Vuoden 2004 huonoin iskelmä?
Oma ehdokkaani on Kari Tapio ja kappale En pyydä paljon! Kerrassaan vaan epäonnistunut käännös ja laulun laulajaksi sopisi joku muu kuin muuten hyvä laulaja Kari Tapio!
Mikä on mielestäsi...
21
1784
Vastaukset
- En pyydä paljon....
Minusta kappale En pyydä paljon on upee ja nimenomaan Karin laulamana.
Karille sopiva ääni ja kaikki Karin laulamat laulut ovat upeita.
Esim. Mun sydämeni tänne jää sopii myös Karin äänelle tosi hienosti. - no nyt ymmärrän....
Ai sä ruostunut katiska olet vasta 14 v no se selittää sun musiikkimaun kuuntelet viellä lastenlauluja.
Ei tuo Kari Tapion " En pyydä paljon " minunkaan mielestä mikään ihmeellinen biisi ole. Aika mitäänsanomaton.
Kaikista kauheimpia on kyllä Mattilan sisarrusten joikaamiset. Ei niissä biiseissä ole mitään. Sanatkin on ihan tyhmät. Samaa jankkaamista alusta loppuun.- Ruostunut_Katiska
Ei minulla mitään ole Kari Tapion kappaleita vastaan, päinvastoin! En pyydä paljon oli jotenkin erilaista Karia, mikä ei uponnut, eikä uppoa minuun valitettavasti! Makuasioista ei voi kiistellä!
- anna.h
Ruostunut_Katiska kirjoitti:
Ei minulla mitään ole Kari Tapion kappaleita vastaan, päinvastoin! En pyydä paljon oli jotenkin erilaista Karia, mikä ei uponnut, eikä uppoa minuun valitettavasti! Makuasioista ei voi kiistellä!
Makuasiat ovat makuasioita, se on totta. Hienoa, että olet tykästynyt Karin musaan. Oletko käynyt KT:n keikoilla? :)
- Ruostunut_Katiska
anna.h kirjoitti:
Makuasiat ovat makuasioita, se on totta. Hienoa, että olet tykästynyt Karin musaan. Oletko käynyt KT:n keikoilla? :)
En itse vielä ole käynyt Karin keikoille, mutta ehkä joku kaunis päivä! Useat kyllä kehuu, että Kari on upea ja karismaattinen ihminen lavalla ja uskon varmasti, että näin on! Olen itse tykästynyt Hiljaiset siivet- kappaleeseen aivan fantastinen!
- hyacinth
En pyydä paljon on hyvä ja menevä biisi. Ja sopii Karille. Eikä varmaan helpoimmasta päästä laulaa.
- anna.h
En pyydä paljon on eräs parhaimmista iskelmäkappaleista. Se on vaikea biisi laulaa, paljon sanoja :) Mutta upeasti Kari sen esittää. Siinä kappaleessa on myös sanomaa, kolahtaa minuun täysillä!
- totta
Tapani Kansan tekemä cd Tapio Rautavaaran kappaleista.
Kansan ääni pilaa upeet kappaleet ! - leppäskä
Tiedänpä erään kaverin, joka ei tietääkseni millään lailla ole Kari Tapion ihailija sanoi, että En pyydä paljon, on parempi suomeksi kuin alkuperäinen kappale. Kari itse totesi jossain, etää laulu oli vaikea opeteltava hänen sitä purkittaessaan cd:lle. Itse pidän myös tästä laulusta, yleensäkin kaikesta Klabbin laulamasta, livenä varsinkin!!
- hyacinth
olla iskelmän haastattelu, jossa Kari kertoi jopa marssineensa ulos studiosta En pyydä paljon-biisin kohdalla, koska se oli ollut niin vaikea. No onneksi oli kuitenkin palannut sinne studioon ja lopputulos on mielestäni upea.
- Chica81
Olen täysin samaa mieltä, suorastaan surkea käännös! Suurin osa espanjankielisistä biiseistä vitaminat ja muut vauhdikkaat mukaanlukien on todella huonoja suomeksi laulettuna. Te quise tanto eikä mikään En pyydä paljon! Ja Dannyn suomeksi esittämä hyttyslaulu on kaiken huippu, yöks!!!
- Ruostunut_Katiska
Ymmärrettävää kyllä,että laulu oli vaikea laulaa ja kyllä Kari yritti parhaansa! Mutta miksi meidän suomalaisten pitää tehdä niin surkeita käännöksiä ulkomaisista lauluista? Olen kanssa samaa mieltä tuosta hyttyslaulusta, kerran sen kesällä viime kesänä kuulin radiosta ja oli niin floppi koko kappale, jo pelkkä nimikin sen sanoo! Suomalaiset lauluntekijät voisivat jo jättää ulkomaisten kipaleiden suomentamisen, koska lopputulos on näemmä aina surkeahko!
- anna.h
Ruostunut_Katiska kirjoitti:
Ymmärrettävää kyllä,että laulu oli vaikea laulaa ja kyllä Kari yritti parhaansa! Mutta miksi meidän suomalaisten pitää tehdä niin surkeita käännöksiä ulkomaisista lauluista? Olen kanssa samaa mieltä tuosta hyttyslaulusta, kerran sen kesällä viime kesänä kuulin radiosta ja oli niin floppi koko kappale, jo pelkkä nimikin sen sanoo! Suomalaiset lauluntekijät voisivat jo jättää ulkomaisten kipaleiden suomentamisen, koska lopputulos on näemmä aina surkeahko!
Nyt täytyy varmistaa, onko Dannyn hyttyslaulu käännösbiisi, eikös se tehty varta vasten Dannylle, muistaakseni jonkin nuortenohjelman yhteydessä? Voin olla väärässä, mut hirveä kappale se on joka tapauksessa.
Yhtä hirveä on mielestäni Kirsi Rannon laulama Ei jaksa kiinnostaa mua...vai mikä sen nimi nyt oli... - jäbä
anna.h kirjoitti:
Nyt täytyy varmistaa, onko Dannyn hyttyslaulu käännösbiisi, eikös se tehty varta vasten Dannylle, muistaakseni jonkin nuortenohjelman yhteydessä? Voin olla väärässä, mut hirveä kappale se on joka tapauksessa.
Yhtä hirveä on mielestäni Kirsi Rannon laulama Ei jaksa kiinnostaa mua...vai mikä sen nimi nyt oli...Joo,toi Kirsin esitys on kova!"Ai,sul on oikeen zippo...".Hoho!!!!
- pohjan akka
Ihan kamala oli vuonna 2004 Loirin Matkalla Pohjoiseen. Kyllä Junnun laulussa oli aikanaan ihan oma tunnelmansa, ei tarvinnut jatsiin vääntää...
- Jamppa
Kyllä olet käsittänyt jazz musiikin pikkaisen väärin jos Loirin esittämää versiota väität jatsiksi.
- solmu
Ehkä suomen kielelle on vaikea kääntää ulkomaista iskelmää, mutta varmaan onnistuneitakin käännöksiä on. Olen suomalainen-laulukin soi vuodesta toiseen ja löydänpä siitä aina jotain uutta..ja ehkä meidänkin kieli vaikea kääntää muille kansallisuuksille...ja varmaan näin maallikkona on helppo arvostella muiden sanoituksia ja käännöksiä...ei liene helppoa ottaa kynää käteen ja suomentamaan jotakin iskelmää ja saada se vielä menestymään...ei onnistu edes kaikilta ammattilaisilta...
- Ruostunut_Katiska
Niinhän se oli joo, että suomenkieli on kolmanneksi vaikein maailmassa, jos muistan oikein, että se taitaa selittää kaiken?
Lisää kommentteja muistakin kipaleista, kuin melkein pelkästään KT:een, voi ihan hyvin laittaa!
Esim. Mitäs mieltä Anna Erikssonin Miksi sanoit sen tai Katri Helenan Viimeinen kuulutus kapaleesta?
Omasta mielestä kummatkin uppoaa ekalla kerralla, mutta kun Nova tai Iskelmä soittaa jatkuvasti Miksi sanoit sen kappaletta, niin alkaa väkisinkin ärsyttää kyseinen kappale..
- näkinkenkä
Joku nuori(?) nainen lauloi vimme vuonna Maaritin Jäätelökesän uusiksi ja teki aivan hirveän version. Laulajan ääni tavallaan loppui kesken, ei päässyt niin korkealle kuin aikoi..Vaikka en aivan lukeudukaan Maaritin ihalijoihin, tämän kappaleen hän esittää lämmöllä ja pehmeästi...
- man-legally
eipä tuu mieleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3116715Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653759- 2033076
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242757- 741912
- 1461652
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2051641Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201518Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631511- 891398