Pankki meinaa luopua paperisista pankkitunnuksista.Pitäis ottaa vastaan pieni tunnuslukulaite jonka toiminta on tehty tosi hankalaksi käyttää.Vanha systeemi on parenpi ja tosi helppo käyttää Haluan että paperiset pankkitunnukset pidetään erelleen käytössä.Muussa tapauksessa vaihdan heti asiakkuuteni toiseen pankkiin.Brysselistä on tullut määräykset suomalaisille pankeille.Jos asiat toteutuu kaikki asiakkaat sanovat pankkisuuhteensa poikki.Onko pankeilla varaa menettää kaikki asiakkaansa.T.Pena tampereelta.
Pankki määräilee
10
442
Vastaukset
- nimierkki007
eiköhän tuommonen samanmoinen systeemi ole kohta kaikissa pankeissa
- derfsg
Tarkoitat ilmeisesti ruotsalaista pankkia, Nordeaa? Pankki haluaa säästää rahaa. Maksavat ajan mittaan postimaksuineen enemmän kuin valmistuskustannuksiltaan muutaman 2-3 euron lukulaite. Osallistut pankin voiton muodostamiseen. En pidä itsekään noista.
- tlsovellus-ongelma
olen käyttänyt tunnuslaitetta jonkun aikaa ja enkä nyt näe sitä ongelmaksi. tosin jos laite menee rikki ja silloinhan on ongelma. pankin vaihdolla uhkailu tuskin auttaa koska kilpaileva pankki voi tehdä jotain vielä typerämpää loppujen lopuksi. en nyt kuitenkaan halua puolustaa nordeaa tässä tilanteessa.
minun tietojen mukaan eu:lla ei ole mitään tekemistä tunnuslukulaitteen ja -sovelluksen kanssa. kaikkea ei voi pistää niin sanotusti brysselin piikkiin.
tunnuslukusovellusta olen kritisoinut, siitä seuraavassa linkissä.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14666832/tunnuslukusovellus - Mik-tääkin-lisävaiva
Mikähän veetu on, että Nordealta ei voi tilata tuollaista tunnuslukulaitetta muuta kuin pankkiaikana?
Sentään pankkitunnuksilla tunnistaudun tilkilleni, niin eikö muka sieltä sitten voida lähettää minulle tilaamaani tunnuslukulaitetta? Saakeli kun ottaa pattiin, pitää alkaa jonottaa ties minne numeroon arkiaikaan, että nuo ruotsalaiset pässinpäät osaa lähettää sen kämäsen laitteensa oikeaan paikkaan.
Miksi tässä välissä muka vaaditaan ihmistä pankin päässä väliin? Ei niitä asiakaspalvelussa muutenkaan enää missään ole. Kai ne alkaa tyrkyttää Nordean sijoitusrahastoja, kun kerran saavat minut langan päähän.- hnbvhjk
Siis ei pysty verkkopankissa lähettämään asiakaspalvelulle viestiä, jossa pyytää lähettämään laitteen itselleen?
En ole Nordean asiakas, mutta vähän huolestuneena seuraan tilannetta. Pelkona on tietysti, että muutkin pankit siirtyvät vastaavaan systeemiin, jos Nordea ensin saa omansa toimimaan.
- nordmani
Nyt olen ulkona, kuin lumiukko. Siis tunnukset annetaan kännykällä. Ladataan sovellus ja toimii.
On todella helppoa, kun tekee osakekauppaa.- Entäs-vanhempi-väki
Mitäs jos hukkaat sen kännykkäsi tai se varastetaan? Onko uuden pankkikelpoisen puhelimen saaminen tulille ihan yhden päivän operaatio?
Uusi phelin pitää ostaa, saada SIM-kortti vanhalle numerolle ja pankista kai sitten joku uusi tunnuslukusovellus? Vai kuinka nopeasti tuo tilanne tässä tapauksessa älykännykällä toimii?
Oma puhelimeni ei ole tällä hetkellä älykännykkä. Eikä ole DORO-puhelimet useilla vanhoilla ihmisellä muutenkaan mitään älykoneita.
- E220_CDI
Vuosikymmenet jo käyttänyt SecurID avainta työkoneen VPN yhteyksiin matkoilla. Ei se ole luottokorttilaskinta tai avainperää kummempi, ellei halua käyttää saman asian tekevää kännykkäapplikaatiota. Verkkolaitteen tavoin se kuuluu tyokoneen kanssa nämä kuuluvat aina samaan pakettiin.
Tämä on teidän omaksi turvaksenne, että loppuu se tunnuslukulistan kantaminen lompakossa.
Tässä näkyy perinteisen security efficiency - effectiveness tradeoffissa kaksi puolta. Hukattu tunnistautumispalikka, hukattu tunnistautumisapplikaation sisältävä kännykkä ja hukattu tunnarilista kaikki estävät laillisen käyttäjän pääsyn tililleen. Siksi ei kannata hukata tunnistettaan, olipa se mikä tahansa.
Se toinen puoli on silti vielä rumempi, eli mitä vilpillinen tunnarien löytäjä tai anastaja voi haltuunsa saamallaan turvavälineellä tehdä. Tässä suhteessa oikein käytettynä aktiivinen autentikointitapa on tunnuslukulistaa turvallisempi, koska pelkällä palikalla/luurilla ei vielä voi autentikoitua numerolistan tapaan.
Vaatiiko Nordean tunnistautuminen käyttäjätunnuksia tuon turvapalikan lisäksi? Ja voiko tunnistautumiseen tarvittavaa turvakoodia saada käyttöönsä ilman salasanaa?
Oikea vastaus kumpaankin on "ei", mutta miten Nordea tuon toteutti?- E220_CDI
Kerpele, liian monimutkainen lauserakenne lähti lapasista. Oikea vastaus on tietenkin, että pelkällä palikalla ei löytäjä / varas tee mitään. Eli siis odotetaan Nordean vahvistusta vastauksille "kyllä" ja "ei" samassa järjestyksessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984