Kirjoitustaidoton

1lesken

Täällä palstalla pyörii täysin kirjoitustaidoton tyyppi. Oikoluku on keksitty ja tekstiä voi/täytyy tarkistaa, ennenkuin lähettää täysin lukukelvotonta ja siansaksaa foorumille. Missä on itsekritiikki. Tähän pitäisi jo päivystäjän puuttua. Lesken

137

1617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa , mää vai?

      • Meinasin ehdottaa itseäni, k/k ..)) Odottelen kaihileikkausta, enkä ennen sitä voi hankkia uusia silmälaseja. Teen virheitä. Hajataitto on lisääntynyt ja olen sitä mieltä, että myös "kone" tekee virheitä. Onko se mahdollista ?
        Mutta kyllä minustakin on ilo lukea selväkielistä tekstiä. Joillakin on taito kirjoittaa sitä.
        Silti olisi ehkä vähän tylsää, jos kaikki kirjoittaisivat samalla tavalla, pilkuntarkasti...


      • demeter1 kirjoitti:

        Meinasin ehdottaa itseäni, k/k ..)) Odottelen kaihileikkausta, enkä ennen sitä voi hankkia uusia silmälaseja. Teen virheitä. Hajataitto on lisääntynyt ja olen sitä mieltä, että myös "kone" tekee virheitä. Onko se mahdollista ?
        Mutta kyllä minustakin on ilo lukea selväkielistä tekstiä. Joillakin on taito kirjoittaa sitä.
        Silti olisi ehkä vähän tylsää, jos kaikki kirjoittaisivat samalla tavalla, pilkuntarkasti...

        Semmost se ei ikäihmise tervet päivä näe , lykky vaa leikkaukse.
        Mä ole nii mone haukkumise kaut lunastan ittellen oikeure kirjotta miten halua et en jaksa oikkiast kiinostu koko asiast


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Semmost se ei ikäihmise tervet päivä näe , lykky vaa leikkaukse.
        Mä ole nii mone haukkumise kaut lunastan ittellen oikeure kirjotta miten halua et en jaksa oikkiast kiinostu koko asiast

        Näin on, k/k, alamäki on alkanut. Mutta jospa sitä leikkauksen jälkeen alkaisi katsella maailmaa uusin silmin..))
        No, jos sinä kirjoittaisit kirjakieltä, et olisi sinä. Ja murteella kirjoittaminen/puhuminen on taitolaji. "Mää en eres yritä"..))


      • 1lesken

        k-k
        Sinä kirjoitat murretta.Kaipa siitä joku selvän saa. Lesken


    • Heikunkeikku

      Ai minäkö?

      • Aloittaja voisi kertoa nimimerkin ei tarvitsisi miettiä - kuka, eikö......


      • Heikunkeikku
        kawe kirjoitti:

        Aloittaja voisi kertoa nimimerkin ei tarvitsisi miettiä - kuka, eikö......

        Mitä turhia, hän joutuisi luettelemaan KAIKKI nimimerkit ja semmosta listaahan ei jaksaisi kukaan lukea.
        Jokainen tekee kirjoitusvirheitä. Tahallisia ja tahattomia. Ne vaan putkahtelee. Ja mikä merkillisintä, niin vaikka oon lukenut oman sepustuksen silmä kovana ja todennut, että no niiiiin nyhän on siistii tekstiä ja voin sen knapsasta lähtemään. No se sitte lähtee. Hetken kuluttua jos luen oman tekstini uudestaan, niin yhtäkkiä sinne vaan on putkahdellut jos joitakin virheitä.
        Olen Vakuuttunut, että ei ne ainakaan mun sormistani ole tulleet. :)

        Aloitus olisi ollut mielenkiintoisempi, jos olisi sanottu, että täällä on yksi kirjoittelija, joka EI KOSKAAN tee kirjoitusvirheitä.
        Tulis pitkä ketju, kun kaikki miettis, että kukahan se semmonen on.
        Jokunen tulis kirkkain silmin pröystäilemään, että "minä en ainakaan ole virheitä tehnyt".
        Sit me muut naurettais sille :)

        Minulla ei ole mitään vaikeuksia saada ihmisten teksteistä selvää. Se on selvää.
        Saisin selvää, vaikka yhellä silmällä lukisin. Tai silmät sirrillään. Noup, noup. Lukemisen taito on hanskassa.


      • 1lesken

        Heikun
        Jos tarkemmin mietin ja pohdin, kirjoittelit ennen eri nikillä. Joku tossavainen tai sellainen. En ota selkoa tyylistäsi. Lesken


    • mimmimum-..mi

      Taidamme lukeakin sitten aivan eri palstaa.....

    • allamol

      Silloin kun kuppi maistui, oikoluitko pullon kyljestä prosentit?

      • Nekö on pullojen etiketit leskenenin kirjoittamat?


      • 1lesken

        allamol
        Eikös se ollut kyypparin tehtävä, lukea ja tietää mitä anniskelee, kun asiakas tilaa. Lesken


    • En ole huomannut. Varmaan minussakin löytyy huomauttamista.
      En juuri välitä oikeinkirjoituksesta jos asian saa selville.

    • hehehehee

      Lkttnn mmrt knsnnttkrjtst

      • taastaas.taas

        Tuosta asiasta on jo täällä kirjoitettu. Älä jankuta.


      • """Lkttnn mmrt knsnnttkrjtst"""

        Siinäpä sitä tulikin "sanan säilää" oikein ympäri korvia.


      • 1lesken

        hehehehe
        Konsonantti-antti paikalla. Lesken


    • No onnkes se en mie ainakaa ole :DD
      Onkos täällä oikein päivystäjäki?

      • Onhan täällä. Kaksikin.

        Tuolla toisessa ketjussa huomasin jonkun oikaisevan toista: "Paha taipuu pahempi."

        Joku toinen taas heti siinä perään sanoi löytäneensä saman väärintaivuttajan
        ""vastauksesta toistakymmentä kirjoitusvirhettä. Melkoinen saavutus järkeväksi ihmiseksi itseään mainostavalta.""

        Joo ... Ei oppi ojaan kaada.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onhan täällä. Kaksikin.

        Tuolla toisessa ketjussa huomasin jonkun oikaisevan toista: "Paha taipuu pahempi."

        Joku toinen taas heti siinä perään sanoi löytäneensä saman väärintaivuttajan
        ""vastauksesta toistakymmentä kirjoitusvirhettä. Melkoinen saavutus järkeväksi ihmiseksi itseään mainostavalta.""

        Joo ... Ei oppi ojaan kaada.

        Mut mites päivystäjä puuttuu noihin? Ei pelkkä maininta mitään auta.


      • 1lesken

        siile
        Muutamassa lauseessa sekaisin sanavirheitä, murresanoja. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Muutamassa lauseessa sekaisin sanavirheitä, murresanoja. Lesken

        No jos noi on mun ainoat syntini täällä niin saan olla todella tyytyväinen :D.


    • kato-peiliin-

      alotukseen;

      Jahas, mitäs tämä lesken 1 nyt nipottaa,
      eipä noi sunkaa jutut ole juurikaa mistää kotosi,
      samaa höpinää päivästätoiseen,

      • 1lesken

        kato-peilu
        Oli kysymys kirjoitusvirheistä. Lesken


      • nupit.kaakkoon
        1lesken kirjoitti:

        kato-peilu
        Oli kysymys kirjoitusvirheistä. Lesken

        Kirjoitusvirheet eivät häiritse minua pätkääkään. Olen kyllästynyt esim. nimim. "Tellukan" jankutuksiik. Alkuun ne vaikuttivat nokkelilta, nyt häiritseviltä. On täällä muutama muukin jotka vänkäämisillään ärsyttää.

        Okei, ei ole pakko lukea, mutta jos aloitus olisikin ollut mielenkiintoinen.


      • nupit.kaakkoon kirjoitti:

        Kirjoitusvirheet eivät häiritse minua pätkääkään. Olen kyllästynyt esim. nimim. "Tellukan" jankutuksiik. Alkuun ne vaikuttivat nokkelilta, nyt häiritseviltä. On täällä muutama muukin jotka vänkäämisillään ärsyttää.

        Okei, ei ole pakko lukea, mutta jos aloitus olisikin ollut mielenkiintoinen.

        "nupit.kaakkoon"

        Tuskinpa mielen-kiintoinen aloitus miksikään muuttuu, vaikka siihen tulisi jokunen vänkääjäkin.
        Pitää vain lukea hartaudella ne vänkääjätkin, ettei tule kirjoitettua mitään älytöntä.
        Joutua vänkääjiin nähden naurun-alaiseksi.

        H.


      • nupit.kaakkoon kirjoitti:

        Kirjoitusvirheet eivät häiritse minua pätkääkään. Olen kyllästynyt esim. nimim. "Tellukan" jankutuksiik. Alkuun ne vaikuttivat nokkelilta, nyt häiritseviltä. On täällä muutama muukin jotka vänkäämisillään ärsyttää.

        Okei, ei ole pakko lukea, mutta jos aloitus olisikin ollut mielenkiintoinen.

        Oletko sinä, "nupit.kaakkoon", huomannut aikaisemmin itsessäsi tuollaista joutavista asioista ärsyyntymistä? Vai mahtaako se olla jotain sellaista iän mukanaan tuomaa herkkyyttä?


    • TuskinMinäOnnistun

      Jospa keskittyisimme mielenkiintoisiin aiheisiin ja keskittyisimme oman panoksen avulla mielenkiintoisten keskusteluketjujen alloittamiseen ja olevien ketjujen rakentamiseksi entistä kiinnostavammiksi.

      Mitkä aiheen ovat sinun mielestäsi kiinnostavia?
      Katsotaanpa, kuka käynnistää kiinnostavimman ketjun?
      Entä kuka kirjoittaa parhaita positiivisia kommentteja?

    • 879879878

      "Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven." Sulla on kolme virhettä pienessä hengentuotoksessasi.

    • Läksin.sata

      Mä aina pillahan itkuun ko mää näen teijät kirjotus taitottomat palstan pilaajat, mie en tykkee yhtään ko on keksity suora tavaus, oiko tiet ja väärin ymmärys. Mie oon herkkä et kyl ottoo pannuu, keitän kahvit nyt ja vien koko kennelin ulos, se ei oo miun kennel, kenen lienee. Sit mie lähen statiin.

      • 1esken

        Vielä on siivolla kirjoitettu. Odotellaan ensimmäisiä sapekkaita ilmaisuja mistä aiheesta tahansa. Silloin kone laulaa nopeammin kuin aivot. Teksti on sitten sen mukaista. Lesken


      • New-age

        Ootkos 1esken vai 1lesken?

        Aloituksesta: läpätiläpätiläpätiläpätiläpätiläpäti - onks landella joillakin tylsää?


      • polvi.parantunut

        Se on kuule lantella.
        Me viitennen polven jakomäkiläiset posaamme statia.


      • New-age

        Tuo oli hyvä!😎


      • 1lesken

        Läksin sata
        Ei muuta kun kahvit naamariin,kylän koirat mäkeen ja Onnibussissa Kamppiin. Kyllä pillitykset loppuvat. Lesken


      • 1kesken
        1lesken kirjoitti:

        Läksin sata
        Ei muuta kun kahvit naamariin,kylän koirat mäkeen ja Onnibussissa Kamppiin. Kyllä pillitykset loppuvat. Lesken

        Onnibussilla ei Onnibussissa.


    • hömpöti

      Tällainen aloitus on naurettava, koska miksi aloittaja lukee ketjuja jotka eivät kiinnosta ? Minä en lue läheskään kaikkia.

      • Mistä sinä tiedät mikä ketju on kiinnostava ja mikä ei, ellet lue niitä?
        Tämä ketju sinua nähtävästi ainakin kiinnosti, kaikessa naurettavuudessaan.


      • hömpöti
        Tellukka kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mikä ketju on kiinnostava ja mikä ei, ellet lue niitä?
        Tämä ketju sinua nähtävästi ainakin kiinnosti, kaikessa naurettavuudessaan.

        Sinä olet hauska! Ärsyynnyt aina minun kommentistani. Pitääkö kysyä sinulta mikä ketju on minulle sopiva?


      • hömpöti kirjoitti:

        Sinä olet hauska! Ärsyynnyt aina minun kommentistani. Pitääkö kysyä sinulta mikä ketju on minulle sopiva?

        Kaipa sinä nähtävästi itse tiedät ihan lukemattakin, mikä ketju sinua kiinnostaa.

        Aina? Sinun kommentistasi?
        Näin nikkisi vasta nyt nämä kaksi kertaa. Taidat olla uusi palstalla?


      • AkaateeminenAina
        Tellukka kirjoitti:

        Kaipa sinä nähtävästi itse tiedät ihan lukemattakin, mikä ketju sinua kiinnostaa.

        Aina? Sinun kommentistasi?
        Näin nikkisi vasta nyt nämä kaksi kertaa. Taidat olla uusi palstalla?

        Minun mielestä sinä Tellukka voisit tyntää pääsi persiisi ja keskustella itsesi kanssa. Mokoma riitapukari ja vänhääjä. Tyhjäntoimttaja.


      • AkateeminenAina
        AkaateeminenAina kirjoitti:

        Minun mielestä sinä Tellukka voisit tyntää pääsi persiisi ja keskustella itsesi kanssa. Mokoma riitapukari ja vänhääjä. Tyhjäntoimttaja.

        Oho, nyt tuli pari kirjoitusvirhettä. äkkiä korjaamaan ennen kuin Tellu ehtii, tyntää=työntää ja vänhääjä=vänkääjä. Piti vielä kirjoittaa, että keskustella siellä persiissä ruotsiksi.


      • AkaateeminenAina kirjoitti:

        Minun mielestä sinä Tellukka voisit tyntää pääsi persiisi ja keskustella itsesi kanssa. Mokoma riitapukari ja vänhääjä. Tyhjäntoimttaja.

        No tuo nyt on vain sinun mielestäsi ...


      • AkateeminenAina
        Tellukka kirjoitti:

        No tuo nyt on vain sinun mielestäsi ...

        Aika monet Suomessa asuvat suomalaiset ovat samaa mieltä Ruotsissa asuvista ruotsinsuomalaisista.


      • AkateeminenAina kirjoitti:

        Aika monet Suomessa asuvat suomalaiset ovat samaa mieltä Ruotsissa asuvista ruotsinsuomalaisista.

        No tietysti sitten, jos kerta monet muutkin ...
        Lauman mukanahan sitä on mentävä.
        Ihmettelinkin jo, että olisitko ihan itse keksinyt jotain noin korkeatasoista ja omaperäistä.


    • apukoulun_18.luokka

      Eikö teillä apukoulussa ollut sitten ketään, joka olsi kirjoittant väärin? Eipä tainnut. Et sinäkään ossaa kirijottaa laisin.

    • beethooven

      Muistan oppikoulussa aikoinaan sen tiukkapeppuisen valeahkon naisopen. Ilmankos en oppinut mitään kun katselin sen ihanasti liikkuvaa takamusta hänen ollessaan selin. Samalla kun kirjoitti jotain mongerrusta liitutaululle silloin vielä hyvinkin ihanasti.

    • funtsin.hyvin.vähän

      Minä en ole löytänyt tabletistani oikolukuohjelmaa.
      Siihen en lähde, että jossain wordissa kirjoittaisin ensin ja kopsaisin tänne.
      Pyrsk vaan, jo on sateinen päivä!

      • Helppo.löytää

        Tablettien oikolukuohjelma löytyy valmiina sieltä tabletin takakannen alta oikeasta reunasta.
        Ruuvimeisseli käteen, takakansi auki ja otat sen oikolukuohjelman esiin. Se on taiteltuna kolmena A-4 liuskana.
        Liuskat levität työpöydällesi ja katsot missä kohtaa pitää oikaista.


      • funtsin.hyvin.vähän
        Helppo.löytää kirjoitti:

        Tablettien oikolukuohjelma löytyy valmiina sieltä tabletin takakannen alta oikeasta reunasta.
        Ruuvimeisseli käteen, takakansi auki ja otat sen oikolukuohjelman esiin. Se on taiteltuna kolmena A-4 liuskana.
        Liuskat levität työpöydällesi ja katsot missä kohtaa pitää oikaista.

        Ei ole ruuvimeisseliä. Ei ole työpöytääkään. Sen verran pikkuisen funtsin, että en tiskipöydälle levitä jos veitsen kärjellä avaisin. Saattaisivat vettyä arkit.
        Hohhoijjaa, tuokin otti koville.


    • reppuriika

      Minäkö lienen. Minulla on usein tapana etten tarkastele ja tietokone on niin hidas, että toisinaan ei ehdi ottaa edes kaikkia kirjaimia kirjoittaessa mukaan.
      Olen kyllä sitä mieltä ettei ole päämäärä oikeakielisyys vaan keskustelu, mutta pitäisihän tekstistä tolkku saada. Käytän usein puhekieltä ja tietoisesti jopa murresanoja. Palstalla keskustellaan ja eihän puhuttaessakaan kiinnitetä orjallisesti huomiota sanajärjestykseen, sanavalintaan: on kaikenlaisia puhujia: vieraskielisiä, afaasikkoja, änkyttäjiä, sorakielisiä ym. ja ei ole tarkoitus masentaa ja lannistaa ilmaisullisesti hiekompia puhujia.
      Ja on vielä muistettava ettei meidän ikäluokassa kaikki ole viimeisen päälle suorittaneet peruskouluja puhumattakaan että olisivat oppineet konekirjoitustaidon.
      Minä kyllä mieluummin rohkaisen kaikkia kirjoittamaan ja ilmaisemaan ajatuksia tällä palstalla. Ei meidän tarvitse olla täydellisiä. Saattaahan jo tässä iässä aivoissakin olla rappeutumia, alkavaa dementiaa ja on sattunut verenkiertohäiriöitä nupissa.
      No reppu tässä sortui jälleen selittelemään ja paasaamaan.

    • jan.kuti

      Täällä palstalla pyörii muutamakin tyyppi ärsyttävine nokituksineen. Kuin tautofoniaa.
      Pitäisi saada toiminto millä piilottaa noiden tyyppien kommentit.

    • Jep, nyt voinjkin kirjoittaa miten sattuu,
      eipä tartte paljon pilkkuja viilata eikä possessiivisuffikseja miettiä
      kunhan antaa mennä vaan.
      Täällä oikolukija ja päivystäjä.
      Mitä lie se itsekritiikki, saakohan siitäkin kannuksia.

      • kylmätotuus

        Pari komeaa ritarinkannusta haluan kukkapenkkiini, joten on käväistävä puutarhamyymälässä.

        Jos käy niin, että kukkien avauduttua niistä löytyy väripilkkuja, niin oikopäätä menen itse takaisin myymälään ja annan kovaa kritiikkiä ja vaadin heiltä toisesta ritarinkannuksesta maksamani rahan takaisin.

        Mikäli alkavat änkyröidä, eivätkä suostu oitis vaatimukseeni, niin uhkaan mennä päivystäjälle (lääkärille) possessiivisuffiksin, pluskvamperfektin ja futuurin kanssa.
        Eiköhän muutu ääni kellossa?!

        Hyvällä tuurilla he tarjoavat minulle vielä juhlapäivällisen Futuriassa.

        He itse saavat ansaitsemansa kritiikin ja minä "kannukseni".

        Tähän onkin nyt hyvä laittaa piste.


    • Olen poistanut kännykästä ja tabletista oikolukuohjelman. Oikoluku keksi omia sanoja, joita piti alvariinsa oikaista, en tykännyt.

      On kiva tietää, että oikeinkirjoittavat käyttävät apuohjelmaa, muutenhan jälki voisi olla samanlaista kuin minulla.

      • ihan.sama.vai.mitä

        Peukku korpikirjailijalle viimeisestä virkkeestä :-)

        Heillä täytynee olla pöytäkoneet tai läppärit joissa apuohjelmat toimivat.

        Useat täällä tulkitsevat kieliopillisest täydellisen tekstin aivan väärin.


      • Minulla näkyy olevan ruotsalainen oikolukija, koska kirjoittaessa suunnilleen joka sanan alla on punainen mutkaviiva, paitsi sellaisten sanojen, joita löytyy myös ruotsinkielestä.
        Tässä kommentissa oli sen mielestä oikeinkirjoitettuna vain sanat "alla" ja "sen".


      • Tuota juuri epäilin korppis, että "kone" tekee virheitä, en minä huonoine silmineni. Täytyypä pyytää nuoria poistamaan oikolukuohjelma.


      • HyväNeuvo
        Tellukka kirjoitti:

        Minulla näkyy olevan ruotsalainen oikolukija, koska kirjoittaessa suunnilleen joka sanan alla on punainen mutkaviiva, paitsi sellaisten sanojen, joita löytyy myös ruotsinkielestä.
        Tässä kommentissa oli sen mielestä oikeinkirjoitettuna vain sanat "alla" ja "sen".

        Mene siis kirjoittelemaan ruottalaisten kanssa niitten palstoille, täällä monet on saaneet tarpeekseen sinusta!


      • HyväNeuvo kirjoitti:

        Mene siis kirjoittelemaan ruottalaisten kanssa niitten palstoille, täällä monet on saaneet tarpeekseen sinusta!

        No enkä mene vaikka kuinka jäkätät.
        Huudat minun suhteeni vastatuuleen, mutta huuda vain, se vahvistaa keuhkoja.


      • murteet-on-eriasia

        Kirjoitustaidoton??
        Aloitukseen vastaan, siin ounastelen, että "siilestä" on kysymys, siis tämä, joka heti vastaa, niin, paitsi Hunkszsi, joka korjaa virheensä heti.

        Olenkin joskus ihmetellyt sitä, että jollain on pakko vastata heti ja ei hallitse silloin oikein kirjoitusta, vaikka muutoin osaakin sen. Yleensä tämä on "siili" piikeineen ja seuraavakasi, jos ei ehdi ensimmäiseksi on Hunkszi.

        Olipa aloitus mikä hyvänsä, niin tämä kaksikko osaa sen latistaa, ...tai ei sittenkään, ..vaan ohjata uusille urille ja alkuperäinen aihe unohtuu ja käydäänkin sanasotaa kirjoittajien kesken..


      • Ikäväkyllä
        Tellukka kirjoitti:

        No enkä mene vaikka kuinka jäkätät.
        Huudat minun suhteeni vastatuuleen, mutta huuda vain, se vahvistaa keuhkoja.

        SelluTellun kohdalla pitää paikkansa vanha suomalainen sananlasku,

        Niin on lujassa, kuin paska Junttilan tuvan seinässä.


      • murteet-on-eriasia kirjoitti:

        Kirjoitustaidoton??
        Aloitukseen vastaan, siin ounastelen, että "siilestä" on kysymys, siis tämä, joka heti vastaa, niin, paitsi Hunkszsi, joka korjaa virheensä heti.

        Olenkin joskus ihmetellyt sitä, että jollain on pakko vastata heti ja ei hallitse silloin oikein kirjoitusta, vaikka muutoin osaakin sen. Yleensä tämä on "siili" piikeineen ja seuraavakasi, jos ei ehdi ensimmäiseksi on Hunkszi.

        Olipa aloitus mikä hyvänsä, niin tämä kaksikko osaa sen latistaa, ...tai ei sittenkään, ..vaan ohjata uusille urille ja alkuperäinen aihe unohtuu ja käydäänkin sanasotaa kirjoittajien kesken..

        No wauuuuuuuuuuuuuuuu
        Ohjata uusille urille? Minä vai ? Ei kai? En usko että mie oisin ainoa täällä sellainen joka sanasotaa harrastaa tai siihen johdattaa. Kyllä näen täällä monia muitai.


      • siilenä kirjoitti:

        No wauuuuuuuuuuuuuuuu
        Ohjata uusille urille? Minä vai ? Ei kai? En usko että mie oisin ainoa täällä sellainen joka sanasotaa harrastaa tai siihen johdattaa. Kyllä näen täällä monia muitai.

        Sitä paitsi onko täällä joku suositus missä ajassa EI saa vastata, kysyn vaan?


      • tillinlillinlieru
        siilenä kirjoitti:

        No wauuuuuuuuuuuuuuuu
        Ohjata uusille urille? Minä vai ? Ei kai? En usko että mie oisin ainoa täällä sellainen joka sanasotaa harrastaa tai siihen johdattaa. Kyllä näen täällä monia muitai.

        Ainaskin siili oot ahkerin sanasotaan ryhtymään ja siihen provoomaan 😝😝😝


      • tillinlillinlieru kirjoitti:

        Ainaskin siili oot ahkerin sanasotaan ryhtymään ja siihen provoomaan 😝😝😝

        Myönnän. Riippuu vähän millä tuulella satun käymän. Aina ei hutsi ja joskus provoon ihan kybällä :D.


      • siilenä kirjoitti:

        Myönnän. Riippuu vähän millä tuulella satun käymän. Aina ei hutsi ja joskus provoon ihan kybällä :D.

        Yrität provoilla, mutta et provoile.
        Siinä on selvä ero. Sinun "provoilusi", "kuohaisusi" ja "sanan säiläsi" on samanlaista löpsötystä kuin lehmä lätäkköön paskantaisi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Yrität provoilla, mutta et provoile.
        Siinä on selvä ero. Sinun "provoilusi", "kuohaisusi" ja "sanan säiläsi" on samanlaista löpsötystä kuin lehmä lätäkköön paskantaisi.

        Ai sinoot nähny senhi :DDDDDDDD.
        Kyllä tuo povoiluni on ainaki 1leskeniin kouhaisut ja korppikseenkin joskus :).


      • siilenä kirjoitti:

        Ai sinoot nähny senhi :DDDDDDDD.
        Kyllä tuo povoiluni on ainaki 1leskeniin kouhaisut ja korppikseenkin joskus :).

        Olen maalta kotoisin.

        Toiseen lauseeseesi toteaisin, että luulet vain.


      • tekopyhäkö
        Tellukka kirjoitti:

        Yrität provoilla, mutta et provoile.
        Siinä on selvä ero. Sinun "provoilusi", "kuohaisusi" ja "sanan säiläsi" on samanlaista löpsötystä kuin lehmä lätäkköön paskantaisi.

        Pääsit sitten kakkajuttujasi tuo maan esiin.


      • tekopyhäkö kirjoitti:

        Pääsit sitten kakkajuttujasi tuo maan esiin.

        Joo, pääsin.
        Ihan oikea toteamus. Lehmän, en omiani välitä tuoda tänne.


      • Tellukka kirjoitti:

        Olen maalta kotoisin.

        Toiseen lauseeseesi toteaisin, että luulet vain.

        Ahaa, ookko nää korppis ja 1lesken myös. Jo oon aatelluhi et teis on jotai samaa.


      • tekopyhäkö kirjoitti:

        Pääsit sitten kakkajuttujasi tuo maan esiin.

        Hih. Sitten hän väittää että muka minä. Jotehi provosoi omat taipumuksia meitsiin😁.


      • esittää
        siilenä kirjoitti:

        Hih. Sitten hän väittää että muka minä. Jotehi provosoi omat taipumuksia meitsiin😁.

        Niinpä ;)
        Per jo.


      • siilenä kirjoitti:

        Ahaa, ookko nää korppis ja 1lesken myös. Jo oon aatelluhi et teis on jotai samaa.

        Jaaha.
        Heitäkö kokeilit saada mukaan lätinään "kuo haisullasi"?
        Ei tainnut tärpätä?


      • esittää kirjoitti:

        Niinpä ;)
        Per jo.

        Per jo?


      • Tellukka kirjoitti:

        Jaaha.
        Heitäkö kokeilit saada mukaan lätinään "kuo haisullasi"?
        Ei tainnut tärpätä?

        Mjaa. En tod. ollut nyt sillä tuulella et ketään.


      • Ae että, no niinpä tietehi :).


    • tööttt

      Liekö paljonkin ihmisiä, jotka käy ylikierroksilla - miettiessään mihin ja minkälaisiin asioihin omassa tai muidenkin asioissa voi vaikuttaa - ihmisten hyvin- tai pahoinvointiin liittyen
      - mummuikäisten lapsuudessa aina vitsiä väännettiin opettajista esm - kuinka alati kulkevat karttakeppi housuntaskussa - naisopettajain sievistä takapuolista ei siihen aikaan kukaan uskaltant edes ääneen puhua - koska seksuaalisuus uskonnoissa alati suureksi synniksi julistettua
      - poikienkin unelmissa varmaan - räävä rääkkiä edusti nyrkkikyllikki- kiusaamiset siinä missä tyttäriä kehotettiin työntämään jalkoväliinsä yhtä sun toista - heimolaisten rinsaperunoista ja työkkärien löylykauha-terapiasta lähtien - melkosta urheiluhulluutta muuten.
      Liekö vain pelkkää rahastusta sekin oksettavudessaan kirjoittelun ohella
      - erilaisia tavoitteita lie paljon kaikilla ihmislllä - tapasin sisartani viikonloppuna ja laulettiin karaukea - - totesimme keskiyöllä että jos äiti eläisi vielä, tänään olisi hänen syntymäpäivänsä ja lauloimme vanhaa svingiä hänelle - meni melkein hienosti ja rytmissä pysyen.
      Vain elämästähän nekin vanhat laulutkin kertovat.
      Ja nykyhetkeen palatakseni - sisareni sanoi että nk perintöjen kyttääjiä inhoaa syvästi kuten itsekin muuten - kotoa poissaollessani kadonneita tavaroita ja papereita edelleen kaipailen
      - tietty mukavaa että on yrityksiä, jotka päässeet velkasaneerauksiin, mutta kun koko elonsa ajan
      ollut nk ylihuolehtija , ottaa syvästi pannuun alituiset turvallisuuspuutteet ja iänikuinen osaksi langennut maksumiehen rooli tässä maailmassa kun ei ole mieheksi edes syntynyt.
      Kunta-alueilla tehdään vahvaa tupakka- japäihdekampanjaa - joko moraali- tai terveysongelmiin liittyen - kukin taaplaa tyylillään - ihmisistä itsestään riippuu millaiseksi kokemusasiantuntijaksi kehittyy oman elonsa suhteen.
      - jos käyttää vanhaa roskiksesta löytämänsä likööripulloa kynttilänjalkana, koska mielestäni hieno, ei tarkoitus ole provoaminen mitään uskontoryhmiä vastaan - vaan
      koska yhtään ainutta arvoesinettä, esm kynttilänjalkoja ei enää kodistani löydy
      - ovat vissiin lähteneet nekin kaikki itsestään kävelemään.
      - tekemiseen ja olemiseen, kaikenlaiseen hetkessä elämiseen ja tietoiseen läsnäoloon,
      ihmisten tunteiden maailmaan, liittyy monenmoisia asioita eikä niin aina mitään eliittistä
      hienoutta - arkikin aina läsnä ajassa eläessä.

    • bessie-

      "Täällä palstalla pyörii täysin kirjoitustaidoton tyyppi. Oikoluku on keksitty ja tekstiä voi/täytyy tarkistaa, ennenkuin lähettää täysin lukukelvotonta ja siansaksaa foorumille. Missä on itsekritiikki. Tähän pitäisi jo päivystäjän puuttua. Lesken"

      Sinulle tyypillinen provoilu taas kerran. Epäilemättä lasket voitoksesi sen, että sinulle vastasin. Kaikin mokomin, se ei ole minulta pois millään tavalla, päinvastoin.

      Jos täällä todellakin pyörisi TÄYSIN kirjoitustaidoton tyyppi, niin mitä ihmeen oikoluettavaa hänen 'kirjoituksissaan' voisi olla? Puuttuuko joku oikolukuohjelma esim. symboleiden tai merkkien tai numeroiden (väärin)käyttöön? Tai seuraavien, kolmella keskisormen vedolla tekemieni kirjain- ja merkkirivien qwertyuiop娨asdfghjklöä''<zxcvbnm,.- oikeinkirjoitukseen?

      Sellaista oikolukua ei tietääkseni ole keksittykään, joka pystyisi muuttamaan täysin? lukukelvottoman? siansaksan? lukukelvolliseksi ihmisensaksaksi tai suomeksi. Jos sinulla on parempaa tietoa asiasta, niin kerro ihmeessä minullekin.
      Sinun mielestäsi lukukelvoton voi jollekin toiselle olla palstan parasta antia.

      Olen jo aikoja sitten huomannut, että olet ruvennut opiskelemaan oikeinkirjoitusta ja kielioppia. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Sanon vilpittömästi, että arvostan suuresti viitseliäisyyttäsi tässä asiassa.

      Itsekritiikin perääminen täällä on aivan turhaa. Mihin sitä tarvitaan, ei mihinkään.

    • töööttt

      Mun ritarinkannuksille taisi viime talvena käydä köpelösti
      - vain muutama myyränkuoppa maassa
      - joku uutiskuva pisti miettimään - missä viimeksi oon nähnyt mustavalkoiset korolliset estradikengät - jossain myyntipisteessä varmaankin
      - - mitä käyttöä vanhoille sukkahousuille olisi
      - kommarit vinoilee persuille railakkaasti otsikoissa kuten ennenkin
      - vajaakuntoisuus silleen rasittavaa itsekin koettuna
      - mitäpä sitten jos syvimmän masennuksen kynsissä killuessa noudattaisin
      itsekin kuin nuorten palstoilla niin muodikasta tapa ittes-ohjetta
      - pikkusievä kiikku kenties jonnekin ja päättyisi kaikki maalliset
      murheet ja vaivat tämänkin vanhuksen osalta
      - ei ainuttakaan ystävää tälläkään seudulla - koskaan.
      Miten lie kriittisyyden laita, esm omien ajatusten suhteen tai ihmisten
      kyky sietää ja kestää vajaakuntoisuuttaan ja epämukavuutta
      - silloinkin kun siihen aiheita ilmaantuu?

      • 1lesken

        Melko hyvin on kirjoiteltu. Suoranaisia virheellisiä sanoja tai ymmärtämättömiä lauserakenteita ei ollut. Murresanat eivät ole virhemarginaalissa. Antaisin omasta puolestani ketjulle arvosanaksi 9. .Lesken


    • onniinnii

      Tietokonerobotti osaa lukea. Nimi lesken toi sivuun leskijuttuja. Siellä mainostettiin sinulle Lesken Niina Mikkosta ja Celine Dionia.

      • 1lesken

        onnii
        Niina Mikkonen, julkisuushakuinen, kahden lapsen äiti ja kampaaja, ei liippaa omaa elämääni hiukkakaan. Celine Dion, huippulaulaja vielä vähemmän. Lesken


      • onniinnii
        1lesken kirjoitti:

        onnii
        Niina Mikkonen, julkisuushakuinen, kahden lapsen äiti ja kampaaja, ei liippaa omaa elämääni hiukkakaan. Celine Dion, huippulaulaja vielä vähemmän. Lesken

        Enhän minä mittää van se robotti ehdotteli näitä.

        Mutta nyt hommiin ja höpinät pois.


    • eppu2

      Oletko niin kirjoitustaitoinen, että voit heittää ensimmäisen kiven.
      Sen verran tekstejäsi lukeneena, kenties voisit tarkistaa väitettäsi.

      • Älä nyt noin nokkaannu.
        Tuskin hän sinua tarkoitti.


      • New-age

        Pitäisikö s24 ja 60 plussilla olla vihjepuhelin, mihin voisi soittaa ja antaa vihjeen, että
        nyssiltä on jääny pilkutkin pois ja sanajärjestys on liian vallaton....
        Ei sen kirjoituksen sisällön nii välii, mut ne muodot


      • 1lesken

        eppu2
        Pysyn edelleen väitteessäni. Lesken


      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        Pitäisikö s24 ja 60 plussilla olla vihjepuhelin, mihin voisi soittaa ja antaa vihjeen, että
        nyssiltä on jääny pilkutkin pois ja sanajärjestys on liian vallaton....
        Ei sen kirjoituksen sisällön nii välii, mut ne muodot

        New-age
        Asioitas .Lesken


      • New-age

        Täh


      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        Täh

        New
        Lyhyttä kirjoitusta pukkaa. Täysin käsittämätöntä. Lesken


      • New-age

        Niin puk
        Ootkos vielä Kampissa?


      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        Niin puk
        Ootkos vielä Kampissa?

        New-
        Oletko sinä vanttuut savessa kun kirjoitat latoa. Lesken


      • New-age

        Ei kun käytän oikkulukijaa....
        Et voi koskaan olla varma saatkos mitäs tilasit


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Älä nyt noin nokkaannu.
        Tuskin hän sinua tarkoitti.

        Sinulla tuota mielikuvitusta ainakin riittää.


      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        Ei kun käytän oikkulukijaa....
        Et voi koskaan olla varma saatkos mitäs tilasit

        New
        Kun kirjoittaa kymppisormijärjestelemällä, mitään lukijaa ei silloin tarvita. Yksi ammattini on tekstinkäsittelijä, joten tiedän mistä kirjoitan
        Sitä saa mitä tilaa, mutta kuka tässä on jotain tilannut. Lesken


      • bessie-
        1lesken kirjoitti:

        New
        Kun kirjoittaa kymppisormijärjestelemällä, mitään lukijaa ei silloin tarvita. Yksi ammattini on tekstinkäsittelijä, joten tiedän mistä kirjoitan
        Sitä saa mitä tilaa, mutta kuka tässä on jotain tilannut. Lesken

        Miten kymmensormijärjestelmän käyttäminen muka estää virhelyönnit tai asiavirheet?
        Tässäkään asiassa et tiedä kirjoittamastasi asiasta juuri mitään, olet vain tietävinäsi.
        Tilaaja olet sinä.


      • 1lesken
        bessie- kirjoitti:

        Miten kymmensormijärjestelmän käyttäminen muka estää virhelyönnit tai asiavirheet?
        Tässäkään asiassa et tiedä kirjoittamastasi asiasta juuri mitään, olet vain tietävinäsi.
        Tilaaja olet sinä.

        bessi
        Kun olen aikoinaan kauppiksessa ollut kympin konekirjoittaja, niin sokkona kirjoittaminen kymppijärjestelmällä on iskostunut päähäni. Samoin sokkona lyöminen numeropuolelta käy rutiinilla. Meitä oli kolme naista Helsingissä, samassa työpaikassa, jotka rankattiin nopeimpien ja virheettömien käsittelijöiden joukkoon. Väitän, että vieläkin kirjoitan sukkelasti, sokkona lähes virheetöntä tekstä ja pystyn samalla ajattelemaan.
        En ole tilannut mitään. New-age jotain muuta väitti tuossa aikaisemmin. Lesken


      • eppu2
        1lesken kirjoitti:

        bessi
        Kun olen aikoinaan kauppiksessa ollut kympin konekirjoittaja, niin sokkona kirjoittaminen kymppijärjestelmällä on iskostunut päähäni. Samoin sokkona lyöminen numeropuolelta käy rutiinilla. Meitä oli kolme naista Helsingissä, samassa työpaikassa, jotka rankattiin nopeimpien ja virheettömien käsittelijöiden joukkoon. Väitän, että vieläkin kirjoitan sukkelasti, sokkona lähes virheetöntä tekstä ja pystyn samalla ajattelemaan.
        En ole tilannut mitään. New-age jotain muuta väitti tuossa aikaisemmin. Lesken

        Yksi on hyvä yhdessä ja toinen toisessa asiassa. Niinhän tämä maailma pelaa.


      • New-age
        1lesken kirjoitti:

        bessi
        Kun olen aikoinaan kauppiksessa ollut kympin konekirjoittaja, niin sokkona kirjoittaminen kymppijärjestelmällä on iskostunut päähäni. Samoin sokkona lyöminen numeropuolelta käy rutiinilla. Meitä oli kolme naista Helsingissä, samassa työpaikassa, jotka rankattiin nopeimpien ja virheettömien käsittelijöiden joukkoon. Väitän, että vieläkin kirjoitan sukkelasti, sokkona lähes virheetöntä tekstä ja pystyn samalla ajattelemaan.
        En ole tilannut mitään. New-age jotain muuta väitti tuossa aikaisemmin. Lesken

        No, hyvä kun kerroit kirjoitustaidoistasi. Selittänee aloituksen.
        En ihan hirveästi vahtaa oikeinkirjoitusvirheitä, vaikka huomaan toki virheitä ja omalta osaltani melkein joka tekstiin tulee jotain. Kun ajatuksen tynkä on rutistettu tekstiksi, en enää sitä lue. Pyydän nyt siis anteeksi jo tuleviakin virheitä sydämellisesti.


      • bessie-
        1lesken kirjoitti:

        bessi
        Kun olen aikoinaan kauppiksessa ollut kympin konekirjoittaja, niin sokkona kirjoittaminen kymppijärjestelmällä on iskostunut päähäni. Samoin sokkona lyöminen numeropuolelta käy rutiinilla. Meitä oli kolme naista Helsingissä, samassa työpaikassa, jotka rankattiin nopeimpien ja virheettömien käsittelijöiden joukkoon. Väitän, että vieläkin kirjoitan sukkelasti, sokkona lähes virheetöntä tekstä ja pystyn samalla ajattelemaan.
        En ole tilannut mitään. New-age jotain muuta väitti tuossa aikaisemmin. Lesken

        Jaa, minä en muistaakseni ole koskaan saanut NUMEROarvostelua konekirjoitusnopeudestani, olen (tai olin) huippunopea luonnonlahjakkuus. Nopeuteni taisi olla jotain 17000 lyöntiä puolessa tunnissa jos nyt oikein muistan. Sen muistan, että kirjoitin n. 2½ nopeammin kuin mitä valtion virkoihin pyrkiviltä konekirjoittajilta vaadittiin. En käytä, enkä kai ole koskaan pyrkinytkään käyttämään täydellisen 'oikeaoppista' kymmensormijärjestelmää, vaan olen kehitellyt sen pohjalta oman minulle sopivan ja luontevan järjestelmän.

        Kirjoitit nimimerkkini väärin. Olenko väärässä arvellessani sen johtuneen siitä, että tosiaan ajattelit samalla kun kirjoitit? Vai eikö ajatus kuitenkaan oikein kulkenut (loppuun asti)? Vai pätkikö yhteys aivojen ja vasemman käden nimettömän?keskisormen? välillä?
        "Kympin" kirjoittaja voi tehdä määrätyn määrän virheitä, mutta jos (eris)nimen kirjoittaa väärin niin tuskin saa kymppiä.
        Kyky kirjoittaa "sokkona" ei paranna tuotetun tekstin laatua millään tavalla.


        Olet tehnyt aloituksen, eli olet tilannut jotain.


      • 1lesken
        bessie- kirjoitti:

        Jaa, minä en muistaakseni ole koskaan saanut NUMEROarvostelua konekirjoitusnopeudestani, olen (tai olin) huippunopea luonnonlahjakkuus. Nopeuteni taisi olla jotain 17000 lyöntiä puolessa tunnissa jos nyt oikein muistan. Sen muistan, että kirjoitin n. 2½ nopeammin kuin mitä valtion virkoihin pyrkiviltä konekirjoittajilta vaadittiin. En käytä, enkä kai ole koskaan pyrkinytkään käyttämään täydellisen 'oikeaoppista' kymmensormijärjestelmää, vaan olen kehitellyt sen pohjalta oman minulle sopivan ja luontevan järjestelmän.

        Kirjoitit nimimerkkini väärin. Olenko väärässä arvellessani sen johtuneen siitä, että tosiaan ajattelit samalla kun kirjoitit? Vai eikö ajatus kuitenkaan oikein kulkenut (loppuun asti)? Vai pätkikö yhteys aivojen ja vasemman käden nimettömän?keskisormen? välillä?
        "Kympin" kirjoittaja voi tehdä määrätyn määrän virheitä, mutta jos (eris)nimen kirjoittaa väärin niin tuskin saa kymppiä.
        Kyky kirjoittaa "sokkona" ei paranna tuotetun tekstin laatua millään tavalla.


        Olet tehnyt aloituksen, eli olet tilannut jotain.

        bessi
        Porukat eivät vaivaudu kirjoittamaan alkuun, kenelle teksti on tarkoitettu. Itse käytän puolet nikistä. Riittänee. Koulussa maikka arvio suoritukseni 10 arvoiseksi. Tänne palstalle kirjoitan älypuhelimella, minulla ei ole tablettia eikä tietokonetta, joten tämä tyyli on sitä poliisin kirjoitustyyliä. Aivan outo käsite, että kun teen aloituksen, tilaan jotain. Enpä ole moista ennen kuullut. Lesken


      • eppu2
        1lesken kirjoitti:

        bessi
        Porukat eivät vaivaudu kirjoittamaan alkuun, kenelle teksti on tarkoitettu. Itse käytän puolet nikistä. Riittänee. Koulussa maikka arvio suoritukseni 10 arvoiseksi. Tänne palstalle kirjoitan älypuhelimella, minulla ei ole tablettia eikä tietokonetta, joten tämä tyyli on sitä poliisin kirjoitustyyliä. Aivan outo käsite, että kun teen aloituksen, tilaan jotain. Enpä ole moista ennen kuullut. Lesken

        Onhan tässä systeemi, kenelle kommentti on tarkoitettu.
        Pitkän vastausrivin ollessa kyseessä se tosin saattaa hämärtyä matkalla.


      • eppu2
        bessie- kirjoitti:

        Jaa, minä en muistaakseni ole koskaan saanut NUMEROarvostelua konekirjoitusnopeudestani, olen (tai olin) huippunopea luonnonlahjakkuus. Nopeuteni taisi olla jotain 17000 lyöntiä puolessa tunnissa jos nyt oikein muistan. Sen muistan, että kirjoitin n. 2½ nopeammin kuin mitä valtion virkoihin pyrkiviltä konekirjoittajilta vaadittiin. En käytä, enkä kai ole koskaan pyrkinytkään käyttämään täydellisen 'oikeaoppista' kymmensormijärjestelmää, vaan olen kehitellyt sen pohjalta oman minulle sopivan ja luontevan järjestelmän.

        Kirjoitit nimimerkkini väärin. Olenko väärässä arvellessani sen johtuneen siitä, että tosiaan ajattelit samalla kun kirjoitit? Vai eikö ajatus kuitenkaan oikein kulkenut (loppuun asti)? Vai pätkikö yhteys aivojen ja vasemman käden nimettömän?keskisormen? välillä?
        "Kympin" kirjoittaja voi tehdä määrätyn määrän virheitä, mutta jos (eris)nimen kirjoittaa väärin niin tuskin saa kymppiä.
        Kyky kirjoittaa "sokkona" ei paranna tuotetun tekstin laatua millään tavalla.


        Olet tehnyt aloituksen, eli olet tilannut jotain.

        Voi jee, kyllä hyvä oot tuossa hommassa . Ittelläni oli nuoruudessani kymmensormijärjestelmällä, jotain vähän alle 9000.


      • 1lesken kirjoitti:

        bessi
        Porukat eivät vaivaudu kirjoittamaan alkuun, kenelle teksti on tarkoitettu. Itse käytän puolet nikistä. Riittänee. Koulussa maikka arvio suoritukseni 10 arvoiseksi. Tänne palstalle kirjoitan älypuhelimella, minulla ei ole tablettia eikä tietokonetta, joten tämä tyyli on sitä poliisin kirjoitustyyliä. Aivan outo käsite, että kun teen aloituksen, tilaan jotain. Enpä ole moista ennen kuullut. Lesken

        Jos teet aloituksen, tilaat vastauksia siihen, näin ymmärtäisin.


      • 1lesken kirjoitti:

        bessi
        Porukat eivät vaivaudu kirjoittamaan alkuun, kenelle teksti on tarkoitettu. Itse käytän puolet nikistä. Riittänee. Koulussa maikka arvio suoritukseni 10 arvoiseksi. Tänne palstalle kirjoitan älypuhelimella, minulla ei ole tablettia eikä tietokonetta, joten tämä tyyli on sitä poliisin kirjoitustyyliä. Aivan outo käsite, että kun teen aloituksen, tilaan jotain. Enpä ole moista ennen kuullut. Lesken

        Aika eto :O. Kymmensormikirjoittelua älypuhelimella. Sulla häytyy olla sitten pikkuriikkkiset sormet.


      • siilenä kirjoitti:

        Aika eto :O. Kymmensormikirjoittelua älypuhelimella. Sulla häytyy olla sitten pikkuriikkkiset sormet.

        Miksi et lue toisen kommenttia ensin ennenkuin hyökkäät vastaamaan.

        1lesken kirjoitti:
        """Tänne palstalle kirjoitan älypuhelimella, minulla ei ole tablettia eikä tietokonetta, joten tämä tyyli on sitä poliisin kirjoitustyyliä."""


      • Tellukka kirjoitti:

        Miksi et lue toisen kommenttia ensin ennenkuin hyökkäät vastaamaan.

        1lesken kirjoitti:
        """Tänne palstalle kirjoitan älypuhelimella, minulla ei ole tablettia eikä tietokonetta, joten tämä tyyli on sitä poliisin kirjoitustyyliä."""

        Pittääkö siun AINA sekkautua mun juttuihin. Oisit välillä hilijaa. Kommentoi muita.


      • siilenä kirjoitti:

        Pittääkö siun AINA sekkautua mun juttuihin. Oisit välillä hilijaa. Kommentoi muita.

        No yksinkö haluaisit täällä jutustella? Keskustelupalstalla ...


      • Tellukka kirjoitti:

        No yksinkö haluaisit täällä jutustella? Keskustelupalstalla ...

        No kait täällä on muitakin ku sie ja mie.


      • 1lesken
        bessie- kirjoitti:

        Jaa, minä en muistaakseni ole koskaan saanut NUMEROarvostelua konekirjoitusnopeudestani, olen (tai olin) huippunopea luonnonlahjakkuus. Nopeuteni taisi olla jotain 17000 lyöntiä puolessa tunnissa jos nyt oikein muistan. Sen muistan, että kirjoitin n. 2½ nopeammin kuin mitä valtion virkoihin pyrkiviltä konekirjoittajilta vaadittiin. En käytä, enkä kai ole koskaan pyrkinytkään käyttämään täydellisen 'oikeaoppista' kymmensormijärjestelmää, vaan olen kehitellyt sen pohjalta oman minulle sopivan ja luontevan järjestelmän.

        Kirjoitit nimimerkkini väärin. Olenko väärässä arvellessani sen johtuneen siitä, että tosiaan ajattelit samalla kun kirjoitit? Vai eikö ajatus kuitenkaan oikein kulkenut (loppuun asti)? Vai pätkikö yhteys aivojen ja vasemman käden nimettömän?keskisormen? välillä?
        "Kympin" kirjoittaja voi tehdä määrätyn määrän virheitä, mutta jos (eris)nimen kirjoittaa väärin niin tuskin saa kymppiä.
        Kyky kirjoittaa "sokkona" ei paranna tuotetun tekstin laatua millään tavalla.


        Olet tehnyt aloituksen, eli olet tilannut jotain.

        bessi
        Kauppiksessa 60-luvulla kirjoitettiin kirjoituskoneilla ns.harakkakoneilla, jotka eivät olleet sähkökäyttöisiä. Työelämässä opin 70-luvulla tietsikan käytön. Onhan se valtava ero kirjoittaa hipaisunäppäimillä, verrattuna johonkin rämisevään Remingtoniin. Aikuiskoulutuksessa, toimistosihteerin kurssilla suoritn näppäilytekniikan kokeen. 3000 virheetöntä lyöntiä / 10 min. Mutta ei lähelläkään sinun lähes puolet nopeampaa kirjoitusta. Lesken















        .


      • 1kesken
        1lesken kirjoitti:

        New
        Kun kirjoittaa kymppisormijärjestelemällä, mitään lukijaa ei silloin tarvita. Yksi ammattini on tekstinkäsittelijä, joten tiedän mistä kirjoitan
        Sitä saa mitä tilaa, mutta kuka tässä on jotain tilannut. Lesken

        Mitä tarkoittaa kymppisormijärjestelemällä ? Sokkona kirjoitat lähes virheetöntä tekstä. Toimistosihteerin kurssilla suoritn. Näin kymmensormi järjestelmällä kirjoittajana ihmettelen virheitäsi, vaikka väität olevasi virheetön. Laksukoneessa käytetään viissormi järjestelmää. Ihan vain tiedoksi.


    • Kyllä täällä jokainen osaa kirjoittaa, mutta osaavatko kaikki lukea, tai ymmärtää lukemansa, sitä en tiedä.

      Uuno Turhapurokin joutui armeijassa koneella kirjoittamaan, vääpeli tms. kysyi osaako Uuno kirjoittaa nopeammin, toki osasi, mutta virhelyöntien määrä kasvoi huomattavasti.
      Hiljaa hyvä tulee.

      • bessie-

        Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis. Päteekö tuo keskustelupalstalla, se onkin sitten toinen juttu, makuasiakin?


      • bessie- kirjoitti:

        Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis. Päteekö tuo keskustelupalstalla, se onkin sitten toinen juttu, makuasiakin?

        Lähinnä ajattelin kirjoitusnopeuden säätämistä, ehkä jopa jo kirjoitetun tekstin tarkistamista
        Itselleni ainakin tulee virhelyöntejä harva se kerta, kun jotain näpyttelen.


      • bessie-
        Ancelina kirjoitti:

        Lähinnä ajattelin kirjoitusnopeuden säätämistä, ehkä jopa jo kirjoitetun tekstin tarkistamista
        Itselleni ainakin tulee virhelyöntejä harva se kerta, kun jotain näpyttelen.

        hyvää myöhäisiltaa

        Yllä olevan kirjoittamisessa meni viitisen minuuttia. Säätelin kirjoitusnopeuttani käyttämällä yksinenäjärjestelmää. Alussa takelteli, mutta aika pian löytyi oikea tekniikka. Nyt saattaisi mennä alle kahden minuutin.


      • bessie- kirjoitti:

        hyvää myöhäisiltaa

        Yllä olevan kirjoittamisessa meni viitisen minuuttia. Säätelin kirjoitusnopeuttani käyttämällä yksinenäjärjestelmää. Alussa takelteli, mutta aika pian löytyi oikea tekniikka. Nyt saattaisi mennä alle kahden minuutin.

        Minne se enää meidän iässä on kiire kirjoittaessa?
        Minä annan itselleni aikaa ja käytän raamatullista sormijärjestelmää.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Minne se enää meidän iässä on kiire kirjoittaessa?
        Minä annan itselleni aikaa ja käytän raamatullista sormijärjestelmää.

        Ajan ymmärrän mutta mikä on raamatullinen sormijärjestelmä?


      • eppu2 kirjoitti:

        Ajan ymmärrän mutta mikä on raamatullinen sormijärjestelmä?

        Jeesuksen sanoin: "Etsikää, niin te löydätte".


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Jeesuksen sanoin: "Etsikää, niin te löydätte".

        Tuskimpa Jeesuksella kirjoituskonetta oli.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuskimpa Jeesuksella kirjoituskonetta oli.

        Enhän sanonutkaan, että hän itse kirjoitti koneella. Hän antoi vain ohjeen.


      • bessie-
        Tellukka kirjoitti:

        Minne se enää meidän iässä on kiire kirjoittaessa?
        Minä annan itselleni aikaa ja käytän raamatullista sormijärjestelmää.

        No ei minnekään, ainakaan jos tänne kirjoitan.

        Se, millä nopeudella tai tekniikalla muut kirjoittajat tänne kirjoittavat, ei kiinnosta minua ollenkaan, en ajattele sellaisia. Itselleni taas nopeasti kirjoittaminen luontaista. Omaa, minulle luontevinta kirjoitusnopeutta hitaampi kirjoittaminen ihan oikeasti tuottaa minulle vaikeuksia, tuntuu hankalalta ja takkuiselta.
        Tänne kirjoittaessani kirjoitan tieten tahtoen vielä tavallistakin vauhdikkaammin, itseasiassa pyrin kirjoittamaan mahdollisimman nopeasti. En kiireen takia, vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta ajatellen. Ajattelen sen olevan aivoilleni, koordinaatiokyvylleni ja sen sellaiselle hyväksi. Varsinkin tuon kehittelemäni uuden yksinenäjärjestelmän käyttämisen suotuisiin vaikutuksiin uskon. Tämän vetäisin vielä melkein vanhalla tutulla tyylillä ja vauhdilla, vähän vain vaikeutin.

        Vielä pitää mennä pesutupaan. Untuvatäkki on kuivausrummussa. Sen olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla täysin kuiva jo yhdeksän maissa illalla, mutta eipä ollut lähelläkään kuivaa. Onneksi kuivausrumpu ei sammunut automaattisesti klo 22 kuten kuivaushuone. Se olisi ollut pieni katastrofi. Vielä kerran käyn katsomassa ja ellei ole kuiva niin kylmän viileästi jätän pyörimään ja yritän olla ajattelematta koko asiaa seuraavien kahdeksan tunnin aikana. Vähintään 7 tunnin yöunestani en tingi.


    • Moni teistä jankuttaa innokkaasti neroista.
      Jankuttaen samalla kirjoitus-taidosta.
      Suoden ainakin minulle tunteen että jotain teiltä puuttuu.
      Mistä te olette saaneet mieleenne kuvan nerosta?
      Miten te tiedätte mikä nero on?
      Pienellä alku-kirjaimella kirjoittaen siis.

      H.

      • En muista mistä oon saanu neron kuvan mieleen mut se on sellainen yliviisas innovoija ja keksijä. Siitä tiijän. Ja jankutan koska aloitus siitä on tehty.

        Oisko että mitä parempi kirjoitustaito, sitä nerompi................ai eikö, noi ei minustakaa ne liity välttämäti toisiisa. Neron ei tartte olla kouluja käyny, nero voi olla luonnostaan.


      • siilenä kirjoitti:

        En muista mistä oon saanu neron kuvan mieleen mut se on sellainen yliviisas innovoija ja keksijä. Siitä tiijän. Ja jankutan koska aloitus siitä on tehty.

        Oisko että mitä parempi kirjoitustaito, sitä nerompi................ai eikö, noi ei minustakaa ne liity välttämäti toisiisa. Neron ei tartte olla kouluja käyny, nero voi olla luonnostaan.

        Ja näköjään kunnon pesulastat ostettu näyttöruudun pudistamiseen. Näkee pelata PasiAnssia sitten.


      • siilenä kirjoitti:

        Ja näköjään kunnon pesulastat ostettu näyttöruudun pudistamiseen. Näkee pelata PasiAnssia sitten.

        h lisää tähän näin.


      • Eihän me tiedetäkään, mutta Google tietää.

        """Synonyymit: nero

        ässä mestari tähti virtuoosi huippu supertähti velho huippu- taitaja taituri taitoniekka ekspertti aivot lahjakkuus älykkö """


      • Tellukka kirjoitti:

        Eihän me tiedetäkään, mutta Google tietää.

        """Synonyymit: nero

        ässä mestari tähti virtuoosi huippu supertähti velho huippu- taitaja taituri taitoniekka ekspertti aivot lahjakkuus älykkö """

        Täällä taitaa olla enempi meitä mölyköitä.


      • 1lesken
        siilenä kirjoitti:

        En muista mistä oon saanu neron kuvan mieleen mut se on sellainen yliviisas innovoija ja keksijä. Siitä tiijän. Ja jankutan koska aloitus siitä on tehty.

        Oisko että mitä parempi kirjoitustaito, sitä nerompi................ai eikö, noi ei minustakaa ne liity välttämäti toisiisa. Neron ei tartte olla kouluja käyny, nero voi olla luonnostaan.

        siile
        Mene neroketjuun. Tässä ketjussa vaaditaan moitteetonta kirjoitustaitoa. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Mene neroketjuun. Tässä ketjussa vaaditaan moitteetonta kirjoitustaitoa. Lesken

        Kiitos, neroutta tässä ei kait kaivatakkaan :D.


    • tööttt

      Toi aiemmin ketjussa esiintynyt läpätiläpäti lällällää läpäti kuulostaa joteski samanlaiselt kuin rytmihäiriöinen sydän - tai aivoverenvuotoa kokeneen
      jos on saanut useammankin tällin kalloonsa - sydävikaisiakaan ei koskaan saisi sanoa sydämettömiksi - olipa jutut miten sekavia tai mieltä vailla olevia
      - tai aggressioita riittäis vaikka maailmanloppuun asti tai mistä minä tiedän tietoisen läsnäolon itsekunkin elossa - ainakin siitä ettei ole kokovartalopuudutuksessa tai ainepöhnissään koko eloaikaansa
      - vaikkei mitään neroutta tääkään kirjoittelu edusta - raamatusta löytyy joskus hyviä helmiä mietittäväksi, esm Jesajan kirjasta - mitä tarkoittaa lause
      -kun aika ja sattuma kohtaavat ihmistä - toivottavasti enempi satuttamatta.

      • New-age

        Ajatteles, jos on eri kategorioita.
        On ihmisiä, jotka jatkuvasti etsivät muista virheitä, ihan millaisia virheitä vaan. Kaikki kelpaa.. Todistellakseen mitä? Omaa olemassaoloaanko?
        Tärkeilyä? Pinsetti-ihmisiä.
        Sitten on suurella pensselillä heiluvia. Kun on kyse kirjoittamisesta täällä, kait kiinnostavat tekstit nappaa.
        Sitten raamatun käyttö kuin reseptinä keittökirjasta muihin ihmisiin, on jotensakin vastenmielistä. Paljon mielenkiintoisempaa olisi lukea, mikä teksti on kirjoittajaa auttanut, mietityttänyt itseään ja miksi. Silloin tulisi antaneeksi itsestään jotain tärkeää. Siis ei niin, että ihmisenä käyttää Sanaa raippana. Tässä voisi viitata toiseen uskonto, mitä äärimmillään käytetään juurikin muihin ihmisiin. Varotaan tätä.
        Toisten ihmisten kohtaaminen tekee oikein hyvää!


    • Salmensyrjä

      Savon puolesta laittovat Hunkkelille terveisiä. Elä suotta hölökyile. Mää heettämää kepillinen nurkan taa ja sen jäläkee huiloo muutama vartti.

    • maissiiiii

      NO; semmonen taidoton sitä ollaan, valitettavasti. Harmi jos se sinua harmittaa, mutta kun se variskin äänellään laulaa niin maissikin kirjoittaa juuri niin kuin taitaa.
      Se on niin hauskaa näppäillä aamusta iltaan, joten tapojani en kehtaa tässä iässä enää muutella.

    • tätä-mieltä-

      Miulla tulee paljon kiri.virheitä,
      en korjaile niitä,
      osa on koneen aiheuttamia
      osa oman lukihäirikön tekemiä,
      sori vaan,
      ei tarvi lukea,
      tai sitten lukee vaan,
      koittaa arvailla mitä on mahtanu sanoa asiallaan,
      mielipiteen ilmaisu on tärkeintä,

      kaikkein eniten tympii kaikki murteella kirjotettu lässytys,
      erityisesti savon-murre on pahinta mitä ikinä olen kuullu,
      niitten juttujen yli hyppään armotta aina,

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe