Nero jossain

henrjii

Tållå palstalla on nero, joku vain kertoisi kuka

91

1055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • New-age

      Huomenta! Oma määrittelysi tållålle ja nerolle olisi poikaa, jottas voi tutkiskella itseään ja ilmoittautua toiseksi tai toiseksi, sikälimikäli olet oikeassa.
      Tässäkös tämä päivä menee, kesää odotellessa: tållåkas vai nerokaskas?

    • Neron tunnistaa leimauksista. Neronleimaus lie useimmille tunnettu tila, tosin usein lyhyt eikä välttämättä positiivinen vaikutuksiltaa.

      • New-age

        Onko ne leimaukset samanlaisia kuin aikoinaan sinikantisissa passeissa?


      • New-age kirjoitti:

        Onko ne leimaukset samanlaisia kuin aikoinaan sinikantisissa passeissa?

        Leima ei ole tunne. Sain Amerikan tullissa leimoja punakantiseeni. Nertonleimaus on hetkellinen tunnetila ts. älynväläys.


      • korppis kirjoitti:

        Leima ei ole tunne. Sain Amerikan tullissa leimoja punakantiseeni. Nertonleimaus on hetkellinen tunnetila ts. älynväläys.

        Me nerot leikittelemme usein sanoilla.
        Myönnettäköön että tuppaamme pilkkailemaan useimmiten typeryksiä.
        Tällä palstallakin.
        Yksi sanan-laskumme, luultavasti sekin minun kehittelemäni, kuuluu:
        "Typerykset sentään osaavat kopioida".

        :)

        H.


      • jankuttaja
        hunksz kirjoitti:

        Me nerot leikittelemme usein sanoilla.
        Myönnettäköön että tuppaamme pilkkailemaan useimmiten typeryksiä.
        Tällä palstallakin.
        Yksi sanan-laskumme, luultavasti sekin minun kehittelemäni, kuuluu:
        "Typerykset sentään osaavat kopioida".

        :)

        H.

        Te nerot? Onko palstalla muitakin kuin sinä hunksz?


      • hunksz kirjoitti:

        Me nerot leikittelemme usein sanoilla.
        Myönnettäköön että tuppaamme pilkkailemaan useimmiten typeryksiä.
        Tällä palstallakin.
        Yksi sanan-laskumme, luultavasti sekin minun kehittelemäni, kuuluu:
        "Typerykset sentään osaavat kopioida".

        :)

        H.

        Typerykset käyttävät wikiä ja oikolukuohjelmaa. Sinua ei kannata kopioida, sinua on jo kopioitu liikaa.


      • korppis kirjoitti:

        Typerykset käyttävät wikiä ja oikolukuohjelmaa. Sinua ei kannata kopioida, sinua on jo kopioitu liikaa.

        "korppis"

        On oikein että tiedon-puute ajaa Wikipediaan.
        Se ei ole oikein että sieltä haetaan tieto vain siksi, että toivotaan saatavan kunniaa ja kehua.
        -
        Mieltäni hivelisi eniten, jos saisin aina lukea palstalla ajateltuja mieli-piteitä asioista.
        Vaikka sitten perusta olisikin etsitty Wikistä.
        Tämä ei tietenkään koske blogailua ja muuta kasvi-huonetta.
        Pitäähän tytöille vähän hassutteluakin sallia.
        Painotan sanaa: vähän.

        H.


      • HulluEiTyhmä
        hunksz kirjoitti:

        Me nerot leikittelemme usein sanoilla.
        Myönnettäköön että tuppaamme pilkkailemaan useimmiten typeryksiä.
        Tällä palstallakin.
        Yksi sanan-laskumme, luultavasti sekin minun kehittelemäni, kuuluu:
        "Typerykset sentään osaavat kopioida".

        :)

        H.

        En pidä älykkäänä ihmistä joka nimittelee muita typeryksiksi.
        Se osoittaa että on jotenkin jäänyt kehityksessä jälkeen, ei ehkä ole saanut tarpeeksi huomiota minkä kuvittelee ansainneensa. Onneksi muut ovat älykkäämpiä ja sietävät hieman säälien tämän itsetehostuksen.


      • Korppitar
        hunksz kirjoitti:

        Me nerot leikittelemme usein sanoilla.
        Myönnettäköön että tuppaamme pilkkailemaan useimmiten typeryksiä.
        Tällä palstallakin.
        Yksi sanan-laskumme, luultavasti sekin minun kehittelemäni, kuuluu:
        "Typerykset sentään osaavat kopioida".

        :)

        H.

        Oi, oi ja ei ei, kuka tahansa voi "tupata pilkkaamaan typeryksiä" se ei todellakaan ole nerouden merkki, oikeastaan pain vastoin.


    • Keisarinnerotfarkut

      Noo ei tarvitse mennä kauppatoria pidemmälle kalaan, täällähän minä olen.
      Nerohtelen tarpeen ja pyynnin mukaan.
      Yritän pitää matalaa profiilia vaikka usein on vaikea hillitä itseään kun neroutta pukkaa joka huokosesta.
      Nytkin muutama pisara otsalla kun ei ole pantaa, ja pitäisi lähteä tuonne yhteiskunnan sekaan.

      • Turhaluulo

        Voi kuules neropatti, sinä OLET yhteiskunnassa, ei sinne mennä sekaan. Et siis ole nero sinäkään!


    • bessie-

      Täällä ei ole yhtään neroa. Ei vaikka kuinka venyteltäisiin nerouden 'rajoja'.

      • New-age

        Jos nerouden rajoja venytellään ääriinsä saavutetaanko tållå?


    • En voinut olla minä, koska tuohon aikaan en ollut lähelläkään palstaa, nukuin vielä.

    • NikittömänäNakutan

      Minä voisin olla. Sain jo kouluaikana testeissä sellaisen äo:n, että lähettivät jatkotesteihin. Teini-ikäisenä saadut tulokset olisivat tuskin miksikään muuttuneet. Mensa ei kiinnosta.

    • loistokasta

      Nero ei kävisi tälläisilla palstoilla.

      • New-age

        Miksi nero on suomenkielessä yliälykäs, mutta italiankielessä musta?
        Musta musta olisi nerokas synonyymi, mutta kun taju menee, voi kaikki mennä mustaksi.


      • New-age

        Nero soitti lyyraa Rooman palaessa. Oliko hän byromaani?
        Teloitutti läheisiään.
        Nero j u l i s t e t t i i n aikuiseksi 14 vuotiaana, mikä ei nyt ollut kauhean nerokasta. Lapsihallitsija. Kopsasin vähän Wikiltä. Sai hän jotain positiivistakin aikaiseksi.
        Suomen kieleen sana on tullut 1787. Tämänkin kopsasin.


      • Suutarinpikkuserkku

        Nero tuli suomen kieleen v 1787.
        Kestipä kauan, 230 vuotta, ennen kuin se hän tuli 60 palstalle.
        Kuka sitten lieneekään?


      • New-age

        Vähän on hakusessa.
        Mietin issessein, että jos juoksen pääni seinään ja saan patin, onko se pattipatti vai alkava neropatti? Kandeisko yrittää?


      • New-age kirjoitti:

        Nero soitti lyyraa Rooman palaessa. Oliko hän byromaani?
        Teloitutti läheisiään.
        Nero j u l i s t e t t i i n aikuiseksi 14 vuotiaana, mikä ei nyt ollut kauhean nerokasta. Lapsihallitsija. Kopsasin vähän Wikiltä. Sai hän jotain positiivistakin aikaiseksi.
        Suomen kieleen sana on tullut 1787. Tämänkin kopsasin.

        Rooman palo = v. 64. Neron työpäivä.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Rooman palo = v. 64. Neron työpäivä.

        Yksi niitä harvoja vuosilukuja, jotka opin muistamaan historiasta.
        Opettaja sen neuvoi muistamaan näin:
        Rooman 6 kirjainta
        palo 4 kirjainta


      • suutarinkorko-opas
        New-age kirjoitti:

        Vähän on hakusessa.
        Mietin issessein, että jos juoksen pääni seinään ja saan patin, onko se pattipatti vai alkava neropatti? Kandeisko yrittää?

        Päänsä seinäään saattaminen tuottaa vain pahkaa, päätäpahkaa. Otsan pahkaan voi muotoilla vaikka tuhkakupin tai maljakon.
        Mikä olisi kivempi näky kuin kesäkukat otsassa ja vieressä nortin tumppi.


      • New-age kirjoitti:

        Vähän on hakusessa.
        Mietin issessein, että jos juoksen pääni seinään ja saan patin, onko se pattipatti vai alkava neropatti? Kandeisko yrittää?

        Kokeile.
        Voi hyvinkin tulla neropatti (tai sitten saat aivoverenvuodon).

        Nuoremman likan ala-asteella oli yksi poika, joka ei paljonkaan välittänyt tunneilla housunpersauksiaan kuluttaa, eikä kuljetella läksykirjojaan edestakaisin kouluun. Kaverit pitivät häntä pikkusen tyhmänä ja kummallisena muutenkin.
        Kerran viikossa heillä oli luokan hauska tunti, jolloin oppilaat saivat esittää jotain omatekemiään sketsejä tai laulaa tai kuka mitäkin. Se poika antoi oman panoksensa tunnille, otti vauhtia ja juoksi pää edellä seinään, sitten toisenkin kerran, kunnes opettaja keskeytti hänen esityksensä.
        Jommin kummin, hän joko sai siitä neropatin tai sitten oli vain äärimmäisen turhautunut siellä typerysten joukossa, sillä hän kuuluu olevan mensan jäsen.


      • New-age

        En ole vielä kokeillut. Ehkä pahkakuppipattia esittelemällä ei pääse Mensaan.
        Pitäisi väkertää jokin testi, mutta miettikääpä testien tekijöitä, heidän ällinsä täytyy olla ylivertaista vai....pattipäitä. Eipä edes täällä ruuhka-alueella ole
        Kovasti paljon näkynyt, entäs meidän edustajat?
        Voiko puhua itsensä neroksi (kirjoittaa ei voi, koska 1lesken tarkkailee...hih),
        koska toiset omasta mielestään osaavat juoda itsensä kivaksi. Joten samalla logiikalla mentäisiin siis päin seiniä...


      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        En ole vielä kokeillut. Ehkä pahkakuppipattia esittelemällä ei pääse Mensaan.
        Pitäisi väkertää jokin testi, mutta miettikääpä testien tekijöitä, heidän ällinsä täytyy olla ylivertaista vai....pattipäitä. Eipä edes täällä ruuhka-alueella ole
        Kovasti paljon näkynyt, entäs meidän edustajat?
        Voiko puhua itsensä neroksi (kirjoittaa ei voi, koska 1lesken tarkkailee...hih),
        koska toiset omasta mielestään osaavat juoda itsensä kivaksi. Joten samalla logiikalla mentäisiin siis päin seiniä...

        New-
        "Kirjoittaa ei voi, koska
        1lesken tarkkailee...hih, koska toiset omasta mielestään osaavat juoda itsensä kivaksi". Tässä yksi esimerkkikirjoitus, josta en saa mitään tolkkua. Olisiko nikki joku Sutki-savolainen. Lesken


      • New-age

        Ei ole tippaakaan savolaisuutta, mutta jossain on päässyt täällä lipsahtamaan, että Pohjois-Karjalasta muutama lisä coctailiin.
        1lesken: jätä sulkeinen teksti poies. Tuon sanonnan opin työpaikalta, henkilöiltä, jotka käyttivät viisasten juomia. Kun en ole nauttinut, olen jäänyt tälle asteelle, mitens muut: viini on viisasten juoma, neroiltako läikkyy yli.
        Lisään myös tämän: tekstini ovat kryptoja?


      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        Ei ole tippaakaan savolaisuutta, mutta jossain on päässyt täällä lipsahtamaan, että Pohjois-Karjalasta muutama lisä coctailiin.
        1lesken: jätä sulkeinen teksti poies. Tuon sanonnan opin työpaikalta, henkilöiltä, jotka käyttivät viisasten juomia. Kun en ole nauttinut, olen jäänyt tälle asteelle, mitens muut: viini on viisasten juoma, neroiltako läikkyy yli.
        Lisään myös tämän: tekstini ovat kryptoja?

        New-
        Työporukka joi vettä. Joku ei ole nauttinut. Viisaat lipittää viiniä ja nerot läikyttää. Kryptoja koko teksti. Anna mun kaikki kestää Vai ei ole sudettisavolaisia tässä tekstissä mukana. Ymmärrys hoi,äly älä jätä. Lesken


      • New-age

      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        Laitan sulle rauhottavaa musiikin muodossa 😎

        https://youtu.be/fSV6P1kE-LY

        New
        En koskaan avaa linkkejä enkä laita niitä. Joku new-age musa, ei kiitos. Lesken


      • New-age

        Ihan old-age musaa. Avaa vaan.


      • 1lesken

        New
        Etkö ymmärtä lukemaasi tekstiä. Miksi jankutat ja painostat. Lopeta. Lesken


      • oivoivoivoi

        Miksei kävisi???? Nero on yleensä utelias ja kiinnostunut asioista. et ole siis nero sinäkään!


    • Helle.Aalto

      Noro löytyy helpommin, sitä on kuulemma taas liikkeellä.

      • Pöllömikäpöllö

        Myös håråja on liikenteessä näin kesäaikaan. Sanovat isot pojat.


      • åsnavadåsna
        Pöllömikäpöllö kirjoitti:

        Myös håråja on liikenteessä näin kesäaikaan. Sanovat isot pojat.

        Linnut ne palvelee iloisesti.


      • New-age
        Pöllömikäpöllö kirjoitti:

        Myös håråja on liikenteessä näin kesäaikaan. Sanovat isot pojat.

        Mitä tekemistä niillä on etsintäkuulutetun neron kanssa?


    • noopelius

      Vaatimattomuus estää sanomasta....

    • tunnustan-mä-se-oon-

      Mä oon, tiedän kaikesta kaiken,
      kuulijalla on vastuu mun sanomisista,

      • Äläsuotta

        Itsetuntemus on kaiken A ja O. Sorry, et ole lähelläkään neroa....heheh


    • Ällöhöhlää

      Ilmankos Kela mainostaa tässä ketjussa Opintotukea!!! Kukaan 60 ei liene henkisesti tällä tasolla.

      • Lisää-tarjouksia

        Minulle tyrkyttää Norwegian luottokorttia ja Surimo 4000 euron lainaa.
        Otin molemmat, olenhan nero.
        Ja Ellos 20% alennusta. Ostin alkkareita pahvilaatikollisen, olenhan nero.


    • HulluEiTyhmä

      Kauniita, älykkäitä hyvin koulutettuja on palstalla myös. Puhumattakaan itseään muita viisaampina pitävistä. Joskus ihmettelen miksi he yleensä avaavat näitä sivuja. Eikö heidän kuuluisi olla vertaistensa seurassa vai hukkuvatko siellä massaan, kun kaikki ovat fiksuja ?

      • Heitä tarvitaan täällä kertomaan minkälaista paskaporukkaa me muut olemme tällä palstalla.


      • New-age

        Vertaistuki - päivän sana - voitaisko armahtaa itseämme ja todeta, että täällä on fiksujen massaa, ei paskaporukkaa.
        Kelpaiskos?


      • New-age kirjoitti:

        Vertaistuki - päivän sana - voitaisko armahtaa itseämme ja todeta, että täällä on fiksujen massaa, ei paskaporukkaa.
        Kelpaiskos?

        Kommenttini nyt oli tavallaan sellainen "krypto".
        Jos et ole lukenut muita ketjuja, niin et ymmärtänyt.


      • New-age

        Olen lukenut muita, mutten halua luokitella ihmisiä täällä noin. Toivon, etten muista kirjoita sellaiseen sävyyn. Toki joskus on olleet napit vastassa, mutta olevinaan asiasta.
        Mitens se menee, että joka itsensä ylentää jne.


      • Tellukka kirjoitti:

        Heitä tarvitaan täällä kertomaan minkälaista paskaporukkaa me muut olemme tällä palstalla.

        Voiskos tellukka itse kirjoitaa että meitä tarvitaan täällä kertomaan minkälaista paskaporukkaa te muut olemme tällä palstalla ;)?


      • New-age kirjoitti:

        Olen lukenut muita, mutten halua luokitella ihmisiä täällä noin. Toivon, etten muista kirjoita sellaiseen sävyyn. Toki joskus on olleet napit vastassa, mutta olevinaan asiasta.
        Mitens se menee, että joka itsensä ylentää jne.

        Häh?
        Ei se sinun luokittelusi toisista ollutkaan, vaan sen neron. Enhän minä sinua neroksi, ei, ei ei ...

        """Minusta tämä aloitus oli erittäin mukava siihen saakka kunnes paskaporukka saapui häiriköimään."""

        Et silloin kommentoinut sitä mitenkään, huomasin.


      • siilenä kirjoitti:

        Voiskos tellukka itse kirjoitaa että meitä tarvitaan täällä kertomaan minkälaista paskaporukkaa te muut olemme tällä palstalla ;)?

        Siis:
        """... te muut olemme..."""???

        Kirjoitusvirheet virheinä, mutta kun kommentin sisältö on taas niin ristiriitainen, ettei siitä ota selvää muut kuin nerot.


      • Tellukka kirjoitti:

        Siis:
        """... te muut olemme..."""???

        Kirjoitusvirheet virheinä, mutta kun kommentin sisältö on taas niin ristiriitainen, ettei siitä ota selvää muut kuin nerot.

        Eiku olette, ymmärrätkö nyt vai pitääkö piirtää?


      • New-age
        Tellukka kirjoitti:

        Häh?
        Ei se sinun luokittelusi toisista ollutkaan, vaan sen neron. Enhän minä sinua neroksi, ei, ei ei ...

        """Minusta tämä aloitus oli erittäin mukava siihen saakka kunnes paskaporukka saapui häiriköimään."""

        Et silloin kommentoinut sitä mitenkään, huomasin.

        Ja mun kommenttini oli siihen "paskaporukka"-sanaan.

        Apua. Auttakkee.
        Tästä ketjusta tulee kryptoteekki, eikä tästä ota p...kaan eikun nerokaan selvää...


      • New-age kirjoitti:

        Ja mun kommenttini oli siihen "paskaporukka"-sanaan.

        Apua. Auttakkee.
        Tästä ketjusta tulee kryptoteekki, eikä tästä ota p...kaan eikun nerokaan selvää...

        No niin nii.
        Niinhän se tässä ketjussa oli, mutta miten sen aikaisemmin olet jättänyt ison nenän varjoon ja nyt se tuli niin tärkeäksi huomioida? Tärkeysjärjestys, kommentin kirjoittajan nikin mukaisesti? Olen ylpeä ...


      • New-age

        Ei ole isoa klyyvaria, ei varjoa.

        Voitko avata tekstiäsi. En ymmärrä. Tuleeko hauskasta hetkessä sitten lopulta ilkeää. Noinko se menee?


      • siilenä kirjoitti:

        Voiskos tellukka itse kirjoitaa että meitä tarvitaan täällä kertomaan minkälaista paskaporukkaa te muut olemme tällä palstalla ;)?

        No johan minä kirjoitin, mihin teitä tarvitaan.
        Etkö siis osaa lukeakaan?


      • Tellukka kirjoitti:

        No johan minä kirjoitin, mihin teitä tarvitaan.
        Etkö siis osaa lukeakaan?

        Ilman teitä, siis maanteitä, ois aika tylsää ja vaivalloista.


      • siilenä kirjoitti:

        Ilman teitä, siis maanteitä, ois aika tylsää ja vaivalloista.

        No mitä sitten vielä kyselet.


      • Tellukka kirjoitti:

        No mitä sitten vielä kyselet.

        Jankutijankutijankutijankuti.


      • jaksaa-jaksaa
        siilenä kirjoitti:

        Jankutijankutijankutijankuti.

        Niin just. Sinä se jaksat jankuttaa vaikka maailman tappiin. Sulla on joku syndrooma että sun täytyy aina saada viiminen sana.


      • New-age
        Tellukka kirjoitti:

        No johan minä kirjoitin, mihin teitä tarvitaan.
        Etkö siis osaa lukeakaan?

        En osannut lukea tekstiäsi ilmeisesti, enkä tendenssiä. Olen täällä pelkästään leikkinyt sanalla nero pyrkien koko asian ulkopuolelle. Mielestäni esim. Spedessä oli jotain nerokasta, keksintöineen, Pelle Peloton. Lääketieteessä voi olla neroutta, kun löydetään jotain odottamatonta ihmisten terveyttä edistävää.
        Ihan normielämässä minkä tahansa työn kehittämisessä oivaltaminen voi olla arkista neroutta. Voiko itsepalvelukassa olla jonkin intention tulos.
        Täällä joku mainitsi Einsteinin, da Vincin jne jne monelta saralta löytyy esimerkkejä.
        Tallaan taateleita.


      • Ehkäkuitenkinnäin
        Tellukka kirjoitti:

        Heitä tarvitaan täällä kertomaan minkälaista paskaporukkaa me muut olemme tällä palstalla.

        Harvoin kauniit ja koulutetut ketään paskaporukaksi haukkuu. Uskallan väittää, että niitä kauniita ja koulutettuja haukutaan paljon enemmän, niiden kouluttamattomien suulla. Onhan yleisesti tiedossa, ainakin lukeneilla, että se, joka ei ole opiskellut/lukenut luulee tietävänsä kun taas oppinut tietää luulevansa; tama tulee arkielämässä jatkuvasti vastaan. Parhaat asiantuntijat löytyvät aina niistä takapenkin pojista, joita lukeminen tai tieto ei ole koskaan kiinnostanut.


    • eppu2

      Minä ymmärrän neron niin, että on aivan loistava jossain asiassa, mutta ei välttämättä osaa keittää kananmunia.
      Me tarvitsemme näitä neroja, juuri he ovat syypäitä siihen, että arkemme on helpottunut sadassa vuodessa.

      • New-age

        Ilmeneekö nerous arkitodellisuudessa jollain saralla ja vain? Joku keksii jonkin ylivertaisen jutun. Ehkä rajoittuneesti ajatellaan, että se on jotain rahalla tai tuottavuudella mitattavissa olevaa kuten matkapuhelin/Nokia ja nyt viimeisten kehittelyjen myötä puhelimesta onkin tullut älypuhelin. Voi olla, että muutaman sukupolven päästä meidän älypuhelimille nauretaan niin, että vatsaan sattuu = mitä meidän sukupolvet ovat älynneet. Jokin neroudentapainen korvautuu uudella neroudella? Tämä olisi ainakin lohdullista.


      • eppu2
        New-age kirjoitti:

        Ilmeneekö nerous arkitodellisuudessa jollain saralla ja vain? Joku keksii jonkin ylivertaisen jutun. Ehkä rajoittuneesti ajatellaan, että se on jotain rahalla tai tuottavuudella mitattavissa olevaa kuten matkapuhelin/Nokia ja nyt viimeisten kehittelyjen myötä puhelimesta onkin tullut älypuhelin. Voi olla, että muutaman sukupolven päästä meidän älypuhelimille nauretaan niin, että vatsaan sattuu = mitä meidän sukupolvet ovat älynneet. Jokin neroudentapainen korvautuu uudella neroudella? Tämä olisi ainakin lohdullista.

        Neroutta voi olla monella eri alueella.
        Kaikkihan on kehityksen tulosta. Joku keksii idean, mistä alkaa pitkä prosessi, joka jatkuu, sukupolvelta toiselle.
        Luullakseni nerot eivät naura edellisten sukupolvien kehitystyölle , vaan oivaltavat asian ytimen. Sen, että on minkä pohjalle rakentaa ja kehittää omia ideoitaan.


    • Henkka hyvä, ei haittaa vaikkei jokainen olla neroja, eikös kaikki ole omalla tavallaan heroja.

    • Tänä iltana otan kyllä yhden ison huurteisen. Tekeeköhän se minusta neromman :D.

      • New-age

        Voit kirjoittaa ennen ja jälkeen sen ison. Sitten voidaan arvioida, jos annat meille täydet valtuudet leikkiä neroja.

        Heroja voisi olla helpompi löytää täältä. Jokuhan on ollut vapaaehtoistyössä jne., mitä arvostan.


      • New-age kirjoitti:

        Voit kirjoittaa ennen ja jälkeen sen ison. Sitten voidaan arvioida, jos annat meille täydet valtuudet leikkiä neroja.

        Heroja voisi olla helpompi löytää täältä. Jokuhan on ollut vapaaehtoistyössä jne., mitä arvostan.

        Joo, että te eija valtuuksia tarvita, arviota tulee kuitenkin, mut ei haittaa. Otan arvioinnit vastaan kuin tavis ikään :D.


      • siilenä kirjoitti:

        Joo, että te eija valtuuksia tarvita, arviota tulee kuitenkin, mut ei haittaa. Otan arvioinnit vastaan kuin tavis ikään :D.

        oho, siis taija


      • siilenä kirjoitti:

        oho, siis taija

        Nii jo, älä ota enää ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Nii jo, älä ota enää ...

        Vasta nythän minä kurkun kastelin :D.


      • siilenä kirjoitti:

        Vasta nythän minä kurkun kastelin :D.

        Mutta jätä se iso huurteinen ottamatta illalla, jos haluat toisten ymmärtävän "sanan säiläsi" täällä. Olet jo tarpeeksi nero nyt.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta jätä se iso huurteinen ottamatta illalla, jos haluat toisten ymmärtävän "sanan säiläsi" täällä. Olet jo tarpeeksi nero nyt.

        Nyt on ilta ja puolet on jo juotu. Tiä kuinka sanansäilä selkenee tässä kun ilta ehtii.


      • siilenä kirjoitti:

        Nyt on ilta ja puolet on jo juotu. Tiä kuinka sanansäilä selkenee tässä kun ilta ehtii.

        Nii ja kyllä mie paremminhi ymmärrän tuon noron päälle.


      • New-age

        Oliko kyseessä sahti? Toimii täydellisesti vatsan huuhtelussa...


    • höpättävväät

      Mittee työ tuas hupattana tyhjee ? Kaaheesti oon hommanna tännää. Siinä oo jootanna tyhjee huastammaa.

    • Moni teistä jankuttaa innokkaasti neroista.
      Jankuttaen samalla kirjoitus-taidosta.
      Suoden ainakin minulle tunteen että jotain teiltä puuttuu.
      Mistä te olette saaneet mieleenne kuvan nerosta?
      Miten te tiedätte mikä nero on?
      Pienellä alku-kirjaimella kirjoittaen siis.

      H.

      • Aloittaja kertoi palstalla majailevan neron (pienellä). Itse en koskaan ole tavannut neroa mutta häytyyhän se uskoa kun kerta aloituksessa sanotaan. Oiskos näin että mitä virheettömämpi teksti sen nerompi, mitä enempi virhetiä sen tollompi?


      • No juu, joskus jopa samaa mieltä sinun kanssa. Tuskin se mahdollinen pieni, tai suurempikaan, nerous kirjoitus/kielioppitaidosta on kiinni. Nerolla voi välähtää vaikkei osaisi kirjoittaa lainkaan.


      • eppu2

        Nuo kaksi lausetta, jotka kysymysmerkillä lopetit, kiinnitti huomioni.
        Kerrotta oma ajatuksesi asiasta. Selkosuomella. Kiitos.


    • En tiiä, mutta mä ehkä olen, jos en nyt nero nii nerokas - luulisin. Hmmmm

    • Hyvin viisaat- New-age, hunksz,paloma, korppis ja paljon muita, itse olen nolla.

      Olen kuitenkin hyvin tyytyväinen kehittyvään eläkkeeseen- x-rahasto korko yli 30% 5kk.

      200 tuhatta euroa riitti melko kauan tosin oli suuria lisä tuloja.

      Aurinko paistaa ja linnut laulaa.....

      • Näin totuus.

        Viisaat kyllä apina näkee.


      • henrjii

        Ruattis ei ole kuin kruunuja, € saa vain suomessa, tai virossa


    • Aloitusta voisi tulkita rasistiseksi / eriarvoistavaksi, koska nerot ovat ikäänkuin parempia kuin vähemmän nerot tai vielä vähemmän nerot. Vaikeus on siinä kuka määrittää kokonaisvaltaisen nerouden- Einstein oli matemaattisesti lahjakas, mutta käytännön elämä ssä suht. tumpelo, da Vinci oli mielestäni monilahjakkuus, molemmat yleisesti todettu neroiksi.
      Eikö myös elämäänsä tyytyväinen, osansa tekevä, ja siten pärjäävä ihminen, joka toimii myös yhteiskunnan näkökulmasta huomioivasti ja suojelevasti- ole nero, koska siinä täytyy osata paljon, vai tasapäistyykö se siihen että meitä on satoja miljoonia.
      Päätelmäksi jää todellinen nero on yksilö joita on vain vähän jokaisessa sukupolvessa- heidän neroudessaan on uniikki suuri merkitys - tieteellisesti todistettavasti.

      • Kiitos!!!

        Kuinka ihmiskunta tuomitsee rikolliset--- he ovat tavallaan ei rikollisia he saavat elää.

        mvh.


      • "Eikö myös elämäänsä tyytyväinen, osansa tekevä, ja siten pärjäävä ihminen, joka toimii myös yhteiskunnan näkökulmasta huomioivasti ja suojelevasti"

        Ei minusta. Minä näen tuon ominaisuuden ihan taviksen ominaisuutena, kunnollisen taviksen. Siihen ei mitään erityislahjakkuuksia tarvitse.


      • siilenä kirjoitti:

        "Eikö myös elämäänsä tyytyväinen, osansa tekevä, ja siten pärjäävä ihminen, joka toimii myös yhteiskunnan näkökulmasta huomioivasti ja suojelevasti"

        Ei minusta. Minä näen tuon ominaisuuden ihan taviksen ominaisuutena, kunnollisen taviksen. Siihen ei mitään erityislahjakkuuksia tarvitse.

        Samaan päädyin minäkin- kuten tekstissä mainitsen, mutta onhan sekin hyvä kun pärjää ja on tyytyväinen- nyt kysyttiin nerojen ominaisuuksia----


      • kawe kirjoitti:

        Samaan päädyin minäkin- kuten tekstissä mainitsen, mutta onhan sekin hyvä kun pärjää ja on tyytyväinen- nyt kysyttiin nerojen ominaisuuksia----

        Ai mää lulin et tämä on kysymys :): "Eikö myös elämäänsä tyytyväinen, osansa tekevä, ja siten pärjäävä ihminen, joka toimii myös yhteiskunnan näkökulmasta huomioivasti ja suojelevasti- ole nero". Mutta vastasitkin itse jo siellä jatkossa- Eli siis sammaa mieltä.


      • xx9
        Mielenkiintoinen kommentti.........
        Mielestäni rikollisten tuomitseminen on hyvin monisyistä. Syytteet ihmisyyttä - / kansanryhmää- ym vastaavaa kohtaan tehdyt rikokset - tuomitaan kansainvälisen oikeusistuimen toimesta, siksi että tuomio on hyväksyttävissä hyvin erilaisten kulttuurien keskuudessa.
        Meillä ei ole kuolemanrangaistusta, täällä rikolliset saavat yleensäottaen oikeudenmukaisia tuomioita, Toki esim raiskauksissa tuomiot voisivat olla kovempi a........
        Maailmanlaajuisesti on ehkä kovimpia rangaistuksia yksilön kannalta se, kun ympäröivä yhteisö hylkää - monista syistä.
        Siis kyllä rikoksista tuomitaan, mutta ei aina kuolemaan- kyllä sovittaminen tuomion kautta riittää - mahdollisuus oppia ja katua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe