Miksi radio ei löydä kaikkia fm asemia

Antennilla

Jotka ovat kuinkin kotiani lähellä, jotkut asemat jäävät välistä pois eikä niitä saa kuulumaan millään?

Haettu on automaattihaulla ja manuaalihaulla ja luetteoliden mukaan asema on olemassa ja taajuus on ilmoitettu

8

1419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linuxuser

      - antenni paskana
      - radio menee tukkoon - liian vahva signaali
      - ei antennia ollenkaan
      - radio rikki

      voisihan sitä tietysti kertoa olosuhteet ja radiostakin jotakin niin ehkä joku osaisi auttaa paremmin...?

    • virittele

      Osa asemista kuuluu paremmin kun antenni on vaakatasossa ja jotkut asemat kuuluu paremmin kun antenni on pystyasennossa.

      • Osa asemista ei kuulu siksi, että samalla taajuudella tai aivan sen lähellä on toinen kuuntelupaikassa voimakkaamin kuuluva asema. Huonolla selektiivisydellä ja huonolla dynamiikalla siunattu halpislaite ei tuolloin pärjää vaan se vahvempi tai kahden vahvemman yhdessä tuottama särösignaali (IP3) jyrää heikomman.

        Kun asemia oli vähän niin kuuluvuuskin oli parempi. Nykyisellään paikallisradioita on paljon ja radiolaitteiden laatu heikko.


    • http://people.uta.fi/~jk54415/uladx2000/sony5es.htm

      http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/miksi-30-vuotta-vanha-viritinvahvistin-hakkaa-uudet-mennen-tullen-tassa-syita-6632404

      Miksi 30 vuotta vanha viritinvahvistin hakkaa uudet mennen tullen? – Tässä syitä

      Nyt myytävissä viritinvahvistimissa on niin paljon lisensoitua, modulaarista tekniikkaa ettei valmistajilla ole enää varaa panostaa äänen laatuun, cnet.com kertoo.

      Kun todella harva enää vertailee viritinvahvistinten äänenlaatua ennen ostopäätöstä, laitteiden myynnistä on tullut ominaisuuslistan pituudella kilpailua ja hyvä ääni on jäänyt sivuosaan, äänentoistoon erikoistunut toimittaja Steve Guttenberg kirjoittaa cnet-sivustolla.

      Vielä 1980-luvulla merkittävät laitevalmistajat suunnittelivat ja valmistivat itse pääosan viritinvahvistimen sisällöstä.

      Nyt tilanne on toisin: valtaosa laitteiden "pakollisista" ominaisuuksista - automaattinen viritys, graafinen käyttöliittymä, Airplay/iPod/iPhone/iPad -yhteensopivuus, langaton verkkoliityntä, HD radio, Bluetooth, HDMI-kytkentä, digitaali-analogimuuntimet, Dolby ja DTS surround -prosessorit - ostetaan valmiina paketteina muilta valmistajilta.

      Niiden lisenssimaksut nielaisevat yhä suuremman osan suunnittelijan budjetista, ja lisäksi laitteiden hintataso on polkenut vuosia paikallaan. Jostakin on pakko karsia, ja se jokin on äänenlaatu.

      Teolliset suunnittelijat kutsuvat ilmiötä ostoslistasuunnitteluksi. Samaan pakettiin pyritään ahtamaan mahdollisimman paljon ominaisuuksia.

      Sillä ei ole väliä, onko näistä ominaisuuksista hyötyä useimmille ostajille tai onko niiden käyttö helppoa. Niiden tarkoitus on houkutella mahdollisimman paljon potentiaalisia ostajiia. Ominaisuuksien määrä ratkaisee.

      Sokkotestissä joukko kuuntelijoita vertasi vuoden 2009 Yamaha RX-V1800 -viritinvahvistinta vuoden 1980 Pioneer SX-1980 - ja vuoden 1978 Sony STR-V6 -malliin. Valtaosa piti Pioneerin ääntä ylivoimaisesti parhaana.

      Vaikuttaa siltä, että kehitys on kulkenut tällä alalla taaksepäin.

      Kehityksen näkee pääteasteen tehosta. Nykypäivän alemman keskihintaluokan vahvistinten teho on tyypillisesti noin 100 wattia per kanava. 30 vuotta vanha Pioneer tuottaa 270 wattia per kanava.

      Guttenberg suositteleekin yhdistämään Blue-ray-soittimen uusimman HDMI-kuvalaadun vanhan polven analogiseen äänenlaatuun.

      • Tuossa 2 radiota ja kuunteluasemana Radio Manse http://aijaa.com/vh2X8W Sama antenni ja Geneva ei löydä asemaa mutta Pioneer soittaa puhtaasti. Normaalisti Geneva on kytketty kaapeliverkkoon ja Pioneer antenniin

        Toisessa huoneessa Tivoli Audio Model One omalla antennilla ja löytää asemat melko hyvin


      • Lisäksi tuollainen Luxor löytyy ja soittaakin aika hyvin http://aijaa.com/O1QoQr sekä Grundig satellit 700 maailmanradio jolla voi kuunnella kaikenlaista kaukomailtakin

        Uskallan jo tuostakin puhua nyt. Olin mukana eräässä kyseenalaisessa projektissa 2000-luvun alussa, jolloin USA:n armeija halusi selvittää, että pystytäänkö matalilla ääniaalloilla saamaan aikaan maanjäristys, käyttämällä jättimäistä kaiutinelementtiä.

        Ja vastaus oli, että kyllä pystytään. Projektin silloisena vetäjänä toimi hyvä ystäväni, kollegani, filosofian maisteri, YALE:n kunniatohtori, nobelisti ja tuomittu kotipolttaja tri Meinheimer, joka suunnitteli tuon halkaisijaltaan kilometrin suuruisen subwoofer elementin. Kuten arvata saattaa, niin koteloa tuolle ei voitu rakentaa, vaan sen tehtävää suoritti Meinheimerin vision mukaan eräs Meksikossa sijaitseva valtava luola.

        Kun kaikki oli valmista, ja tutkijaryhmä teki viimeisiä tiivistyksiä, niin tri Meinheimer kompuroi vahingossa kytkinkentällä viskipäissään ja käynnisti tuon helvetinkojeen etuajassa.

        50:n gigawatin vahvistinteho tykitti elementtiin 10hz-taajuutta, ja se laukaisi viimeisten tietojen mukaan yli kahdeksan magnitudin maanjäristyksen. Tutkijatiimi, elementti ja oheislaitteet hautautuivat maan alle arviolta kilometrin syvyyteen järistyksessä syntyneessä railossa.

        Meinheimer selvisi mutta joutui lähtemään maanpakoon, USA:n armeijan silloisen komentajan uhatessa etsiä tämän käsiinsä maksoi mitä maksoi, komentaja vannoi Meinheimerin löytyvän, jonka jälkeen hänet upotettaisiin Mariaanien hautaan.

        Joten tervetuloa testaamaan uutta laitetta tänne ikuriin jonka tri Meinheimer on uudelleen rakentanut, voin vakuuttaa että ääni kuuluu ikurista hyvin pitkälle


      • ihme.ja.kumma
        toni kirjoitti:

        Lisäksi tuollainen Luxor löytyy ja soittaakin aika hyvin http://aijaa.com/O1QoQr sekä Grundig satellit 700 maailmanradio jolla voi kuunnella kaikenlaista kaukomailtakin

        Uskallan jo tuostakin puhua nyt. Olin mukana eräässä kyseenalaisessa projektissa 2000-luvun alussa, jolloin USA:n armeija halusi selvittää, että pystytäänkö matalilla ääniaalloilla saamaan aikaan maanjäristys, käyttämällä jättimäistä kaiutinelementtiä.

        Ja vastaus oli, että kyllä pystytään. Projektin silloisena vetäjänä toimi hyvä ystäväni, kollegani, filosofian maisteri, YALE:n kunniatohtori, nobelisti ja tuomittu kotipolttaja tri Meinheimer, joka suunnitteli tuon halkaisijaltaan kilometrin suuruisen subwoofer elementin. Kuten arvata saattaa, niin koteloa tuolle ei voitu rakentaa, vaan sen tehtävää suoritti Meinheimerin vision mukaan eräs Meksikossa sijaitseva valtava luola.

        Kun kaikki oli valmista, ja tutkijaryhmä teki viimeisiä tiivistyksiä, niin tri Meinheimer kompuroi vahingossa kytkinkentällä viskipäissään ja käynnisti tuon helvetinkojeen etuajassa.

        50:n gigawatin vahvistinteho tykitti elementtiin 10hz-taajuutta, ja se laukaisi viimeisten tietojen mukaan yli kahdeksan magnitudin maanjäristyksen. Tutkijatiimi, elementti ja oheislaitteet hautautuivat maan alle arviolta kilometrin syvyyteen järistyksessä syntyneessä railossa.

        Meinheimer selvisi mutta joutui lähtemään maanpakoon, USA:n armeijan silloisen komentajan uhatessa etsiä tämän käsiinsä maksoi mitä maksoi, komentaja vannoi Meinheimerin löytyvän, jonka jälkeen hänet upotettaisiin Mariaanien hautaan.

        Joten tervetuloa testaamaan uutta laitetta tänne ikuriin jonka tri Meinheimer on uudelleen rakentanut, voin vakuuttaa että ääni kuuluu ikurista hyvin pitkälle

        Kaikki ne kaukomaiden radioasemat löytyvät netistä, senkus haette.
        Ikurin turbiini taita keikkailla edelleen.

        Muuten juttusi on puutaheinää.


      • naapurinkalle
        toni kirjoitti:

        Lisäksi tuollainen Luxor löytyy ja soittaakin aika hyvin http://aijaa.com/O1QoQr sekä Grundig satellit 700 maailmanradio jolla voi kuunnella kaikenlaista kaukomailtakin

        Uskallan jo tuostakin puhua nyt. Olin mukana eräässä kyseenalaisessa projektissa 2000-luvun alussa, jolloin USA:n armeija halusi selvittää, että pystytäänkö matalilla ääniaalloilla saamaan aikaan maanjäristys, käyttämällä jättimäistä kaiutinelementtiä.

        Ja vastaus oli, että kyllä pystytään. Projektin silloisena vetäjänä toimi hyvä ystäväni, kollegani, filosofian maisteri, YALE:n kunniatohtori, nobelisti ja tuomittu kotipolttaja tri Meinheimer, joka suunnitteli tuon halkaisijaltaan kilometrin suuruisen subwoofer elementin. Kuten arvata saattaa, niin koteloa tuolle ei voitu rakentaa, vaan sen tehtävää suoritti Meinheimerin vision mukaan eräs Meksikossa sijaitseva valtava luola.

        Kun kaikki oli valmista, ja tutkijaryhmä teki viimeisiä tiivistyksiä, niin tri Meinheimer kompuroi vahingossa kytkinkentällä viskipäissään ja käynnisti tuon helvetinkojeen etuajassa.

        50:n gigawatin vahvistinteho tykitti elementtiin 10hz-taajuutta, ja se laukaisi viimeisten tietojen mukaan yli kahdeksan magnitudin maanjäristyksen. Tutkijatiimi, elementti ja oheislaitteet hautautuivat maan alle arviolta kilometrin syvyyteen järistyksessä syntyneessä railossa.

        Meinheimer selvisi mutta joutui lähtemään maanpakoon, USA:n armeijan silloisen komentajan uhatessa etsiä tämän käsiinsä maksoi mitä maksoi, komentaja vannoi Meinheimerin löytyvän, jonka jälkeen hänet upotettaisiin Mariaanien hautaan.

        Joten tervetuloa testaamaan uutta laitetta tänne ikuriin jonka tri Meinheimer on uudelleen rakentanut, voin vakuuttaa että ääni kuuluu ikurista hyvin pitkälle

        Muistan sinut hyvin Vaasan vankimielisairaalasta.
        Vieläkö teet niitä korttitemppujas?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe