On vähän katseltu vaimon kanssa pyörää ja nyt on tullut yllättäen kaksi vaihtoehtoa koko hommaan.
Eka olisi että ostaisimme jonkin isohkon pyörän jolla ajelisimme.
Heitin että jos ostaisimme kaksi vähän pienempää ja molemmat ajaisimme omalla pärrällä. Ottikin tulta minun esitykseni ja itsekin ajateltuani asiaa voisi olla ihan kiva ajella kumpikin omalla pyörällä.. Toisinaan näkee pariskuntia joilla molemmilla on omat pyörät.
Onkohan täällä sellaisia lukijoita, siis pariskuntia, jotka ajavat kumpikin omalla pyörällä ja miltä se tuntuu käytännössä? Kertokaa ihan käytännön juttuja siitä miten homma on pelittänyt tien päällä. Olisi myös mielenkiintoista tietää millaisia pyöriä omistatte ja etenkin naisen käytössä oleva.
Ajokausi on jo kohta käsillä ja kohta tarttis lähteä pyöräkauppaan..
Kiitos jo etukäteen kommenteista.
Millainen pyörä?
18
4310
Vastaukset
- jasu
Voisi olla sellainen matala customi tytölle esim. Virago 535 ja itesellesi osta vaikka Honda Super Magna on matala tehokas ja hyvä ajella,
eikä tarte jo ensi kesänä olla pyörän vaihdossa.- alkajainen
... aloittelypyörä emännälle voisi olla esim. HD 883 Sportster. Sehän vastaa aikalailla tuota 535 Viragoa.
alkajainen kirjoitti:
... aloittelypyörä emännälle voisi olla esim. HD 883 Sportster. Sehän vastaa aikalailla tuota 535 Viragoa.
mepä olemme myös aikeissa istuutua eri satulaan. O LEMME VANHOJA IHMISIÄ,emäntä suostuu aloittamaan 250-viragolla,se on matala ja kevyt.
- Blade
alkajainen kirjoitti:
Mielestäni,ja korostan mielestäni customia ei kannata ostaa,mikäli mielii oppia ajamaan kunnolla,oleellisinta on se, että pyörä on riittävän matala(jalat kunnolla maahan,ettei tarvii sutia tyhjää) ja painoa mielellään korkenitaan 180 kg kuivana.Hyviä aloittelu pyäriä ovat Kawan ER, Suzukin SV .... voi tuntua hyvältä,kun liikkeessä istuu customin päälle pehmeälle satulalle,mutta tien päällä alkaa haitata kädet ylhäällä ajaminen ja ajan mittaan myös tehottomuus."Normaalin" pyörän ajoasento,selkä suorassa ja kädet lievästi alaspäin on ehdottomasti paras aloittelijalle ja takaa parhaat mahdollisuudet hallita pyörää...siitä sitten vaan menoksi.
- jape
Blade kirjoitti:
Mielestäni,ja korostan mielestäni customia ei kannata ostaa,mikäli mielii oppia ajamaan kunnolla,oleellisinta on se, että pyörä on riittävän matala(jalat kunnolla maahan,ettei tarvii sutia tyhjää) ja painoa mielellään korkenitaan 180 kg kuivana.Hyviä aloittelu pyäriä ovat Kawan ER, Suzukin SV .... voi tuntua hyvältä,kun liikkeessä istuu customin päälle pehmeälle satulalle,mutta tien päällä alkaa haitata kädet ylhäällä ajaminen ja ajan mittaan myös tehottomuus."Normaalin" pyörän ajoasento,selkä suorassa ja kädet lievästi alaspäin on ehdottomasti paras aloittelijalle ja takaa parhaat mahdollisuudet hallita pyörää...siitä sitten vaan menoksi.
eipä poika tunnu tietävän pyöristä mitään,
- Blade
jape kirjoitti:
eipä poika tunnu tietävän pyöristä mitään,
niin sanoinkin jos älysit lukea tarkkaan,että kysymys oli mielipiteestä mimimerkilla 220,0 tuhatta km,josta puolet tehokkailla kyykyillä....
- TheForce
alkajainen kirjoitti:
Joo onhan ne samanlaisia, kaksi pyörää ja sarvet!
Viragolla sentään voi ajella kesän eikä rassata kädet paskassa niinkuin hoodeellä. Ja viragolla pieni mahd. pärjätä liikennevaloskaboissa urpoille bemarikuskeille jotka luulee liikoja velkaisista E36.sta.
- jape
on ihan jees valinta ekaksi pyöräksi. Siinä on matala istuinkorkeus ja koneessa vääntöä tarpeeksi leppoisaan cruisailuun. Kaikenkaikkiaan helppo pyörä aloittelijalle. Nyt vaan MP-messuille koeistumaan, niin kyllä se siitä lähtee.
- Mustarastas
parempi puoliskoni ajelee Kawan ER-5:lla. Itse ajan XX:llä. Mikäs sen mukavampaa, kuin lähteä kauniina kesäpäivänä yhdessä ajelemaan. Suosittelen molemmille omaa mopoa, se kun ei estä liikkeellelähtöä yhdellä pyörälläkään jos joskus haluaa olla kaksi päällä. Joskus valittelee ohituksissa lievää tehonpuutetta kun ei aina pysy vauhdissa mukana omalla pyörällä :)
- yammu vaari
joo,olen miettinyt samaa asiaa että josko vaimokin ajelisi omalla vehkeeellä.Hänelle sopisi Kawan er5 tai Suzuki gs500 kun ei ole aikaisempaa ajokokemusta.Customia en suosittele vaikka hän itse niistä kyllä pitää,mutta kyllä "ns"peruspyörä on paras opetella, ja taitojen kehittyessä sillä pystyy sentään kääntämaään ilman ettei heti jalkatapit rahise.Keväällä harjotellaan kyllä ensin naapurin mopolla.Nyt kurvailemme Yamaha FJR:llä, se on oiva pyörä jos isoa haette. KESÄN ODOTTELUA
- Rita
Minä ajan mieheni kanssa kumpikin omalla pyörällä. Moottoripyöräilyssä juuri itse ajaminenhan on kaikkein hauskinta. Meille ei tulisi mieleenkään ajaa samalla pyörällä kaksi päällä. Sitä paitsi tulisi varmaan kamala riita siitä, kumpi joutuu istumaan kyydissä. Viime kesänä tehtiin mm. 4500 km reissu lyhyemmät ajelut yhdessä. Hyvin sujui. En oikein ymmärtänyt millaisia käytännön esimerkkejä halusit kuulla.
Ostakaa molemmille samanlainen pyörä (mikä se sitten onkaan, siihen en osaa ottaa kantaa) niin ei toisen tarvitse maantiellä valittaa tehottomuutta ja toisen odotella.
Meillä on molemmilla Suzuki GSX 750F.
Mukavaa ja turvallista kesää kaikille! - Täti
Uskon kaveria (toinen täti) joka manasi sitä että osti Viragon ekaksi pyöräksi. Vaihtoi parin kuukauden päästä 500 cc Hondaan ja manasi että olisi HETI pitänyt ostaa se Honda. Olisi kuulemma ollut paaaljon helpompaa ajamisen opettelu! Peruspyörä vaan alle eikä mitään customia. Piikit voi unohtaa, joku 500 cc on ihan passeli ekaksi pyöräksi.
- motoguzzi
olen huru-ukko ja ajellut mpllä 36vuotta nuorempana ympärivuoden nykyään vain kesäsin yhteensä noin 720000 km.
minunkin mielestä kummankin kannattaa hankkia omat pyörät jos lompakko sallii.
mikä malli kyykky vai custom on makuasia kannattaa kokeilla mikä istuu käteen mielestäni maantieajossa olisi hyvä olla ainaski 500cc. koska pienemmät tuppaa olemaan huteria vaikka voimaa riittävästi olisikin meidän teille.
pyöräterveisin
vaaripappa - erikseen
Meillä on omat pyörät, molemmilla suzukiGSX750F. Olen tykännyt pyörästä suosittelen, ainakin näin naispuolisena olen sitä mieltä että tehot riittää hyvin... ainaki toistasex =).Sehän kyll on et millasest pyöräst tykkää, mä halusin sellasen missä on muhkeet katteet se miellytti mun silmää=).En vois kuvitellakkaan et mun pitäs istuu vaan kyydissä, siitäkin oli ensix puhetta mutt mulle se oli ei. Se on just hienoo kun sä käännät kaasusta ja tunnet sen "vapauden",ei tuu samaa tunnetta kyydissä. Reissussa kesällä tuli vastaan pieni ongelma kun käsimerkit oli hakusessa, mutt enskesää ajatellen ollaan jo hankittu autocom-kypäräpuhelin hässäkät niin päästään puhumaan pyörästä pyörään niin jää pois noi käsimerkit. Turvallisia kilometrejä =)
- Route 66
Kun miekin saisin pyörän taikka sellaisen pyörämiehenkin, hih..Mutta omasta pyörästä oon tässä jo vuosia haaveillut ja nyt oon kanssa miettinyt että millaisen hankkisin..Nuo customit on kyllä hienon näköisiä! Ja HD on paras..vaikka muillakin pääsee..Kivaa ois tutustua vaikka sellaiseen kaveriin jolla on jo pyörä ja sitten vaikka olla kyydissä ja ehkä kokeilla..Ottasko joku kyytiin :-) ??
- penmus
herätti mp-messuilla hiukan hymyä kun pienet , lähes 165 cm lyhyet rouvat testasivat kuivaharjoitelua 1000-1300 m2 pyörien satulassa. Painoa lähes 300 kg ja toinen jalka yltää maahan kun toinen jää ilmaan. OLisi tosi mukavaa nähdä kun rouvat lähtee matkaan että miten käy, aika homma 185 cm miehellekkin hallita tuollaisia pyöriä, eli minun suositus on että naisille alle 600 m2 ja mieluiten pienempikin jos tulee eka pyöräksi ja ajokokemusta on polkupöyrällä ajo.
- nykymoto
painaa sun mielestä 300 kg? Tuskin kukaan akka coldwingiä kuitenkaan havittelee.
- odotellessa
Mie oon 172cm pitkä nainen ja ajelen 750m2 kuivapaino pyörällä 211kg ja hyvin pysyy lapasessa...jos tän tulevan kesän viel sillä ja sit tehokkaampaa...=)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2221935Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541206Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801045Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17988TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89834- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784