Mitäs tekisit ja kenelle kertoisit jos voittaisit lotossa ison summan rahaa. Kaatuisko kulissit :)? Muttuisiko elämäsi nykyisestä ja jos niin miten?
Lottovoitto mahdollistajana
76
918
Vastaukset
- Psykoterapeutitar
Ajattelisin varmaan, että hyvä ja maksaisin velan pois. Pankin kanssa keskustelisin, miten toimin, että saan lahjoitettua tarvitseville mahdollisimman edullisesti. Tietenkin ostaisin enemmän hyvinvointipalveluja.
En siitä sen kummemmin kenellekään kertoisi, enkä mitään sen ihmeempää tekisi. Olen tyytyväinen nykyiseen elämääni tälläisena😍- Psykoterapeutitar
Kun mulla on jo kaikki! Mihin pitäisi "hetkauttaa"?
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Kun mulla on jo kaikki! Mihin pitäisi "hetkauttaa"?
No vaikka mullepäin sitten hetkauta :)
Noh, miepä sitten ihte ihtelleni taas :D.
Luulen et pitäisin alkuun ihan omana tietonani, herkuttelisin asialla ja silä et kukaan ei tiedä. Sitten miettisin et kannattaako jatkaa nykyisenkaltaista elämää vai tehdä siihen raflaavia muutoksia. Miten muutokset vaikuttaisivat läheisiini vai vaikuttaisiko ollenkaan. Kenelle antaisin osan rahoista vai antaisinko kenellekkään.
Tällä viikolla votn lotosta kympin. Kerroin siitä sisarelleni mut vannotin et ei saa kertoa kennellekkää :D.- psssstt
Minullekin ropsahti Lotosta kymmenen euroa. Sijoitin heti uusiin veikkauksiin.
psssstt kirjoitti:
Minullekin ropsahti Lotosta kymmenen euroa. Sijoitin heti uusiin veikkauksiin.
Samoin tein minä. Eurojackpot, kaikki tai ei mitää ja lotto :).
Eikös ne loton päävoitot ole reilusta miljoonasta viiteen miljoonaan.
En kyllä suurta hepulikohtausta saisi.
Tuskin elo muuttuisi paljoakaan, näin on hyvä..
Jos ysikymppiseksi meinaa elää, jamiljoonan voittaa, niin ei siinä tule kun kolmekymmentä tonnia per vuosi eksraa.
Ei sillä paljon hekseleitä paukutella, mutta on se silti mukavampi, jos se on, kun ei ole..
Onhan tämä masentava kirjoitus, mutta minkäs minä luonteelleni mahdan.
Latoisin kammarinpöydälle rahat nippuihin, ja kylälle lähtiessä olisi mukava ottaa sormihaara takataskuun :).Joop, sukanvarteen ne pitäsi laittaa jos vaikka pankki menee konkurssiin ja viepi rahat mennessään.
- RealistiN
Lottoan vain isoja potteja tehden aina viiden porukan. Yhden jokaiselle 3:lle lapselleni, yhden itselleni ja yhden hyväntekeväisyyteen sekä ystävien auttamiseen ja vähän sukulaistenkin.
Tottakai elämä muuttuisi hieman, jäisi enemmän aikaa lasten lasten kanssa kun ei tarvitsisi enää mennä töihin.
Ei kaatuisi kulissit, kun ei sellaisia ole. - tämmöstä-on-voittaa-
Ei muuttanu mitenkää,
ympäristö ei huomannu mitään,
itelle tuli tressi kuinka tuhlata raha enenkuin se homestuu pankkiin, hah,
ennkuin se katoaa pankissa taivaantuuliin,
inflaatio syö,
ja pörssi-sijottajat sijoitti rahaa niin että asiakkaalle jäi luukouraan,
joka helkekutin nostosta joutuu maksamaan veroja muistaakseni 28 tai 29 %
siis omasta rahasta jota nostaa pitää maksaa veroja,
pankki ilmoittaa automaattisesti ne verot verottajalle, itte vaan ihmettelee jaaa olen näköjään maksanu verojaki, hah,
ei rahankäyttö ole ilmaista,
jos voitatte päävoiton pistäkää jonnekki muualle kuin pankkiin,
ne osaa syödä isonki summan putipuhtaaksi heh, hyvillä neuvoillaan hah hah haaa, varokaa,
lottovoitosta ei ole muuta kuin harmia,
lähisukulaiset alkaa riiteleen ,,, sinä sait enemmän, hah hah haaa,
paras on jos salaa koko voiton saa ainaki jokseenki rauhassa elää,
pautsi varokaa pankin sijotusneuvojia, pistäkää vaikka patjan alle koko summa heh heh hee,- tuskinvoitit
siitä lottovoitosta on kyllä maksettu arpajaisvero etukäteen, joten saajan ei tarvitse siitä veroa maksaa
- raha-tuo-myös-huolia
tuskinvoitit kirjoitti:
siitä lottovoitosta on kyllä maksettu arpajaisvero etukäteen, joten saajan ei tarvitse siitä veroa maksaa
JOO;
EI teitenkään siinävaiheessa tarvi veroja maksaa kun hakee sen vaikkausyhtiöstä omalle tilille,
MUTTA auta armias,
kun alat käyttää omaa rahaa silloin kun olet sen sijottanu jonnekki pörssiin,
niin joka helekutin nostosta vaikka se on OMAA rahaa
joudut maksamaan veroja,
vaikka kuinka se olisi lotosta aikoinaan voitettu,
OLEN JOUTUNU MAKSAMAAN joka ikisestä nostosta sijotustililtä veroja,
mutta jos pistää vain säästötilille, ne yleensä on sidottu 5 vuodeksi,
silloin ei tietääkseni pienistä summista tarvi maksaa veroja, luullakseni, mulla ei ollu säästötilillä, oli pörssinpuolella,
aivan turha on lässyttäöä että lottovoitto on täysin verotonta
EI ole verotonta silloin kun sitä käyttää ja nostaa pankista ,
jos ei osaa rahaa pistää sukanvarteen piiloon
niin ettei pankki ja verottaja ota aina omaa osuuttaan nostosta,
suuret lottovoitot tuo kyllä varmasti paljon harmia ja huolta ihmiselle joka ei ITSE osaa markkinatalouden kaikkia kiemuroita,
eikä osaa itse sijottaa oikein,
niin ja kun joutuu olemaan pankin sijotusneuvojien armoilla,
saa varmasti pelätä rahan katoamista taivaantuuliin,
jonkun muun taskuun kuin itselle,
ihminen ku on niin surkee olento, - paree-olla-köyhä
raha-tuo-myös-huolia kirjoitti:
JOO;
EI teitenkään siinävaiheessa tarvi veroja maksaa kun hakee sen vaikkausyhtiöstä omalle tilille,
MUTTA auta armias,
joudut maksamaan veroja,
silloin ei tietääkseni pienistä summista tarvi maksaa veroja, luullakseni, mulla ei ollu säästötilillä, oli pörssinpuolella,
suuret lottovoitot tuo kyllä varmasti paljon harmia ja huolta ihmiselle joka ei ITSE osaa markkinatalouden kaikkia kiemuroita,
ihminen ku on niin surkee olento,tuohon voi lisätä,,,,
raha on jo taivaan tuulissa,
suuriki summa katoaa kummasti jos ei osaa sitä oikein itse sijottaa,
osa on siotettu kiinteään omaisuuteen
myutta sitähän ei voi syödä eikä käyttää samoin kuin rahaa pankissa, joten se siitä, - todellisuudessa
raha-tuo-myös-huolia kirjoitti:
JOO;
MUTTA auta armias,
joudut maksamaan veroja,
ihminen ku on niin surkee olento,Vain osakkeiden tuotoista maksat verot, ja tappiot voi vähentää useamman vuoden aikana, siis sijoittamasi pääoma on verotonta, siitä et maksa veroa vaikka myisit osakkeesi, vaan ainoastaan voitto-osuudesta.
- New-age
Juuri näin osakkeiden tuotoista menee vero. Vanhoista osakkeista saa loivennusta veronmaksuun, jos älyää hakea. Rahastosijoitusten tuotoista maksetaan veroa. Tilin korkotuotoista maksetaan veroa.
Kaikki tiedot menevät pankista suoraan verottajalle. Osakemyynneistä vero siirtyy jälkiverotukseen, ellet ole innokas maksamaan myyntivuonna eli voi viivytellä; mitään viivästyskorkoa ei mene.
Kyllähän se helpottaisi omaishoitajan arkea. Teettäisin taloon pienen laajennuksen, jossa invavarusteinen kylpyhuone ja kodinhoitohuone. Hissi ulkoportailta maan tasalle, katto- ja ulkoseinäremontti ja ehkä vielä eläkepäiviksi uusi kulkuneuvo ja uusi tehokas läppäri. Loppu jäisi pojalle.
- lahjavero-maksetaan-
siilenämää kirjoitti:
Joutuisko poika maksamaan veroa lahjasta?
Lahjasta aina joutuu maksamaan veroja,
siis lahja-veron,
se on määrätyn prosentin suuruinen saadusta lahjasta, tietoa saa verottajalta,
muistaakseni alle kymmentuhatta eur lahjasta kerran vuodessa ei tarvi veroja maksaa,
verottajalta saa oikeaa tietoa ,
kannataa kysyä, ettei tee mitään tyhmyyksiä ja joudu maksamaan älyttömyyksiä jos on tehny jotain salaa vastoin lakia, - näinhän-se-menee
lahjavero-maksetaan- kirjoitti:
siis lahja-veron,
muistaakseni alle kymmentuhatta eur lahjasta kerran vuodessa ei tarvi veroja maksaa,
kannataa kysyä, ettei tee mitään tyhmyyksiä ja joudu maksamaan älyttömyyksiä jos on tehny jotain salaa vastoin lakia,se on 5000€/ kolmen vuoden aikana kun saa verottomasti lahjaa antaa samalle henkilölle, tästä linkistä näkee veroprosentit suuremmista lahjoituksista https://www.veronmaksajat.fi/Perinto-ja-lahja/Lahjavero/
- New-age
Eikös se ole joku 4999 € raja, mikä jää verovapaaksi. Siis aika alhainen raja.
siilenämää kirjoitti:
Joutuisko poika maksamaan veroa lahjasta?
Lahja- tai perintöveroa tietty mutta on vielä sen verran epävarmaa se lottovoitto, ettei vielä kannata surra verottajalle menetettyjä rahoja;)
- mä-vielä-voitan-sen
entinenmiäs kirjoitti:
Lahja- tai perintöveroa tietty mutta on vielä sen verran epävarmaa se lottovoitto, ettei vielä kannata surra verottajalle menetettyjä rahoja;)
jooo, lottovoiton saaminen onki sitte aivan erijuttu, sitä ei noinvain kaikki saakkaa,
se on valtava yllätys jos omallekohdalle sattuu päävoitto, entinenmiäs kirjoitti:
Niivvai pessimisti ei pety :).
mä-vielä-voitan-sen kirjoitti:
jooo, lottovoiton saaminen onki sitte aivan erijuttu, sitä ei noinvain kaikki saakkaa,
se on valtava yllätys jos omallekohdalle sattuu päävoitto,Niivvai joku näkyy aina saavan.
siilenämää kirjoitti:
Niivvai pessimisti ei pety :).
No juu, ei sitä pettyä kuitenkaan kannata, ei se niin vakavaa ole. Olisko kuitenkin hitusen sitä optimismiakin jäljellä kun kuitenkin säännöllisesti tulee lotottua;).
entinenmiäs kirjoitti:
No juu, ei sitä pettyä kuitenkaan kannata, ei se niin vakavaa ole. Olisko kuitenkin hitusen sitä optimismiakin jäljellä kun kuitenkin säännöllisesti tulee lotottua;).
No näin. Minä en ole koskaan oikein säännöllisesti lotannut. Harmittaa vaan kun viimeisessä muutossa hävisi lottokuponki joka oli ollut käytössä kymmenkunta vuotta. Meni pitkään etten lotannut ollenkaan. Nyt tänä kesänä olen saanut pieniä voittoja parista eurosta viitenkympppiin, kannustaa veikkaamaan et jos se iso voitto ois sieltä tulossa. ;).
siilenämää kirjoitti:
No näin. Minä en ole koskaan oikein säännöllisesti lotannut. Harmittaa vaan kun viimeisessä muutossa hävisi lottokuponki joka oli ollut käytössä kymmenkunta vuotta. Meni pitkään etten lotannut ollenkaan. Nyt tänä kesänä olen saanut pieniä voittoja parista eurosta viitenkympppiin, kannustaa veikkaamaan et jos se iso voitto ois sieltä tulossa. ;).
Lotto ym. kupongit on historiaa. Veikkaus online on tätä päivää. Ei voi hukata sen kahden euron voiton avaimia.
entinenmiäs kirjoitti:
Lotto ym. kupongit on historiaa. Veikkaus online on tätä päivää. Ei voi hukata sen kahden euron voiton avaimia.
Totta. Silloin vaan harmitti kun pitkä-aikainen kuponki hukkui ja sitä ei kerinnyt laittaa onlineen.
lahjavero-maksetaan- kirjoitti:
siis lahja-veron,
kannataa kysyä, ettei tee mitään tyhmyyksiä ja joudu maksamaan älyttömyyksiä jos on tehny jotain salaa vastoin lakia,ei voi verotta antaa noin paljoa ja noin usein. verotta voi antaa 4999 euron arvoisen lahjan kerran kolmessa vuodessa. lahja voi olla rahaa tai tavaraa, osakkeita tms.
- Päässäsikö
Mitkä hemmetin "kulissit" ?
- Kulissiliittossa
Aloittajan huolimaton paljastus, avioliitto.
- Mitäsekoilet
Eikun mää "viittasin" / tarkoitin aloitustasi jossa puhut kulisseista. Oletko humalassa jos ei ymmärrys yllä omiin jutskiin?
Mitäsekoilet kirjoitti:
Eikun mää "viittasin" / tarkoitin aloitustasi jossa puhut kulisseista. Oletko humalassa jos ei ymmärrys yllä omiin jutskiin?
No burgeri kun minähän just tarkoitin mitä sanoin että tässä aloituksessani viittasin kulisseilla jo tehtyyn aloitukseen kulisseista? Älysikkö? Minä olen aina syntymähumalassa.
- Kevennetyt-kö
No mää en tieärä mitään jo tehdystä aloituksesta kulisseista, jotta ehkä mään ei tartte pahoitellakaan. Vai? Onko olemassa muitakin syntymähumalaisia kuin määä ...
Kevennetyt-kö kirjoitti:
No mää en tieärä mitään jo tehdystä aloituksesta kulisseista, jotta ehkä mään ei tartte pahoitellakaan. Vai? Onko olemassa muitakin syntymähumalaisia kuin määä ...
Nymmää en ymmärrä lainkaan mitä sie haastat mutta syntymähumalaisia on muitai ko sää.
- Kalteritangou
Nyt löysin otsikon ja aiheen kulisseissa elämisestä. En jaksanut osallistua. Ehkä siksi, etten tiedä kulisseista mitään vaikka vaikean ja ristiriitaisen parisuhteen olenkin elänyt ja läpikäynyt. Ehkä vain syntymähumalaiset kestävät elämän raadollisimpia tosiasioita ... kuten avio.
siilenämää kirjoitti:
No burgeri kun minähän just tarkoitin mitä sanoin että tässä aloituksessani viittasin kulisseilla jo tehtyyn aloitukseen kulisseista? Älysikkö? Minä olen aina syntymähumalassa.
Siis tähän alootukseen aloituksessani viittasin ja tämä viitattu aloitus ei ollut suinkhaa mun.
Pidätkö kulissia yllä velkarahalla?
Velkakyssäri
6.8.2017 1:42- Snaijasin
Juuu-juuu, kyl mää sen hosakin heti kohta kun sen toisen kulissi-alootuksen löysin.
- puttepossuli
Muistan kun pikkupoikana mulla oli säästöpossu johon aina joskus sain laitettua kolikoita ja kun possu oli täynnä niin sen kanssa mentiin pankkiin ja täti tyhjensi possun ja rahat meni tilille.
Eli: jos voittaisin lotossa vaikka yhden miljoonan niin muuttaisin rahan kolikoiksi ja ostaisin niin ison possun johon voisin joka päivä laittaa lapiollisen kolikoita.Mullaki oli. Ja joku löysi säästökirjani ja kävi nostamassa rahat ja tuhlasi ne "parempiin suihin".
- näin-on-hyvä
alotuksentekijälle :
" vaikka voittaisit koko maailman, mitä siitä on hyötyä, kun saisit sielullesi vahingon, "
täysin samaa mieltä raamatun sanan kanssa, - Lainaan7-k.Kahvipirtistä
pikkuisen jutun, jole nauroin yllättävän paljon:
"Voitin lotossa 49 €. Täytyy elää
mahdollisimman normaalisti,
etteivät naapurit huomaa mitään."
(FB) - beethooven
Sulloisin nuo lukuisat kirppari ja divari-kassit täyteen cashiä ja roudaisin ne jemmaan himaan Helsingin keskustaan. Tehden samalla matkalla kenties pari kerjäläistä lähikadunkulmasta onnelliseksi.
- maissiiii
Kun joskus pelaan isoista poteista, teen suunnitelman ja pyydän kassaneidin lotto- tai jackpottilapun jakamaan kymmeneen erilappuun, kyseessä on muka kymmenen hengen porukka. MInähä'n siinä porukassa vain olen.
Ihan siltä varalta, että jos se napsahtaisi kohdalle, olisi kädessäni kymmenen lappua, jotka sitten jakelen eteenpäin.
Olisi aika makeaa pitää kekkerit ja kutsua kaikki, joiden kanssa haluan onnenpotkuni jakaa paikalle syömään ja kätkeä jokaisen lautasen alle yllätyksen., jonka voivat sitten lunastaa, eipä tarvitsisi verottajille tai muille mitään selitellä.
Tilanteesta sitten riippuu montako lappua jätän itselleni.
Niin se menisi kaikille voittolappusen saaneille kertoisin... - ö-Öö
En pelaa
Jos jostakin saisi isommn summan, tottakai sille käyttöä lötyisi. Noit tavalliset asiat ensin , miten sijoittaa ja koittaa turvata pätäkät. Jotain sijoitusasuntoja, ehkä osakkeita, tollasta perusvarmaa.
Ainahan sitä kaikenlaista ois kiva omistaa, mutta ei omaisuuden vaihtaminen kalliimpaan sinällään muuttas oikein mitään. Nytkin suurin osa tarpeetonta.
Siinä tulisi ylimääräistä duunia ja huolta. Ja haaskalintuja.Nyt jo ollut paljon ongelmia, vaikkei kai mut putsaamalla kukaan erityisemmin muuttuis äveriääksikään. Noh, mikäpä siinä, kaltereita ikkunoihin, hälytyslaitteita, sen sellaista. Kun turvallisuus muutenkin aina huolettanut, siihen ois melkein tärkeintä investoida ensin.
Vaurastumista melkein mahdoton piilottaa, pitäis muuttaa ulkomaille ja keksiä peitetarina. Ei kiinnosta muuttaa, joten, sen kanssa pitäis sitten vaan koittaa elää. Ongelmat ei poistuis, osa muuttuisi vaan erilaisiksi.
Harmi kun hikiällä ei ole asiallista ravintolaa, helpoimmalla käryttäisi itsensä menemällä taksilla paariin ja tarjoamalla kaikille illan. Ja siis somessahan asiaa kannattaa toitottaa runsaasti. Siinä silleen karastuisi tulevaan elämään.
=DW=Heh, no somessahan se kannattaisi heti ekkana kuuluttaa, toisen saattais mennä silleen et ei otettaisi todesta. Baarinhan voisi vuokrata yksityiskäyttöön sisi illaaksi, kutsuis ketä haluais.
Miks sua turvallisuus eniten huolettaa? Tavistallaajalla ei liene kauheaa huolta kun perusturvallisuusasiat muistaa.- ö-Öö
siilenämää kirjoitti:
Heh, no somessahan se kannattaisi heti ekkana kuuluttaa, toisen saattais mennä silleen et ei otettaisi todesta. Baarinhan voisi vuokrata yksityiskäyttöön sisi illaaksi, kutsuis ketä haluais.
Miks sua turvallisuus eniten huolettaa? Tavistallaajalla ei liene kauheaa huolta kun perusturvallisuusasiat muistaa.Mnaah
Elämän aikana sattunut useampikin murtoyritys, pari pientä onnistunutta. Yks ryöstö, useita varkauksia. Useita petosyrityksiä, yks vähän epäselvä tapaus. Jopa tekaistuja ja väärennettyjä asiapapereitakin. Ja haaskalinnut olleet kimpussa jo pitkään. Näin siis suomessa.
Ulkomailla oli hyvät turvajärjestelyt. Aidattu alue. Aseistettu vartija kopissa. Sähkölukko ulko-ovessa. Asunnon ovi teräsvahvistettu, saranatapit, murtoraudat, Abloy ja Boda. Tuulikapin ovi samanlainen. Hälytysjärjestelmä neljällä sensorilla. Kaasusuihke ja viimeisenä terästanko, jonka kärkeen pultattu terävä meisseli.
Meidän asunto sai olla rauhassa, yläkerran kämppä tyhjenniin. Keskellä päivää. ovikellon soitto, asukas teippeihin ja nippusiteisiin. Liekö ollut onni, ei oltu kotona, nimittäin meitin asunnon ovisilmä oli naarmittu läpinäkyväksi, menivät helpompaan kohteeseen.
Niin, aikas taviksena tässä itseään pitää. Mutta ällistyttävän paljon roistoja, jotka kiinnostuneet tavistenkin omaisuudesta.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Mnaah
Elämän aikana sattunut useampikin murtoyritys, pari pientä onnistunutta. Yks ryöstö, useita varkauksia. Useita petosyrityksiä, yks vähän epäselvä tapaus. Jopa tekaistuja ja väärennettyjä asiapapereitakin. Ja haaskalinnut olleet kimpussa jo pitkään. Näin siis suomessa.
Ulkomailla oli hyvät turvajärjestelyt. Aidattu alue. Aseistettu vartija kopissa. Sähkölukko ulko-ovessa. Asunnon ovi teräsvahvistettu, saranatapit, murtoraudat, Abloy ja Boda. Tuulikapin ovi samanlainen. Hälytysjärjestelmä neljällä sensorilla. Kaasusuihke ja viimeisenä terästanko, jonka kärkeen pultattu terävä meisseli.
Meidän asunto sai olla rauhassa, yläkerran kämppä tyhjenniin. Keskellä päivää. ovikellon soitto, asukas teippeihin ja nippusiteisiin. Liekö ollut onni, ei oltu kotona, nimittäin meitin asunnon ovisilmä oli naarmittu läpinäkyväksi, menivät helpompaan kohteeseen.
Niin, aikas taviksena tässä itseään pitää. Mutta ällistyttävän paljon roistoja, jotka kiinnostuneet tavistenkin omaisuudesta.
=DW=No aikas hurjalta kuulostaa. Meitsi on kyllä tuohon verrattuna saanut sitten elää pumpuleissa. Yksi murto autoon. Yön aikana sivuikkuna lyöty rikki ja sisältä viety omaisuutta, joka omaa tyhmyyttä jäi houkuttimeksi takapenkille.
En usko että elämäni paljon muuttuisi lottovoittajana.
Ehkä vähän enemmän hemmottelisin itseäni ja läheisiäni. Maksaisin jälkikasvun asuntovelat pois.
Voisin nytkin matkustella mutta ei huvita ainakaan näillä näkymin.
Se ainakin harmittaisi että lottovoitto ei tullut nuorempana, silloin sille olisi ollut enemmän käyttöä.Totta että ei paljon muuttaisi. Kuitenkin oma vanhuus olisi ainakin turvattu, olisi varaa elää omannäköistä inhimillistä elämää haluamassaan paikassa. Silloinkin kun ei itse enää kykene itsestään huolta pitämään.
siilenämää kirjoitti:
Totta että ei paljon muuttaisi. Kuitenkin oma vanhuus olisi ainakin turvattu, olisi varaa elää omannäköistä inhimillistä elämää haluamassaan paikassa. Silloinkin kun ei itse enää kykene itsestään huolta pitämään.
Tämä on totta, rahalla saa hyvää hoitoa jos sitä joskus tarvitsee, toivottavasti ei, parempi olisi nukahtaa illalla kohtalaisessa kunnossa ja jättää heräämättä.
- Pirrejuups
Tietysti kuuluttaisin ympäri kylää..ja katsoisin keiden naama vihertää :)
Ja ei kai se muuttaisi mitenkään, ehkä en laskisi rahojani niin tarkkaan.. - katajaan.kapsahtaa
Kiitos siilelle aloituksesta. Ymmärsin, että täytyy kimppalottoa kahden lapseni kanssa pelata ettei lahjaveroa mene. Kyllä varmaan kaikki menisi ihan normi kuluihin. Varsinkin lapsilla helpottaisi elämää. En minä kenellekään muulle kertoisi kuin lapsille. En usko, että kukaan edes huomaisi minussa mitään muutosta.
Kuten mielikki.mummo, niin en minäkään matkustelisi. Se juna meni jo. Ehkä tulevaisuudessa sähkömopo vai mikä se vempain on millä jotkut menee silleen hipsutellen. - VoittoLottonen
Sattui tuossa 90-luvulla että täysosuma lotossa osui sen verran lähelle että nyt asun sillä lottovoitolla ostetussa nykyisin omistamassani osakkkeessa. Ei se äijjää paljon hetkauttanut ja kun oli maanviljelijä niin sanoi jatkavansa maanviljelystä niin kauan kun rahat riittää. Ei jatkanut vaan pari vuotta tuon lottovoiton jälkeen kuoli tanssilattialle kesken valssin.
Sepä se. Elämää ei saa rahalla kun sen pään ottaa. Kuolema tuloo kun on sen aika. Tosin rahalla pääsee sellaisiinkin hoitoihin mihin ei tavis muutoin pääsis.
Enpä perhepiirin ulkopuolelle sitä kertoisi. Lottoan harvoin, muutaman kerran vuodessa.
Itse en tarvitse mitään, tulen toimeen hyvin.
Jälkipolvien hyvinvoinniksi kaiken laittaisin.
Sen verran itselleni jättäisin, että jos sairaus pahemmin yllättää, pystyn sen maksamaan.Ostaisin suuria taloja ulkopinnoissa ei puuta, sisällä marmoria jne.
- kohtkolahtaa
Tilaisin huoria kuin pizzaa. Siinä välillä voisi miettiä sijoitusmahdollisuuksia.
xx9 kirjoitti:
Niin voisi kuolema tulla pian.
Samaa mieltä, tuleehan se kuolema noinkin ja ehkä piankin. Laatuelämää vissiin jonkun mielestä. Ovela hutsu korjaa miljoonat ennen kuin ehtii sijoittamaan.
- rppuriika
En lottoa, mutta jos sattuisin ohimennen kupongin täyttämään tai sen voi tehdä netissäkin, ja jos se miljoonapotti osakseni tulisi, niin paremman asunnon voisin laittaa. Voisi harkita kakkosasunnonostoa toiselta ääreltä maata. Ei se varmaan elämääni ulkoisesti muuttaisi.
- Kohtuuelämää
Miten käyttäisin miljoonan. Yhden miljoonan?
Välttäisin ylilyöntejä mutta hommat kyllä lopettaisin heti rahojen ilmaannuttua, ja antaisin työpaikkani sellaiselle joka sitä tarvitsee. Itse en luonnollisesti enään sitä tarvitsisi. Vähään aikaan.
En tiedä mitään ahneempaa, kuin Suomalainen, joka saa miljoonia lotosta ja jatkaa hommiansa kuin ei mitään. Paskalla palkalla paskapajalla tottakai. Ikäänkuin kiusaksi. Tai voihan se olla että psyyke ei kertakaikkiaan kestä muuta. Minulla kestää.
Mutta yksi miljoona riittäisi minulla pitkään:
- Pois vuokralta ja omaan taloon korkeintaan 150.000. Esimerkiksi Pirkanmaalta kansallismaisemista löytyy.
- Nyt voisi ostaa sen uuden auton. Korkeintaan 30.000.
- Koko kämpän nykyinen kalusto, aivan kaikki haarukoita lusikoita myöden, nettiin sosiaalisen median erilaisille "roskalava" tyyppisille foorumeille, jotakautta saa köyhempi hakea kotiovelta ilmatteeksi. Käyttökelpoinen vaatetavara UFF keräyskontteihin. Uuteen kalustoon ja vaatteisiin 10.000 (ei hitto menee jo pröystäilyksi tässä kohtaa...kymppitonni! )
- Harrastevälineet 10.000 (...sairasta! Harkitse jotain päätohtoria)
Jäljellä 800.000 tässä kohtaa.
- Sijoitustoimintaan 100.000. Rahastoihin ja osakkeisiin. Tässä pitää olla tarkkana eikä heitellä rahojaan ihan miten sattuu. Asiantuntijan apua tarvitaan. Siinäkin asiantuntijan taustojen selvittelyjen jälkeen vasta. Tarkoitus on että 100.000 kasvaa 20 vuotta.
Jäljellä 700.000
Järjestäisin itselleni lopun rahastoimisen niin, että saisin siitä käyttööni korkeintaan 2500 euroa käteen kuukaudessa. En yhtään enempää vaikka miten haluaisin. Lämminvesivaraaja poksahtaa talosta. Säästä. Huuhkaja paahtaa olkkarin ikkunasta sisään. Odota seuraavaa kuukausierää ja kutsu sitten lasimies jos et osannut laittaa hiukan sivuun rempparahastoon siitä kuukausierästäsi. Näin se 700.000 riittäisi yli 20 vuotta. Moni pärjää paljon, paljon vähemmällä ja tekee sen eteen täysipäiväistä työtä.
Sinä 20 vuoden aikana osakkeiden tuotoilla olisi osteltu lisää osakkeita ja kun rahasto kuivuisi, voisi jatkaa pääomatuloilla elämistä. Siinä kohtaa eläkkeetkin jo alkaisivat lähestyä lisärahoitukseksi.
Mutta että reuhaisin miljoonan menemään heti. Ei tulisi kuuloonkaan. - lacucaracha
Varmaan muuttuisi, mutta en lähtisi kylille kuuluttamaan, että tuli saatua ylmäärästä rahaa. Muuttaisin ulkomaille luultavasti ja jättäisin koto-Suomen ehkä lopullisesti. Jos onnettomuudekseni eläisin pitkään, miljoona ei ehkä riittäisi loppuiäksi, jos ja kun sairaudet ja muut krempat yllättävät.
Noh, kun ei ole eikä todennäköiseti tule, elellään sitä nytkin ja ihan ilman miljoonia. Ajatella, että olet oikein laatinut suunnitelman siltä varalta, että... Ainahan voi unelmoida, se ei ole keneltäkään pois ja tekee elämän vähän mielenkiintoisemmaksi kenties. - raha-on-katoavista
Aikoinaan voitin pikkusen alle kask-mijoonaa markkaa,
ensin tuntui uskomattomalta, sitten meni monta kuukautta että tein ilmoituksen veikkaustoimistoon,
sieltä annettiin ohjeet kuinka toimia, olihan se melkonen paukku,
sitten rahat makasi piiiiiiiiitkääään tilillä ,
alkoi tuntua etten osaa käyttää niitä ollenkaa, ihmettelin mitä mä rahalla teen,
se oli kumma tunne,
sitten ryhdistäydyin , ostin oman osakkeen, ja auton, sitten rahaa pistin jakoon, hiukan suurempia summia lähisukulaisille ja maksoin niistä lahjaverot,
sain rahan kulutettua lopulta niin että nyt elän työeläkkeen varassa velattomana kuitenki,
raha on katoavaista,
vaikka ei osaisi sitä käyttää,
panki eli sijoitusneuvojaki neuvo niin huonosti että pörssi tuotti tappiota kokoajan,
raha katosi taivaan tuuliin, meniköhän pörsissä rahat sijotusneuvojan omaan taskuun,
siistä viisastuin niin paljon että jos nyt voittaisin yhtäpaljon pistäisin rahat sukanvarteen
en luottaisi sijotusneuvojiin,
raha rauhottaa, ihmisellä pitää olla rahaa muuten ihminen sairastuu,
rahasta on aina enemmän hyötyä kuin haittaa,
nyt tahdon uuden lottovoiton ,
vanhuus olisi parempi viettää,
voisi huoletta hoidattaa itseään,
lääkärissä käynnit on kallista puuhaa,
joten nykyisin koitan käydä mahdollisimman harvoin lääkärissä,
on silti pakko käydä, ku on sairas
eläke ei riitä ylelliseen elämään,
lottovoitto olisi välttämätöntä saada, ,,,,, myös teidän kaikkien muittenki,
veikatkaa, kyllä se vielä paukahtaa, Itse en osaa kuvitella mitä tekisin monella miljoonalla, tai no miljoonallakaan. Vähempikin riittäisi. Loppuelämään. Rahalla kun ei saa terveyttä kaikilta osin ainakaan. Kyllähän se turvallisuutta tuo mtta luulen että iso osa jäisi tilille lepäämään noin niin kuin varuiksi. En tiedä mihin sitä tuhlaisin sen jälkeen kun omat taloudelliset tarpeet on tyydytetty ja ehkä vähän läheistenkin.
- teretule
Hyvillä sijoituksilla tulee hyvä lähtö summaa yksi miljardi euroa olisi hyvä alku voisi olla myös 100 miljoonaa. Pari kolme hyvää taloa asunto ala 500m2-800m2 tontin ala ei kovin suuri.
Suomessakin on kalliita taloja myytävänä mutta niiden taso hintaan nähden on hyvin huono, verrattaessa Ruotsissa oleviin----hyvin moni myydään lyhyessä ajassa. uimamahalli täytyy olla sisällä, lattiat mormoria hyvää Italialaista, viinikellari ja oma elokuvateatteri hissi toisiin kerroksiin myös raput.
Satatuhatta euroa on pieni raha, yli kaksi sataatuhatta on kulunut, autot ovat kalliita, valtio ottaa suuret verot kun on eläkeläinen.
Pidän ihmisistä jotka osaavat sijoittaa en ole kateellinen vaan onnittelen, myös lottovoittajia.
(xx9) lapsille kertoisin ja heille osan rahoista ennakkoperintönä antaisin, heillä kun on asuntovelkaa ja sitä myöten enemmän rahan tarve kuin minulla. asuntoa saattaisin vaihtaa, vaikka tämä nykyinenkin on vain 2 vuotta vanha, mutta ehkä hiukan isomman ostaisin. tuskin mitään kovin radikaalia elämänmuutosta tekisin, ei ole siihen tarvetta. sellasen pienen jutun tekisin, että veisin ja maksaisin yhden varattoman kaverini matkalle jonnekin kivaan paikkaan, mutta hänelle en voitostani kertoisi kuten en muillekaan lapsiani lukuunottamatta. viime syksynä voitin lotossa hiukan yli 800 euroa, sillä ei pitkälle pääse, mutta kivalta sekin tuntui.
- haluanmiljonääriksi
Jos voittaisin lotossa vaikkapa 10 miljoonaa euroa niin ensitöikseni soittaisin sinulle ja tarjoisin jossain kuppilassa korvapuustikahvit.
Valitettavasti minulla onnea vain rakkaudessa, ei arpajaisissa. Vaikka olisin ehdottomasti paras sijoittaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578807Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123469Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262660Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802040Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411442FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681050