Terrafamen venkoilu jatkuu

Jos ympäristön turvaamiseksi pitäisi tehdä investointeja Terrafame aloittaa valituskierteen oikeuteen välttääkseen investoinnit.
Järkevintä olisi sulkea tämä kaivos ja lestadiolaisen Sipilänkin olisi tunnustettava olleensa väärässä.

13

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnteriSalkio

      Sipilä on Suomen historian huonoin pääministeri !

      • täytyyjokysyä

        Onko se kaivos vai kemian tehdas? Lieneekö tähänkään asiaan erityisemmin paneuduttu, mikä tämä laitos on.

        Työllistäminen. Kuinka paljon työllistää? Ketä työllistää? Onko siellä kainuulaisia töissä ja onko muualta esim. Virosta tuotua työvoimaa?

        Pitäisi nyt oikeasti ottaa ja tehdä tarkat laskelmat. Alkaa haiskahtaa siltä, että pitäisikö se sittenkin sulkea.

        Kustannukset siitä? Kuinka paljon ja kuinka kauan työllistää alasajo?

        Lopputuloksena molemmissa tapauksissa sekä jatkamisessa että lopettanisessa pitäisi olla työllistämisen lisäksi puhdas ympäristö, jossa tehtaan haittavaikutukset on niin alhaiset kuin olla voi.

        Mitä maksaa luonnon tai pohjvesialueen lopullinen tuho?

        Voisiko tämän murheenkryynin tilalle ajatella jotain muuta luonnonläheisempää tuotantolaitosta lähinnä bioteollisuuden alalta?


      • Voi Teitä onnettomat hysteerikot. Ongelma ei ole Terrafame, vaan Te itse - Teidän olemattomat historiatietonne ja Teidän vastuuttomuutenne häiritessänne työtä tekevien työtä.

        Uutta synnytettäessä syntyy aina vaikeuksia. Ne korjataan työllä, minkä toimintatulot tekevät mahdolliseksi. Vaikeudet eivät korjaudu puskista huutelulla.

        Jotta jotain ymmärtäisitte, lukekaa vaikka Annalan Outokummun historia. Aivan samankaltaisia vaikeuksia, parin vuosikymmenen ajan, kunnes opittiin ne korjaamaan.
        Ilman niitä Suomi olisi nyykähtänyt sodassa, sotakorvausten aikana ja sen jälkeisenä aikana.
        Vielä tiivistetymmin, lukekaa Puoli vuosisataa kuparia ja nikkeliä - Outokummun Harjavallan tehtaat 1944-1994. Se kertoo joka sivulla jatkuvasta kovasta työstä, jota johto ja työväki teki ja jatkuvista investoinneista, joilla ympäristö- ja tuottavuusongelmat poistettiin.
        Ja annettiin ihmisille työtä ja toivoa. Ei huudeltu puskista.
        Vai ette viitsi lukea, ette viitsi ottaa selvää aikaisemmista kokemuksista. Niinpä kai.

        Vastuunkanto on aivan muuta kuin viheruntuvikkojen suunsoitto.
        Lukionpenkin hinkkaaminen onkin pilannut monta kelpoa kuokkamiestä ja tomeraa torimummoa.


      • bioliuotuksenisä

        Veronmaksajien rahaa palaa koko ajan ja loppua ei sille näy.
        Tulevaisuudessa uskaltavat tunnustaa tämän hankkeen tyhmyyden.
        Varsinkin ihmettä höpöttävä Sipilä joutuu nöyrtymään.


      • hysteerikko
        suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        Voi Teitä onnettomat hysteerikot. Ongelma ei ole Terrafame, vaan Te itse - Teidän olemattomat historiatietonne ja Teidän vastuuttomuutenne häiritessänne työtä tekevien työtä.

        Uutta synnytettäessä syntyy aina vaikeuksia. Ne korjataan työllä, minkä toimintatulot tekevät mahdolliseksi. Vaikeudet eivät korjaudu puskista huutelulla.

        Jotta jotain ymmärtäisitte, lukekaa vaikka Annalan Outokummun historia. Aivan samankaltaisia vaikeuksia, parin vuosikymmenen ajan, kunnes opittiin ne korjaamaan.
        Ilman niitä Suomi olisi nyykähtänyt sodassa, sotakorvausten aikana ja sen jälkeisenä aikana.
        Vielä tiivistetymmin, lukekaa Puoli vuosisataa kuparia ja nikkeliä - Outokummun Harjavallan tehtaat 1944-1994. Se kertoo joka sivulla jatkuvasta kovasta työstä, jota johto ja työväki teki ja jatkuvista investoinneista, joilla ympäristö- ja tuottavuusongelmat poistettiin.
        Ja annettiin ihmisille työtä ja toivoa. Ei huudeltu puskista.
        Vai ette viitsi lukea, ette viitsi ottaa selvää aikaisemmista kokemuksista. Niinpä kai.

        Vastuunkanto on aivan muuta kuin viheruntuvikkojen suunsoitto.
        Lukionpenkin hinkkaaminen onkin pilannut monta kelpoa kuokkamiestä ja tomeraa torimummoa.

        Tuliko sielläkin paskaa vesiin ja mehtiin?? Kerro, minä en tiedä.


      • esimerkkierkki
        suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        Voi Teitä onnettomat hysteerikot. Ongelma ei ole Terrafame, vaan Te itse - Teidän olemattomat historiatietonne ja Teidän vastuuttomuutenne häiritessänne työtä tekevien työtä.

        Uutta synnytettäessä syntyy aina vaikeuksia. Ne korjataan työllä, minkä toimintatulot tekevät mahdolliseksi. Vaikeudet eivät korjaudu puskista huutelulla.

        Jotta jotain ymmärtäisitte, lukekaa vaikka Annalan Outokummun historia. Aivan samankaltaisia vaikeuksia, parin vuosikymmenen ajan, kunnes opittiin ne korjaamaan.
        Ilman niitä Suomi olisi nyykähtänyt sodassa, sotakorvausten aikana ja sen jälkeisenä aikana.
        Vielä tiivistetymmin, lukekaa Puoli vuosisataa kuparia ja nikkeliä - Outokummun Harjavallan tehtaat 1944-1994. Se kertoo joka sivulla jatkuvasta kovasta työstä, jota johto ja työväki teki ja jatkuvista investoinneista, joilla ympäristö- ja tuottavuusongelmat poistettiin.
        Ja annettiin ihmisille työtä ja toivoa. Ei huudeltu puskista.
        Vai ette viitsi lukea, ette viitsi ottaa selvää aikaisemmista kokemuksista. Niinpä kai.

        Vastuunkanto on aivan muuta kuin viheruntuvikkojen suunsoitto.
        Lukionpenkin hinkkaaminen onkin pilannut monta kelpoa kuokkamiestä ja tomeraa torimummoa.

        Mitäs ihmeen tuottavuutta firma osoittaa kun pistää valtion rakentamaan ensin infran, kuppaa vuosittain lisärahoitusta satoja miljoonia ja hyödyntää GTK:n laatimia ilmaisia tutkimustuloksia? Varsinpa on riskaabelia yritystoimintaa. Uraanikiima on niin kova että siinä kansalaisten oikeustajun rikkominen on ongelmista pienin.


    • pikkumuikku

      Lukekaa uusi YVA. Oulujärvellä Palta/Ärjän selkä syvänteissä sulffaatti lisääntynyt vuoden aikana yli puolella. Ja nämä päästöt on vasta alkusoittoa.

      • Perälautavuotaa

        Tämä on sitä Sipilän IHMETTÄ !


    • rahanahneselittelijä

      Terrafamen ihmekonsultoija Ratia jatkaa selittelyjään totuttuun tapaansa.

      Kauppalehti, 27.7.2017
      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/terrafamen-kassavirta-viela-pakkasella---nikkelin-hinta-on-riski-kaivosyhtiolle/aD4LJw2e
      - ...Kaivosyhtiö Terrafame julkistaa toisen neljänneksen tuloslukunsa perjantaina. Terrafamen hallituksen puheenjohtaja Lauri Ratia kertoo, että kassavirta jää vielä miinukselle.
      - ...Ratia pudottaa yllätyksen kertomalla, että jo noin 8 300 dollarin tonnihinta nikkelistä riittää luomaan kannattavan pohjan kaivoksen liiketoiminnalle.
      - ...Kaivosyhtiön johto on aiemmin antanut erilaisia arvioita kannattavuudesta liittyen nikkelin hintaan. Arviot ovat liikkuneet noin 9 000 dollarin ja 16 000 dollarin välissä per nikkelitonni.
      - ...Nikkelin tonnihinta on sahannut 9 000–10 000 dollarin paikkeilla viime kuukausien aikana. Varastot ovat pysyneet edelleenkin korkealla tasolla.
      - ..Kaivosalan mukaan nikkelin noin 15 000–20 000 dollarin tonnihinta takaa kohtuullisen kannattavuuden kaivosyhtiöille, jotka ovat sulkeneet jatkuvasti kaivoksiaan eri puolilla maailmaa.

    • lordoflumellsions

      tätä uutta valtion keinotekoista linjaa, pumpataan sitä mukaa kymmeniä miljoonia euroja tappioihin jotta saadaan tulosta parannettua näennäisesti.. sisäisesti syöpä vaan leviää ja johtajat vetää omiin liiveihin naureskellen koko ajan kun kukaan ei tajua.. hyvää jatkoa terrafamelle

      saahan sitä mikä tahansa yhtiö väkisin myytyä jotai tavaraa, jos maksaa itse 1000 x hinnan ja myy eteenpäin tuhannesosan hinnalla.. sitten yhtiö riemuitsee kun väkisin saadaan esiteltyä parempaa tuotannollista tulosta ja liikevaihto lisääntyi.

      nythä tuo te-tstokin ilmoittaa ku työpaikat lisääntyneet lumen avulla.. lume lume.. :)

    • hyvinmenee_herratnauraa

      Onpa outoa että Kainari julkaisi väliin faktaakin kepulestojen, Terrafamen, "ihmeestä"

      http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/talous/nordnetin-oksaharju-terrafamen-tuloksesta-kannattavasta-liiketoiminnasta-ollaan-valovuoden-paassa/

      "Nordnetin osakestrategi Jukka Oksaharjua luvut eivät vakuuta.
      – Tällä hetkellä Terrafame tekee kaksi miljoonaa euroa viikossa tappiota ja noin kymmenen miljoonaa euroa kuussa. Se tarina on sama kuin ennenkin. Voidaan katsoa käyttökatetta ja liikevoittoa ja molemmat näyttävät suurin piirtein samaa miinusta.
      Oksaharju uskoo, että jos tämä tahti jatkuu, voi jo ensi vuonna tulla eteen keskustelu lisäpääomituksen tarpeesta.
      – Veronmaksajan näkökulmasta olisi tärkeää, että lisärahoituksen tarve katkeaisi. Valitettavasti sitä ihmettä ei talouslukujen valossa pysty tunnistamaan, Oksaharju kertoo."...

    • Duunari7

      Terrafamelaajan on näitä entisiä paperitehtaalaisia hyvä veli suhteella pesiytyniitä ei ammattitaitoa ei työkokemusta tältä alalta toimitaan paperitehtaan tyylillä ja tavalla .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe