Miksi , minua

Kiusattuiänikuinen

iäkästä ihmistä seuraillaan jatkuvasti, - menen mihin tahansa autolla, tai jalkaisin, niin pian on joku tunnistamani auto tai henkilö perässäni, ja täällä asuinpaikallani nämä seurailijani päivystävät yötä päivää "kuulomatkan" päässä, kun lähden autollani kuinka on mahdollista että tieto kulkee lähdöstäni, onko autooni lisätty joku tunnistin jota ei tavallinen ihminen tunnista, kertokaa te jotka tiedätte, tai tiedätte ihan jotain tästä iljettävästä ilmiöstä jotain, tai tulkaa kertomaan minulle suoraan.

26

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vainoharhaisuus-lis

Onhan tästä parikymmentä vuotta, kun aamuisin lähdin töihin autollani, niin kaikki naapurit seurasi perässä. Miksi ne minua seurasi? Sain ne kuitenkin häivyteltyä matkan aikana, joten työpaikalle saakka ne eivät sitten osanneet.:))

Ja entäs sitten lomilla, kun lähdin käymään kirkonkylällä, niin aina ilmestyi joku naapurin auto taakseni, koska ajelin mutkaista tietä niin hiljaa ja perästä tulivat, koska ohittaa ei voinut.:)

Asiat ei ole muuttunut nytkään. Kun lähden vaikka roskia viemään tai kauppaan, niin aina joku naapureista lyllertää perässäni, jotkut jopa rollaattoreilla! Miksi?

• Voisin

tulla suoraan kanssasi juttelemaan ja kertomaan mistä oikeastaan on kyse.
      Mutta jos tulen luoksesi luulet tietnkin minua seuraajaksesi, joten eiköhän sovita treffit johonkin tiettyyn sovittuun paikkaan, siihen lähikahvilaan, kuppi teetä juomaan ja sitten kuiskaillaan, silloin kerron kaiken ja pääset tuosta murheestasi ja olosi helpottuu.
      Näin alkajaisiksi, älä turhia murehdi, kaikki seurailijasi elevät vain omaa elämäänsä ihan omine kiireineen, elä sinäkin.

• ONvälilläHAUSKAAKIn

Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että olisit ympäristösi mielestä erittäin kiinnostava henkilö?

Luuletko, että ketään oikeasti kiinnostaa? Miksi?
      Luuletko olevasi ainoa liikenteessä kulkija?
      Eiväkö muut liikkuisi ilmaan sinua?

Minun puolestani naapurit ja lähiympäristön ihmiset saavat ihan vapaasti katsella ja seurata minua. Aina joku muukin näkyy liikkuvan kaupuungilla. Välillä joku ryhtyy juttusillekin, joskus ihan vieras ihminen, mutta tutut naamat useammin. On se niiiiiin kamalaa, kuinka me jaksetttttttaaaaaaaiiiiiisiiiiiin paremmin?

• 1eero

Minä olisin otettu, voi että ' milloin saamme nähdä kuvasi juorulehtien kannessa ai ai ettet vain ylpistyisi niin ettet käy ennee täälläkää turinoimassa voi voi.

• Kova.menijä

Kävelyvauhtini on 9,2 km/tunnissa, testattu on, kukaan ei pysy perässä. Auton ajan liikennerajoitusten mukaan, lähes kaikki menevät ärtyneinä edelle. Käyn niin monessa tapahtumassa, ikiliikkuja kun olen, ettei ainakaan kukaan sama ihminen jaksa moiseen seurailuun.
      Olisiko aloittajalle tästä edes muutama karistuskeino?
      Mutta on kai hyvä ettei asu korttelissaan ihan yksi, että siellä on muitakin. Tosin onhan täällä Suomessa korpia, missähän se Linkola asuu?

• Herrejävlar!
        Minä kyllä sellaista vauhtia kävellessäsi lupaan pysyä perässä. Ja kaukana siellä. Rinnallasi kävelijäksi minusta sitä vastoin ei olisi.

• en-usko-ei-sua-seurata

alotukseen: heh heh,,, jos sinä olet epäilyttävä tyyppi,,,,

nooh leikki sikseen
      jos sinä vain kuvittelet että sua seurataan,

en pidä ollenkaa toden-näkösenä että sua seurataan noin tiiviisti,

ellet sitten todellakin ole syylistyny johonki rikokseen ja siksi seurataan että saataisiin kiinni tosta,

• pylpyräperä

Minuakin seurattiin nimenomaan autolla ajoani. Keksin ajoin liikenneympyrään, kohta oli perässäni vaikka kuinka monta seuraajaa, siinä me sitten ajettiin ympyrää!

• ihmetouhuako

Monet lie huolissaan esm vanhusten seksuaalisuudesta ja mit enempi on elänyt kärsimyksen parissa kärsvän maailman elämää yksinäisenä naisena oppii kyllä naisten todellisuudesta paljon - mitään lapsiahan eivät aikuiset miehet todellakaan ole - osa tahallaan rääkkää vammaisihmisiä enem tai vähemp muilutusottein.
      - sitten lie myös se kuulusa kostonkierteiden yhteisöt, jos enempikin napit vastakkain ssssssssssssssssssssssssssssssssss -joissain seksi, uskonnot, puoluepolitiikka tai yhteiskunnallisissa asioissa tms päihteet, lääkkeet, huumeet, talous- rahat, varat tms
      - kaikissa asioissa pohditaan ihmsten alistuvuutta, rakkautta ja pelkoja, uhkia .. kiltteyttä, pahuutta vastakkain asetteluineen - työelämässä kyllä alettiinjo yli 40v naisia nimittelemään perkeleen munahaukoiksi nuorempien ja paremman koulutuksen saaneiden toimesta ---- vammaisten ja psyykepotilaiden elo monesti syvän kärsimyksen täyteistä - ja mitä enempi ottaa kantaa maailman asioihin - sit enempi saa enenevsti turpiinsa , joten vähitellen kyllä oppii olemaan vaiti myös.

• Kapealla

tiellä minä ajan aina ensimmäisenä, sillä minulla on paras auto.

:)

• reppuriika

Ei ole tunnistinta ja pelkään että ylireakoit. Jos näillä mielestäsi kyttääjillä sattuu olemaan vain samanlaisen aikataulu. Jos et tee heille vahinkoa, niin anna heidän kyttäillä ka polttaa bensaa ja tuhlata aikaansa.

• 1eero

Jos vastakkainen sukupuoli kyttää sinua, siitä selviät antautumalla hänen haluilleen jonka jälkeen antautuminen saattaa maistua edelleen on kyttäys onnistunut, hyvää jatkoa jos ei oma riitä.

• Apuatältä

Ei seuraa kukaan. Se on anhuuden luulosairautta. Sitä samaa, kun ihmisitä hukkuu tavaroita ja aina on joku käynyt pöllimässä. Sitten ne läytyy kuitenkin. Kirjat, sukat, avaimet ym
      Tosin pienellä paikkakunnalla tai pienessä pihapiiissä oikeasti voi olla kyräilevä ilmapiiri. Siitä pääsee taas reippaasti juttelemalla ihmisten kanssa. Mutta ymmärrän jos tuntuu kurjalta. Olet myös tehnyt vaikututuksen johonkin ihmiseen jos hän oikeasti seuraa sinua. Sanot vaan levesäti päivää ohimenneessa.
      Eli itäpä salattaa sinulla olisi. Kannattaisiko kenenkään seuailla eläkeläistä aamusta iltaan. Sama kun kannattaako jonkun vanhat villasukat pölliä, vaikka ensiksi kunka tubtuu siltä?
      Kaikkea hyvää. Ryhdy ulospäinsuuntautuneeksi iloiseksi ihmiseksi niin sujuu paremmin. Asennemuutos ystäväiseni olisi paikallaan! Kokeile.

• ei-sua-kukaan-seuraa

Alotuksentekijälle,,,

yleensä noin epäluuloinen ihminen ITSE seuraa muita,

valitettavasti asia on käänteinen,

tommonen luulotauti hipoo vainohulluutta,
      ja se on mielisairuksista kaikkein vaaralisin tauti, pahin muoto hulluudesta,

sori totuus tekee kipeää,

mutta kannataa avata silmät ja miettiä mitä itse tekee,
      kuinka on mahdollista että teet kokoajan tommosia huomioita toisista ihmisistä,
      ja höystät mielikuvitustasi omilla luuloilla,

• reppuriika

Minulla tulee kyllä kanssa mieleen jonkinasteinen vainoharhaisuus. Ketä nyt kiinnostaa jonkun tavallisen yli 60-kymppisen äijän ja tai mummon menot ja reissut. Ei kannata tehdä itsestänsä liian tärkeää.
      Tunnen tällisen henkilön, jolla on tällaisia luuloja ja hän näkee ajatuksensakin tekoina. Häntä kuunnellaan, virkavalta ajelee hänen perässä, perikunnan painostamana tietenkin. Jopa kaupunkiasunnon verhot vaihdetaan mökkireissun aikana.
      Tällaisen pelon taustalla on monesti jokin huoli, ahdistus ja turvattomuus, jota ei tunnista ja se oireilee vainoharhoina. On usein myös alkavan vanhuusiän aivosairauden esioire.
      Älä loukkaannu, mutta vaivasi ovat aika yleisiä iäkkäämmillä henkilöillä.
      Kannattaa jutella, puhua avoimesti näistä peloista ja myös huolista, joita tulevaisuuteen liittyy.

• leäkäri

On taas riikan repussa tavaraa, joka tautiin!

• tööttt

Tasan n. 5 päivää sain pitää hallussani sisareni matkoiltaan tuomaa ja lahjaksi antamaa kaunista maailmankoreutta, kullan- ja monivärein koristeltua turkkilaista pientä kukkaroa
      - sitten se vaan kauppareissulla lähti laukustani omille teilleen tietymättömille
      - tietysti paranoidisuus on tok sairaus siinä missä kleptomaniakin l. ihmsten harrastama ja potema varasteluhimokin. Ei heillekään vammaiset mitään voi. Varsinkaan aisteiltaan ja ymmärrykseltään vajaat - olipa pöhnässä tai selvinpäin.

• Dementtianoireet
      • Toki aloittajalle kehotan samaa, mutta mitäs tämä nyt sitten oli? Onko DNA-liittymissä häiriö, koska soitin ystävälleni, jonka mies on kuollut ja siinä samassa "ruodittiin" näitä sukulaisuus suhteita ja puhelu lopettetiin, koska hänelle tuli vieraita.

Kuitenkin puhelimeeni tuli heidän vieraiden saapuminen? Suljinko puhelimeni liian hitaasti, mutta kaiken kuulin, kuinka heidän vieraat tuli ja mitä juteltiin minun soitostani ja meidän suvusta, jota ilmeisesti tämä henkilö ei olisi sanonut iki "kuunakullanvalkeana" minulle?

Tulipa sitten ainakin todistettua, mitä hän oikeasti ajattelee minusta, koska kyllä siinä tuli selväksi hänen mielipide minusta.

Totta´kai kuuntelin kaiken heidän keskustelun ja kun se lakkasi jostain syystä, niin tuli joku toinen linjoille, siis ei sama perhe? Onneksi sitten loppui linja, koska huutelin sinne Haloota?

On aikaisemminkin sattunut vastaavanlainen tapaus minulle Espoossa, jolloin puhelin yhdistyi johonkin "maahanmuutto virastoon"?? ja ainakin siellä kyseltiin minulle hyvin tuntemastani henkilöstä, siis ei minulta, vaan tältä virastolta! Kaikki kuulin, mitä he juttelivat, vaikka asia ei kuulunut minulle, mutta onhan tuo uteliaisuus tuttaville voimassa?DD

• tööttt

Turkkilaisten tyttöjenkin käsityötaito silleen hyvin kaunista ja taidokasta työtä
      - jostain basaarista tai myyntitorilta ostetuissa matkamuistomyymälöissä.

• mikä.aihe

Sulla ei näytä olevan mitään käsitystä tämän ketjun aiheesta. no, eipä ole ensimmäinen kerta kun olet ulkona kuin lumiukko.

• New-age

Minusta tuntuu, että yhdestä sattumasta päätit leikkiä ajatuksella.
        Annan mojovan neuvon: opettele harhauttamista. Jos aiot autolle, teet sen tuhat ja sata mutkaa, puskien kautta, pensaissa lymyten. Kun aikasi vehtaat, niin uteliaat naapurit ainakin väsähtävät...ehkä itsekin.
        Naamiaisasut voivat auttaa asiassa.
        Jos nupissasi olisi vikaa, et kirjoittaisi tällaista tänne.

Eläkeläiset ovat terveitä, kun leikkivät - nyt sataa t a a s...

• vastaused

Onhan niitä lumiukko-aikoja piisaillut monenkin vanhuksen elossa
      - itselläniki paranoia-dgn jo vuosia kun kerroin joskus joutuneeni väkivallan kohteeksi
      - mielenterv. tston sos.hoitajan mielestä uskomaton höppänäsatuilu - joten se siitä.
      Että niele vaan kiltisti tropit ja mars töihin jaksamaan edelleen`hengissä selviytymisleiriäs
      -tosimukava ja kiva ihminen oikeasti!

• vhisfm

Fyysisten vammojen hoito toki ei ole mt toimistojen tehtäväkenttää
      - mutta kartoitustyötä toki sielläkin tehdään miten vammaiset selviää arjessaan
      tai millaista apua tarvitsevat niin täys- kuin tyhjäpäiset elossaan
      - kana-aivoisiks luokitellut suomalaismummutkin.
      Ei silti mitään kultamunia viel munimaankaan ruvennu elossaan.

• tööttt

Ja edelleen
      - jo varhaisina työvuosina selvisi sekin asia, että mitä enempi monikansallista väkeä
      - eri yhteskunta- kulttuureista, toimialoista tulleita - miksi keskustelua tarvitaan, joskus myös virkavallan, asioista päättäjien, valtiovallan ja kansainvälisten hallintovaltojen toimesta päätöksiään tehdessään että ihmsten turvallisuus olisi taattu eikä maat ajautuisi sortoon ynnä sisällissotien tunnelmiin - ihmisoikeuksien ja - arvojenkin säilyttämiseksi maailmassa ja kotimaas
      sakin. Myös tarvittaessa ongelmien nimeämistä ja määrittelyä.

• Todellisuushukassa

Luulosairas vai vainoharhainen ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      164
      3749
    2. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      16
      3053
    3. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      226
      2627
    4. Kesäaika on normaaliaika...

...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul
      Maailman menoa
      235
      2132
    5. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      76
      1913
    6. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      53
      1307
    7. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      25
      1239
    8. Tulen hulluksi hänestä

Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu
      Ikävä
      70
      1158
    9. Ensimmäinen kuukausi palkatatta

Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty
      Kansallinen Kokoomus
      90
      956
    10. Miltä tuntuu kun

On asioita joita ei rahalla voi ostaa?
      Ikävä
      109
      919
    Aihe