Manun monttubileet

Virret-vähenee

Oletko paikalla? Onko sinulla hyvää turvakamera kuvaa? Linkitä tänne.
Huuda ilta, veteraanien huuto, laula kanssain...

Vaikka Manu oli hiemppa jäyhä ja vunteerava, oli hänellä huumoria. Tervejärki voimissaan hän olisi toivonut hautajaisiinsa rennonpaa menoa, ei jäyhää näpötystä. Ehkä teeskentelyäkin nyt.

15

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siihen aikaan kun viher-vasemmisto viimeksi oli voimissaan
      Maunon sotakaverin, Laurin oli paettava pakotettuna maasta.
      Ehkäpä siksi Mauno kerran totesi että maita ja maitten lippuja on turhaa heilutella urheilu-kisoissa.
      Sankaria ainoastaan.
      Ilmeisesti hän tunsi sisimmässään että kuolemansa aikoihin viher-vasemmisto on taas noussut.
      Ja hän voi taas levätä levollisena.
      Vasten-tahtoisessa rauhassa.
      Miten lie kansamme tulee häntä vaaleissa muistamaan.
      -
      Maamme puolesta taistellut veteraani on poistunut palveluksesta.
      Humiskoon hautansa hongistossa ikuisesti hyräilemäni Jääkärimarssi.


      H.

    • TyperäRienaajaONse

      Voisiko kukaan tehdä typerämpää, sivistymättömämpää, sopimattomampaa ja älyttömämpää aloitusta kuin yllä oleva?

      • "TyperäRienaajaONse"

        Aloittaja on aikasti varmaan joku eppu2:n kaveri sanoma-lehti aloituksen ala-ketjussa.
        Taso stemmaa.
        Minun ei kylläkään ole.

        H.


      • Elon-sietämätön-keveys

        "Voisiko kukaan tehdä typerämpää, sivistymättömämpää, sopimattomampaa ja älyttömämpää aloitusta kuin yllä oleva?"

        Avaushan on helatorstain riemuvoitto päin teidän norsunvitulla olevia kirkkonaamojanne. Kuin hautanne äärellä istuisitte.


      • HävettääETTÄonTOTTA

        En olisi osannutkuvitella, että suomalaiset voivat olla noin sivistymättömiä ja typeriä.


      • Elon-sietämätön-keveys kirjoitti:

        "Voisiko kukaan tehdä typerämpää, sivistymättömämpää, sopimattomampaa ja älyttömämpää aloitusta kuin yllä oleva?"

        Avaushan on helatorstain riemuvoitto päin teidän norsunvitulla olevia kirkkonaamojanne. Kuin hautanne äärellä istuisitte.

        "Elon-sietämätön-keveys"

        Tulee aika jolloin sinäkin joudut ottamaan kuolemasi vastaan vakavasti.
        Elämän-liekkisi takertuessa kurkkuusi.
        Saamasi henki ei enää kulje.
        Ruumiisi onnen-potkut valuvat mätänä housuihisi.
        Tietäen että sinun Hela-Torstaisi ei koskaan koita.
        -
        Mihin käännät naamasi silloin?

        H.


    • elämänmerkillisyys

      Jotkut on selviä elämänsä kanssa ja ei ole väliä koittaako helatorstait.

    • arvokkaalle.arvokkaat

      En joutanut katsoa koko ohjelmaa. Oli koko päivä aikaa vain itselle. Käväisin kirkossa ja rupattelin torilla ystävien kanssa ja lopun päivää hoidin puutarhaa, kun siihen tuli inspis. Ei kannata ohittaa, sen verran harvoin tulee.
      Hyvä kun järjestivät arvokkaat hautajaiset. Näen varmasti uutisissa ja muissa ohjelmissa parhaat palat, se riittää varsin hyvin.

    • Ajattelin kirjoittaa pätkän muisto-puheesta haudalle.
      Sopinee myös muille kuin Piispoille.
      -

      "Kun edes-menneen Demokraatin vanhemmat syntyivät, hänen kirkko-kuntansa pappi luultavasti siunaili paljon.
      Arvoisa kirkon-mies tietenkin siunaili myös silloin.
      Kun kansa alkoi nähdä nälkää ja vaatia.
      - Hyvä rouva, kansa näyttää eronneen kirkosta henkisesti.
      Saastanan vietit vievät kansaa nyt.
      Valtion haltuun rakas rouva, valtion haltuun.
      -
      Kirkko-herran palatessa kuolemansa-kielissä koti-seudulleen Forssaan, hän kuunteli radiota.
      Luoja auta kansaamme, tuo kokous ei saa toteutua.
      -
      Mutta niin vain syntyi Presidentti, vaikka ei Talvi-sotaan kerennytkään.
      Hän sai mitalinkin, vaikka ei kerinytkään.
      Isä-Koskela oli silloin jo kuollut.

      H.

    • Manu-RIP

      Kyll maar se Manu hyvä mies ol.Manu sai viel hyvät monttubileet.
      Manu o bileetansainnu.RIP Manu.

      • ArkiOnPalannut

        Arvokkaat, kauniit hautajaiset kuvakollaaseineen
        Kollaakin kestänyt aikanaan
        Hyvä oli Manun myhäillä arkussaan
        Viimeinen hymynkarekin lie käväissyt
        Lähetti voimia Tellervolleen
        Kiitti viimeisestä ruususta
        Ukkonen olisi voinut käydä jyrähtämässä
        Kun kunnianlaukauksiakaan ei ammuttu


      • O-Orvokki

        Kunnialaukauksia ei ilmeisesti ammuta enää hautajaisissa. Omaiset saavat päättää siitäkin asiasta. Ei muuten ammuttu Kekkosenkaan hautajaisissa, niin kerrottiin.

        Ihailen Tellervo Koivistoa ja hänen jaksamistaan. Siinä on todellinen edustusrouva.


    • reppuriika

      Vaikka Suomi alkaa olla pakanamaa ja enemmän lähetyskenttä, niin on se hyvä asia että valtioliset hautajaiset vietetään tunnustuksellisen kristillisesti. Tuo minua kyllä oudoksuttaa että vainajan puolesta rukoillaan, että Jeesus johdattaisi hänen iankaikkiseen autuuteen. Tämä kuuluu luterilaisen uskon julistukseen että rukoillaan hautajaistilanteessa kerran vainajan puolesta.Kyllä se valinta on sinetöity vaiheessa kun ruumis makaa arkussa.

      Huovinen sanoi viisaasti, ettei ole meidän asia miettiä vainajan vakaumusta vaan se on hänen ja Jumalan välinen salaisuus. Sanatarkasti en muista, mutta tämä siinä oli ajatus.
      Ja Niinistön sanoista heijastuu rivien välistä selvästi uskon vakaumus. Ilmeni eilenkin erikoisen selvästi ruotsinkielisestä lauseesta.
      Tiedän että tämä jälleen raivostuttaa monia palstan lukijoita mutta totuus ei pala tulessakaan ja jokaisen on tärkeä miettiä elämän tärkeintä asiaa Jumalaa, kuolemaa ja elämää sen jälkeen, joten minulle on aivan sama mitä tähän vastaatte. Se ei minua mitenkään loukkaa eikä lannista.
      Hyvää alkavaa viikonloppua. Lähden pian hommiin!

      • Ei.pahalla

        Niin ei ole ihmisen syy jos ei pysty sisäistämään uskonsanomaa vaikka kuin syventyisi, usko on uskomista.


    • En ollut paikalla, megastarilla tulin ja yöllä katselin Mauno Koiviston hautajaiset.
      Arvokkaat presidentille sopivat jäähyväiset, hyvää ja kaunista musiikkia, erityisesti cantoren minoresin ja Jorma Hynnisen laulama veteraanin iltahuuto kirkossa oli jotenkin yllätys, mutta sopi ihan hyvin tilaisuuten viimeiselle sodan käyneelle presidentille.

      Niin piispan puheessa kuin presidentin puheessakin oli lämmin ja henkilökohtainen tunnelma.
      Teen retken Hietaniemen hautausmaalle, kun aika on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe