Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Löysät kesäpäivät akilleen kantapää

Suuri.suunnitelma

Hallitus on huomannut rollaattorin mentävän aukon eläkeläisten kohdalla. Eläkeläisten elämä on liian löyhää.

Niinpä hallitus kaikessa hiljaiselossa on alkanut suunnittelemaan eläkeläisten aktivoimista. Eläkeläiset roikkuvat sosiaalisessa mediassa ja humpunpumppu harrastuksissa liian paljon tuottamatta mitään. Pihistelevät eläke centtejään tennissukkien varsissa kuluttamatta juuri mitään. Eläkeläisten rahat on saatava parempaan kiertoon.

Tulevaisuudessa eläke ei ole mikään itsestäänselvyys. Eläkkeen vastikkeeksi eläkeläinen joutuu osallistumaan yhteiskunnan tapahtumiin mitä suurimmissa määrin.
Viiden euron vellikupongilla joutuu eläkeläinen paikkaamaan työvajetta esimerkiksi seisoskelemalla osuuskaupan nurkalla ja laskemalla liikennettä.

Risusavotat ja kaikki mahdolliset tuottamattomat työt ei ole poissuljettu vaihtoehto siirtää ne eläkkeen vastineeksi.
Myös virastojen siivous siirretään eläkeläisten kontolle.

20

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hollannissa eläkeläiset tekevät hyvin paljon ja mielellään vapaaehtoistöitä. Isovanhemmat auttavat myös lapsiaan koti- ja lastenhoitotöissä.

      Yhteiskunnan järjestämästä vapaaehtoistyöstä heille maksetaan pientä palkkaa.
      Amerikassa esim. Risteilyterminaalissa mm. opastustöitä hoitivat eläkeikäiset.

      Onhan selvää, että moni suomalainenkin eläkeläinen osallistuisi työntekoon josta he siitä taloudellisesti hyötyisi. Meitä hyväkuntoisia moniosaajia löytyy. Itse en nyt kuitenkaan kerkiä apuun, on niin paljon omia tekemättömiä töitä 😊

      Eläkeläisten työhön pakottamisen vellipalkalla ei lie päättäjiemme päämäärä vaan antaa mahdollisuuksia eläkeläisten vapaaehtoisesti osallistua työelämään, minkä itse koin positiivisena asiana.

      • "korppis"

        Vapaa-ehtois-työ tarkoittaa sitä, että ei tarvitse antaa vakituista työtä.
        Tuolla-tavoin siis firma elää edullisesti kartuttaen omistajiensa kassaa.
        Par/Pah -immillaan jopa vero-varoilla.

        H.


      • Ensin olisi työllistettävä ns. työikäiset terveet. Siihen voisi käyttää oppisopimusta alkuun alennetulla oppijaksopalkalla. Uhkalla työttömyyskorvauksen menetys.. Meille eläkevakuutuksen täysimääräisesti maksaneille olisi kohtuutonta riistää ansioeläke.


    • tykkään.kyttyrää

      Kyllä nyt jo syyllistetään isovanhempia isosti.
      Mukamas tutkimukset osoittavat, että isovanhempien kanssa vietetty aika antaa lapsenlapselle menestystä koulussa ja vähemmän käyttäytymisongelmia.

      • "tykkään.kyttyrää"

        Väite pitää paikkansa meihin asti.
        Lapsistamme eteen-päin ei enää.
        Lapsistamme tulee ihan toisen-laisia iso-vanhenpia.
        Heistä tulee lapsellisia iso-vanhenpia.
        He pelaavat lapsien kanssa vain Nintendoa sohvalla.
        Huom. Minä en ole iso-vanhenpi.
        Onneksi.

        H.



      • rosaliiin kirjoitti:

        Ei siihen mukamas tutkimuksia tarvita.
        Isovanhempi syyllistää itse itseään jos halluu,
        jokaisellahan on ihan ikiomat omanlaiset isovanhemmat,
        mitä siitä syyllistymään.


        (tässä yks video, saattaa olla, että ei osu oikea, vaan ei tuo haittoo)https://www.facebook.com/pg/askelterveyteen/videos/?ref=page_internal

        no, metsään meni,
        siellä sivustolla on aivan ihana video isovanhemmuudesta,
        nyt tuli kaikkea muutakin höpinää.


      • selvätotsikot
        rosaliiin kirjoitti:

        no, metsään meni,
        siellä sivustolla on aivan ihana video isovanhemmuudesta,
        nyt tuli kaikkea muutakin höpinää.

        Anteeksi, oliko tarkoitus puhua isovanhemmuudesta ? Minulla ei ole lapsia.


      • selvätotsikot kirjoitti:

        Anteeksi, oliko tarkoitus puhua isovanhemmuudesta ? Minulla ei ole lapsia.

        Kaikin mokomin, tarkoituksista ei ole havaintoja.
        Vähäisellä lukutaidollani yritin vastata vain " tykkään.kyttyrää"kommenttiin.
        Ajatus mikä tuli ensin mieleen, ehkä senkin voi hyvällä tahdolla laajentaa koskemaan itse aloitusta, että turha ihmisen on syyllisyyttä mistään kantaa. Elää niinkuin onnensa oikeaksi tuntee.
        Ei sinunkaan pidä jutustani syyllisyyttä ottaa osaksesi. Lapsista voi mielestäni kirjoittaa jos kirjoitetaan isovanhemmista ja heidän työpanoksestaan, eihän kommentointi edellytä lapsia.


      • tykkään.kyttyrää
        selvätotsikot kirjoitti:

        Anteeksi, oliko tarkoitus puhua isovanhemmuudesta ? Minulla ei ole lapsia.

        Minun syyni, että syrjähti isovanhemmuuteen. Meitä kun on ikäihmisiä erilaisia. Eilen kuuntelin ko. tutkimusta ja kommentteja radiosta. Oli Ylen tv-uutisissakin.
        Olen itse isovanhempi ja kyllä, annan lastenhoitoapua tarvittaessa. Joten ei siitä ole syyllinen olo henkilökohtaisesti.

        Ettei vaan hallituksen taustalla olisi näännyttää pois eläkekustannuksista. Työelämään ei enää oteta niin vapaaehtoistyöhön. Kyllä pikkuhiljaa hiipuvat tuonpuoleiseen.

        Pari viikkoa on nyt ihan löysäilyä ja vellittä :)


    • hehehehee

      Amerikassa köyhät eläkeläiset pistelevät nopsasti marketissa kassan takana asiakkaan maksaessa ostokset muovikasseihin . Siinä ne odottivat valmiina kasseissa sievästi ja väljästi laitettuina. Köyhä vaari sai kolikon tai sitten ei saanut.
      Uimarannoilla metallinpaljastimen kanssa vanhukset aamuvarhain ja vähin kaikkina aikoina selkä kyyryssä poimivat kaikki roskat pois,
      Kissanruokaa mussuttavat köyhät eläkeläiset, vain siihen riittävät eläkedollarit. Innostavana kimmokkeena vanhuksilla superhyperminimipalkkaiseenkin työntekoon toimii se, että voivat joskus ostaa ihmisille tarkoitettua ruokaa.
      Olen viiipynyt lomalla täällä ja nähnyt.
      Fort Lauderdale is better than Miami to stay for vacation.
      https://www.youtube.com/watch?v=RkQZPvTvXTA

      • hehehehee

        Hallitukselle hyvä vinkki:

        Nälkä aktivoi ! Köyhyys aktivoi! Kaikenikäisiä,

        Ellette usko, tehkää opintomatka USAan.


      • Köyhähkö
        hehehehee kirjoitti:

        Hallitukselle hyvä vinkki:

        Nälkä aktivoi ! Köyhyys aktivoi! Kaikenikäisiä,

        Ellette usko, tehkää opintomatka USAan.

        Ei älkää menkö, se maa on täynnän piripintaan tai tyhijjään rikkaita rikollisia, ellette vieraile slummissa.


    • Salmensyrjä

      Ei tuntunut joutilaalle aamupäivä. Sulatin ison pakastimen ja laittelin etukäteisvalmistelut ruuiksi. Oheistyötä siinä tulee latiioiden pyyhkimistä ja tiskaamista ym. Laiska töitään luettelee, mutta ei tämä vain netissä roikkumista ole.
      Vapaaehtöistyöt ovat jääneet kun en raski autoa itselleni ostaa. Pitäisköhän ostaa semmoinen kauppakassi ? Kalliita nekin, päälle kuuden tonnin.
      Täällä ei sada edelleenkään. Joku satunnainen tippa ei kostuta syvemmälle.

    • tööttt

      Ihmiset ovat kaikk erilaisia - olipa miehiä tai naisia, ja erilaisia ovat toimet ja työtkin
      - jotkut tykkää olla kotonaan j a lukemaan aktivoidaan lapsiakin kehittävänä harrastuksena
      - monet usovaisuusyhteisöt tosin tuomitsevat nekin toimet joutavana hömppänä kuin muutkin luovuuden ilmaisut - ihan kuin Veera Telenuksen laulussa aikoinaan - oli rakkaus sun saippuas nimi - vaikka mani mani sen olla piti .....

      • Salmensyrjä

        Ennen kävin paljonkin esim. Seurakunnan töissä kun ihan pyysivät vaikken ole aktiivi muuten. Nykyään on tainnut muuttua systeemit kun ei edes yleisiä lehtikutsuja ole. Toki kylän siivoilutalkoissa olin. Niissähän käykin vain vanhat, pari keski-ikäistä.
        Varmasti isovanhempien läsnäolo lasten kanssa on hyväksi. Ehkä eivät aikuistuisi liian aikaisin ja elämä olisi pelkkiä selfieitä.


    • ps-sinipiika

      Niinpä niin
      - herkkiähän he ovat kaikki - niin pojat kuin tytötkin
      -alttita kaikille vaikutteille
      Mua joskus henkisesti rassasi kovasti kun kirjaston vitriineissä oli nuorten ja vanhempienkin taidokkaita askartelutöitä - mitä kaikkea hienoa voi uusiokäyttöön saada vanhoistakin materiaaleista joko omaan käyttöön tai lahjaksi
      -oli myös käsintehtyjä saippuoita esiteillä fiineissälahjapapeihin käärittynä
      - joku vieressä olija tökkäsi kylkeen ja sipitti korvaan että noi kyllä taitaa olla ikivanhoja Saksan ja Itä-puolan keitoksia - ei oo valmistusmaata ja matskuluetteloa ainesosista
      -liekö perussuomalaisten keitoksia näin vaalen alla......
      - silleen jotenkn mieltä hyytävää muuten leppoisassa ja ystävällisessä kirjaston ilmapiirisssä
      - politiikan ja uskontojen mukana aina kulkee myös maailman kolea ja kylmä virtaus.

    • Akillesko

      Pitäisikö minun antaa teille joku tehtävä? Ei varmana. "Kieltääkäätte itsenne, ja seuratkaa Häntä, johon luotatte, tiedätte kyllä ketä." Edes Saatana ei loppujen lopuksi pysty omiaan tuhoamaan, Jeesuksesta puhuamattakaan, ja HEIDÄN isänsä molemmat pitää olemassa ruumiissan tai joskus kuoleman unessaan, oli se sitten omassa tai muun kropassa. Tai jos molemmat haluavat tuhota omansa, niin silloin näette itsensä ex-arkkienkeli LUCIFEEERIN! Tai jos uskotte, ei ole kyse edes hänen tuhostaan, vaan uuden olomuodon etsimisestä. Tämä Jumalan alkuperäinen suunnitelma alkaa jo monella hahmottua. Kommunistit taas kommunikoikoon ja kommentoikoon. Käännyn vasta vanhempana siihen poliittiseen ja hengelliseen lahkoon, jos on pakko. Voi valitettavasti olla.

    • AGITAATTROI

      Aivan, totaalisen mätä juttu? Mutta mistä syystä osa kauppojenkin tuotteista viedään märäntymään? Mikä kuu(kausi) oliskaan mätä? Pilailkaa toki sinä vuonna syntyneiden kustannuksella!

      • Sippiraattori

        Heinäntekokuu eli käytössämme oleva heinäkuu lie se "mätä kuu" jossa kaivotkin alkaa kukkia sinilevää ja järvessä ahvenet nousta lentoon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe