Eli siis onko kohtuullista pakottaa 14v olemaan mökillä noin 70% kesälomasta ja vielä monia viikonloppuja. Eli näin siis tapahtuu ja saan mökillä olemisesta henkisiä ongelmia jo.
Mökille pakottaminen
5
119
Vastaukset
- niinnno
laissa lähdetään siitä, että lapsen tahtoa on kuunneltava kehitystason eli yleensä iän mukaisesti. se ei silti tarkoita että asiat olisi tehtävä lapsen tahdon mukaan. 12 vuotta täyttänyt saa jo itse päättää esimerkiksi kumman vanhemman luona asuu, joten kaiken järjen mukaan häntä on kuunneltava myös lomien vietossa. mutta jos molemmat vanhemmat ovat mökillä samaan aikaan, niin lasta ei tietenkään voi jättää yksin kotiin. se olisi lapsen edun ja vanhempien velvoitteiden vastaista.
miten siitä mökillä olemisesta voisi tehdä sinulle mielekästä? voisiko sinne kutsua esimerkiksi jonkun kavereistasi?- drobblewobwob
HUUTISTA! Nyt meni niin pahasti metsään ettei mitään rajaa!! XDDD
- niinnno
drobblewobwob kirjoitti:
HUUTISTA! Nyt meni niin pahasti metsään ettei mitään rajaa!! XDDD
no eipä mennyt yhtään metsään, että silleen, huuda vaan seillä..
- drobblewobwob
Ja itse viestistä, se ongelma ei oo se et sä välttämättä jäisit kotiin vaan se että sun pitäis olla jollain tavalla vanhempien valvonnan alla. Laki sanoo että menet sinne minne vanhemmat käskee ellei siitä koidu sulle todellista haitaa kunnes oot 18. Mut todennäkösesti teet vanhempien kanssa jo sopimusta siitä mokille menosta jo enne sitä joten nyt vaan odotat ja käyttäydyt kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897229- 353821
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402562- 2082366
- 412352
- 1232246
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809