Yllätykseksi siellä oli vaatteiden, lasi-, posliini- ja ruokailuvälineiden sekä kenkien ale -70%.
Ostin lyhyen (miesten) kelsiturkin kolmella eurolla. Ihana ja lämmin.
Keräsin laatikollisen kuohuviinilaseja juhlaani varten 30 kpl yht. 4,50 euroa.
Oranssin kukkapotin pistin myös ostoskoriin 0, 45 euroa.
Rakastan kirpputoreja. Alennuksessa hinnat olivat hollantilaisten kirppareiden tasoa.
Kelpaako sinulle käytetty?
Piipahdin kirpputorilla
39
618
Vastaukset
Käytettynä ostaisin enää Fender Stratocaster-kitaran.
Vm. 1960- -1970
Mutta tuo tuskin toteutuu koskaan.
Rajat sitä on rikkaudellanikin. :)
-
https://www.youtube.com/watch?v=qMpp8IFL64E
-
Muuten minua inhottaa käytetty kama.
Muutenkaan tässä iässä ei ole intoa pihistellä.
Fillarikin on juuri paketista repäisty.
H.- uusijatuore
Älä käytä käytettyä naistakaanv😝😝😝😝
- Todenlaskelmoiden
Hunksi etsiikin 77 vuotiasta neitsyttä.
Se on niin kivannäköinen luku tuo 77.
- myyjäm
Kelpaa kyllä, tosin en juuri tarvitse mitään. Kelsiturkki on korpeen hyvinkin tarpeellinen, voi pitää ympäri vuoden.
- New-age
Kiertelen silloin tällöin. Joskus olen löytänyt jonkun suosikkikirjailijan kertaalleen luettu kirja, joskus ylläri cd. Aarteita. Vaatteita olen huono ostamaan. En vain osaa ottaa käyttöön toisen pitämää vaatetta. Asenneongelma? Olen toivonut löytäväni käsinneulotun revontulipuseron, siis sellaisen, mikä olisi neulojalle väärännumeroinen, mutta minulle sopiva.
Monen erivärisen langan kuljettaminen raglahihoineen ja pyöröpuikkoineen olisi mulle liian suuri taistelu, jotta itse ryhtyisin. Täysvillasukkalöydöksiä olen tehnyt. Jossain vaiheessa keräsin tiettyä lasia, mutta se innostus lätsähti ja olenkin aikonut luopua niistä. Turhaa kaapintäytettä! Aika aikaans kutakin.
- kylmätotuus
Käyn usein kirppareilla ostoksilla ja olin itsekin vuosikausia vapaaehtoistyössä eräässä kirpparissa.
Olen ostanut kirpputoreilta mm. astioita, vaatteita, kenkiä, kirjoja, levyjä, koriste-esineitä aivan pilkkahinnalla. Viimeksi ostin kahdet upouudet farkut 3€ /kpl.
Kokemuksesta tiedän, että kirppareille tulee hyvin usein täysin käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä. Tulee sinne valitettavasti myös niin huonokuntoista tavaraa, että niiden paikka on jätelaitoksella.
Ensi viikolla täytyykin tehdä kirpparikierros. On vaan muistettava pitää pää kylmänä, ettei tule innoissaan ostaneeksi tavaroita, joita ei välttämättä tarvitse.
Olen ostanut hyväkuntoisen fillarinkin kirpparilta. Se maksoi huikeat 20€. Olen ajellut sillä 7vuotta ja poikakin tekee lomalla ollessaan sillä tosi pitkiä pyöräretkiä. Se on luotettava menopeli edelleenkin.Niin, miksi ostaa uutta kun voi hyödyntää muiden pois antamia.
Käytän pääsääntöisesti yhdistysten kirppareita. Kajaanissa on yksi ostosparatiisi Endrinki. Yhdistys työllistää pitkäaikaistyöttömiä ja myyntituotteet huolletaan ennen esille laittoa. Lisäksi sieltä ei myydä ulos hygineasyistä epäkuranttia. Esim. leikkuulautoja ei kierrätetä niissä piilevien terveyshaittojen vuoksi.
Somistin mökin pirtin yhden seinän hattuseinäksi. Siellä komeilee sininen lomamatkahattuni, jonka kiersi mukanani Karibiaa. Hatun ostin kotikylämme kirpparilta Hollannista. Puhdistin sen ja somistin sievällä kirpparilta löytämälläni kaulahuivilla.
Kuulun Roskis Kainuu netti-ryhmään, jossa annetaan ilmaiseksi ja tarvittavia tavaroita tai ylijäämäjuttuja. Viime viikolla hain rappurallin mökille sen kautta.
- ekologiska
En käy kirppiksillä, en muuallakaan shoppaile.
Ostan vain tuikitarpeellista, ruoka, hygieniatarvikkeet yms. Tiettyjä tuotteita en osta käytettynä ja yksi ryhmä on kengät.
Yleensä ostan tavaroita tai astioita tarpeeseen. Nyt kun edessä on syntymäpäiväjuhlani ja imoittautuneita runsaasti, aloin miettimään, että pitäisikö tervetulomalja tarjota oikeista laseista ja kun tällainen mahdollisuus nyt tuli, ostin. En ehkä enää myöhemmin laseja tarvitse joten katsotaan mitä teen niillä jatkossa. Kuuskymppisillä minulla oli vielä omat yrityksessäni käytössä olleet lasit ja posliinit. Niistä jäljellä on enää tusinan verran. Aijon kuitenkin tarjota kaffeet ja muut kertakäyttöastioista.
Ostamani turkki on hyvännäköinen. P. alkoi jo sitä omimaan. Tosiaankin se on tuiki tarpeellinen mökillä vielä jos aikoo istua laiturilla. Meillä on tosi kylmää täällä, kesästä ei tietoakaan.
Oransseja katseen vangitsijoita mökin pihapiirissä on useampiä ja nyt ostin yhden lisää.
Hollannista ostan vaatteita. Sieltä löytyy laatukamaa, lähes kaikki hameeni kymmenen vuoden ajalta on ostettu Hollannista.- ekologiska
Lauseilla on varmasti käyttää. Muistaakseni toinen lapsesi asuu lähelläsi. Pyöreitä vuosia, ties vaikka kihlajaiset joskus.
Hienoa, että ihmiset vielä kokoontuvat juhlistamaan. On sitä yhteisöllisyyttä. - ekologiska
ekologiska kirjoitti:
Lauseilla on varmasti käyttää. Muistaakseni toinen lapsesi asuu lähelläsi. Pyöreitä vuosia, ties vaikka kihlajaiset joskus.
Hienoa, että ihmiset vielä kokoontuvat juhlistamaan. On sitä yhteisöllisyyttä.Korulauseillakin käyttää, mutta tarkoitin laseja :)
ekologiska kirjoitti:
Hienoa, että ihmiset vielä kokoontuvat juhlistamaan. On sitä yhteisöllisyyttä.Tänä vuonna tulee 10-vuotta kihlajaisistamme. Häitä ei tule ja kuopus muuttanee pian toiseen kaupunkiin, joten saa nähdä onko laseille käyttöä. Voisihan niitä alkaa tuhoamaan venäläisittäin, silleen yliolan heitolla takaseinään.
- kylmätotuus
Voisithan lahjoittaa lasit jollekin kirpparille, kun et niitä enää tarvitse.
Kaapissani on kahdet suomalaiset, täysin käyttämättömät talvikengät, jotka olen ostanut kirpparilta, jossa aiemmin työskentelin.
Enimmäkseen minäkin käyn yhdistysten ja seurakuntien kirppiksillä. Hyvin harvoin poikkean niissä paikoissa, joissa on myytävänä yksityisten ihmisten kamoja. - omiavaivieraita
kylmätotuus kirjoitti:
Voisithan lahjoittaa lasit jollekin kirpparille, kun et niitä enää tarvitse.
Kaapissani on kahdet suomalaiset, täysin käyttämättömät talvikengät, jotka olen ostanut kirpparilta, jossa aiemmin työskentelin.
Enimmäkseen minäkin käyn yhdistysten ja seurakuntien kirppiksillä. Hyvin harvoin poikkean niissä paikoissa, joissa on myytävänä yksityisten ihmisten kamoja.Kenenkäs kamoja ne yhdistykset ja seurakunnat myyvät? Elleivät yksityisten ihmisten?
- kylmätotuus
omiavaivieraita kirjoitti:
Kenenkäs kamoja ne yhdistykset ja seurakunnat myyvät? Elleivät yksityisten ihmisten?
Yhdistykset esim. SPR ja seurakunnat saavat kirpputoreillaan myytävät tuotteet yleensä yksityisten ihmisten lahjoituksina.
Kun henkilö lahjoittaa jotain vaikkapa seurakunnalle, tuote on silloin seurakunnan omaisuutta, eikä enää lahjoittajan.
Jos sinä nimim. "omiavaivieraita" annat jollekin läheisellesi lahjan, niin ajatteletko, että antamasi lahja on edelleen sinun?
Toivottavasti osasin vastata tarpeeksi selkeästi kysymykseesi. Mikäli jotain jäi epäselväksi, niin vastaan mielelläni lisäkysymyksiin parhaan taitoni mukaan.
Poika oli eilen myymässä kirpputorilla, 12 shampanjalasin setti meni heti; ostaja sanoi ottavansa ne heti käyttöön (täällä on ollut äitienpäivä) kpriste-esineitä, laseja, porsliinia ja kesävaatteita meni kaupaksi.
kenkiä en osta kirpparilta ja yleensäkään vaateita. Astioita taas ostan mielelläni ja tykkään että vanhat astiat ovat jopa kauniimpia kuin uudet. Jokuinen huonekalukin on tullut ostettua; vanhaan taloon jotenkin passaavat jalopuiset pöydät ja nurkkakaapit. (Huonekaluja en tosin osta tavallisilta torikirppareilta, vaan niille on omat paikkansa). En ole mikään himoshoppailija, mutta kyllä minulle vanhat, hyväkuntoiset tavarat kelpaavat, varsinkin kun saa melkein ilmaiseksi.Enempi olen huutokauppaporukkaa, mutta joskun tulee käveltyä spr kontteja läpi, harvoin mitään mukaan tarttuu.
Omassa pitäjässä on ekokirppis, josta olen ostanut ihanan punaisen tuolini ja siihen rahin. Myös jotain lautasia, aikani odotin ja kun eivät menneet kaupaksi, kävin tinkaamassa ja sopivaan hintaan sain ne.
Ne kirpparit jossa on niitä metrin looseja, eivät kiinnosta, en tiedä mikä niissä tökkii, jokin vaan tökkii. Ehkä haju ja epämääräisyys.- kylmätotuus
Minä tarkoitin tuolla ylempänä juuri noita mainitsemiasi kirppareita, joissa on metrin looseja, kun kerroin, etten niissä useinkaan asioi. Loosit ovat tupaten täynnä tavaraa ja usein hinta/laatusuhde on päin prinkkalaa.
Minua ei kiinnosta tavarapinon penkominen, Tuotteiden on oltava selkeästi esillä kirpputoreillakin.
Kerran löysin sellaiselta kirpputorilta Anu Pentikin kauniita Linda laseja sopuhintaan ja ostin ne.
Tykkään käydä kirppareilla. Nykyisin etsin äänikirjoja, niitäkin alkaa olla ja ovat paljon halvempia kuin uutena.
Lasitavaraa ja astioita on liikaakin kotona mutta silti lankean usein ostamaan jotain mikä miellyttää.
Myös vaatteita ostan, jos on siistin näköisiä ja itselle sopivia. En seuraa muotia, enemmän katson onko vaate sopiva omaan tyyliini.- Pikkuapulainen
Toki kelpaa, mutta näillä vuosilla alkaa itsellä jo olla tavaraa sen verran, että pitää enemmänkin siitä päästä eroon. Aika usein on myös niin, että kirppareilla varsinkin vaatteet ovat roskistasoa eli niin kulutettua ja käytettyä sekä likaista, että sitä ei edes viitsi koskea. Tämä riippuu ja roikkuu tietysti kirpparista, helsinkiläisenä olen Hietsussa katsellut tätä roskis ja likajätettä. Mutta jos tarvitsee ja kivan löytää, miksi ei ostaisi? Sitäpaitsi kirppareille on ihan mainiota kierrellä vaikka ei mitään ostaisikaan. Yleensä löytyy myös joku mukava juttukumppanikin. Ja voi pistäytyää kahvilla jne.
- Jovain.sattui
En väheksy kirppareita, tosi harvoin käyn no kerran kummiskin satuin kuinka ollakkaan löysin kahdet käyttömättömät farkut just sopivat mitättömään hintaan, toisen kerran etsin mieleistä talvitakkia kaupoista kun en löytänyt piipahdin ohimennen jonkun seurakunnan kirpikselle niin sieltä löytyi ja on kelvannut montavuotta.
kesällä on kivempi kierrellä ulkoilmakirppareilla kun tulee porukkaa muualtakin ja sitten se haju ei ole niin häiritsevä
vaatteita on vaikea myydä kirppareilla, paitsi lastenvaatteita ja vintage/retro juttuja joista on aina kysyntää
halpoja arkivaatteita voi hakea melkein kirppishintaan lidlin keskialueelta
muutenkin, jos haluaa kaupitella vanhoja rättejään niin ne on oltava hieman keräyspaikan tasoa parempia, pestyjä, silitettyjä ja hyvältä tuoksuvia Ei ratkenneita saumoja, puuttuvia nappeja tai tahroja.
minulla onnyt menossa sortteeraus varastoissa ja ullakolla: a) kirppisvaatteet pesukoriin, b) pelastusarmeijalle etc. hyväntekeväisyyteen (viikattuna pahvilaatikoihin c) jätesäkkeihin poistettavaksi , d) muistoarkkuun ja jälkipolvelle (ainoastaan kerran tai kaksi käytettyjä juhla-asuja) Tän kesän urakka.- ö-Öö
Sivusta
Vaatteita kai jossain kerätäänkin kierrätykseen, siis lumpuiksi. Kovin yleistä ei vielä, kun rättejä niin monenlaista sorttia. Kai ne energiaksi mennenevät.
Viety lumpputason rättejä hesyn löytöelukkakotiin. Net tarvii sellaista elukoitten häkkeihin ja kai siivoikseen.
Itelle kertyy lumppua, kun kitupiikkinä käytän kaiken niin loppuun, kuin mahdollista. Öf, sanotaan maalausvaatteita ja remonttirättejä on sen verran paljon, että ikinä en ehdi niitä käyttämään.
Vaatteitten ostaminen epäkiinnostavaa, tilailen yleensä tollasta tavallista rättiä netistä. Suosin Varustelekaa ja Zalandoa nettikauppoina. Kengät pitää sovittaa kyllä kaupassa.
=DW=
- ö-Öö
Pitäis käydä.
Pikkutakit finaalissa, muutaman vois ostaa. Just takit usein hyväkuntoisia ja korkealaatuisia. Aika harvoin ostan muita rättejä, kenkiä en ollenkaan.
Tulin tulokseen, kirjoja ja levyjä liikaakin. Niillä ikävä taipumus joskus tarttua mukaan. Rojua ei tarvitse, että nykyisin käyn erittäin harvoin kiertelemässä.
Nuorena kirppiksille olis ollut tarvetta, Niitä oli harvassa ja kama kallista ja kurjaa. Nyt kamaa paljon tarjolla ja just sopuhintaista. Suurin ostos aikanaan oli keittiökalusteet. En ollut hakemassa sellaisia, mutta keittiöremppa oli mietinnässä. Käyttämättömän näköiset, korkeatasoiset kaapit jne, muistaakseni sataviiskymppiä. Kuljetus kai oli kympin. Että siinä säästyi helekutan suuri määrä rahaa ja pystyi satsaamaan koneisiin, eikä siltikään kokohinta ollut paha lainkaan. Noh, iltapuhdehommaa sitten oli kai pari vuotta :D
Joo pitäis käydä. Pitää katella, milloin UFF:llä varastojen tyhjennyspäivviä.
=DW= - mimmimum-..mi
Ei lähtenyt viesti....pelkäsin jo että tulee kolmena....kun takkuili....tuleeko nyt ....
Iltaa ystävät.
Tänä aamuna siskoni soitti oli tulossa kylään. Emme ole nähneet vuosiin. Suhteemme on ollut viileällä katkolla. Hyppäsin sängystä, tarkistin jääkaapin, ei kehumista. Juoksin lähikauppaan, ostin puutteita ja valmiin kakunpohjan. Minulla oli tuorehedelmäsalaattia jonka olin tehnyt illalla. Värkkäsin komian hedelmäkermakakun ja tein pieniä savulohileipiä. Katoin pöydän. Juuri kun sain kaikki valmiiksi sisko ja hänen miehensä olivat oven takana. Seuraamme liittyi kuopus ja P.
Kolme ja puolituntia iloista rupattelua, kuulumisien vaihtoa ja kuvien katselua. Sitten vieraat jatkoivat matkaa.
Lähdin mökille en saanut otetta mistään joten palasin kotiin olin nälkäinen, tein itselleni ruokaa. Syötyäni väsyin. Koko keho ja mieli lysähtivät kasaan.
Onkohan verensokeriarvoissa jotain häikkää vai enkö juo vettä riittävästi vai loppuiko sekä fyysisen, että psyykkisen energiani kuin seinään?
Lepäsin tunnin, nousin, olin janoinen, join varmaan litran vettä. Nyt helpottaa.
Onko teillä tällaisia loppuun lysähtämisiä sen jälkeen kun olette keskittäneet energianne johonkin päivän keskeiseen tapahtumaan.
Pitäisikö minun olla huolissani terveydestäni. Vai onko tällaiset sovinto kahvitukset voimia vieviä?Vanhuus ei tule yksin.
Muista ikäsi, kohta 70v. Et ole enää nuori tytön huitukka vaikka parhaasi teetkin pyristellessäsi vanhuutta vastaan.Tellukka kirjoitti:
Vanhuus ei tule yksin.
Muista ikäsi, kohta 70v. Et ole enää nuori tytön huitukka vaikka parhaasi teetkin pyristellessäsi vanhuutta vastaan.Olen toki tietoinen ikääntymisestäni, mutta kun unohdan olevani kohta 70-vuotias. Henkinen minä ei ole kehon kanssa samanikäisiä. Eri paria ovat 🤔
Olenhan toki huomannut ennenkin kiireisen päivän jälkeen, jolloin syöminen ja juominen jää vähäiseksi että ilta ruokailun jälkeen tapahtuu totaalinen uupuminen.korpikirjailija kirjoitti:
Olen toki tietoinen ikääntymisestäni, mutta kun unohdan olevani kohta 70-vuotias. Henkinen minä ei ole kehon kanssa samanikäisiä. Eri paria ovat 🤔
Olenhan toki huomannut ennenkin kiireisen päivän jälkeen, jolloin syöminen ja juominen jää vähäiseksi että ilta ruokailun jälkeen tapahtuu totaalinen uupuminen.Niinhän se on.
Keho vanhenee surullisen vääjäämättömästi ympärillään vaikka itse ei ole vanhentunut vuosikymmeniin.- vuodet.tekee.tehtävänsä
Kyllä tuollaiset yllättävät sovintokahvit saisivat ainakin minut lysähtämään. Mukavaa että kuopuksesi ja P pääsivät osallistumaan kahvittelun ja jakamaan hetken.
Ehkä alitajuntani työstää päätöstäsi mökistä luopumiseen. Tellukka kirjoitti:
Niinhän se on.
Keho vanhenee surullisen vääjäämättömästi ympärillään vaikka itse ei ole vanhentunut vuosikymmeniin.Nyt menen unimaan, kerään voimia huomiseen mökin ulkohuusin siivousjuttuun. Ajattelin vaihtaa huusin seinän julisteet ja poikain piirustukset kuvataiteen helmiin. Kirpputorin kautta ajattelin ajaa, enhän toki omia maalauksia sinne, vaikka siellähän niitä kävijät kerkiäisivät enempi ihastella kuin pirtin seinillä.
Yötä 🤗vuodet.tekee.tehtävänsä kirjoitti:
Kyllä tuollaiset yllättävät sovintokahvit saisivat ainakin minut lysähtämään. Mukavaa että kuopuksesi ja P pääsivät osallistumaan kahvittelun ja jakamaan hetken.
Ehkä alitajuntani työstää päätöstäsi mökistä luopumiseen.Iän myötä syntyy luopumisen paineita.
- kylmätotuus
Ehkäpä tuo sovintokahvittelu on syy, joka voimasi vei, jos et sellaista aiemmin ole kokenut.
Kirpparilla käyntisi ei voi olla syynä väsähtämiseesi, näin arvelen, vaikken lekuri olekaan.
- vuodet.tekee.tehtävänsä
Huomenta!
Toivottavasti voimat ovat palanneet. Täällä aamu aukesi aurinkoisena vaikka säätiedotus lupasi muuta.
Niin, ei minun alitajuntani vaan sinun tekee ehkä työtä mökistäsi luopumiseen. Antaa merkkejä kehoon ettei vaan jaksa enää niin kuin ennen.
Itselläni tulee uupumus, kun lapsenlapset lähtevät kyläilemästä.Huomenta@
Uupumus kuten sanoit tapahtuu jälkijunassa kun ympärillä on tapahtunut asioita jotka vaativat sekä fyysisen, että psyykkisen mukana olon.
Kuopus pohtii muutosta elämässään opislelua ja paikkakunnalta pois muuttoa. Tuo hänenkin elämän vaihe rasittaa siten, että hänen epävarmuutensa heijastuu kiukutteluna äidille.
Eilen sekin vaihe laukesi, samoin suhde sisareeni palasi entiseen pisteeseen.
Kuvaisin eilistä uupumista..... sanoilla..... asioilla on tapana järjestyä eli ongelmat ohitettu....helpotus ja uupumus.
Nukuin hyvin, makoilen vielä sängyssä, pitänee nousta kahvin keittoon 😊 Aurinko paistaa, tosin lämpötila ei varmaankaan päätä huimaa.korppis kirjoitti:
Huomenta@
Uupumus kuten sanoit tapahtuu jälkijunassa kun ympärillä on tapahtunut asioita jotka vaativat sekä fyysisen, että psyykkisen mukana olon.
Kuopus pohtii muutosta elämässään opislelua ja paikkakunnalta pois muuttoa. Tuo hänenkin elämän vaihe rasittaa siten, että hänen epävarmuutensa heijastuu kiukutteluna äidille.
Eilen sekin vaihe laukesi, samoin suhde sisareeni palasi entiseen pisteeseen.
Kuvaisin eilistä uupumista..... sanoilla..... asioilla on tapana järjestyä eli ongelmat ohitettu....helpotus ja uupumus.
Nukuin hyvin, makoilen vielä sängyssä, pitänee nousta kahvin keittoon 😊 Aurinko paistaa, tosin lämpötila ei varmaankaan päätä huimaa.Kaikki tapaamiset, keskustelut, konfliktit joissa on mukana vahva tunnelataus läheisten ja rakkaiden kanssa ovat todellisia energiavarkaita; et itse huomaa kuinka vaikeista asioista rauhallisestikin keskustelu ja kuinka nämä tilanteet pusertavat sinusta ulos viimeisetkin voimanrippeet; nyt hiukka vanhempana sen huomaa vielä paremmin. Luulen että väsähdit sekä positiivisesta tapaamisesta siskosi kanssa että kuopuksen esille tuomista asioista, joista et ole oikein varma onko se hyvä mitä hän suunnittelee.
Paloma.se.co kirjoitti:
Kaikki tapaamiset, keskustelut, konfliktit joissa on mukana vahva tunnelataus läheisten ja rakkaiden kanssa ovat todellisia energiavarkaita; et itse huomaa kuinka vaikeista asioista rauhallisestikin keskustelu ja kuinka nämä tilanteet pusertavat sinusta ulos viimeisetkin voimanrippeet; nyt hiukka vanhempana sen huomaa vielä paremmin. Luulen että väsähdit sekä positiivisesta tapaamisesta siskosi kanssa että kuopuksen esille tuomista asioista, joista et ole oikein varma onko se hyvä mitä hän suunnittelee.
Kuopuksen suunnitelmat ovat omasta mielestäni loistavat, mutta uskaltaako hän itse tehdä päätöstä.
Onneksi häntä vetää toiselle paikkakunnalle rakkaus, mutta myös paremmat opiskeluvaihtoehdot, jospa ne olisivat riittävät motiivit.
Olenhan toki miettinyt itsekin siirtymään askeleen etelämmäksi täältä keskeltä ei mitään.
Päivästä päivään mennään täälläkin, joskus on enemmän energiaa, joskus vähemmän, mutta noin yleisesti ellen saa suurinta osaa itselleni asettamista tehtävistä (rutiinihuusholli mukaan luettuna) ennen päivänokosia valmiiksi, niin vaara piilee että ne jäävät seuraavaan päivään.
Sateinen aamu Daalan alajuoksulla. Sadetta olemmekin kaivanneet pitkään ja jopa uutislähetyksen meteorolgit iloitsivat kokopäiväsateesta josta tänään saamme nauttia. Lämpötila tosin romahti 26 asteesta 10 asteeseen jo eilen ja tänään on viileää. Olen kylvänyt uudelleen herneen, jonka hrarakat kävivät nyppimässä ylös. Istutukset ovat nyt tehty tältä kesältä, mitä nyt salaattia ja yrttejä tulee alkukuusta lisättyä. Peruna on itänyt, samoin porkkana ja sipuli. Tomaatti kukkii ja kurpitsan taimet voivat hyvin. Omenapuu kukkii.
(Paloman Puutarha. ja piha)
Kirppari saa nyt huilata viikon verran kun käväisemme Suomessa. Olen pessyt ja lajitellut kesävaatteita. Tänään olisi hyvä siivouspäivä ja mahdollisesti vielä pistäytyä lähitaajamassa ostoksilla. Miesporukka nukkuu...aamun hiljaisuus on minun omaa aikaani koneella ja ulkona.- Ostan_ja_myyn
Minä olen ostanut ja myynyt kirppiksillä noin kolmekymmentä vuotta ja harrastus säilyy varmaan satavuotiaaksi saakka. Nytkin minulla on looshi kirppiksellä ja minulle liian suuri vaate menee kaupaksi erittäin hyvin.
En myisi sellaista, mitä en itse ostaisi, tarkoitan siis kuntoa. Hinnat myös ja hintojen pitää elää. Mitään järkeä pitää samaa kymppiä koko kahta viikkoa.
Omista vaatteistani iso osa on kirpputoreilta, mutta minulle ei kelpaakaan mikä tahansa. Mahdun nykyisin kokoon 36 ja usein sen kokoiset jäävät myymättä niin kaupoissa kuin kirppiksilläkin, kun ihmiset ovat nykyään niin hirveän isoja. Nuorten vaatteet ovat tuota kokoa, mutta mallit eivät ehkä ihan minun makuuni, esimerkiksi puseroiden kaula-aukot ovat auki napaan asti.
Parasta tavaraa on sellaisilla kirppiksillä, joissa ihmiset itse myyvät. Toisaalta minua ei haittaa, vaikka jotkut tuovat lumppua ja ylihinnoittelevat sen, koska silloin oma tavarani menee paremmin kaupaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758