Hoidot purreet, mutta vain ihme voisi parantaa

Ent.optimisti

Sairastan non Hodkiingin lymfoomaa. Diagnoosin tullessa tauti oli laajalti levinnyt ja olin ennusteluokassa 4, pahin mahdollinen. Hoidot kuitenkin purivat niin hyvin, ettei minnekään jäänyt tautipesäkkeitä. Saan vielä varmistukseksi reilun sädehoitojakson. Lääkäri ilmoitti kuitenkin hämmästyksekseni, että vain ihme voi pelastaa minut.
Putosin toiveikkuudesta suoraan masennuksen loukkoon...
Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

7

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaan.lääkärille

Hei ! Etkö uskaltanut heti kysyä, miksi "vain ihme voi pelastaa sinut" ?
      Ymmärrän kyllä, olen saanut itsekin pahan diagnoosin (ihan toisen) Ei pystynyt ajattelemaan mitään, saatikka kysymään.
      Olisiko sinulla mahdollisuus tavata ko. lääkäri uudestaan ?
      Tai joku toinen ko. sairautta tunteva lääkäri ?
      Yksityislääkärikeskuksesta vaikka.
      Voimia ja jaksamista sinulle ! Älä luovu toivosta ! Rohkeutta !
      Tällä hetkellähän asia on ok.
      Tautipesäkkeitä ei ole.

• kaaleppi.vaan

Siis koska tautipesäkkeitä nyt ei ole, yritä nousta masennuksen loukosta !
      Omituinen lääkäri, jos noin sanoo, pitäisi selittää asia potilaalle !
      Olet jäänyt karmeaan epävarmuuden tilaan.
      Voitko ottaa yhteyttä hoitavaan yksikköön/kanslian kautta ja pyytää tavata lääkäri ?
      Koska se sädehoitosarja alkaa ? Joudutko kauan odottamaan ?
      Valtavasti voimia ! Mielenrauhaa, jos mahdollista !

• Ent.optimisti

Järkytyin ja yllätyin niin kovin, että en pystynyt kysymään mitään lisätietoja. Pelkäsin romahtavani täysin muiden potilaiden ja lääkärikiertolaisten nähden. Olen miettinyt, että taudin ennuste vain on niin huono, että hyvistä tuloksista huolimatta toivoa ei ole kuin ihmeen kautta. Jos saisin tuon kysymyksen, antaisin mitä vain. Nyt itken päivät päivien perään. Kärsin pahoinvoinnista ja oksennan enemmän kuin koskaan esim. hoitojen aikana. Elämäntaso romahti. En jaksa edes ulkoilla enää oloni takia. Ennen lenkkeilin päivittäin. Lisäksi olen aina vahvasti uskonut positiivisen ajattelun voimaan! Sädehoidot alkavat kuukauden päästä, silloin näen varmaan lääkäreitä. 46-vuotiaana olen ollut tosi toiveikkaana alusta saakka taudista parantumisen suhteen, vaikka lähtötilanne huono olikin. Arveluttaa kysyä uudelleen ennustetta, mitä jos toinenkin lääkäri tyrmää parantumisen mahdollisuuden...nyt vielä pystyisin jollain lailla pitämään toivoa yllä virheymmärryksen pienessä mahdollisuudessa. Haluan elää loppuajan ilman lohdutonta ahdistusta

• ent.optimisti

Jos saisin tuon kysymyksen takaisin antaisin mitä vain! (korj.)

• uudestaan.lääkärille

Niinpä. Tilanne on kauhunsekainen. Ei uskalla kysyä. Pelkää tietoa.
      Oletkohan kuullut varmasti oikein ? Se tulee jo mieleen, kun ei yleensä Suomessa toivottomia tapauksia hoideta ! Suomessa ei anneta yleensä hoitoa enää, jos toivoa ei ole.
      Sanon sen rohkaisuksi sinulle.
      Saitko mitään mieltä rauhoittavaa pilleriä ?
      Liitän sinut iltarukouksiini vaikka en sinua tunne. Ymmärrän kuinka kauhealta sinusta tuntuu.

• Lepääkultarauhassa

Ensinnkin: Lääkärit ovat erilaisia, se on huomattu. Jotkut sanovat asian -melkein vierestä- ja jotkut töksäyttävät sen suoraan kasvoille ja jatkavat kiertoa. Minulle valitettavasti osui jälkimmäinen kun mieheni teki kuolemaa, aggressiivinen syöpä. Kuoli viikon sisällä. Jälkeenpäin en oikein muista paljoa, olin shokissa.
      Olen ollut töissä terveyskeskuksessa, palvelukodeissa jne. ja nähnyt kuolevia ihmisiä. MISSÄ ovat ne ihmiset, jotka todella elävät omaisen tuskan kanssa (vaikkei sitä voi kuitenkaa tuntea samanlailla) ja PUHUVAT niinkuin ihminen ihmiselle?

• Hpwxj

Paljon jaksamista ja voimia :( .. anteeksi että kysyn, mutta mitä oireita sinulla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      213
      3259
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      58
      2756
    3. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      17
      2409
    4. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      19
      2396
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      244
      2367
    6. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      260
      2085
    7. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      62
      1855
    8. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      84
      1820
    9. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      40
      1802
    10. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      16
      1769
    Aihe