Hei!
Verikokeissani prolaktiiniarvo oli koholla. Tulos oli 662. Käsittääkseni viitearvot ovat jotain 50-530. Osaako kukaan sanoa, voiko tämä tulos selittää lapsettomuuden. Vaatiiko lääkityksen? Ainakaan se ei ollut estänyt ovulaatiota tapahtumasta, kun progesteronitulos (kierron 24.pv 44) osoitti munasolun irronneen. Saattoiko hieman korkea prolaktiiniarvo johtua mittausajankohdasta (aamulla klo 9.30)?
Prolaktiini koholla
5
4336
Vastaukset
- Iina
Minulla prolaktiiniarvo oli elokuussa 750 eli lievästi koholla. Uusi verikoe otettiin lokakuussa ja silloin arvo oli 461! Eli näinkin voi käydä. Ensimmäinen verikoe tehtiin itseasiassa päivää ennen meidän häitä, eli se varmaankin vaikutti siihen tulokseen. Ei kyllä mikään ihme :)
Molemmat verikokeet tehtiin noin kymmeneltä aamulla, parin tunnin hereillä olon jälkeen.
Ja tiedäthän, että prolaktiiniarvo voi olla koholla jos edellisenä päivänä on ollut yhdynnässä ja rintoja kosketeltu. Niin ja kohonneeseen prolaktiiniin on olemassa lääkitys. Toivottavasti tästä oli jotain apua. - tinka
Moi! Mulla prolaktiini arvot on todella korkeella! yli 7000!! Se todennäköisesti on minulla syynä lapsettomuuteen. Olin juuri viime viikolla pään magneettikuvauksissa joista katsotaan onko korkean prolaktiinin syynä aivokasvain (hyvänlaatuinen)... Lääkitys todennäköisesti aloitetaan joka tapauksessa..
näin minulla.. - jutta79
Prolaktiinin kanssa painiskelevat, onko teiltä otettu makroprolaktiinikoe ?
Se kertoo kuinka paljon TODELLISTA AKTIIVISTA prolaktiinia on veressä. Elikkäs allekirjoittaneella huima prolaktiiniarvo mutta ovuloin normaalisti, lääkäri määräsi tuon makroprolaktiinin ja biologiseksi prolaktiiniarvoksi saatiin normaalit lukemat 129. Ei siis tarvinnut mennä aivokuvaukseen eikä aloittaa lääkitystä.- Aino
Mulla oli ainoa todettu syy siihen että ventattiin todella kauan ennen kuin onnistuttiin. En halunnut hoitoja ja toisaalta arvo ei ollut ihan tuhottoman korkea.
Kymmenen vuotta ilman ehkäisyä.Aikoinaan tutkimuksiin prolaktiinin takia(1000) Useita ivf hoitoja takana.Ihmepoikamme syntyi98- Kontrolleissa arvo on yleensä 500 kieppeillä.Kertoo lievistä ylikierroksista aivolisäkkeessä.Mutta ei enään ole lääkitty. Nyt toivotaan kipeästi pikkusyssyä.Minkälaisia kokemuksia lyhyestä ivf hoidosta,ilman jarrusumuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.8810063Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662885Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202316- 1582079
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222037Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381961Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?311833- 521826
- 1031522
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411286