Kun rakennusalan ammattilaiset rakentaa talon ja asunnon, niin siellähän on asunnoissa monessa paikassa paljon törkyä ja pölyä ja jos vaikka mitä vataavaa. Jalkalistat asennetaan kaiken sen roskan päälle mitä huoneen reunoilla sattuukaan olla, ei niitä imuroida pois enenkä päälle pätkästään lista. Pistorasiat roskien päälle, maikki muutkin vastaavat jutut menee varmaan näin, kuinkas jos ei asukas ole katsomassa perään ja imuroimassa, vähentäisi huoneenseen myöhemmin asuttaessa jo leijuvan pölyn määrää jos ei jätettäs törkyjä piiloon.
Tuumailin rakentamista ja asuntoja:
12
201
Vastaukset
Onneksi ongelmasi on ihan väärällä palstalla.
Me olemme rakentaneet jo tarpeeksi.
Kokeilehan tuolla nuoremmilla.
H.- Näinon.on
Tuskin pystytään pölyttömästi rakentamaan.
- No-eihän-ihan-noin
Rakennusalan ammattilaisena olen ollut rakentamassa montakin pölytöntä ja loppusiivottua avaimet käteen asuntoa. Ne ovat muunmaalaisia ja tumpeloita jotka nykyisin kusetusrakentaa.
Olen ollut myös näkemässä tee-se-itse ja hartia-pankki rakentajia, joilla ei ole siivoustyöstä / välisiivoustyöstä / rakentamisen aikaisesta siivoustyöstä harmaintakaan loogiikkaa. Siellä tallustellaan sahanpuruissa, lastuissa ja rakennuspölyissä levitellen niitä pitkin poikin. Jopa rikkaharjat lapioineen ja roskasäkkeineen puuttuu näköpiiristä. Ei ole enää varaa niihin. - Asko751t
No-eihän-ihan-noin kirjoitti:
Rakennusalan ammattilaisena olen ollut rakentamassa montakin pölytöntä ja loppusiivottua avaimet käteen asuntoa. Ne ovat muunmaalaisia ja tumpeloita jotka nykyisin kusetusrakentaa.
Olen ollut myös näkemässä tee-se-itse ja hartia-pankki rakentajia, joilla ei ole siivoustyöstä / välisiivoustyöstä / rakentamisen aikaisesta siivoustyöstä harmaintakaan loogiikkaa. Siellä tallustellaan sahanpuruissa, lastuissa ja rakennuspölyissä levitellen niitä pitkin poikin. Jopa rikkaharjat lapioineen ja roskasäkkeineen puuttuu näköpiiristä. Ei ole enää varaa niihin.Hei, "No-eihän-ihan-noin "
Siis onko olemassa sellaisiakin rakentajia jotka esim. imurilla ottaa ennekuin laitetaan listat ja sähkörasiat lopullisesti paikalleen? Olisi kyllä hienoa kuulla tällaisesta ylellisyydestä. - No-jopa-näinkin
Kyllä niitä on - ainakin oli aiemmin, itseni mukaan lukien silloin kun luotettavuus ja työn jälki oli kunniassaan. Olen ollut alalta pois ehkä viitisentoista vuotta, silloin alkoi myös yleistymään virolaisen työvoiman käyttö ja baltian maista ylipäätään. Joten taso on laskenut monen muunkin kuin purun ja pölyn suhteen.
Huolellinen ja tunnollinen rakennussiivooja, jos sellainen löytyy työmaalta, osaa kyllä puhdistaa kaiken oleellisen etukäteen ja levittää suojapahvit. - Näin.se.menee
Hyvä järjestys ja siisteys näkyy työn tuloksessa,
- sepelkyyhkyt
No-jopa-näinkin kirjoitti:
Kyllä niitä on - ainakin oli aiemmin, itseni mukaan lukien silloin kun luotettavuus ja työn jälki oli kunniassaan. Olen ollut alalta pois ehkä viitisentoista vuotta, silloin alkoi myös yleistymään virolaisen työvoiman käyttö ja baltian maista ylipäätään. Joten taso on laskenut monen muunkin kuin purun ja pölyn suhteen.
Huolellinen ja tunnollinen rakennussiivooja, jos sellainen löytyy työmaalta, osaa kyllä puhdistaa kaiken oleellisen etukäteen ja levittää suojapahvit.""Huolellinen ja tunnollinen rakennussiivooja, jos sellainen löytyy työmaalta, osaa kyllä puhdistaa kaiken oleellisen etukäteen ja levittää suojapahvit.""
Joo mutta tavllinen amatööri rakennuttaja joka rakennuttaa itelleen omakototaloa esim. ei edes tiedä, mitkä töskät eri koloihin voi jäädä jos ei niitä putsata pois. Hän ei voi siis kuvitella asiaa, jos kukaan ei sano sitä.
Putsaako rakentajat? - Niin.että
Ei voi yleistää kun rakennuskohteita ja rakentajia löytyy laidasta laitaan.
Älä muut sano ,määkin kun tein läpitöitä ja niinpal hööläsin ja lastui ol joka pualel ja sinne ne korkkimaton alle jäivät .
No, jos asukas itse ne listojen seudut huolellisesti imuroi, niin tuskin ne pölyt, mitkä ei imurin mukaan lähde, enää sieltä itsekseenkään lähtee leijuskelemaan. Näin niin kuin vajavaisella maalaisjärjellä ajatellen. Ja onhan siellä rakennuksilla siivoojiakin töissä. Monista muista asioista asuntojen kiireisessä nykyrakentamisessa olisin enemmän huolissani.
Niin, ja eikö ne pistorasiat laiteta paikoilleen vasta seinien maalaamisen ja tapetoinnin jälkeen?
Ainakin minulla ne on niin tiukasti seinässä kiinni, etten mistään kautta pääse näkemään onko siellä pölyä alla. Päällä vähin näkyy olevan, mutta siitä en sähkäreitä voi syyttää.
- ammattiloisetrakentaa
Ja mitähäh kaikkea muuta siellä rakenteitten alla onkaan piilossa usein piileskelemässä kaupallisesti hosumalla gryndatussa serfikoidusti valvottuna ? Immeiset ku tuppaa yleensä tuijottelee vaa
pintamateriaaleja vaikka ne ois usein helppo ja halpa vaihtaa nii pieleen mennyttä rakennusta ei
aina voikkaan tai kannata korjata enää mitenkään jos se on vaikkapa jo uutena korjauskelvoton..
peräänkuuluttaisin enempiki perinteistä työmoraalia missä tekijä itte vastaa siitä ettei suostu tekee huonoo eikä kehtaa päästä huonoatyötä mistään rahasta myyntiin nii ku hosumalla kaupallisesti
gryndatuistetuissa kohteissa jossa aikataulu o rahaa ja laatuakin tärkeempi riteeri viivästyssakoineen asuntovelkoineen kaikkineen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706