Mannerheim.

xx9

Ylin johtaja Suomessa puhui huonoa suomenkieltä niinä aikoina- sodat suomessa.

Suomen kansa on nolla--- ex tänään, kaikki on suurta vaikka kansa on nolla, puheet suuria ei muuta tv Suomessa on esimerkki siitä.

14

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leijona_muka_Suomesta

      No entäs sitten ?

      Onhan sata vuotias Suomi matkinut Ruotsia niin kovaa että samanlaiseksi nollaksi se on tullut!

      Kustaa Vaasaltakin piti lainata tuo Leijona joka on muka jokin symboli suomalaisuudelle ? joten ei mikään ihme, kun suvakitkin sen kantajia nimittelevät rasisteiksi, sun muilla vastaavilla nimityksillä pilkkaavat.

      "Vanhin tunnettu leijona Ruotsin vaakunassa on Kustaa Vaasan hautamuistomerkissä Uppsalan tuomiokirkossa 1580-luvulta. Leijonavaakunaa käytettiin Ruotsin"valtakunnan itäosien tunnuksena vuoteen 1809."

      Et sillen sitä ollaan niin pirun oma varaisia ;)

      • """Leijonavaakunaa käytettiin Ruotsin"valtakunnan itäosien tunnuksena vuoteen 1809."""

        Ja mikäs olikaan se Ruotsin valtakunnan itäosa vuoteen 1809? Nykyinen Suomihan se.


      • Leijona_muka_Suomesta

        "Nykyinen Suomihan se. " Tuohan on aivan selvä asia, mutta leijona on silti Ruotsin valtiolta "kotoisin", ja ennen 1809 vuotta se itäinen osa Ruotsia oli RUOTSI, eli matkittu / lainattua RUOTSISTA.

        Jopa, Suomen suuriruhtinaskunnan vaakunassakin tuota samaa leijona lainattiin yli sata vuotta.

        http://historia4oppimispaivakirja.blogspot.fi/2013/03/tunti-2-suomen-suuriruhtinaskunnan.html

        Muuten tuo risti Suomen lipussakin on lainaus, ja vieläpä symboloi petoa. Vaikka Wikipediasta saat toisenlaisen selityksen sillekin asialle.
        Näinhän ne nykyihmistä kusetta mennen tullen. Koska Jeesushan naulittiin tolppaan, eikä mihinkään ristin.

        Elikkä, mitä suomalaiset on keksineet omalle identiteetille ?


      • Leijona_muka_Suomesta kirjoitti:

        "Nykyinen Suomihan se. " Tuohan on aivan selvä asia, mutta leijona on silti Ruotsin valtiolta "kotoisin", ja ennen 1809 vuotta se itäinen osa Ruotsia oli RUOTSI, eli matkittu / lainattua RUOTSISTA.

        Jopa, Suomen suuriruhtinaskunnan vaakunassakin tuota samaa leijona lainattiin yli sata vuotta.

        http://historia4oppimispaivakirja.blogspot.fi/2013/03/tunti-2-suomen-suuriruhtinaskunnan.html

        Muuten tuo risti Suomen lipussakin on lainaus, ja vieläpä symboloi petoa. Vaikka Wikipediasta saat toisenlaisen selityksen sillekin asialle.
        Näinhän ne nykyihmistä kusetta mennen tullen. Koska Jeesushan naulittiin tolppaan, eikä mihinkään ristin.

        Elikkä, mitä suomalaiset on keksineet omalle identiteetille ?

        Höps höps.
        Saatananpalvojien symboolissa on risti alassuin vastakohdaksi Jeesuksen ristiin.
        Suomen lipussa risti on poikittain, vähän niinkuin Jeesuksen symboolin ja Saatanan symboolin välimaastossa. Kummallakin kun on omat kannattajansa Suomessakin.

        Olitko paikalla, kun Jeesus kuoli? Vai Vartiotornistako olet lukenut sen, ettei häntä naulattu ristiin vaan paaluun?


      • Mannerheim oli ruotsinkielinen ja tarvitsi Suomen kieltä vasta aikuisena. Hän oli Venäjän ystävä, ei Neuvostoliiton . Jörn Donner ´n tekemä dokumentti Mannerheim´sta on realistiinen ja kaunistelematon.
        Vaikka Mannerhein olikin jakautuneen maan marsalkka, hän yhdisti kansan silloin kun piti ja se on historiallisesti kaikkein tärkeintä- saimme pitää itsenäisyytemme. Myös se on merkittävää hävityn sodan historian kirjoituksessa, että Stalin arvosti Mannerheim´ä.


      • Leijona_muka_Suomesta
        Tellukka kirjoitti:

        Höps höps.
        Saatananpalvojien symboolissa on risti alassuin vastakohdaksi Jeesuksen ristiin.
        Suomen lipussa risti on poikittain, vähän niinkuin Jeesuksen symboolin ja Saatanan symboolin välimaastossa. Kummallakin kun on omat kannattajansa Suomessakin.

        Olitko paikalla, kun Jeesus kuoli? Vai Vartiotornistako olet lukenut sen, ettei häntä naulattu ristiin vaan paaluun?

        "Olitko paikalla, kun Jeesus kuoli? "

        "Jeesus on voinut kantaa selässään ristin sijasta jonkinlaista paalua."

        Netistä ja raamatusta löydät lisää aiheista, jos kiinnosta ?

        "Vai Vartiotornistako olet lukenut sen"
        En ole edes nähnyt moista Vartiotornia missään, ja jossa olisi tuollaista kerrottu tai tekstiä ollut, niissä harvoissa vartiotorneissa joissa itse olen käynyt.


      • Leijona_muka_Suomesta kirjoitti:

        "Olitko paikalla, kun Jeesus kuoli? "

        "Jeesus on voinut kantaa selässään ristin sijasta jonkinlaista paalua."

        Netistä ja raamatusta löydät lisää aiheista, jos kiinnosta ?

        "Vai Vartiotornistako olet lukenut sen"
        En ole edes nähnyt moista Vartiotornia missään, ja jossa olisi tuollaista kerrottu tai tekstiä ollut, niissä harvoissa vartiotorneissa joissa itse olen käynyt.

        No netillähän kerrotaan hänen kantaneen sitä ristin poikkipuuta mihin hänet naulattiin, koska yleinen käytäntö oli silloin, että ne pystypuut olivat jo valmiina Golgatalla.

        Tuo Vartiotorni minulle tuli kommentistasi mieleen siksi, että nehän ovat juuri Jehovantodistajat, joille vaikuttaa olevan oikein elämänkysymys inttää siitä paalusta aivan kuin se mitätöisi Jeesuksen kuoleman sisällön siksi, ettei häntä naulattu ristiin.

        Oli miten oli, niin minusta on parempi, että Suomella on ristilippu (lipustahan tässä oli kysymys eikä Jeesuksesta) niinkuin muissakin Pohjoismaissa. Eikö niitä raidallisia tolppa(paalu)lippuja ole maailmassa jo tarpeeksi. Niistä meinaa mennä jo sekaisin mikä on minkäkin maan lippu, kun joissakin on jopa samat värit, mutta eri järjestyksessä.

        Entä, jos Suomen lipussa olisi pallo, niin alkaisitko inttämään, ettei Jeesusta palloon naulattu, vaan paaluun?


      • Leijona_muka_Suomesta
        Tellukka kirjoitti:

        No netillähän kerrotaan hänen kantaneen sitä ristin poikkipuuta mihin hänet naulattiin, koska yleinen käytäntö oli silloin, että ne pystypuut olivat jo valmiina Golgatalla.

        Tuo Vartiotorni minulle tuli kommentistasi mieleen siksi, että nehän ovat juuri Jehovantodistajat, joille vaikuttaa olevan oikein elämänkysymys inttää siitä paalusta aivan kuin se mitätöisi Jeesuksen kuoleman sisällön siksi, ettei häntä naulattu ristiin.

        Oli miten oli, niin minusta on parempi, että Suomella on ristilippu (lipustahan tässä oli kysymys eikä Jeesuksesta) niinkuin muissakin Pohjoismaissa. Eikö niitä raidallisia tolppa(paalu)lippuja ole maailmassa jo tarpeeksi. Niistä meinaa mennä jo sekaisin mikä on minkäkin maan lippu, kun joissakin on jopa samat värit, mutta eri järjestyksessä.

        Entä, jos Suomen lipussa olisi pallo, niin alkaisitko inttämään, ettei Jeesusta palloon naulattu, vaan paaluun?

        "niin alkaisitko inttämään,..."

        Oikeasti mulle se on yksi lysti, mitä juutalaiset ovat kirjoittaneet lähi-idän historiasta. Olisi mielestäni parempi kun suomalaiset olisi enemmän itseään ajatteleva kansa, eikä antaisi muiden määräillä mitä täällä ajatellaan ja tehdään.

        Mutta, nythän näyttä olevan niin että, viimeiset 25 vuotta ollut sellainen ajatus, suomalaiset pois tästä maasta, ja näin saadaan herroille heidän haluama kuuliainen kansa tänne ? Siihenhän sopisi tuo sinun pallolippu jopa, mielellään punainen pallo ristinpäälle.

        Tuohan oli jo melkein sellainen: Suomen lippu (leijonalippu) vuodelta 1918
        Punaisella pohjalla on punakeltainen risti ja siinä painettu keltainen leijonavaakuna.

        https://museot.finna.fi/Record/musketti_tmk.M20:TMM17353:3

        Väitettiinhän täällä palstalla joskus vajat 10 vuotta sitten, että Suomen tulee työvoimapula, vaan koskahan se tulee ?

        Näistä elintasosurffareista on työllistynyt tänään ainoastaan 2% ja 23% on tempputyöllistettyjä, loput sitten heiluttelee käsiään pitkin katuja ja toreja ?

        Joten hyvän tulevaisuuden jätämme lapsenlapsille, ja kai me rakensimme tämän maan hieman eri ajatuksin, ainakin itse niin ajattelin.


    • taaksepoistu

      Vaikka ei ole sota, sinun suomenkielestä ei saa selvää.

      • peukutylös

        ;).........,


      • Minun ei tarvitse puhua suomeksi, yritän kirjoittaa.


    • Suomalainen tv ohjelma oli hyvä asiasta.

    • kaihoisatmuistot

      - Vain homokaverukset voivat olla noin kiintyneitä näihin golgatan lankkuihin - het tulee mieleen ,että homot ne siinä kaiholla muistelevat pomoansa ,joka anto ehkä kerran viikossa lössötellä silee ...

    • teretule

      Sattumalta huomasin suomi 100 vuotta, luki mies isäni sota seikkailua oli kai radio helsinki.

      Hyvin on Suomi pärjännyt jo alussa Saksan avulla ja näyttää jatkuvan myös tänään, samaa voi sanoa Ruotsista. xx9.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe