Seurustelu

Seurustelusta

Moi!
Olen 13-vuotias tyttö ja törmään usein siihen, että pari vuotta vanhemmat jätkät kiinnostuu musta sosiaalises medias. Mun mielestä täs iäs se ikäero mun liikaa ja häiritsee.
Kuinka paljon ikäeroa teidän mielestä tässä iässä voi olla, omasta mielestä joku 1 vuotta.
Oon myös miettiny, että ehkei tässä iässä tarvitsekkaan seurustella, mutta onhan se ihan mukavaa vaikkei heti naimisiin ollakkaan menossa :D
Eli vielä, minkä ikäsenä seurustelu on teidän mielestä ok, ja minkälaista seurustelu kuuluu olla. Omasta mielestä sais jäädä halailuihin, mutta sitten pari vuotta vanhemmat pojat ei oo välttämättä sitä mielt...

Kaipaan asiallisia kommentteja:)

20

3885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15v-tyttö

      Hei! Siis kaikki nuo on mielipidekysymyksiä. Omast mielest ikäeroo voi olla 2-3 vuotta nuorempaan ja viel enemmän vanhempaan. Seurustella voi minkä ikäsenä tahansa jos vaan haluaa. Ja seurustelun kuuluu olla sellasta millasta sen haluaa olevan :)
      Jos haluaa vaan halailla nii joko toisen osapuolen pitää hyväksyä asia tai lähtä vetämään. Ketään ei pitäs pakottaa mihinkään.
      Nii et pointti on se et ku puhutaan seurustelusta tai siitä minkä ikästen kaa voi olla nii se riippuu siitä mistä ite tykkää. Tietenki jos tykkää vamhemmista nii kattoo vaa ettei mee hyväksikäytön puolelle.
      En nyt tiiä et oliks tästä paljoa apua mut every case :)

    • Anneli6789

      Ehkä maksimissaan 5 vuotta ikäeroa on sopiva mun mielestäni, eli 18-v. poika on vielä ihan OK, mutta yli 20-v. menee sitten jo yli mun ymmärryksen. Poikkeuksena tietysti, jos yli 18-v. mies on todella oikeasti rakastunut sinuun, eikä välitä ikäerosta, vaan enemmän rakkaudesta.

    • Seksihullu431

      Täällä yllytetään rikokseen. 13-vuotias on sen verran pieni lapsi, että 1:n vuoden ikäero on jo paljon. 13-vuotiaana seurustelu on muutenkin täysin turhaa, koska siitä ei mitään seuraa. Jos seurustella kuitenkin haluaa, niin kannattaa se tehdä muiden lapsukaisten kanssa, niin suhteelle on ne samat odotukset. 18-vuotias voi jo aika usein hakea seksiä.

      Seurustelun oikeastaan kannattaa aloittaa vasta joskus n. 20-vuotiaana, kun on mahdollista että siitä jotain seuraakin. Alle 16-vuotiaana ei ainakaan itseään vanhemman kanssa kannata aloittaa, koska silloin voidaan helposti päätyä rikolliselle tielle.

      • ja sun käyttäjänimi on skesihullu? enkä kyl ymmärrä tota sun teoriaa et seurustelu kannattais aloittaa vast 20-vuotiaan. Totta se, ettei niistä harvemmin mitään synny, mutta kyllä jo 16 vuotias voi ihan hyvin olla suhteessa


    • 0_1_0

      2 vuotta

      • Anonyymi

        Ai sinä vai


    • avioliittotyhmille

      Siis tolle joka kirjotti et seurustelu on turhaa jossei siitä seuraa mitään ni ite ainaki voin sanoa et yleensä oon yhen tytön kaa vaa pari kuukautta ja sit se muuttuu tylsäks ja sit taas sinkkuna jonki aikaa ja sit löytyy joku uus. Enkä missään vaiheessa oo sanonu kellekkää et "rakastaisin" sitä tai haluisin olla sen kaa loppuelämän.

      • Anonyymi

        Toi on mun mielestä aika kurjaa


    • Angelskyci

      Juu olen 15v tyttö Hesasta, olen seurustellu 16,5v jätkän kanssa. Halaillaan ja pusaillaan. Mitäs siinä, no niin eli meillä ikäeroa on puoltoista vuotta. Kaks vuotta on omasta mielestä maksimi. Kysy vanhemmiltas mitö mieltä he ovat☺

    • Anonyymi

      Minulla eka kerta oli 13vuotiaana, 90 luvulla ja kadun sitä. Se tapahtui oikeastaan vastentahtoisestikin. Toki kehityin nopeammin kuin muut. Mutta en enää muistele asiaa. Nyt olen yli 40v perheenäiti ja toivon todella,ettei omille lapsille tapahdu samaa! Odottakaa sinne vähintään 16 ikään. Seurustelua ehtii ja,sydän särkyy monta kertaa! 13v voisi mielestäni seurustella,mutta vain halaus ja pusu! Ei seksiä!!

      • Anonyymi

        Ja sinäkö sen päätät?


      • Anonyymi

        Mitäs mamsselit täällä tekee ku piti olla "nuorten" chat?? Ala painua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs mamsselit täällä tekee ku piti olla "nuorten" chat?? Ala painua

        Saa olla aika tyhmä jos luulee et täällä jotenkin pystytään ihmisten ikä varmistamaan. :D


    • Anonyymi

      joo ei kannata 13v viel seukkaa

    • Sitten kun oma lapseni alkaa seurustella, niin haluan olla tukijoukkona taustalla. Kyse on vain siitä, että itse valitsee oikeista ja vääristä teoista, ei iästä. Kumppanisi ja kotiväkesi pitäisi olla samaa mieltä kuin sinä. Ja kavereiden mielipide pitää olla ymmärtävä, ei pakottava. 40 v isä täällä.

    • Anonyymi

      Haluun vaa vastaa tähä vaik on jo 4 vuot vanha xDD. Ite ainaki oon seurustellu 2 vuotta vanhemman kaa. Mun mielestä 13-vuotiaalla voi olla 3 tai 4kin vuotta ikäeroo eikä se niin haittaa mutta itse en suosittele seurustelemaan "aikuisen"/ yli 18 vuotiaan kanssa alle 16-vuotiaana. :)

    • Moi missä päin asut? Ite olen 16 vuotias poika

    • Anonyymi

      Olen nuori ja poikaystäväni jo vanhempi. Ongelma on ollut vain iso penis. Hänellä on noin 20centin penis joka sattuu seksin aikana. Olemme kokeilleet liukasteita jotka lievittävät kipua. Iso penis on toki kivan näköinen mutta seksi ei ole helppoa. Välillä poikaystäväni työntää peniksen pyllyyni ja se vasta sattuu. Penis ei meinaa myöskään mahtua suuhun suuseksin aikana. Jäimme kerran kiinni vanhemmille seksin harrastamisesta kun vanhempani tuli kotiin yllättäen aikasin koulupäivän jälkeen….se vasta oli noloa.

    • Anonyymi

      Kaipaamme toisen seuraa. . Minä olen hyvinkin riippuva inen toisista... rakastan mun nykyistä mieskaveria... hän on ensinnäkin 30v mua nuorempi, tumma ulkom taustainen... pienikokoinen.. mut SE on iso... hän on on on..

    • Anonyymi

      Muista, ettei ne kaikki "vähän vanhemmat jätkät" somessa olekkaan niitä "vain vähän vanhempia jätkiä". Tämä siksi, ettet joutuisi liian kovaan elämänkouluun nuorella iälläsi. Maailma on petollinen ja some ERITTÄIN PETOLLINEN.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe