Sinkunpäivä?

hessu51

Meikäläinen on sitten ihan käytännössäkin lauantaista lähtien ensimmäistä kertaa elämässään SINKKU kun nuorin poikani muuttaa kotoa huomenna!
Eikä voisi olla virallinen sinkkujen päiväkin kun on noita kaikenlaisia muitakin päiviä?

68

2069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.secco

Vaikka messuhallissa?

• 50jarisat

Kun aviopari viettää hääpäivää, sinkku viettäisi määpäivää - yksin ravintolan nurkkapöydässä höpöttämässä viinilasin ääressä ja vannomassa itselleen ikuista sinkkuvalaa itsestään kädestä pitäen ja silmiin katsoen. Mikä ettei.

• hessu51

Tai meitä voisi olla useampia siellä höpöttämässä?
        Huomio,sinkku ei ole sama kuin NUNNA!

• 50jarisat
        hessu51 kirjoitti:

Tai meitä voisi olla useampia siellä höpöttämässä?
        Huomio,sinkku ei ole sama kuin NUNNA!

Kaitpa te sinne nurkkapöytään nunnatkin huolisitte. Nunnat olivat sinkkuja ennen kuin sinkut keksittiinkään. Ovat oikeita äitisinkkuja.

• hessu51
        50jarisat kirjoitti:

Kaitpa te sinne nurkkapöytään nunnatkin huolisitte. Nunnat olivat sinkkuja ennen kuin sinkut keksittiinkään. Ovat oikeita äitisinkkuja.

emäsinkkuja?

• plunger
        hessu51 kirjoitti:

emäsinkkuja?

Käsitteet selväksi. EMÄSINKKU on se joka on synnyttänyt lapsia. Kuten Maria, ikuinen neitsyt.
        Nunnat eivät ole synnyttänyt, elleivät ole luopuneet, jolloin ovat ex-sinkkuja.

• Juntti
        plunger kirjoitti:

Käsitteet selväksi. EMÄSINKKU on se joka on synnyttänyt lapsia. Kuten Maria, ikuinen neitsyt.
        Nunnat eivät ole synnyttänyt, elleivät ole luopuneet, jolloin ovat ex-sinkkuja.

Onhan luostareiden hautausmailta löytynyt enemmänkin lasten luurankoja eivätkä ne katoliset papit ja munkitkaan niin munkkeja olleetkaan!
        Sitäpaitsi sana emähän tarkoittaa vähän niinkuin suunnaton,esimerkiksi EMÄvale,ei se siinä yhteydessä ole äitiyteen viittaava kuten siis ei emäsinkussakaan?

• plunger
        Juntti kirjoitti:

Onhan luostareiden hautausmailta löytynyt enemmänkin lasten luurankoja eivätkä ne katoliset papit ja munkitkaan niin munkkeja olleetkaan!
        Sitäpaitsi sana emähän tarkoittaa vähän niinkuin suunnaton,esimerkiksi EMÄvale,ei se siinä yhteydessä ole äitiyteen viittaava kuten siis ei emäsinkussakaan?

on suomi vaikea kieli, taas tuli ilmi. EMÄ ei siis ole sääntönmukaan kuin sanassa emäsika, se on siis ISO. No, kuinka iso on EMÄsinkku. Minini kilomäärä. Vai tuleeko se EMÄ-liite suuruutena vuosien mukaan. 50 vuotta sinkkuna?

• Juntti
        plunger kirjoitti:

on suomi vaikea kieli, taas tuli ilmi. EMÄ ei siis ole sääntönmukaan kuin sanassa emäsika, se on siis ISO. No, kuinka iso on EMÄsinkku. Minini kilomäärä. Vai tuleeko se EMÄ-liite suuruutena vuosien mukaan. 50 vuotta sinkkuna?

Niin siis nunnat ja munkithan olisivat juuri EMÄsinkkuja jos siis olisivat eläneett luostarisäännön mukaan=selibaatissa?
        Mutta eikö ole myös nunia jotka ovat katuneet syntejään ja menneet luostariin,näin joskus elokuvan jossa Irlannissa raskaaksi tulleet teinitytöt synnytyksen jälkeen pakotettiin luostariin,ovatko he VAIN sinkkuja?
        Vai määritelläänkö sinkkuus yksinelämisen perusteella eikä seksimäärittelyllä,silloinhan taas nunnat eivät olisikaan sinkkuja koska eivät asu yksin?

• plunger
        Juntti kirjoitti:

Niin siis nunnat ja munkithan olisivat juuri EMÄsinkkuja jos siis olisivat eläneett luostarisäännön mukaan=selibaatissa?
        Mutta eikö ole myös nunia jotka ovat katuneet syntejään ja menneet luostariin,näin joskus elokuvan jossa Irlannissa raskaaksi tulleet teinitytöt synnytyksen jälkeen pakotettiin luostariin,ovatko he VAIN sinkkuja?
        Vai määritelläänkö sinkkuus yksinelämisen perusteella eikä seksimäärittelyllä,silloinhan taas nunnat eivät olisikaan sinkkuja koska eivät asu yksin?

Sinkun määritelmä! Yksin asuva voisi olla sinkku, vaikka "single" on kirjaimellisesti naimaton, siis ei aviosuhteessa vaikka naisi. Tästä sanasta suomen kieleen on "sinkku" otettu.
        Minä haluan olla uskollinen alkukielen määritelmälle, muuten menee sekaisin. Toki yksin asuva usein on naimaton, mutta voi olla puoliso ja toinen puoliso asua muualla työn tai välien rikkimenemisen takia. Avosuhteessa oleva ei ole sinkku, vaikka ei asu yhdessä kumppanin kanssa.
        Leski ja eronnut ei ole sinkku, vaikka asuu yksin. Siis mikä on yksin asuva. Minä olen kiinnostunut. Asun yksin, sänkyyni ei nainen tule, mutta olen ollut naimisissa. Minä en pidä itseä sinkkuna.

• eeroliini
        plunger kirjoitti:

Sinkun määritelmä! Yksin asuva voisi olla sinkku, vaikka "single" on kirjaimellisesti naimaton, siis ei aviosuhteessa vaikka naisi. Tästä sanasta suomen kieleen on "sinkku" otettu.
        Minä haluan olla uskollinen alkukielen määritelmälle, muuten menee sekaisin. Toki yksin asuva usein on naimaton, mutta voi olla puoliso ja toinen puoliso asua muualla työn tai välien rikkimenemisen takia. Avosuhteessa oleva ei ole sinkku, vaikka ei asu yhdessä kumppanin kanssa.
        Leski ja eronnut ei ole sinkku, vaikka asuu yksin. Siis mikä on yksin asuva. Minä olen kiinnostunut. Asun yksin, sänkyyni ei nainen tule, mutta olen ollut naimisissa. Minä en pidä itseä sinkkuna.

On sitten leski tai eronnut!

• Sondi
        eeroliini kirjoitti:

En oo 100% sinkku!

• eeroliini
        Sondi kirjoitti:

En oo 100% sinkku!

Sinkku joko ollaan tai ei olla,ei voi olla osapäiväsinkku,siis sinkulla ei ole VAKINAISTA PARISUHDETTA ja hän asuu yksin!

• Juntti
        eeroliini kirjoitti:

Sinkku joko ollaan tai ei olla,ei voi olla osapäiväsinkku,siis sinkulla ei ole VAKINAISTA PARISUHDETTA ja hän asuu yksin!

Onko silloin sinkku?

• 50jarisat
        eeroliini kirjoitti:

Eikö Singel ole se poljettava juttu jossa tappi nytkyttää sisään ja ulos?

• plunger
        50jarisat kirjoitti:

Singer, vaikka ei laulanut. Sai polkija laulaa.

• 50jarisat
        plunger kirjoitti:

Singer, vaikka ei laulanut. Sai polkija laulaa.

Singer, plunger!

• pullaulla
        50jarisat kirjoitti:

Singer, plunger!

ainakin ollut jo30v yksinäinen (leski) Ja se sinkku syotiin jouluna . Se siitä sinkusta :)
        Olisi kyllä aika keksiä meille YKSINÄISILLE vähän kauniimpi nimi .

• 50jarisat
        pullaulla kirjoitti:

ainakin ollut jo30v yksinäinen (leski) Ja se sinkku syotiin jouluna . Se siitä sinkusta :)
        Olisi kyllä aika keksiä meille YKSINÄISILLE vähän kauniimpi nimi .

Olisiko YNKKY hyvä? Tai ONEKAS? [wankas]

• e.secco
        50jarisat kirjoitti:

Olisiko YNKKY hyvä? Tai ONEKAS? [wankas]

Sehän nyt vasta tosi epätoivoiselta kuulostaakin! Miksei ONKKU = onnekas sinkku?

• e.secco
        50jarisat kirjoitti:

Siis sinkku!

• e.secco
        e.secco kirjoitti:

Siis sinkku!

Vaan Husqvarna!

• plunger
        e.secco kirjoitti:

Siis sinkku!

singel menar ett spel för två t.ex. tennis
        det finns också en annan mening, grov sand

• e.secco
        plunger kirjoitti:

singel menar ett spel för två t.ex. tennis
        det finns också en annan mening, grov sand

Singel on juuri yksinpeli ,DUBBEL kaksinpeli!

• 50jarisat
        e.secco kirjoitti:

...yksi asia on varma: BIBBEL on raamattu.

• e.secco
        50jarisat kirjoitti:

Islanniksi Pipel!

• plunger
        e.secco kirjoitti:

eli älä jekuta!

singel = enkelspel i tennis
        dubbel = dubbelspel, två mot två
        eller falskt spel

• plunger
        50jarisat kirjoitti:

bibel!

• e.secco
        plunger kirjoitti:

eli älä jekuta!

eller falskt spel

Niinhän minä sanoinkin mutta sinä väitit että singel on kaksinpeli,luepa takaisinpäin!

• e.secco
        plunger kirjoitti:

eli älä jekuta!

eller falskt spel

Jodå!

• plunger
        e.secco kirjoitti:

Niinhän minä sanoinkin mutta sinä väitit että singel on kaksinpeli,luepa takaisinpäin!

"singel" on kaksinpeli, siis siinä pelaa yksi vastaan yhtä, ruotsiksi enkelspel
        "dubbel" on nelinpeli, siis siinä pelaavat kaksi vastaan kaksi, ruotsiksi dubbelspel, 'paripeli'

Minä luulen että olemme enemmän yhtä mieltä kuin eri mieltä mutta sinä ehkä suomenkielinen ja tartut sanoihin eri tavalla, kääntämällä. Itse ilmaus on joskus eri asia kuin käännös, huomaat.

• hessu51
        e.secco kirjoitti:

Jodå!

För två som spelar mot varandra!

• hessu51
        e.secco kirjoitti:

Sehän nyt vasta tosi epätoivoiselta kuulostaakin! Miksei ONKKU = onnekas sinkku?

Oon jo ihan hysteerinen,paras mennä nukkumaan1 YNKKY! Hehhehheh....

• Juntti
        hessu51 kirjoitti:

Oon jo ihan hysteerinen,paras mennä nukkumaan1 YNKKY! Hehhehheh....

Enhän minä emäntää tarvitse kun ei ole perhettäkään!

• Werneri

ja ne kaikki Amerikasta haalitut höpö-höpö -päivätkin vois lopettaa. Pyhäinpäiväkin uhkaa muuttua joksikin USA:laisten nakkisormitouhuksi. Sinkkujenpäivänäkin pitäis sitten vissiin antaa lahjoja tai lähettää kortti. Lähetä ehdotus Postille, kyllä ne varmaan tämänkin järjestävät. Koskahan täälläkin aletaan viettää 4. Heinäkuuta.

• Rudi

Esimerkiks tää äitienpäivä voitas lopettaa pikimmiten. Imperialistikapitalistin juoni se on kumminkin.
        Tai voitas ainakin vaihtaa ainakin sille sellanen nimi että tietäis olevan suomalaisten juhlapäivä.

Vois olla vaikka: Nykysten ja tulevien vanhojen ämmien päivä.

• hessu51
        Rudi kirjoitti:

Esimerkiks tää äitienpäivä voitas lopettaa pikimmiten. Imperialistikapitalistin juoni se on kumminkin.
        Tai voitas ainakin vaihtaa ainakin sille sellanen nimi että tietäis olevan suomalaisten juhlapäivä.

Vois olla vaikka: Nykysten ja tulevien vanhojen ämmien päivä.

Nyt on pojalla viimeiset pyykit koneessa ja muuttoauto tulee parin tunnin päästä,vähän haikeaakin kun kuopus muuttaa vaikka pysyy kylläkin samassa kaupunginosassa!
        Huomenna se sinkkuilu sitten alkaa!

• Rudi
        hessu51 kirjoitti:

Nyt on pojalla viimeiset pyykit koneessa ja muuttoauto tulee parin tunnin päästä,vähän haikeaakin kun kuopus muuttaa vaikka pysyy kylläkin samassa kaupunginosassa!
        Huomenna se sinkkuilu sitten alkaa!

..että jos samaan kaupunginosaan muuttaa, niin muistaa sua kyllä useesti. Käy syömässä ja tuo pyykit.

• hessu51

Ehdotukseni oli nyt leikkimielellä,sielläpäin kun edelleen sinkkua pidetään ylijäämänä ja sukulaiset jatkuvasti kyselevät joko vihdoinkin olen SAANUT uuden miehen!
        Kerron aina etten edelleenkään ole löytänyt sellaista jonka olisin huolinut!
        En myöskään vielä yli 50-vuotisen elämäni aikana ole periaatteessa asunut päivääkään yksin,sain vanhimman lapseni jo 19-vuotiaana ja tämän nyt muuttavan kuopuksen kun ne vanhemmat jo olivat teini-ikäisiä!

• hessu51
        Rudi kirjoitti:

..että jos samaan kaupunginosaan muuttaa, niin muistaa sua kyllä useesti. Käy syömässä ja tuo pyykit.

Meillä käy pojat pyykkituvassa,se on raskasta ja miesten hommia,nyt en enää saa mankeloituja lakanoita!

• Rudi
        hessu51 kirjoitti:

Meillä käy pojat pyykkituvassa,se on raskasta ja miesten hommia,nyt en enää saa mankeloituja lakanoita!

Just joo.

• hessu51
        Rudi kirjoitti:

Just joo.

Poikieni mielestä on mukavampaa kun lakanat on mankeloitu,itse laitan vain kuivausrumpuun,se mankeliliina kun aina sotkeentuu jotenkin!

• Juntti
        hessu51 kirjoitti:

Poikieni mielestä on mukavampaa kun lakanat on mankeloitu,itse laitan vain kuivausrumpuun,se mankeliliina kun aina sotkeentuu jotenkin!

Setäni teki niin,ei tarvinnut pestä kuin joka toinen kerta,en tiedä tekikö saman kalsareilleen mutta vois kuvitella?

• plunger
        hessu51 kirjoitti:

Ehdotukseni oli nyt leikkimielellä,sielläpäin kun edelleen sinkkua pidetään ylijäämänä ja sukulaiset jatkuvasti kyselevät joko vihdoinkin olen SAANUT uuden miehen!
        En myöskään vielä yli 50-vuotisen elämäni aikana ole periaatteessa asunut päivääkään yksin,sain vanhimman lapseni jo 19-vuotiaana ja tämän nyt muuttavan kuopuksen kun ne vanhemmat jo olivat teini-ikäisiä!

Monta lasta, eri ikäisiä! Paljon työtä ja huolta, nyt sitten paljon kontaktipintaa ja edelleen kai huolta, mutta sellaista mikä pitää virkeänä elossa! Et Sinä miestä tarvitsekaan, ei siihen äidin ja lasten väliin tarvita palikkaa, joka ei rakenteeseen sovi.

• palikoista
        hessu51 kirjoitti:

Joko olet saanut uuden miehen kyselyille voit aina viitata kintaalla. Minulta nuo kyselyt ovat jo loppuneet. Pidän sormusta vasemmassa sormessani ja eipä kukaan ole kysellyt edes sormuksen antajasta. Olen itse sen itselleni ostanut. Sillä on valtavasti tunnearvoa.
        Joku alempana oleva kommentoija sanoi osuvasti, ettei uutta palikkaa tarvita äidin ja lasten väliin.
        Isä meillä on lähes päivittäin elämässä mukana.
        Voisi uudella palikalla tulla sulatusongelmia perhekokoonpanomme kanssa.
        En siedä mustasukkaisuutta. Ei uusi palikka mahtuisi millään tähän meidän palapeliin.
        Maaseudulla ihmiset ovat liian aitoja ja uteliaita. Tietyn sivistyneen välimatkan pitäminen ei onnistu vaikka kuinka opettaisi.
        Minä en koskaan kysele ihmisten henkilökohtaisia asioita. Ihmiset kertovat asioistaan, jos katsovat aiheelliseksi.
        Kun poikasi muuttaa pois kotoa, niin sinulle jää itsellesi enemmän aikaa. Miksi muuten nimimerkkisi on Hessu51. Olen tottunut nimittämään Hessuksi Heikkejä. Totta puhuakseni tyttäreni nimittelee pikkusiskoaan Hekaksi, Henkaksi ja milloin miksikin. Kai lempinimi voi olla sukupuoleton kun tarkemmin ajattelen.
        Nauti hyvällä omallatunnolla elämästäsi.
        Kerranhan me täällä vain eletään. Tosin Ellien Kristallipallon väki uskoo jälleensyntymiseen.
        Minunkin kerrottiin eläneen parikin elämää muinaisessa Egyptissä.
        Minulle riittää tämä yksi ainutkertainen yh-elämä.

• hessu51
        palikoista kirjoitti:

Joko olet saanut uuden miehen kyselyille voit aina viitata kintaalla. Minulta nuo kyselyt ovat jo loppuneet. Pidän sormusta vasemmassa sormessani ja eipä kukaan ole kysellyt edes sormuksen antajasta. Olen itse sen itselleni ostanut. Sillä on valtavasti tunnearvoa.
        Joku alempana oleva kommentoija sanoi osuvasti, ettei uutta palikkaa tarvita äidin ja lasten väliin.
        Isä meillä on lähes päivittäin elämässä mukana.
        Voisi uudella palikalla tulla sulatusongelmia perhekokoonpanomme kanssa.
        En siedä mustasukkaisuutta. Ei uusi palikka mahtuisi millään tähän meidän palapeliin.
        Maaseudulla ihmiset ovat liian aitoja ja uteliaita. Tietyn sivistyneen välimatkan pitäminen ei onnistu vaikka kuinka opettaisi.
        Minä en koskaan kysele ihmisten henkilökohtaisia asioita. Ihmiset kertovat asioistaan, jos katsovat aiheelliseksi.
        Kun poikasi muuttaa pois kotoa, niin sinulle jää itsellesi enemmän aikaa. Miksi muuten nimimerkkisi on Hessu51. Olen tottunut nimittämään Hessuksi Heikkejä. Totta puhuakseni tyttäreni nimittelee pikkusiskoaan Hekaksi, Henkaksi ja milloin miksikin. Kai lempinimi voi olla sukupuoleton kun tarkemmin ajattelen.
        Nauti hyvällä omallatunnolla elämästäsi.
        Kerranhan me täällä vain eletään. Tosin Ellien Kristallipallon väki uskoo jälleensyntymiseen.
        Minunkin kerrottiin eläneen parikin elämää muinaisessa Egyptissä.
        Minulle riittää tämä yksi ainutkertainen yh-elämä.

Hessu on erään intialaisen suomea puhuvan homon mulle aikoinaan antama lempinimi 20 vuotta sitten!Oikea nimeni on Helena!
        No ensimmäistä miestäni en ole tavannut (onneksi) yli kymmeneen vuoteen,hän ei ollut kiinnostunut lapsistaa edes avioliittomme aikana,tämän kuopuksen isä kuoli nuorena aivoverenvuotoon -91.
        Olette oikeassa siinäettei reipas nainen miestä asuinkumppanina kaipa,sitäpaitsihan minulla on kaksi käytännöllistä ja vahvaa poikaa jos tarvitsee erilaista remontti- ym apua!
        Tuttavissa ja ystävissä kyllä löytyy ja itonumeroitakin tarjolla...miksi siis tilata lehteä?
        Muutokuorma lähti nyt ja olen nyt siis yksineläjä!
        No tosin on kyllä kissa!

• Werneri
        hessu51 kirjoitti:

Serkkutyttöni vastasi kerran tädeille, jotka kyselivät häneltä: "Et sinäkään sitten ole vielä miestä saanut" tähän tapaan. "Kyllä miestä olen saanut..."

• Pirre*

olla siekkii UUSIOSINKKU....

• hessu51

Onko siinä joku vivahde-ero?

• 50jarisat
        hessu51 kirjoitti:

Eikös sinkku ole se, jossa on reikä keskellä ja joka pyörii. Sen tahdissa voi tanssiakin.

• Pirre*
        hessu51 kirjoitti:

että on entinen sinkku..*sanon nätisti ja kiltisti*

• hessu51
        Pirre* kirjoitti:

että on entinen sinkku..*sanon nätisti ja kiltisti*

Jos sinkku on kun ei asu partnerin kanssa yhdessä niin siitähän onkin jo aikaa!Mutta sinkuksi ei kai lasketa yksinasuvaa jolla on suhde/suhteita?

• 50jarisat kirjoitti:

Eikös sinkku ole se, jossa on reikä keskellä ja joka pyörii. Sen tahdissa voi tanssiakin.

ympärillä ennen vanhaan pyöritty,tai muut pyöri, itse olin nuorena tehokkuuden kannattaja ja usein tuli tansseissa käyville sanottua,että eikös se ole aika turhaa pyöriä sen varsinaisen asian ympärillä kun päämäärään oli ninku nopeempiakin tapoja.Hyi mua nuorena,enää ei tulis mieleenkään.

• Pirre*
        hessu51 kirjoitti:

Jos sinkku on kun ei asu partnerin kanssa yhdessä niin siitähän onkin jo aikaa!Mutta sinkuksi ei kai lasketa yksinasuvaa jolla on suhde/suhteita?

käsittänyt sinkut ihan "ehtaksi", noi siviilisäädyltään, ja sitten kun tämä hlö avioituu hän on entinen sinkku ja taas kun hän eroaa hän onkin silloin tuo "uusiosinkku"...

• 50jarisat
        emw34 kirjoitti:

ympärillä ennen vanhaan pyöritty,tai muut pyöri, itse olin nuorena tehokkuuden kannattaja ja usein tuli tansseissa käyville sanottua,että eikös se ole aika turhaa pyöriä sen varsinaisen asian ympärillä kun päämäärään oli ninku nopeempiakin tapoja.Hyi mua nuorena,enää ei tulis mieleenkään.

Monta kertaa suorin tie ei ole se paras. Kuumassa puurossa kissakin polttaa kielensä...

• hessu51
        emw34 kirjoitti:

Kai varsinkin neiti-ihmisillä oli aikoinaan jotenkin kyseenalainen maine varsinkin jos kävivät yksin tansseissa!

• hessu51
        Pirre* kirjoitti:

käsittänyt sinkut ihan "ehtaksi", noi siviilisäädyltään, ja sitten kun tämä hlö avioituu hän on entinen sinkku ja taas kun hän eroaa hän onkin silloin tuo "uusiosinkku"...

No oikeastaan olen sitten edelleen teknisesti leski koska sen jälkeen en ole asunut muiden kuin lasteni kanssa?

• hessu51
        Pirre* kirjoitti:

Tuon mukaan siis olin sinkku avioeroni jälkeen mutta nyt edelleenkin teknisesti leski koska en toisen mieheni kuoleman jälkeen ole asunut muiden kanssa yhdessä kuin lasteni?

• Pirre*
        hessu51 kirjoitti:

Tuon mukaan siis olin sinkku avioeroni jälkeen mutta nyt edelleenkin teknisesti leski koska en toisen mieheni kuoleman jälkeen ole asunut muiden kanssa yhdessä kuin lasteni?

, en ole lukenut niin tarkkaan näitä puheenvuoroja että olisin tiennyt, että olet leski. Toivottavasti et pahastunut heitoistani. Olet niin elämästä iloitsevan tuntuinen - mukavaa kun elämäsi on hyvää.

• hessu51
        Pirre* kirjoitti:

, en ole lukenut niin tarkkaan näitä puheenvuoroja että olisin tiennyt, että olet leski. Toivottavasti et pahastunut heitoistani. Olet niin elämästä iloitsevan tuntuinen - mukavaa kun elämäsi on hyvää.

Ei se tässä aiheessa ole ollutkaan ajankohtainen ennenkuin aloin miettimään tuota uusiosinkkuutta,nykysuomeni kun ei aina ole niin ajankohtaista että taas kesti ennenkuin kilahti!
        Joo,olen aika optimisti tai olisiko ollut niin paljon koettelemuksia aikoinaan ettei elämäni enää voi muuttua muuta kuin parempaan suuntaan!
        Isäni kehoitti aina ajattelemaan asioita valoisalta puolelta ("Always look at the bright side of Life" alá Monty Python)
        Äitini taas rohkaisi itsenäistymiseen,hänen mielestään naisella piti myös olla oma ammatti ja identiteetti koska ei koskaan voi tietää mitä elämässä tapahtuu,pullanleipomistaito ei hänen mielestään ollut niin tärkeää! He olivat 1911 ja 1912 syntyneiksi modernisti ajattelevia ja kannustavia!

• Pirre*
        hessu51 kirjoitti:

Kai varsinkin neiti-ihmisillä oli aikoinaan jotenkin kyseenalainen maine varsinkin jos kävivät yksin tansseissa!

yhtä hittoa, niin kaksinaismoralistista touhua, ja vielä haikkaillaan "entisiä hyviä aikoja" :).

Nyt niitä sen ajan seuraamuksia kirotaan kyykyssä!

Toisaalta lieneekö nuo asenteet sitten ihan oikeasti muuttuneet miksikää - mie luulen ettei kovin paljoa..

• Pirre* kirjoitti:

yhtä hittoa, niin kaksinaismoralistista touhua, ja vielä haikkaillaan "entisiä hyviä aikoja" :).

Nyt niitä sen ajan seuraamuksia kirotaan kyykyssä!

Toisaalta lieneekö nuo asenteet sitten ihan oikeasti muuttuneet miksikää - mie luulen ettei kovin paljoa..

Ei ollut Yksinäis-eikä kaksinaismoraalia,oli vain moraalitonta maailmanparannusta ja ehkä hiukan sitä seksypuoltakin vakavien asioiden vastapainona.Mutta kukaan ei ikinä pettänyt eikä ketään petetty vaan kaikki oli silleen kivasti lomittain ja niinkus;kyllä ainaskin osa vielä muistaa. Kyllä vähän tulee haikailtua entisiä aikoja.Nyt oon nuorilla niin hiton tylsää,että!

• Kaija
        hessu51 kirjoitti:

Eli yksineläjä niinkuin toteat aloituksessa,eikö olekin mukavaa kun ei tarvitse ottaa ketään huomioon,voi vain löhöillä kun siltä tuntuu!

• Juntti
        emw34 kirjoitti:

Ei ollut Yksinäis-eikä kaksinaismoraalia,oli vain moraalitonta maailmanparannusta ja ehkä hiukan sitä seksypuoltakin vakavien asioiden vastapainona.Mutta kukaan ei ikinä pettänyt eikä ketään petetty vaan kaikki oli silleen kivasti lomittain ja niinkus;kyllä ainaskin osa vielä muistaa. Kyllä vähän tulee haikailtua entisiä aikoja.Nyt oon nuorilla niin hiton tylsää,että!

Lapsista tuli erittäin sosiaalisia ja heillä oli useampia aikuisia ympärillään,eri asia sitten ketä näistä nyt piti tärkeimpinä,siis isänä/äitinä mutta isät kai nyt eivät niin varmoja olleetkaan?

• Pirre*
        Juntti kirjoitti:

Lapsista tuli erittäin sosiaalisia ja heillä oli useampia aikuisia ympärillään,eri asia sitten ketä näistä nyt piti tärkeimpinä,siis isänä/äitinä mutta isät kai nyt eivät niin varmoja olleetkaan?

ja kollektiivit olivat varmaan muuten ihan ok, mutta se muu hörhöily joka siihen, kuulemma, liityi ei ehkä kaikille ainakaan, ollut ihan terveen elämän pohjana.

• Kaija

Nämä kaksi päivää voisi yhdistää?

• Juntti

Mars heti lähettämään tekstari!

• hessu51
        Juntti kirjoitti:

Mars heti lähettämään tekstari!

Jonain päivänä tarvitset itse apua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3412
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2023
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1931
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      933
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      925
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe