Jo muutama vuosi sitten puhuttiin RKP:n ns. b-suunnitelmasta. Se viittasi tilanteeseen, jossa etuilupuolue joutuisi antamaan periksi järkähtämättömästä pakkoruotsi-kannastaan.
Tietääkö kukaan palstalla, mitä tuo b-suunnitelma pitää sisällään?
Mikä on se RKP:n b-suunnitelma?
9
117
Vastaukset 9
- valistunut_veikkaus
Veikkaisin, että RKP sallisi pakkoruotsin poiston suomenkielisissä kunnissa?
Mutta kaksikielisissä ja keinotekoisesti sellaisissa kunnissa se pysyisi. - tvångad.slave
Rkp ei halua edes puhua b-suunnitelmasta, koska se antaisi ulospäin "luovuttamisen" vaikutelman. Kyllä heillä suunnitelmat ovat siltä varalta, jos toisen kotimaisen valinnaisuus yleistyy. Tuskin anarkiaa sentään polttopullojen kera.
- Lisää_pakkokieliä
Toinen hyvä veikkaus on se, että RKP sallisi valinnaisen pakkovenäjän!
Sehän on svekojen idea, jolla pakkoruotsitusta käytännössä jatketaan.
Ja samalla voidaan esiintyä muka kielivapauden kannattajina. Ruotsinkielen aseman vahvistamiseksi RKP haluaa maahanmuuttajat ruotsinkielisiin kouluihin. Suomenkielisille yo-kkirjoituksiin osallistuneille järjestetään pääsykokeet kielitaitoa vastaaviksi Hankenille, Åbo Akademiin ja muihin jatko-opintopaikkoihin. Suomenkielisille tulee 25% kiintiö.
Heille järjestetään eri säätiöistä stipendirahoitus opintojen kustantamiseksi.
Saavat halutessaan opiskelija asunnon säätiöiden omistamista asuntoloista.RKP on suunnitellut ottavansa maahanmuuttajat ruotsinkielisiin kouluihin.
- Olnkbbj
Ei pelkkä suunnitelma, toteutuu jo Vantaalla.
Olnkbbj kirjoitti:
Ei pelkkä suunnitelma, toteutuu jo Vantaalla.
Vantaalla kannattaisi myös muiden vähemmistöjen, kuten romanien ilmoittaa lapsensa ruotsinkieliseen kouluun. Näissä kouluissa on pienet ryhmät ja mahdollista tukea opetukseen saatavissa runsaasti. Vantaalla ei ole riittävästi ruotsinkielisiä lapsia.
Eva Biaudet haluaa ajaa RKP:ssä tasa-arvoa korostavaa politiikkaa. Yhteiskunnan kustantama ruotsinkielinen opetus on oltava avoin kaikille!
-Tietääkö kukaan palstalla, mitä tuo b-suunnitelma pitää sisällään?
B niin kuin Baja-Maja?
B niin kuin Bidé?
B niin kuin rappu?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.365842- 100842
- 76630
- 50615
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30566
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei129551Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540