta asia tulee mieleeni. Onhan tässä elämässä paljon muutakin kiinnostuksen aihetta, ja Jonnekin on ollut mullan alla jo joitain kymmeniä vuosia. Haastattelun kuuntelin kun oli kiva kuunnella sitä tuttua ääntä. Lapsena ja teininä kävin paljonkin heidän luonaan, mutta ei se hiihto ensimmäisenä mieleen tullu siellä Mannerheimintiellä.

• Tuo ladusta ollut kirjoitus oli hyvä vihje. Latu on niin monipuolinen ja joka miehelle ja naiselle rarkoitettu yhdistys. Sinne on helppo sujahtaa mukaan.

Muutenkin erilaisissa yhdistyksissä ja tapahtumissa tarvitaan talkoolaisia, tarjoutumalla talkoolaiseksi tapaa uusia ihmisiä ja voi vaikkapa ystävästyä. Ainakin löytää uutta sisältöä elämäänsä.

Kesällä erilaiset yhdistykset tekevät retkiä ja tutustuvat uusiin kohteisiin harrastuksen ympäriltä. Sinne vaan mukaan, on siellä aina muitakin yksin lähteneitä ja löytyy rupattelukavereita mielenkiintoisen aiheen ympäriltä.
      Seuraa vaan paikallislehteä tai muuta katalogia, missä paikkakunnan yhdistyksiä esitellään, ainakin niissä mainitaan puheenjohtaja ja sihteeri, heille vain puhelu ja kyselemään kuinka voi tulla mukaan.
      Erilaisia teatterimatkoja joihin sittenliitetään muutakin näyttelyä ja ruokaislua yms.

Joskus voi niitänäitä rupattelevalle, kun huomaa, että jotenkin samat asiat on kiinnostavia,
      Hei, mentäiskö yhdessä vaikka katsomaan huomista vappuriehuntaa kaupunkiin. Jos toinen sanoo, etteti huvita, niin ei siihen kuole, menee sitten yksinään.

Kaksi tärkeintä kuitenkin, lähde ulos ihmisten pariin ja pitää jättää tuppi suustaan kotiin. Niitä näitä voi höpistä vaikka kenen kanssa.

Rohkeasti vaan.

• Nii, jos aloittaja sattuu olemaan herrahenkilö, niin suosittelen paikallista huoltsikkaa aamutuimaan.
        Silloin siellä puidaan eläkemiesten kanssa maailmanmenoa ja politiikkaa.
        Huumorikin lentää, tiukkapipot ja suuttujat eivät sovi niihin pöytiin.
        En ole koskaan niin varhain herännyt, enkä ole herrahenkilö, joten vain kuulopuheita ovat...

• rosaliiin kirjoitti:

Nii, jos aloittaja sattuu olemaan herrahenkilö, niin suosittelen paikallista huoltsikkaa aamutuimaan.
        Silloin siellä puidaan eläkemiesten kanssa maailmanmenoa ja politiikkaa.
        Huumorikin lentää, tiukkapipot ja suuttujat eivät sovi niihin pöytiin.
        En ole koskaan niin varhain herännyt, enkä ole herrahenkilö, joten vain kuulopuheita ovat...

"rosaliin"

MINUN huolto-asemallani käy myös ihan oikeita työ-miehiä turisemassa.
        Tempaisevat naamaansa viimeiset Kahvi-tilkat tokaisten:
        - Jahas, nyt täytyy mennä.
        Huumorin-tajuisiakin monet ovat.
        Täytyy kyllä myöntää että kultivoituneet korvani ovat joskus kovilla, kuunnellessani räkättävän räkäistä räkätystä rasvaisille ja kökkö-huumoreille. :)
        Mutta onneksi heitäkin on, joiden huumori onm hienostuneen oivaltavaa, hetkisen ajattelua vaativaa sanoisin.

H.

• onnee

Yhdistystoiminnassa ja kursseilla olen saanut uusia ystäviä. Myös naapureista uuudessa ympäristössä on löytynyt tosi ystäviä. Onneakin tarvitaan, mutta myös omaa aktiivisuutta.

• Pikkuapulainen

Niin, rahalla voi tietysti yrittää, jos on tarve vain ja ainoastaan navan alapuolisille alueille. En tosin sanoisi sitä ystävyydeksi. Mutta jotkut vanhemmat henkilöt, kutsuvat tällaistakin ystävyydeksi.

Niitä muita ystävyyksiä tai tuttavuuksia saa vaikka uusien harrastuksien kautta, jollei niissä esiinny tympeänä ja tuppisuuna. Tuskin heti kannattaa kaikilta vaatia ystävyyttä, se on aika iso termi ja yli kuudenkympin ikäisenä se tuskin muutamassa kuukaudessa syntyy. Tuttavat ovat helpommin hankittavissa.

Kaipa pidät yhteyttä entisiin ystäviisi ja tuttaviisi? Kai sinulla sellaisia on, vaikka olet muutanutkin? Eiväthän välimatkat nykyisin ole mikään este.

Kirjastoissa on lukupiirit, liity sellaiseen, mikäli tykkäät lueskella Ja vaikka et tykkäisikään, kokeile jotakin uutta. Palvelukeskukset (jos olet jo eläkeiässä) järjestävät maksutta kaikenlaisia kursseja, retkiä ja tapaamisia, kokeile mennä johonkin sellaiseen. Minusta kun yli kuusikymmpinen on jo vanha ihminen, sorry nyt vaan. Käy kirppareilla, siellä liikkuu kainkenlasita väkeä, osa hyvinkin puheliasta. Tai myy kirpparilla, se on ainakin hauskaa. Liity Mensaan, jos älyä riittää. Tai vapaaehtoistyöhön, vaikka lukemaan kirjoja sairaalaan tai laulamaan, Suomihan on kuorojen luvattu keidas.

Juttu on niin, että kotoa kukaan ei tule hakemaan, liityttävä on johonkin yhteisöön . Jos oikeasti tuttavia haluaa, ei kannata laatia listoja siitä, minkälainen sen olla pitää ja mitä ei saa olla. Mieluummin kannattaa harjoitella sitä kuulua peililauseen toteutusta: " Noin mää sitten suuni pirän". Onnea ja menestystä.

• Silleense

Mulla on leskeksi jäätyäni pari vanhaa heilaa ennen avioliittoa, joita näen silloin tällöin ja muita heppuja joita on vuosien varrella jäänyt haaviin.Itselleni sopii että näen useampia ihmisiä, ei vaan yhtä, niin ei synny mitään riippuvuuksia. Eikä suurempia huoliakaan. Tykkään olla yksin. Ja se, että ukot pommittaa on ihan kivaa. Ehkä parasta aikaa elämässä, kun tietää ettei elämää ole kauheasti edessä, lapset isoja ja aika vanhojakin jo. Joka päivä voi saada uusia ystäviä jos vaan on avoimin mielin ja saa suunsa auki tarvittaessa. Koiraa en enää taida ottaa, kun sen kanssa sosiaaliset suhteet jöi vähemmälle, oli niin kiva koira. Nyt on vaan kilpikonna ja lintu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      175
      6900
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      79
      3690
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      122
      3619
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      76
      2888
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      44
      2440
    6. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      74
      2314
    7. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      130
      1885
    8. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      54
      1328
    9. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      376
      1303
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      58
      1204
    Aihe