matkakokemusta Talvea pakoon-matkoista?

Matkakokemustako

Mainosta pukkaa 4 viikon matkoista Espanjaan ja Portugaliin eikä hinta ole huima ja perillä retket aika edullisia. Onko ketään ollut ja millaista kokemusta näistä matkoista, sopien vanhemmalle ihmiselle joka ei etsi biletystä vaan elämyksiä.

2

350

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivosenleena

      TÄMÄ EI TODELLAKAAN MAINOS vaan IHMISELTÄ kokemuksineen! Nyt 1.9.2017 klo 13.50 LÄMMIN ( 27) tervehdys sinulle "Talvipakolainen" täältä Fuengirolasta!

      Saattohoidettuani äitini sekä isäni - ainoana lapsena - tulin minäkin tänne ennen kaikkea lepäämään pitkän raskaan jakson jälkeen marraskuussa 2012! Ei ollut ennakkosuunnitelmia kauanko lepäilen ja minne asetun mutta... täällä olen ollut siitä lähtien käymättä siellä koti-suomessa kertaakaan.

      Sieltä on ollut vieraiden virta ilahduttavan runsas tänne joka vuosi kaikkina vuoden aikoina:) Tyttäreni perhe asuu myös täällä ja tytär toimii matkaoppaana Matkavekalla/Lomamatkoilla, jotka tosin kesäaikaan keskittyvät eri kohteisiin kuin Malagan alue. Silloin tilapäisesti tyttäreni tekee "keikkaa" brittiläiselle toimistolle, mutta nyt kun Britit erosivat EU:sta jatko on monimutkaista!

      Sieltä Suomestahan tulee lentoja TAAS myös maakuntien kentiltä nyt syyskuun lopusta lähtien ja matkat ovat olleet todella suosittuja/täyteen buukattuja. Ihmiset ovat olleet erittäin tyytyväisiä sekä oleskeluun täällä että retkiin esim. Sevilla, Granada, Valkoiset Kylät, Gordoba ja - tietenkin Gibraltar apinaserkkuineen:) Nyt ei tietoa - Gibraltarhan kuuluu Englannille - miten retket sinne?

      Näiden vuosien aikana olen käynyt tapaamassa myös serkkuni perhettä Portugalin Portimaossa, ja kun ei autoa tällä leidillä niin tulipahan tehtyä aikamoinen matka sinne:)))) Koska suoria lentoja ei edes Lissaboniin Malagasta, jouduin koukkaamaan yläkautta eli: Malagasta Barcelonaan, jossa yöpyminen....ja sit lentelin Lissaboniin ODOTELLEN siellä bussia 8 h! Tulihan seikkailtua myös Lissabonissa:)
      Kun jatkoyhteys oli bussi = lähes joka maitolaiturilla pysähdellen se vei minut aika lähelle lopullista päämäärääni Algarveen, josta TAAS bussilla PERILLE Portimaoon - HUH HUH!

      SIELLÄ odottikin VIIKON KESTÄVÄ FIESTA, jonka isäntäväki oli junaillut harvinaisen pitkän matkan REISSANNEELLE kulkuri-serkulle<3 Kyllä hauskaa riitti ja porukkaa tuli juhliin pitkin Atlantin rannikkoa!!!
      Isäntäväellähän ei enää ajokortteja, mutta porukasta löytyi pari nuorukaista, jotka valmiit tuomaan minut heidän autollaan kotiin, kun totesin että nyt on lähdettävä vaikka hauskaa onkin!

      ETTE IKINÄ ARVAA.....kuinka kauan kesti paluumatka kaikkine rajamuodollisuuksineen ja taukoineen....n. 7h!!!! Menomatkahan kesti yli vuorokauden! Todettakoon tähän yhteenvetona, että PORTUGAL/portugalilaiset IHANAA sydänlämpöä täynnä ja rakastavat suomalaisia yli kaikkien muiden kansallisuuksien - eivät pidä niinkään briteistä, saksalaisista jne.!
      Suosittelisin tänne Malagaan tultuanne, että ellette tule autoillen osallistuisitte täällä tehtäviin retkiin - edullisia ja valinnanvaraa löytyy - ja jos haluatte piipahtaa naapuriin PORTUGALIIN silloin kannattaa VUOKRATA AUTO ehdottomasti! Vuokra ei kallis ja bensan hinta hiukan edullisempi kuin Suomessa, mutta pääsee autolla niin helposti täältä Andaluciasta alakautta! Ottakaa google mapista se reittiohje - HÄMMÄSTYTTE:)))
      TERVETULOA - BIENVENIDO seikkailemaan, lepäämään tai JÄÄMÄÄN pysyvästi!
      Jos haluatte lisää infoa laitan tähän emailini: [email protected] - eläkeläisenä on aikaa!!!! Hyvää jatkoa kaikille matkaa suunnitteleville - rohkeutta vaatii ainakin yksin aloittaessa kuten minä, mutta kaikki asiat selkenee VAATIEN "pitkää pinnaa"! LOPPU HYVIN - KAIKKI HYVIN! T. Leena-mummi

      • Hei Leena-mummi! Tämä taitaa olla mainos ja onkin;) Mutta jos kiinnostaa lueskella minun kokemuksistani, niin niitä löytyy kirjastani Sirkku Passinen Vanha nainen Espanjassa, Sitä saa netistä tilaamalla paperisena ja e-kirjana, ja voi lueskella siellä ilmaiseksikin. Rohkeutta tosiaan vaatii lähteä yksin matkaan, mutta mitä ilmeisimmin sinä olet rohkeutesi ansiosta löytänyt mieluisan elämäntavan. Hyvää jatkoa vaan sinne etelään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe