Hei, minulla on sakemanni narttu joka saatta karata pihasta esim jäniksen tai ketun perään...... jonka takia en tiedä mikä olisi sopiva aita korkeus olen miettinyt että olisiko se 80cm vai 120cm. Koira harrastaa agilityä joten pääse kyllä aidan kuin aidan. Laita jos tiedä että mikä olisi sopiva korkeus
koiran piha-aita
5
326
Vastaukset
- Varmaaita
270 cm.
- Nlykävijät
120 cm, josta yläreuna kalteva sisäänpäin. Omat koirat pysyvät metrisen aidan sisäpuolella. Monella tutulla aidat 150 cm. Talvella lumi laskee aidan korkeutta. Sitten on niit koiria, joita ei aidat pitele..
- Raiar
Se lippa yläreunassa estää kiipeämästä, millä ei ole mitään tekemistä 120 cm aidan kanssa josta sakemannin pitäisikin hypätä leikiten.
Pistä suoraan parimetrinen aita, joutuu ottamaan sen verran vauhtia että ehdit kieltää ennen kuin on yli. - helluvaa
Cockerspanieli menee yli 120 korkeasta aidasta.
Ei sitä pysty sanomaan tarkalleen miten korkea kellekkin, ponnistusvoimakin on yksilöllistä. Eli omistajan pitäisi pystyä itse tuo arvioimaan. Ei voi kuinka karkesti sanoa, jos et osaa arvoida, niin mahdollisemman korkea...
Mutta oman kääpiörotunin edustajatkin, jolla hyvä ponnistusvoima, menee 120 yli... Siis kykenee.
Kaikkein paras on kun opettaa koirat siihen, että pihalta Ei lähdetä ilman lupaa, ikinä. Siihen yhdistää sitten aidat.
Meillä on niin opetettu kääpiöt, kuin isot. Jos vaikka portti unohtuu auki, niin ei häivytä. Meillä myöskään ei kaikki sivut aidaltaan ole "riittävän" korkeat, mutta opetus on se pääasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1881315
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53564
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7560